Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Mize op 12:56:33, vrijdag 10 oktober 2014
-
hey allen ik zit al even op het forum.
kijk af en toe wat rond op het forum daar dacht ik zal me zelf eens gaan voorstellen.
ik ben Mike.
nu 25 jaar.
ik kom uit de regio haaglanden.
ik heb zelf een Nissen skyline,
een r33 gts, r33 gtr en een daily ja een ugly ass chitvic..
heb de auto een paar maanden geleden naar binnen gehaald en de motor er uit gehaald en verkocht.
er komt een grotere motor in dat het originele motorblok. het zal niet van nissan zijn.
ik heb bewust een ander motor gekozen. Heb een tijdje met een aantal mensen gesproken die nu rond de 500 a 600 pk rijden.
die kwamen er al heel snel achter dat het een hele duren motorblok was een rb25det en een rb26det. tuurlijk kan je als nog voor een rb30 met een rb26det kop gaan. maar dan reizen de kosten helemaal uit de pan.
ik ben toen met mijn beste kameraad gaan zitten die zelf thuis was in de supra wereld. ik ben samen met hem bezig een mk2 supra track raedy te maken.
je voelt het al een beetje aan komen.
we kwamen er al snel achter dat er over heel de wereld en vooral de U.K hoop r32 r33 s13 s14 s15 met een 1jz rond reden.
maar er zijn nog maar weinig in de wereld die met een 2jz rond rijden,
ik heb ook de keuzen gemaakt voor een 2jz. mijn oog is gevallen op een 2jz vvti.
Dat heb ik bewust gedaan, een vvti omdat de motor blokken en de technologie niet van de jaren 90 is. een 2jz vvti zijn in verschillende modellen geleverd. de meeste zijn na het jaar 2000 op de markt gekomen.
ik heb me huiswerk gedaan en ik weet dat er een hoop mensen zullen zijn die, het liefst een gtr heel houden en een skyline een skyline te laten.
Hou er ook van om af en toe tegen de stroming in te zwemmen, van wat anderen denken om zo de horizon nog wijder te maken.
zo als die eerst was
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/59912_10202405897262239_1260015788_n.jpg)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/1525423_10202405896902230_1253425417_n.jpg?oh=411fe9aa89df4d40f5557e575480c246&oe=54B6F386)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10314630_10203278269951011_722482015116331731_n.jpg)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10375147_10203391302216747_1975913379827648607_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10481153_10203391303656783_8789117563375074844_n.jpg?oh=f7786991ec1f90e5685d40db99d32c36&oe=540C9BB7&__gda__=1411324833_6837c47806b353486d1740abb5c596d1)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10446712_10203391305096819_8398200691630355777_n.jpg)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10468643_10203484290261390_2549412042402573563_n.jpg?oh=d0427c593acfc4293d50bf7427cc060e&oe=54B444A1)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10653330_10204028393583633_3318991452578564528_n.jpg?oh=a29a68431f82a7f6cdb3a217781cbce4&oe=54B1E672&__gda__=1421062756_bba2beb98c63431202b28b83233e5720)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10671402_10204225678035621_3279703817191276559_n.jpg?oh=a0cd17dac4411529532e2d0b96bb0cce&oe=54C4250A)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/l/t31.0-8/10694192_10204028396743712_4127242146078874607_o.jpg)
-
Welkom Mike, mooie skyline!
-
Welkom op het forum.
-
Welkom op NCN !
Succes met je ombouw , keep us posted :)
-
welkom en dikke r33!
-
Welkom .
Je bent hier in nl waarschijnlijk toch wel uniek met een jz motor inn wen skyline.
Ik weet dat er s13 met een 1jz rijden en er ia ookniemand bezig met een s14 1jz
Skylines heb k nog niet gezien . Ik ben benieuwd
-
gaaf project ben benieuwd naar de ombouw
-
Nogmaals welkom. :)
-
Klopt een bmw e30met 2jz. Een S15 1jz. Daarom wil ik ook wat anders ;)
-
nice
apart is altijd goed!
werkzaam in assen, aan de vlag te zien?
-
Welkom Mike! Mooi project hoor, houdt ons op de hoogte!
Wat bedoel je met een duur motorblok? Als je meer vermogen wilt hebben dan moet je nou eenmaal meer aanpassen en kost het gewoon geld. Met een RB26 bijvoorbeeld vind ik naar de 400PK gaan niet duur (andere ecu, boostcontroler en afstellen op 1 bar). Als je met een standaard RB26 naar de 500PK+ wilt gaan dan vind ik het ook nog meevallen. Andere turbos, andere ecu, andere injectoren + brandstofpomp, afstellen en gaan! Je kan het zelf natuurlijk zo gek maken als je wilt.
Anyway een RB en een JZ hebben beide genoeg potentie, succes met je project!