Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: NielsGTR op 00:23:47, zondag 10 maart 2013
-
Hey,
Ik ben Niels, 23 jaartjes jong en kom uit Almere. Ik rij al een paar jaar een Nissan Skyline
R33 GTR Vspec. De auto was redelijk standaard toen ik deze kocht. De enige mods waren:
3,5'' apexi catback, Apexi power filters, BBS RG-R wheels en een Momo stuurtje. De auto had
op dat moment 407,7pk bij Verhoeven op de bank gemeten.
heb een aantal keer mee gedaan met dragraces wat heel erg leuk was om te doen, maar
helaas koste het me de eerste keer een koppeling en de 2de keer een versnellingsba k :p.
Na een tijdje begon er olie uit mijn dumpvalve te komen en dus waren helaas mijn turbo's
ook overleden.
Nu staat de auto al een tijdje stil omdat ik nu gelijk het hele blok ga upgraden naar een
Twin top mount turbo set up.
Blok word straks door Pro Import gebouwd maar de auto gaat er pas heen als ik alle
onderdelen klaar heb liggen. Bijna alle spullen heb ik al klaar liggen en moet alleen
nog een paar kleine dingen bestellen. Dus over een paar maandjes zal de auto weer rijden.
Hier nog een spec lijstje van de auto met spullen die op de auto zitten of klaar liggen:
Exterieur:
* Stock R33 GTR Vspec body
* Clear side indicators
* Xenon lights 8000k
* Cusco Carbon strutbar
* Ohlins Flag-R fully adjustable suspention
* Driftworks HICAS lock-up kit
* Falken semi slicks 265-35-18
* Enkei NT03+m Magnesium Wheels 10J ET18 (custom colour)
Interieur:
* Nismo 320Km/h cluster (white)
* Nismo Console gauge (white)
* Blitz boost gauge
* HKS turbo timer
* HKS EVC-6 boostcontrolle r
* Takata seatbelts
* Bride Gias carbon seats + rails
* Cusco rollcage 7 point
* Innovate air/fuel gauge
Engine:
* Greddy TD-06 20G Turbo 2x
* Greddy Top Mount manifold
* Greddy Type C wastegate
* Greddy Type R dumpvalve
* Greddy timing belt
* JUN camshafts
* JUN Titanium valve retainers
* JUN valve springs
* Nitto conrods
* Nitto 87mm pistons
* Nitto Oil pump
* Tomei Fuel Rail 10.5mm
* Injector Dynamics 1000cc injectors
* Bosch 044 Fuel pump 2x
* Fuel Swirlpot
* HKS 280L intank fuel pump
* HKS Adjustable Cam Gears
* HKS Hardpipe kit
* HKS Steel Gasket kit
* ARC Radiator
* ARP Head studs
* ARP main studs
* ACL race bearings
* ARC Catch / Washer tank
* N1 waterpomp
* Trust sump extension
* Okada Plasma coils
* Turbosmart FPR 1200
En ik zal vast nog van alles vergeten nu.
(http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/576944_425974990794964_157332992_n.jpg)
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/385286_243038045755327_307414793_n.jpg)
(http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/321665_243036152422183_1345106360_n.jpg)
(http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/380159_243035175755614_2026261569_n.jpg)
(http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/267678_180179252041207_5523243_n.jpg)
(http://i228.photobucket.com/albums/ee219/niels-lude/assembledohlinsbl0.jpg)
(http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301654_230716106987521_33334850_n.jpg)
(http://i228.photobucket.com/albums/ee219/niels-lude/8cfcf5285ade706611a18cc4b71a7ad2.jpg)
Hier nog een foto'tje met het kleurverschil tussen zon en shaduw op de wielen:
(http://i228.photobucket.com/albums/ee219/niels-lude/181873_3080812224579_1982773182_n.jpg)
Zodra het blok klaar is ga ik me richten op het exterieur want daar wil ik ook nog wat
speciaals mee gaan doen. Nog vragen? ask away ;)
-
Mooie bak hoor.
Die ohlins waren zeker pittig om aan te komen? Die dingen zijn aardig zeldzaam en kosten een hoop knaken.
Allemaal kwaliteits spul wat er in zit, wat een werk.
Welkom! :)
-
Dankje
Die ohlins set zat onder mijn vorige skyline toen deze uit japan kwam. En ik had ook nog het geluk dat de
set gewoon zo goed als nieuw was toen. Was waarschijnlijk een circuit auto geweest.
-
welkom :) je sky ziet er echt super strak uit zo, hou ons op de hoogte ;)
-
Welkom Niels :D en zoals gezegd je hebt een dikke bak! Zie je snel en hopelijk is je auto dan klaar. Ik neem dan wat luiers mee lol.
-
dikke GTR.....wordt nog moeilijk kiezen tussen die van jou en Kai hahahahaha
hoeveel vermogen schat je zo te hebben als alles klaar is??
-
Zal zo'n 750-800pk worden. De turbo's zouden tot 900pk moet kunnen gaan maar ik wil
zelf gewoon niet meer dan 800pk
-
Dikke bak wielen staan ook goed
-
Mooi ding!
-
Zal zo'n 750-800pk worden. De turbo's zouden tot 900pk moet kunnen gaan maar ik wil
zelf gewoon niet meer dan 800pk
800/900 PK... :o ik vind 430PK al super heftig! 800/900 ga ik denk ik echt in me broek schijten lol.
-
Went vanzelf Kai. Maar is dat trouwens voor straatgebruik of voor de sprints/dragraces? En ga je ook wat doen aan de v-bak, zoals bijv. versnellingen gebruiken van OS Giken?
-
Wat is de reden eigenlijk van dubbel ventiel? heeft dat een functie?
(http://i228.photobucket.com/albums/ee219/niels-lude/8cfcf5285ade706611a18cc4b71a7ad2.jpg)
-
Went vanzelf Kai. Maar is dat trouwens voor straatgebruik of voor de sprints/dragraces? En ga je ook wat doen aan de v-bak, zoals bijv. versnellingen gebruiken van OS Giken?
Eigelijk alleen voor straatgebruik. Wil nog wel het circuit op met de auto maar dan gaat er wel iemand mee met race
ervaring. En heel misschien nog een keer dragracen maar ik ben dan bang dat ik de bak er weer onderuit rij.
De koppeling is nu nog een HKS twin plate en zal 800pk niet leuk gaan vinden. ben er nog niet uit wat ik daarmee ga doen.
En de bak blijft eronder tot die kapot gaat. 2 vrienden van mij rijden met +- 700pk op die bak en dat is nog niet kapot gegaan.
Mocht de bak kapot gaan zal ik een R34 GTR bak moeten kopen denk ik.
Maar het is niet zo dat ik altijd met 800pk zal rijden hoor, komt gewoon een high boost en low boost switch in de auto. Ben
van plan om eigelijk altijd low boost te gaan rijden tenzij ik een keer een ferrari of lambo ofzo tegenkom.
-
Wat is de reden eigenlijk van dubbel ventiel? heeft dat een functie?
(http://i228.photobucket.com/albums/ee219/niels-lude/8cfcf5285ade706611a18cc4b71a7ad2.jpg)
Hahaha die vraag heb ik al zo vaak gehad :P
Dit zijn de orginele NT03+m's van Enkei en dus niet de immitatie die maar 1 ventiel hebben. hier de uitleg van Enkei met de functie ervan:
NT03+M is designed with a perimeter brace ring that enhances the wheel strength so it’s able to resist deformation or distortion from outer forces, resulting in highly accurate steering response and strength. The NT03+M also features a racing twin valve design which allows for accurate monitoring while adjusting the pressure.
-
Zelfs na de uitleg snap ik nog niks van dat ventiel haha
Maar mooie sky, ben hem volgens mij nog niet tegen gekomen hier in Almere ;)
-
Zelfs na de uitleg snap ik nog niks van dat ventiel haha
\
nauwkeurige meting op het ene ventiel en de andere gebruiken voor de bandenpomp.... In theorie zou de manometer op de bandenpomp iets kunnen afwijken....
-
Welkom hier! Wat een super mooie skyline, ik ben echt verliefd op die wielen 8)
Gaaf wat je met het vermogen gaat doen!
-
Mooie Sky zeg, ook gave foto's! Plannen klinken wel heul interessant. 8)
-
nauwkeurige meting op het ene ventiel en de andere gebruiken voor de bandenpomp.... In theorie zou de manometer op de bandenpomp iets kunnen afwijken....
Duidelijk nu ;)
-
Welkom. Dikke wagen. :)
-
Thanks
-
Prachtbak !
-
Tweede ventiel is om een banden spanning meter aab tehangen . Terwijl je op het ander ventiel luch er in blaast.
Denk dat je dan wel een duurder banden spanning apparaat nodig hebt maar ja .
-
Deze wielen komen uit de race serie van Enkei en dit systeem zal dus bedoeld zijn voor circuit gebruik. Ook zijn de
wielen gemaakt van magnesium om ze zo licht mogelijk te maken. Ik zelf gebruik natuurlijk maar 1 ventiel.
-
Welkom op het forum.
-
Gisteren mijn voorgril van de auto gehaald en het GTR logo eruit gehaald. dit
omdat een deel van de T afgebroken was... en nu vervangen voor een R35 GTR
logo. Looks much better now :)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/485292_504550929604036_174065122_n.jpg)
-
Over 2 weken gaat de auto richting Pro Import en gaat mijn project officieel beginnen. kan niet wachten om weer lekker met de sky te rijden :auto:
-
Mooi logo man :) Succes met je project gewenst!
-
Mooie logo man! Heb je geen foto van je auto met de nieuwe logo?
Spannend kerel... ff je skyline missen en dan krijg je een bommetje terug :D.
-
Nee heb ik nog niet. Ik heb mijn voorbumer eraf moeten halen om de auto straks
op de trailer te krijgen. De gril komt er dan ook af dus toen dacht ik laat ik dan
gelijk het logo maar vervangen.
Komt er ook pas weer op als de auto klaar is hoor. Intercooler moet nog
vervangen worden en ook wil ik de bumper nog over laten spuiten.
-
Mooi detail zo'n R35 embleem!
-
R35 logo voor de achterkant heb ik ook gekocht. Daarom kon Kai ook mijn logo
overnemen. Maar is beter zo dat hij jouwe heeft overgenomen, die is natuurlijk nieuw
-
De R van het R35 GTR logo, daar zit een mooie diepte in en is erg mooi.
(Ik heb deze naast het R32 GTR logo ook gekocht in Japan toen, maar deze had ik op bestelling meegenomen voor de Nissan dealer toenertijd.
Jammer, maar daarna ben ik eigenlijk nooit meer naar Japan geweest.)
-
Had er nou maar een paar meegenomen want in nederland vragen ze goud geld
voor zo'n stukje plastic ;D
-
even een fototje van hoe het er nu bij staat ;)
(https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1391715_586253001433828_1670480313_n.jpg)
-
Hallo Niels,
Je vertelde me al van je project op JAE. Klonk allemaal erg leuk.
Twin topmount Turbo's, mooi man!
What's next Niels?
-
Zag het al op FB. Ziet er echt super dik uit. Ben benieuwd naar de cijfers zometeen. :D
-
what's next?: Alles afmaken en gas geven :P
-
Dat moet vast wel goedkomen gok ik zo :D
Goed bzg !
-
Thanks ;)
-
Wanneer maak jij eens een project topic aan? ;D