Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: kossie op 12:35:32, zondag 10 februari 2013
-
Allow me to introduce myself :
Ben Matthijs Koster , 27 jaar oud en woonachtig in Hardenberg Overijssel.
Afgelopen week een tripje naar the UK gemaakt om daar een weekend speeltje op te halen 8)
Een Nissan Pulsar/Sunny GTI-R uit 1992 , draait 332PK/410NM op 1.1 bar boost...
Speclist:
Carbon bonnet
Hi spek calipers
Red pads
Uprated disks
Oz.ultra leggera light weight alloys
Side exit exhaust( veel te luid , iemand een idee om de db's omlaag te krijgen ?? )
Front mount intercooler
Cusco front strut brace
Cusco rear brace
Hks boost controler
Nismo gear knob
Silicon water pipes
Fuel presure regulator
Uprated fuel pump
Z32 afm
Hks air filter
Red leads
Blitz radiator cap
550denso injectors
Cosworth multy layer head gasket
Crank polisht and checkt
Wiseco forge pistons
New track rod ends
New ball joints
Acl big end bearing set
Acl main bearing set
Acl thrust washer set
Toad immobiliser with paper work
Pioneer speakers all round
Exedy clutch
Bc adjustible coilovers
Engine has only covered 3500 miles since full rebuild
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_32521_zps7e9034b0.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_32531_zps91df1fa8.jpg)
Betere foto's volgen a.s.a.p.
Greetz!
-
Welkom. :) Gave auto. 8)
Side exit exhaust( veel te luid , iemand een idee om de db's omlaag te krijgen ?? )
Db-killer, andere uitlaat, gewoon eraan wennen. :P ;)
-
Gaaf!
-
Welkom op het forum.
Nice car.
-
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3258_zps0d2c6972.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3257_zpscf2443e9.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3256_zpsbaf35d42.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3255_zpsab8bf780.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3254_zps1ab747fb.jpg)
-
Gaaf ding! Welkom :)
-
Gave wagen !!! Mag dat wel trouwens, zo een Side pipe?
-
Stoer!!
-
Gave wagen !!! Mag dat wel trouwens, zo een Side pipe?
Waarschijnlijk niet, aangezien deze uitlaat vermoedelijk direct na het spruitstuk haaks rechtsaf gaat zonder kat, tussendemper en einddemper.
Ik vermoed dat deze zo niet op kenteken kan , tenzij er een OEM uitlaat of " normale " uitlaatlijn onder komt.
Buiten het geluid zal de CO2 uitstoot ook niet goed zijn dus en silencer zal weinig zin hebben ben ik bang
Wel erg dikke GTI-R kerel !!
-
De uitstoot kan best voldoen aan de eisen zonder katalysator. Is bij mij ook zo. Katalysator is niet verplicht voor een bepaald bouwjaar. Alleen het geluid en de plaats waar de pijp onder de auto uitkomt kan een probleem zijn.
-
Dat bedoelde ik ook, plaats mag dus niet , maar omdat hij nog rdw gekeurd moet worden, kun je ook mazzel hebben ;)
-
Leuke R,sidepipe is ook wel gaaf.
Mijn R komt ook altijd zonder kat door de APK trouwens maar die is van bj 91.
Welkom hier.
-
Welkom!
-
Welkom nette wagen
-
Side-pipe mag alleen moet hij verder uitsteken!!! Geloof minimaal 3cm buiten de bumper/deel waar hij uitkomt! Side-pipe zijn wel regels voor maar erg duidelijk niet maar gewoon toegestaan onder bepaaalde voorwaarden!!
Zeker een nette wagen welkkom
-
Volgens mij is vanaf 1993 een kat verplicht, daarvoor is het goed als ie z'n CO maar haalt... Plaats van de uitlaat maakt niets uit, als ie maar gasdicht is heb ik begrepen... Andere koplampen zijn inmiddels gemonteerd, alleen nog ff afstellen... Nu nog een ruitensproeier tankje vinden dat past( oude is lek door de uitlaat, doorgebrand)
-
Mooie auto en veel plezier ermee! Dikke specs! >:D
Sidepipe is ook wel stoer, maar vraag me af of de RDW dat goed zal gaan vinden, qua decibels! :P
-
Ik vind het zelf ook te luidruchtig, moet wel iets aan gedaan worden idd :)
Beetje een "crossauto" nu als ie stationair loopt :-[
-
Ik vind het zelf ook te luidruchtig, moet wel iets aan gedaan worden idd :)
Beetje een "crossauto" nu als ie stationair loopt :-[
Toch maar een pijpje naar achteren maken, daar heb je wel wat plaats voor 1 of 2 dempers! :)
-
Welkom en gave GTi-R!! :)
-
Welkom ;)
Mooie GTI-R 8)
-
ziet er wel gaaf uit zo een sidepijp.....
mooie GTi-R ;)
-
Ziet er goed uit !. Succes met de rdw keuring !
-
Thanks voor de positieve reacties!
-
Laguna splitter gemonteerd, decibel killer + nieuwe stuurhuishoes + remblokken achter.
Aandrijfashoez en waren natuurlijk weer de verkeerde van de plaatselijke automaterialen zaak, ff OEM bestellen aankomende week.
En nog een supernet Momo Corse stuurtje gekregen van mijn baas "had ik nog in de schuur liggen van mijn oude Prelude :>>: "
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/IMG-20130302-WA0015_zpsf0cf3327.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3285_zps1a741996.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3284_zps7ef3d1a0.jpg)
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3265_zps0df6bfaf.jpg)
Langzaam komt alles goed :up:
-
Nice!
-
Mmmm... lekker hoor!
-
Nieuwe stuurtje staat een stuk beter!
-
Iemand een idee waar ik betaalbare aandrijfashoez en kan halen voor de GTI-R ?
Heb net de Nissan Stealer gebeld, vraagt €108 voor 2 hoezen!!!
Is toch niet normaal voor 2 stukkie's rubber
-
Dat lipje staat hem goed :)
-
Gewoon imitatie halen ofzo.
-
Imitatie kan ik nergens krijgen , is allemaal verkeerd...
Heb ze al bij de dealer besteld, dan is het ook goed...
-
Hoezo verkeerd?
Volgens nissan4u zouden de ashoezen sowieso dezelfde moeten zijn als die van een P10 met SR:
http://nissan4u.com/parts/info/3924163Y25/ (http://nissan4u.com/parts/info/3924163Y25/)
En via RockAuto.com: http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=1172618&parttype=2284 (http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=1172618&parttype=2284)
Maar goed, je hebt ze al besteld :(
-
Ik zie wel bij beide hoezen afwijkende afmetingen staan als ik op de Hbase/Mijngrossier zoek...
Maten komen niet overeen met die ik gemeten heb...
Tjah, tis nu besteld...
-
OEM ashoesjes gemonteerd + 2 nieuwe achterbanden + Diff olie ververst.
Volgende week RDW keuring , hopen dat ie erdoor komt! 8)
-
Mooi man!
Goed bezig hopelijk komt ie in 1 keer door de keuring.
Wat voor turbo zit dr trouwens op?
-
Gt30 volgens de vorige eigenaar, merk weet ik eigenlijk niet...
-
Oke kan nog wel meer vermogen uit dus.
-
Dat kan zeker ! Eerst nog niet, eerst hier maar ff aan wennen...
-
Je bent dr zo aan gewend hoor. ;D
Show je hem nog eens op een NCN meet.(als ie een keuring heeft natuurlijk)
Ben wel benieuwd.
-
Morgen naar de RDW , ben benieuwd!
-
Succes!
-
Thanks! Ben wel een beetje huiverig over de uitlaat... We zien wel...
-
Thanks! Ben wel een beetje huiverig over de uitlaat... We zien wel...
Ik ook, haha! Succes! :)
-
Kenteken!!! met 18.2 goedkeuring!!!
Stelt helemaal geen reet voor zo'n keuring, ze hebben alleen het VIN nummer gecontroleerd en de wielbasis gemeten. Daarna koplampen gechecked en nog ff op de weegbrug en klaar is kees!
Vervolgens naar douane om BPM aangifte te doen , bleek dat ze bij de RDW het verkeerde bouwjaar hadden ingevoerd... Stond 2002 op het formulier,dat was het jaar dat de auto in the UK was ingevoerd. Weer terug naar de RDW en toen hebben ze het gecorrigeerd naar 1992, toen bleek dat er geen BPM betaald hoefde te worden!
Me happy! :)
-
Gefeliciteerd!!
-
gefelicteerd man ,
dus de uilaat was geen probleem :P ?
-
Verder helemaal geen technische inspectie ofzo, hij heeft niet eens onder de auto gekeken...
Vond ik wel vreemd eigenlijk , maar het was puur VIN nummer checken en paar andere formaliteiten , een APK is veel strenger! Had ik niet verwacht, maar het is goed zo :D
-
Nice!
-
nice! is inderdaad wel makkelijk he?
gefeliciteerd!
-
Beterszzz!! Gefeliciteerd!
-
Gefeliciteerd met de RDW keuring.
Mooi dat ze niet moeilijk deden.
-
Gefeliciteerd!
-
Proficiat met de keuring !
had eigenlijk wel verwacht dat je een opmerking zou krijgen over je uitlaat . haha :)
-
Ben benieuwd wat oom agent daar van gaat vinden.
-
Ben benieuwd wat oom agent daar van gaat vinden.
En de APK Keurmeesters
-
In principe is de auto is zo ingevoerd, dus wat Oom agent en de apk-keurmeesters er van vinden maakt geen zak uit. Maar als het overal een probleem gaat worden en RDW erkent niet dat hij zo ingevoerd is, dan kan het nog leuk worden.
Houd alles goed bij. Foto's op de buitenlands-kenteken waar de uitlaat goed op te zien is. Print eventueel deze discussie nog uit (kan je bij je houden, hier staat immers in dat hij zo is ingevoerd, heb je toch een soort van bewijs), dan heb jij er in ieder geval zo veel mogelijk aan gedaan.
-
APK keuring is een feit , gelukkig kijkt een keuringsstatio n in de buurt niet zo nauw 8)
Ik word nu al gek van die pleurisherrie , komt z.s.m. een andere uitlaat onder...
De vorm van de downpipe is ook vrij kansloos, is te nauw en loopt te haaks dus het geluid en opspoelen v.d. turbo kan alleen maar beter worden mijn inziens...
Ik heb ook geen zin in gezeur met oom agent(woont een hele fanatieke knakker vlak bij me, kom langs zijn huis als ik de wijk uit rijd)
Dan beter nu een paar honderd euro investeren, als eerst een boete en daarna alsnog een andere uitlaat.
-
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3319_zpsef88c6b3.jpg)
-
:wedgie1:
-
Ziet er goed uit maar waarom krijg je een K kenteken terwijl ze al bij de Z zijn?
-
Geen idee, misschien voor import andere kentekens als voor nieuwe NL auto's??? Heb geen idee hoe het werkt bij de RDW
-
Het kenteken van de sunny is nieuwe serie kentekenplante n. Ipv 00-zzz-0 eerst 1 cijfers ipv 2 cijfers! Hele gave wagen trouwens :wedgie1: :applaus:
-
Dikke wagen zo hoor ;)
-
Erg gaaf ding. Mooi ook dat je 18.2 erop hebt zitten. :)
-
Plaaaaatje!!
Over plaatje gesproken, vet zon 18.2 plaat!
-
Dikke bak! En idd mooi plaatje, zou ik ook wel op mn gt willen hebben ;)
-
(http://i743.photobucket.com/albums/xx74/kossiekoster/DSC_3321_zpsae0834bf.jpg)
-
dik :wedgie1:
-
Prachtige auto !
-
1.5 week geleden lekker aan het toeren met mijn nieuwe uitlaatje ,zakt mijn rempedaal ineens naar de bodem tijdens het remmen! Kreeg het nog ff flink druk! Zat eerst met mijn rechterhand vast in de deurbak in een poging de handrem te grijpen :-[ Maar die zit dus aan de linkerkant ;D
Gelukkig alles wel op de weg kunnen houden gelukkig! Bleek dat een staalomvlochte n remslang tegen de band/velg aan het schuren was, en die schuurde door. Heb nu eindelijk nieuwe besteld, vanwege drukte op het werk niet echt tijd voor gehad...
Keep you posted!
-
daar heb je dan nog geluk mee gehad :o
-
Oef , niet meer kunnen remmen .... dat lijkt mij echt geen pretje. Ik zou ook dik in panier raken haha. gelukkig heb je hem heel kunnen houden :) . Voor het zelfde rij je met 120km/h op een file af.....
-
wow.... Dat is nooooit fijn
-
Dat is een beetje TE spannend... :( Gelukkig niets gebeurt!
-
Remmerij is weer op en top, en de EPS uitlaat zit er nu onder...
Veel beter en beschaafder geluid nu!
Binnenkort een keertje mooi poetsen en een paar nieuwe plaatjes schieten 8)
-
Breek me de bek niet open over een invoerkeuring in vergelijk met een apk keuring.
En paar jaar gelden een Infinity ter keuring en die moest gezien het bouwjaar voorzien zijn van zij richtingaanwij zers. Zaten er niet op dus ik keurde de auto af.
Hoop getouwtrek met de Rdw enz en uiteindelijk moesten ze er toch op.
Het is heel simpel wat mij betreft:
- Als keurmeester leef ik de regels na in het apkboek
- Als normaal denkend mens denk je van: Wat raar hoe kan dat nou???
Al met al een mooie wagen en wat een geluk heb je gehad met die remslang.