Nissan Club Nederland
NCN Club Sponsors => Sponsor ervaringen => Topic gestart door: Prutsjanus op 12:19:01, vrijdag 23 november 2012
-
Is er al een topic waar 'bedrijfs'-ervaringen vermeld kunnen worden? ::)
Suprasport.nl = :(
Op 5 november ACL lagers online besteld.
Op 9 november gebeld om te vragen wanneer ik ze kan verwachten. Antwoord, wij hebben ze niet op voorraad en gaan ze in USA bestellen, maar niet alleen jouw lagers, dat is te duur. Maar volgende week zijn ze wel binnen.
Op 16 november gebeld om de status op te vragen! Ik vroeg of ze 23 november binnen zouden zijn, want dan heb ik ze nodig! Ja, was het antwoord, maak je maar geen zorgen, dan heb je ze.
Op 23 november nog niks binnen.
Op 23 november gebeld, krijg ik een (naar mijn mening ongeinteressee rde) verkoper aan de lijn die zegt.... ohja, oeps, die lagers ja, uuhhhh, nee, die zijn nog niet binnen (en volgens mij heb ik er ook niet meer aan gedacht afgelopen week).
Op 23 november mijn geld terug gevraagd, en 't enige positieve was, dat ie zei dat ie terug over zou maken.
Gelukkig had ik al zo'n vermoeden dat 't zo gaan lopen en heb vorige week de lagers ook ergens anders besteld, en deze heb ik nu wel al binnen! :applaus:
-
Zure zaak ,
Ik ben veel bezig met de strijd tegen internet oplichting, en zie vaak van dit soort verhalen.
Houdt even in de gaten dat een webshop wettelijk gezien 30 dagen na bestelling / betaling het bestelde product moet leveren, doen ze dat niet dan ontbind je de koop en verzoekt het geld retour te sturen, dit is wettelijk vastgesteld dat dit ook maximaal 30 dagen mag duren.
Als de webshop binnen na die 30 dagen het geld niet heeft geretourneerd maken ze zich strafbaar aan een crimineel feit.
Het ontbinden van een koop kan via email ( bewaar zowel inkomende en uitgaande communicatie ) en is van essentieel belang als er daadwerkelijk een crimineel feit wordt / is gepleegd.
Misschien was bovenstaande bekend bij je, misschien niet.
-
Vind het persoonlijk overdreven om dit hier neer te zetten. Als ik het verhaal lees is het enige gebrek de communicatie van hun kant.
Zakelijk gaan ze correct om met de klant en geven direct het geld terug.
Just my two cents :)
-
Slechte communicatie is voor mij al een reden om niet te bestellen bij een internet shop.
-
Zakelijk gaan ze correct om met de klant en geven direct het geld terug.
Mondelinge afspraak is geen zakelijke afspraak? ???
Punt is, ik heb ze vorige week heel helder en duidelijk gevraagd of het ze zou gaan lukken om ze deze week hier in de brievenbus te hebben! Als dat dan met 'ja' wordt beantwoord en ik ze dus vandaag NIET heb en vind ik niet dat ze 'zakelijk' correct gehandeld hebben. Er kon geen sorry vanaf en ik kreeg ook de indruk dat ie er niet warm of koud van werd toen ik 'm aan de lijn had.
Als ik iets besteld en ik heb 't na 30 dagen nog niet binnen en ik krijg m'n geld terug, moet ik dan staan te springen van blijdschap? Nee, tuurlijk niet, want dan ben ik een maand verder en heb ik nog noppus, nada, njento, niks! :-X
-
Slechte communicatie is voor mij al een reden om niet te bestellen bij een internet shop.
+1.... Dus aan de schandpaal :P
-
Volgende keer je ACL lagertjes gewoon bij de lokale Brezan bestellen, kun je ze de volgende dag ophalen. ;)
-
Volgende keer je ACL lagertjes gewoon bij de lokale Brezan bestellen, kun je ze de volgende dag ophalen. ;)
Bij de Brezan? :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: dankjewel, weer wat geleerd! :P
-
Als de webshop binnen na die 30 dagen het geld niet heeft geretourneerd maken ze zich strafbaar aan een crimineel feit.
Nou nou crimineel feit... het blijft een civiele overeenkomst waar geen strafrecht of iets in die richting aan te pas komt.
Kortom crimineel is wel een beetje erg overdreven.
Als het nou zo is dat je na een paar maanden nadat er vermeld wordt dat het geld teruggestort gaat worden nog steeds niets overgemaakt is dan kan je eens gaan denken aan oplichting of iets in die richting.
-
Ik denk dat Stephan bedoelt dat ze zich dan schuldig maken aan een strafbaar feit.
-
Jep maar dat is het dus nog niet... het is en blijft een civiele overeenkomst.
Dus dat heeft vooralsnog niets met strafbaar te maken.
Er wordt een voorwaarde overtreden wat aan te vechten is middels een civiele procedure.
-
Volgende keer je ACL lagertjes gewoon bij de lokale Brezan bestellen, kun je ze de volgende dag ophalen. ;)
Brezan? Brrr... Kom ik nooit meer. Gasten weten niet het verschil tussen een stuur- en een fuseekogel... Of een bovenste radiatorslang en een onderste. En als je ze dan een onderdeel van een 2.0 op laat zoeken, en zegt dat het voor een 1.6 is, dan gaan ze helemáál op blanco.
-
Brezan? Brrr... Kom ik nooit meer. Gasten weten niet het verschil tussen een stuur- en een fuseekogel... Of een bovenste radiatorslang en een onderste. En als je ze dan een onderdeel van een 2.0 op laat zoeken, en zegt dat het voor een 1.6 is, dan gaan ze helemáál op blanco.
Daarom moet jij ook aangeven wat je hebben wilt (met onderdeelnumme r).... En ze NIET laten zoeken op kenteken of chassisnummer want dat gaat fout bij een beetje aanpassing aan een wagen...
-
Tsjah, vroeger kon dat nog wel, had je zo'n website waar je alles kon checken.
Maar goed, haal nu sowieso alles van eBay, of van GSpecPerforman ce :P Alleen m'n vloeistoffen niet, want die kies ik zelf uit ;)
-
Tsjah, vroeger kon dat nog wel, had je zo'n website waar je alles kon checken.
h-base.nl jah.... was wel handig... Volgens mij is dat nu mijngrossier.n l geworden... staan alleen geen prijzen meer bij...
-
ik kijk tegenwoordig veel op winparts
-
Niet alleen laks met het bestellen van onderdelen, maar ook laks met het terugstorten van het geld! :-X Of mogen zie hier ook officieel 30 dagen over doen?
-
Of mogen zie hier ook officieel 30 dagen over doen?
Ja, vanaf het moment van het ontbinden van de koop mag de webshop hier wederom 30 dagen over doen.
-
ik kijk tegenwoordig veel op winparts
Daar heb ik laatst ook wat besteld en het is wel gede service.
Suprasport heb ik wel vaker slechte dingen over gehoord.
Maar dan met een auto die voor een vermogen getuned was door hun en die ging stuk.
Toen wilden ze er niks van weten.
-
Daar heb ik laatst ook wat besteld en het is wel gede service.
Suprasport heb ik wel vaker slechte dingen over gehoord.
Maar dan met een auto die voor een vermogen getuned was door hun en die ging stuk.
Toen wilden ze er niks van weten.
Geen zaken meer mee doen dus :P
-
Nee idd,ik bestel er iig niks.
-
Ja, vanaf het moment van het ontbinden van de koop mag de webshop hier wederom 30 dagen over doen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet gebeurd als ik geen actie onderneem.....
Vorige week even een mailtje gestuurd --> antwoorden op e-mails, mogen ze daar ook 30 dagen over doen? :'(
-
Ze hebben m'n geld teruggestort, wat een geweldige zaak! :-X
-
Zaak met 1 a zul je bedoelen ;D
-
Heb ooit eens het idee gehad een Supra te kopen en toen wat tijd op dat Supraforum doorgebracht (waar Suprasport toen ook bivakeerde).... Had daarna geen behoefte meer om uberhaubt iets met Supra + Nederland te doen.
Is al wat jaren terug maar zo te horen nog niet veel veranderd lijkt het.