Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: sylvana op 10:03:13, woensdag 19 september 2012
-
Hallo.ik wil me eigen even voorstellen ik ben alex rijd een primera bj2001 p11-144 2.0ltr estate blauw groen kleur 150000km weg niks specials nog aan de auto gedaan foto komen nog gebriuk de naam van mijn dochter sylvana weet nog niet goed hoe het allemaal werkt met forums werken hoop dat ik zo goed doet.ben zins kort op de rollerbank geweest kijken of de auto nog de 140pk had maar ben er 40kwijt na een powerbox geplaats te hebben van de firma Unlimited Tunning 20pk terug gewonnen maar kan iemand mijn vertellen wat er aan de hand kan zijn waar de rest van de pks zijn 119.3pk 5831rpm/174.5Nm 2575rpm.vrg sylvana.
-
Hallo.ik wil me eigen even voorstellen ik ben alex rijd een primera bj2001 p11-144 2.0ltr estate blauw groen kleur 150000km weg niks specials nog aan de auto gedaan foto komen nog gebriuk de naam van mijn dochter sylvana weet nog niet goed hoe het allemaal werkt met forums werken hoop dat ik zo goed doet.ben zins kort op de rollerbank geweest kijken of de auto nog de 140pk had maar ben er 40kwijt na een powerbox geplaats te hebben van de firma Unlimited Tunning 20pk terug gewonnen maar kan iemand mijn vertellen wat er aan de hand kan zijn waar de rest van de pks zijn 119.3pk 5831rpm/174.5Nm 2575rpm.vrg sylvana.
-
Welkom
Het kan zoveel oorzaken zijn, bijv een kapotte luchtmassa meter bijv.
-
Hallo die is vernieuwd
-
Welkom!
Het is een auto van meer dan 10 jaar oud dus het vermogen kan altijd iets minder zijn maar 40 PK lijkt mij erg veel. Heb je je auto al eens uit laten lezen?
-
Hallo.die is vernieuwd nieuwe boogies platium.
-
ja gisteren op de rollerbank of dyno test?
-
Nee bij een Nissan dealer met een consult je auto uit laten lezen. Er kunnen eventueel foutcodes gelezen worden.
-
oke heb zelf ook zo uitlees ding van autel maxiscan maar gaf geen foutcodes aan of is het toch verstandige om naar de dealer tegaan.
-
Welcome bij NCN en gelijk clubmember :applaus:
-
Flinke vermogenstoena me trouwens! Heb je meer informatie over die powerbox? En hoe rijdt hij nu?
In ieder geval komt er binnenkort weer een Nissanclub Dynomeeting, dan kan je misschien ook even op de bank om het nogmaals te proberen?
-
Flinke vermogenstoena me trouwens! Heb je meer informatie over die powerbox? En hoe rijdt hij nu?
In ieder geval komt er binnenkort weer een Nissanclub Dynomeeting, dan kan je misschien ook even op de bank om het nogmaals te proberen?
Precies, deze dynobank geeft nauwkeurig aan wat je vermogen is. Dan weet je het helemaal zeker! :)
-
oke heb net de auto gescand geef een foutcodes aan p0171 te arm systeem iets met de brandstof cilinderrij 1
-
oke heb net de auto gescand geef een foutcodes aan p0171 te arm systeem iets met de brandstof cilinderrij 1
Klinkt als een kapotte lambda en/of luchtmassamete r.
-
oke lmm is nieuw zeg niks maar zou de lamdo kunnen zijn die op de cat of anders
-
Ja, de eerste lambda. Neem alsjeblieft een originele van Nissan, alleen die kunnen overweg met de computer van jouw auto!
Tnx voor je mailtje trouwens voor de informatie over het chippen! Top!
-
oke is het misschien niet beter om de hele kat te vervangen of niet?
-
Nee hoor dat is niet nodig. Bij de P11-144 zit er eerst een lambda-sensor die de waardes van de uitlaatgassen meet, dan een katalysator en dan nog een lambda om de werking van de katalysator te testen. In de regel zou je dus kunnen zeggen dat een katalysator pas vervangen moet worden op het moment dat de tweede lambda-sensor een foutmelding geeft.
-
oke bedankt dat is die op het blok spruitstuk zit die je zo ziet zitten is niet makkelijk los te maken denk ik?
-
Mwah valt wel mee, is best te vervangen zelf! Maar de dealer zal er ook geen recordbedrag voor rekenen neem ik aan!
-
oke bedankt dat is die op het blok spruitstuk zit die je zo ziet zitten is niet makkelijk los te maken denk ik?
zoek al een tijdje een vraag baak maar nergens te kregen alleen maar op een cd en nog engels ook