Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: chewie87 op 14:25:19, maandag 18 juni 2012
-
Hallo allemaal;
Bij deze wil ik mezelf even voorstellen.
Ik ben Steven, 25 jaar en kom uit Antwerpen. Ik ben pas in het bezit van een Almera N15 (sr uitvoering) uit 1998. Er zit een 1.4 motor in en hij heeft er intussen 39 000 km op zitten. Dit is mijn allereerste auto.
De vorige eigenaar was een nette oude schoolmeester die zijn auto evengoed verzorgde als zichzelf. Zo komt het dat er aan de auto eigenlijk amper iets mankeert.
Enkele dingen die ik heb vervangen:
Autoradio was aan vernieuwing toe. Heb er voorlopig een Bluetooth Silvercrest ingestoken die ik nog ergens had liggen.
Pioneer speakers vooraan vervangen.
Philips vision lampjes gestoken
Wat mankeert er:
Gasveren kofferdeksel zijn te licht
Lakschade vooraan
Lakschade wielkast links met roest
Via het forum zal ik nog wel enkele andere ideetjes ontdekken om hem wat op te fraaien.
Ik zal nog wel foto's plaatsen :)
-
hallo en welkom bij NCN....
Kan niet wachten op de foto's ;)
-
Welkom!
-
Welkom bij NCN :cheer:
Heerlijke auto's die N15's
Mijn N15 3 maanden geleden weggedaan met 219.000 km op de teller ( gekocht met 82000 km )
-
welkom !
-
Welkom. :)
-
Welkom op het forum.
-
Welkom hiero! :)
-
De foto's :) nu vraag ik mezelf wel af: ik denk dat het de SR-uitvoering is naargelang de luxe in de auto. Maar is dit zo of ben ik fout?
(https://lh6.googleusercontent.com/-T3mXwPnwSrM/T-C-84PGHVI/AAAAAAAAACQ/NgK0caAeezg/s640/IMG_1757.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-KFhKbevwq_g/T-C-9GG0AII/AAAAAAAAACU/xIqeWoHr9Ts/s640/IMG_1758.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-6gcxKoIKgsI/T-C-9ihMQmI/AAAAAAAAACc/ztaQsbSvwy0/s640/IMG_1759.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-QFLvbpj2kdE/T-C-__e7CII/AAAAAAAAAC0/h5eDFct1Jyk/s640/IMG_1763.JPG)
Nu enkele mindere foto's:
(https://lh6.googleusercontent.com/-_P_3OunCocc/T-C--zN69ZI/AAAAAAAAACk/RldEf5Fj7VU/s640/IMG_1761.JPG)
Deze schade wil ik nog in orde brengen. Het is niet enkel lakschade, maar ook roest.
(https://lh5.googleusercontent.com/-gIJa66q3h5M/T-C--SWD7OI/AAAAAAAAACg/QIA35bek-mE/s640/IMG_1760.JPG)
Dit is een mindere foto omdat ik die sticker er niet afkrijg. Aceton helpt enkel om de oranje kleur weg te halen en ik heb schrik om de lak eraf te halen als ik een spons gebruik.
Tips zijn altijd welkom :)
Misschien nog een stomme vraag, maar als ik die zijpinkers vervang door de witte versie, moet daar dan een oranje lampje onder of is dat niet de bedoeling?
-
welkom
nette wagen :) :D
die stikker krijg je der wel af meteen fohn of verfbrander ( fohn die warmer word )
-
Terug komend op je vraag , je nissan is volgens mij geen SR uitvoering , zoek mijn topic maar eens op , ik rijd namelijk wel in een SR.
Succes met het opknappen !
-
Volgens mij is het wel een SR aan gezien hij een achter spoiler heeft ;)
-
Volgens mij is het wel een SR aan gezien hij een achter spoiler heeft ;)
Wellicht als optie , mijn SR heeft namelijk zelfde interieur als de gti van kevin. Andere kleur tellerplaten en een extra lip onder de voorbumper. Nu zie ik wel dat deze van 1998 is dus een een phase 1 N15 ?
Ach , het maakt verder ook niet uit , we hebben er weer een almera rijder bij :cheer:
-
Die achterspoiler zit er als origineel op, heb zelfs de aankoopfactuur van '98 in bezit. De vorige eigenaar zie ik ook niet meteen een spoiler bijplaatsen. Maar wat ik wel raar vind is dat het kofferdeksel niet vanzelf openklikt bij gebruik van de hendel naast de bestuurderszet el. Ik denk dat de 'gasveren?' versleten zijn.
Welke versie het ook is, ik vind het zelf een prima wagen :)
-
Volgens mij is het ook geen SR. Volgens mij is het een 1.4 S
-
Het is een GA14DE en dan is het zowiezo geen SR want die heeft een GA16DE. ;)
-
Welkom ;)
Mooie kleur :)
-
update:
Vandaag heb ik hem gewassen. Ik heb die 2 emmer methode eens geprobeerd, ik verschoot ervan hoeveel vuil er wel niet af komt :O
Daarna heb ik hem in de wax gezet. Het enige verschil na het waxen is dat hij gladder aanvoelt en iets meer blinkt. Ondanks dat hij gladder aanvoelt, is het niet zacht of echt egaal. Als je er met je hand overgaat voelt het alsof er stof of nog vuil opligt.
Is hier een oplossing voor?
Ik heb hem ook in de wax gezet met 'Autocrème" van ELF. Het product is ouder dan de auto (13 jaar), maar op wijze raad van m'n pa: waarom dure dingen kopen als je nog producten hebt staan.
Ik ben niet van plan om hem wekelijks te wassen, maar zou toch graag een beter effect krijgen. Moet ik dan echt wekelijks wassen of toch maar eens investeren in degelijke producten?
-
Investeren in goede producten is het halve werk.
Doe je auto maar eens kleien , dan schrik je pas !
-
Welkom naamgenoot ;)
Nette Almera, heb ik ook gehad echt een heerlijke auto!
De sticker moet er afgaan met een föhn, maar ook goed met een caramelschijf!
Ook verkrijgbaar voor in je schroefmachine
http://www.autoschadeshop.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=2&flypage=flypage.tpl&product_id=267&option=com_virtuemart&Itemid=55&vmcchk=1&Itemid=55 (http://www.autoschadeshop.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=2&flypage=flypage.tpl&product_id=267&option=com_virtuemart&Itemid=55&vmcchk=1&Itemid=55)
-
Bedankt voor de tip Steven, maar met heel veel geduld heb ik alles er gisteren toch afgekregen. Enkel het nissanlogo is nog aanwezig en zo is hij veel mooier.
-
Alweer even geleden. Door herexamens en andere schoolzaken heb ik nog weinig kunnen doen.
Vandaag was het anders. Heb hem nog eens een leuke verwen beurt gegeven.
Onlangs door buurman laten nakijken. Alles was in orde, koffer is gemaakt, er zit een nieuwe oliefilter onder (eentje van MAN), 50/50 Synthetische Olie. Remmen kunnen nog een tijdje mee. Vandaag nieuwe wissers geplaatst, ineens de Aero Twin van Bosch.
Volgende week een Claybar gaan halen, dan is er een nieuwe levering uit de VS, nu zijn ze blijkbaar allemaal op. Het is echt wel nodig aangezien mijn motorkap aanvoelt als schuurpapier. Is het voldoende als ik enkel de Quick Clay Starter Kit aankoop of kan ik voor de hele auto te doen beter ineens de Smooth Surface Clay Kit halen?
Heb nog een klein ongemak, elke keer als ik de ventilatie aanzet krijg ik miniscule blaadjes in de auto. Elke dag stofzuigen is wel een beetje erover. Ik zie ze liggen in de gaatjes onder mijn wissers, maar ik kan er niet aan.
Weet er iemand of het mogelijk is om die plastic weg te halen? Rode cirkel op foto. Want dan kan ik alle blaadjes in 1 keer weghalen.
(https://lh5.googleusercontent.com/-uewJx9Otsm0/UD-D62Zup2I/AAAAAAAAAEY/TX3fSfKuB58/s640/ventilatie%2520auto.jpg)
-
De parafaan kun je demonteren door de plastic druk"knopen" weg te halen, dan kun je hem iets verschuiven
wil je hem helemaal demoneteren zul je de ruitenwissers eraf moeten halen...
Mijn ruitenwissersa sjes waren overleden, toen heb ik ook de parafaan eraf gehad om te kijken
-
Heey
Mooie wagen! Ik heb zelf de 97 versie, blijven mooie wagentjes.
Ik zag in je lijstje staan dat je de gasveren van de kofferbak wilde vervangen aangezien deze te ligt zijn. Dat is bij mij ook het probleem, voor welke veren heb jij gekozen als je ze inmiddels al vervangen hebt?
-
om het hele plastic gedeelte eraf te kunnen halen moet je inderdaad zoals Stephan al zei de ruitenwissers eraf halen.
Ik weet niet wat voor merk claybar je van plan bent te halen? Ik heb zelf een setje van Sonax gekocht, was niet duur
en werkt perfect!
-
Die plastic druk"knopen", zijn dat de grijze plastics bovenop de parafaan of zijn dat de bevestigingen die vooraan in het motorgedeelte geklikt zitten?
Op welke manier haal ik de ruitenwissers eraf? Is dit gemakkelijk als leek of kan je meer misdoen dan goed?
De claybar is van Meguiars omdat de hoofverdeler van België op 5 km van m'n huis zit en iets dichter is er ook een verdeler. Ik kwam ze toevallig tegen. Ik zal eens rondkijken voor Sonax. Is het nodig om een quick detailer te gebruiken of kan je het oppervlak even goed met water nat houden?
@ Tripod: Ik heb de gasveren uiteindelijk niet vervangen. Ik had het probleem dat hij niet losklikte bij het trekken van de hendel in de auto. Nu bleek dat het slot waarin hij valt schuin stond, zodat hij die mogelijkheid niet had. Slotje rechtgezet en nu kan ik hem van binnenin gewoon losmaken en buiten opendoen. Ook met de sleutel hoef ik nu enkel maar te draaien en hij is los.
-
Als ik het goed heb zijn die 'druk knopen' de zelfde soort plastic dingen waar ook je kofferbakbekle ding mee vastgezet is, en zitten deze boven op de parafaan.
Ruitenwissers demonteren is een klein klusje wat je als leek gewoon kan doen. er zit een plastic kapje op het beginpunt van je ruitenwissers. Deze kan je met een schroevendraai er eraf halen. Hier onder zie je een moer, welke je los moet draaien. Met een beetje handigheid kan je de ruitenwissers er dan van af halen.
-
Welkom een mooie n15, het is inderdaad geen SR een SR heeft idd een GA16DE is dus een 1.6.
volgens mij is het ook geen sport, want een sport heeft na mijn weten een andere voorbumper, met mist lichten, het kan zijn dat deze bumper misschien niet orgineel is.
of ik heb het fout ens is het toch een S :D
iig een mooi karretje :)
-
iig een mooi karretje :)
Het is een mooi karretje.
Ondanks de kleine schade en het feit dat ik hem dringend eens grondig moet kuisen (lees klei + polijsten) is er niets aan.
Ik ben er heel blij mee en zorg er zoveel mogelijk voor om hem in een goede en mooiere staat te houden.
-
Heb vanmorgen de parafaan eraf gehaald. Eens even met de stofzuiger bezig geweest.
Nadien het handschoenkast je verwijderd. Daar vond ik een metalen lat die nutteloos tegen het plastieken gedeelte hing. Deze verwijderd en dan het plastieken gedeelte afgezaagd. Zo ben ik aan de pollenfilter geraakt die enorm verzadigd was (foto's volgen nog).
Dan met metalen lat het plastieken gedeelte terug bevestigd. Al doende leert men...
Weet er iemand een link naar een Vraagbaak over mijn N15? Ik vind er enkel van 1995-1997 en 1999-2001. Mijn N15 is van 1998, is dit dan de 1997 versie? Of is er nog een aparte Vraagbaak van Almera van 1998?
-
Jij hebt een type 2 almera die gemaakt is van 1998 tot 2000.
Misschien dat ze die verward hebben met die van 1999 tot 2001.
De laatste almera N15 is namelijk in 2000 gemaakt en niet in 2001.
-
hellowa landgenoot!
om even duidelijkheid te stellen, je wagen is van 1998, je hebt de facelift versie ( zie koplampen en grille en achterlichten)
Een SR versie heeft idd een 1.6 ( ga16) motor.
Een S heeft de gti bumper met als optie mistlampen en andere velgen.
Uw uitvoering is de cosmic versie, ik heb nl net dezelfde gehad maar dan een diesel.
Nette wagen, wel jammer van de schade!
Bekijk ook eens de zijdorpels, daar zijn ze gevoelig aan
-
Het is al even geleden dat ik hier heb gepost. Tot nu toe gaat alles nog goed met de wagen :)
Ik zeg ook 'tot nu toe', want ik heb iets minder leuk ontdekt met de huidige vriestemperatu ren.
Het raam van mijn linkerachterde ur zit een beetje los. Het hangt nog vast enz, maar je kan het met rubber en al bewegen. Dit is niet echt de bedoeling. Het is, vermoed ik, ook de oorzaak dat mijn auto van binnenin aanvriest bij negatieve temperaturen.
Bij de lagere temperaturen is er al heel snel een wasem aan de binnenkant van de ruiten waarneembaar. Maar bij negatieve temperaturen is het dus een laagje ijs dat er, net zoals aan de buitenkant, op ligt.
Is dit normaal? Kan ik gewoon de rubber plakken met wat lijm of kan ik beter het hele raam vervangen?
-
Lijkt me niet normaal dat je raam los zit. Maar hoe bedoel je dat je het met rubber en al kan bewegen? En welke rubber? Je zou eventueel een foto of filmpje kunnen maken om het wat duidelijker te maken. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat er ijs aan de binnenkant van je raam komt te zitten, je hebt dus een vochtprobleem wat waarschijnlijk veroorzaakt word door het rubber waar je het over hebt.