Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: jordy op 20:54:15, zaterdag 24 maart 2012
-
hallo iedereen ,ben dus jordy ,kom uit werken ( west-vlaanderen, Belgie) en kom van honda en nu een nissan 200sx rs13 gekocht, is helemaal standaard en wit
http://img14.imageshack.us/img14/6329/1167971081nissan200sxrs.jpg (http://img14.imageshack.us/img14/6329/1167971081nissan200sxrs.jpg)
http://img856.imageshack.us/img856/1628/1167971082nissan200sxrs.jpg (http://img856.imageshack.us/img856/1628/1167971082nissan200sxrs.jpg)
http://img824.imageshack.us/img824/8847/1167971083nissan200sxrs.jpg (http://img824.imageshack.us/img824/8847/1167971083nissan200sxrs.jpg)
http://img594.imageshack.us/img594/3972/1167971084nissan200sxrs.jpg (http://img594.imageshack.us/img594/3972/1167971084nissan200sxrs.jpg)
http://img687.imageshack.us/img687/5465/116797108nissan200sxrs1.jpg (http://img687.imageshack.us/img687/5465/116797108nissan200sxrs1.jpg)
-
Welkom hier en een nette 200SX heb je daar O0
-
welkom!
Zet je de links van je fotos even tussen [img]http://hierdelink[ /img] en dan zonde de spatie tussen [ en /
-
Welkom op het forum.
-
(http://img14.imageshack.us/img14/6329/1167971081nissan200sxrs.jpg)
(http://img856.imageshack.us/img856/1628/1167971082nissan200sxrs.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/8847/1167971083nissan200sxrs.jpg)
(http://img594.imageshack.us/img594/3972/1167971084nissan200sxrs.jpg)
(http://img687.imageshack.us/img687/5465/116797108nissan200sxrs1.jpg)
Ik heb je plaatjes even zichtbaar gemaakt.. :) Welkom!
-
Welkom hiero! :)
-
Welkom bij NCN ..
-
Welkom! Nice ride! :)
-
thx :D , en bedankt om die foto's zichtbaar te maken:D
-
Welkom!
-
bedankt,heb gisteren een mooie kit gevonden namelijk de rocket bunny body kit:d vind deze wel de mooiste ,want al de rest trekt op nix :-\
-
betreft deze ,(denk dat ik het heb gevonden voor die links:D
(http://img585.imageshack.us/img585/246/6666180nsr.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/585/6666180nsr.jpg/)
(http://img543.imageshack.us/img543/616/6666180nsf.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/543/6666180nsf.jpg/)
-
Dat is zeker de mooiste Kit voor de S13 O0 heb hem al bij iemand der op gezien ;)
-
is die kit goed voor mijn ca18det? kwa prijs dan en welke vermogens kan ik hieruit halen?(is veruit de enigste die ik vind van turbo-kit ,meeste zijn voor sr20det?
http://xs-power.com/nissan-turbokits-3.htm (http://xs-power.com/nissan-turbokits-3.htm)
-
Heb je al eens op sxoc.com en sxoc.nl rondgekeken?
Daar komen regelmatig gebruikte setjes/ turbo's/ spruitstukken voorbij.
-
welkom en een nette s13 heb je... ;)
-
nu heb ik vandaag weer een turbo-kitje gevonden ,maar op het einde van de rit is die toch weer voor die *censored* sr20 ,heb het ff gecopyt :(betreft een ebay(godspeed)turbo-kit
DESCRIPTION: S13 SILVIA ca18 ca18det td05 18g turbo charger kit
this comes with the following items
-ca18det motor stainless steel turbo manifold (1 year warranty )
-Godspeed td05 18g turbo charger ( 380+ hp ) ( 1 year warranty)
-Oil fittings for turbo charger
-Turbo inlet tube
-Oil line kit , oil feed , oil return (with all fittings )
- stainless turbo dump elbow
-this is a basic set up, this set up require an intercooler , and intercooler pipe and blow off valve to make it complete
turbo spec :
Bearing system: Journal Bearing
Compressor Wheel Diameter: 50.3 / 68mm
TURBINE Wheel Diameter: 49.2 / 56mm
Turbine TRIM: 57
Turbine flange type flange: T25
Downpipe flange type : 240sx 5 bolt type
Nozzle Area: 8cm²
Cooling type : oil and water cooled.
Horsepower rating: 300-400 HP
BOLT ON TURBO FOR S13 S14 S15 (SR20 MOTOR)
Actuator set at : 14.5 PSI
CFM: 600
-
Ja. Bolt on voor een SR20. Vandaar dat ze waarschijnlijk ook een bijpassend CA18DET spruitstuk erbij geven.
Hoe dan ook, een RWD T2 turbo is een RWD T2 turbo, ongeacht het blok waar het opkomt. Het is het spruitstuk waar het om gaat.
Maar goed, waarom een eBay turbo?
-
omdat ik maar geen goeie site ofzo vind met turbo's voor de ca18det.ofd het is xs power:D
-
Een juiste turbo heb je niet zomaar gekozen.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/ (http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/) is een mooi uitgangspunt. Lees daar alle tech-gerelateerde delen door, en je komt al een heel end.
In essentie: Kies je doelvermogen, kies je "frame" (T2x, T3x) en kies vervolgens een turbo die past bij je motor (Een T28 doet hele andere dingen op een SR20DE+T dan op een SR20VE+T). Afhankelijk van je frame (T2, T3) kies je je spruitstuk, en de rest van de onderdelen.
Aan de andere kant kan je natuurlijk ook van een spruitstuk uitgaan met een bepaalde flens (T2, T3), of een bepaalde turbo, maar houd er dan rekening mee dat de keuze beperkter is, en je setup niet ideaal is voor je blok.
Goede merken zijn bijvoorbeeld Garrett, Turbonetics en Precision.
-
Nogmaals, een turbo is niet motor-afhankelijk. Een turbo die werkt op een SR20DET kan ook werken op een RB26DETT, of een SR20VE+T. Je zult echter wel op moeten letten op eventuele aansluitingen (zo zal een turbo voor een Volvo niet 1 op 1 passen in een Nissan).
-
het betreft dus een rs13 met ca18det motor ,welk "frame" heb ik dan? en doelvermogen jah ,hangt beetje af van de prijs:d denk zo'n 250-300pk?
-
Ok, ik heb even gegoogled, de standaard turbo van een CA18DET is een Garrett T25. Dat wil zeggen dat het "frame" hier een T2 is (de term frame slaat verder nergens op, alleen om aan te geven dat de turbo uit de T2x serie komt (T20, T25, T28 etc)).
Momenteel heb je dus een spruitstuk met een T2 flens. Hier passen in principe ALLE T2 turbo's op (zie hierboven).
Vond dit stukje ook nog:
http://www.houston240sx.com/showthread.php?t=18192 (http://www.houston240sx.com/showthread.php?t=18192)
Hieruit blijkt dat de standaard turbo van de CA18DET de kleinste versie van de T25 is, en dat een normale T25 van een SR20DET al een upgrade is. Ook geven ze aan dat op een standaard CA18DET 300 pk eigenlijk teveel is.
With the T28/Z32mafs/440 cc injectors you may be able to hit 270 whp or so but you'll need at minimum a rom tune, tuned ECU, or an SAFC-II, so its very tune dependant. Really to get over 300 is just a pain in the ass and thats where shit starts breaking.
Goed. Laten we je doelvermogen op 270 houden. Dan moet je dus volgens bovenstaande quote op zoek naar een T28 (standaard GTI-R turbo) (met eventueel de bijbehorende downpipe), een Z32 MAF (dat is die van een Z32 300ZX), en 440 topmount injectoren uit bijvoorbeeld een Skyline GTR (eBay). Daarnaast zul je e.e.a. moeten inversteren in apparatuur om te fine-tunen (ECU modificeren of SAFC-II).
En dan komt nog een eventuele upgrade voor de intercooler of uitlaatlijn bij kijken.
Maar, ik zou zeker even een kijkje nemen op de volgende fora:
www.sxoc.nl (http://www.sxoc.nl)
www.sxoc.com (http://www.sxoc.com)
-
hey ,bedankt alvast om dat allemaal uit te zoeken! en zou ik geen betere (grotere) benzinepomp nodig hebben dan? en die ecu tunen kan ik dat niet laten doen door iemand ?want als ik al die spullen moet kopen kan ik het voor die prijs laten doen denk ik:d
-
Welkom!
Ik heb je een PM gestuurd, misschien wel interessant voor jou!
-
heb zo beetje rondgekeken en was zo aan het denken , een sr20det swap is die te doen in s13? of rb-series ofzo want als ik kijk wat die blokken zo kosten 2000-2500 ,als ik een deftige turbo setup wil voor mijn ca lig ik ook bijna daaraan:D
-
welkom mede sx bezitter :cheer:
-
Natuurlijk is dat te doen. Op SXOC.com en SXOC.nl zitten genoeg S13 bezitters met een SR20 of RB swap.