Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Asmooh op 15:38:09, maandag 13 februari 2012
-
Hallo Iedereen,
Ik ben Alexander, en heb momenteel nog geen nissan.
Mijn nissan komt namelijk volgende maand naar Nederland toe.
Een (zo goed als kale) 300ZX TwinTurbo, Schakel, Zwart.
Het idee is om deze auto in 1 jaar met een budget van 15.000 euro compleet van grond af aan te (her)opbouwen.
Doel is om 400WHP te halen, en binnenkant, buitenkant, alles (laten) maken precies hoe ik dit wil.
Met uiteraard (bijna) alle onderdelen vervangen dan wel controleren.
Als alles klaar is een taxatie zodat ik weer wat de auto precies waard is.
Kleur van de auto gaat worden: Corvette Zwart (dit is heel heel diep zwart)
-
budget van 15.000 euro
Dat moet helemaal goed komen dus :) Ben benieuwd!
-
Welkom en veel plezier hier en suc6 met de ZX ;)
-
Welkom! Ik ben benieuwd, altijd leuk een nieuw project :cheer:
-
Welkom, mooi project!
-
welkom,
ben benieuwd naar de foto's als je nissan hebt
-
Welkom!
Hou ons op de hoogte! ;)
-
Dank jullie wel! Het zal wel heel veel zoek werk worden omdat ik op dit moment nog niks van nissan af weet.
De 300ZX vind ik een erg mooi model, RWD, leuk blokje, en het belangrijkste: targa.
Vandaar de keuze
-
Welkom ;)
-
Welkom en succes met je project.
-
Helaas ben ik tot de conclusie dat 15.000 euro geen realistisch bedrag is voor de opbouw.
Alleen voor het motorblok (zonder turbo's) en verzendkosten zit ik rond de 11000 USD.
Ben bang dat ik mijn budget 5000 moet verhogen en de auto opbouw tijd ook een half jaar moet langer maken.
maw, helemaal af volgend jaar zomer.
-
Ik weet niet waar jij je motorblok vandaan haalt, maar voor dat geld heb je onderhand een leuke RB26DETT (motor van de nissan skyline's R32, 33 en 34 GT-R). En daar kan je veel leukere dingen mee gaan doen :D Slechts een idee.
Overigens ben ik heel benieuwd naar je project!!
-
Ik weet niet waar jij je motorblok vandaan haalt, maar voor dat geld heb je onderhand een leuke RB26DETT als ik het goed heb. En daar kan je veel leukere dingen mee gaan doen :D Slechts een idee.
Overigens ben ik heel benieuwd naar je project!!
Hoe kan een 2.6 liter beter zijn dan een 3.0? :)
maar dit bedrag komt idd ook ziek in de buurt van de prijs van een LS1.. lastig
-
Ls1? V8?
Zou ik daar voor gaan :)
Geluid is om van te kwijlen, vooral icm een supercharger.
-
Ls1? V8?
Zou ik daar voor gaan :)
Geluid is om van te kwijlen, vooral icm een supercharger.
Inderdaad, en een VG30DETT opbouwen zit ik ook rond de 9000 euro.
voor 3000 +/- USD heb je LS1 op ebay, + 1000 shipping ofzo.
Hou je 5000 over voor mods :)
-
Laat ik het kort maar krachtig houden.
De RB26 is een topblok van nissan. Naast dat deze motoren haast onverwoestbaar zijn, zijn hier vermogens van ruim 1000pk uit te persen waarmee nog betrouwbaar kan worden gereden. Daarnaast is een vermogenswinst eenvoudig te halen en kan het tot een 3 liter worden gemaakt, want in het geval van dit blok zegt de cylinderinhoud eigenlijk niks. En voor dit blok zijn ontzettend veel spullen te vinden op het net.
-
Laat ik het kort maar krachtig houden.
De RB26 is een topblok van nissan. Naast dat deze motoren haast onverwoestbaar zijn, zijn hier vermogens van ruim 1000pk uit te persen waarmee nog betrouwbaar kan worden gereden. Daarnaast is een vermogenswinst eenvoudig te halen en kan het tot een 3 liter worden gemaakt, want in het geval van dit blok zegt de cylinderinhoud eigenlijk niks. En voor dit blok zijn ontzettend veel spullen te vinden op het net.
Bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ik dacht juist dat de blokken van de Z-serie de top versie waren, omdat nissan de Z serie promote tot de performance series.
maar misschien heb ik het fout hoor
-
Een RB26DETT is natuurlijk zeker een mooi blok.
Maar als je dan toch afwijkt van origineel. Waarom dan niet gelijk wat muscle in een 300ZX.
Die kan dat wel degelijk hebben. Plus het LS1 blok heeft een groot historie.
Het is allemaal aan de topicsteller zelf.
Ik vind het rauwe V8 geluid het mooiste wat er is ;) Daar kan geen RB tegenop.
-
Een RB26DETT is natuurlijk zeker een mooi blok.
Maar als je dan toch afwijkt van origineel. Waarom dan niet gelijk wat muscle in een 300ZX.
Die kan dat wel degelijk hebben. Plus het LS1 blok heeft een groot historie.
Het is allemaal aan de topicsteller zelf.
Ik vind het rauwe V8 geluid het mooiste wat er is ;) Daar kan geen RB tegenop.
Toen ik besloot een 300ZX op te bouwen was het eerste idee: LS1.
Maar opbouwen van een VG30DETT leek mij ook best te doen, als ik de kosten bekijk gaat een LS1 swap waarschijnlijk veel beter uitvallen en is het blok nog lichter ook.
-
Bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ik dacht juist dat de blokken van de Z-serie de top versie waren, omdat nissan de Z serie promote tot de performance series.
maar misschien heb ik het fout hoor
Tegenwoordig is het uiteraard Z wat de klok slaat omdat SX'en en Skyline's niet meer gemaakt worden.
Mid 90's was het S en R-chassis voor en na (S12, S13, S14, R32, R33, R34).
-
Ik zou er lekker over nadenken, en doen wat JIJ het mooist vind. Ik kan immers alleen maar mijn mening delen :)
-
Ik zou er lekker over nadenken, en doen wat JIJ het mooist vind. Ik kan immers alleen maar mijn mening delen :)
Ik ben het complet met je eens over de LS1 stelling trouwens, ik verkies LS1 ook boven alles.
Maar het feit dat je in de auto moet zagen voor de versnellingsba k vind ik minder veilig idee.
maar ik ga rustig zoeken :)
Ook waar ik verstevigingen moet maken
-
Ik geef ook alleen aan dat de RB een mogelijkheid is, niet dat ie daarvoor moet kiezen. Ik leg daarbij alleen uit wat de voordelen zijn van een RB, want natuurlijk is het een hoop werk. En de voorkeur voor geluid en dergelijke is per persoon weer anders en wellicht vind de topicstarter het helemaal geweldig alleen wist ie niet dat dat blok mogelijk was.
Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat worden!
-
Ik geef ook alleen aan dat de RB een mogelijkheid is, niet dat ie daarvoor moet kiezen. Ik leg daarbij alleen uit wat de voordelen zijn van een RB, want natuurlijk is het een hoop werk. En de voorkeur voor geluid en dergelijke is per persoon weer anders en wellicht vind de topicstarter het helemaal geweldig alleen wist ie niet dat dat blok mogelijk was.
Maar ik ben benieuwd naar wat het gaat worden!
Hier in limburg rijden erg veel skyline's rond, dat was voor mij een reden om een 300ZX te nemen (zie ik nooit rijden).
Ik ken het skyline blok uiteraard, net als de silvia en die dingen ;) ik ben altijd een stiekeme nissan fan geweest terwijl ik honda/toyota reed.
Betreft het blok maakt het niet zo heel erg veel uit, als hij maar hard kan.
Een 5.7 Liter V8 die lichter is dan een VG30DETT is altijd goed, omdat ik gewicht probeer te besparen.
De LS1 is ook normaal rij baar (vriend van me heeft een corvette C5) en die is lichter.
Probleem met LS1 is dat ze in Nederland onvindbaar zijn, en elk klein ding moet bestellen op e-bay/us
-
Het is eigenlijk maar net wat je wil. Wil je bruut snel, neem een rb. Wil je bloedsnel en mooi geluid, neem ls1. Wil je snel en zo orgineel mogelijk neem vg.
Buiten het feit dat ik er geen kan betalen, zou ik er eigenlijk niet teveel aan willen doen en er een OEM + upgrade van maken. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je wil.
-
Het is eigenlijk maar net wat je wil. Wil je bruut snel, neem een rb. Wil je bloedsnel en mooi geluid, neem ls1. Wil je snel en zo orgineel mogelijk neem vg.
Buiten het feit dat ik er geen kan betalen, zou ik er eigenlijk niet teveel aan willen doen en er een OEM + upgrade van maken. Maar zoals ik al zei, het is maar net wat je wil.
Mooie toevoeging!
Wat ik wil: uniek, mooi geluid, bloed snel! en dat als daily.
Dat is de reden dat ik hem custom ga maken, (niet dat hij standaard niet mooi is hoor).
En dat het liefste binnen een budget van 15.000 euro, als het voor de helft kan heb ik uiteraard liever dat
-
je zou ook kunnen gaan voor een VH41 blik van nissan, heb ik ook in mijn Cima.
standaard met automaat 270pk, met Z32 handbak vast veel meer (20% verlies door automaat) Z32 handbak past bijna 1 op 1.
staandaard internals kunnen makkelijk 500pk en 9000Rpm aan
"In New Zealand, many of the Super Stock racecars use JDM VH41’s. They run those things to about 9000 RPM and 500HP on basically stock motors. Modifications include mostly things like headers, intake and cams/valve springs (note stock hydraulic adjusters are retained)."
en na monteren supercharger is een dikke 400pk wel goed te realiseren.
blok kun je wel vinden voor € 1000 o.i.d.
-
en er zijn er meerdere die het gedaan hebben
http://lmgtfy.com/?q=300zx+vh41 (http://lmgtfy.com/?q=300zx+vh41)
en hier eentje met een vh45 (vorig model van de vh41) zou t wel weten als ik jou was, je hebt een leuk budget ervoor ;)
-
en er zijn er meerdere die het gedaan hebben
http://lmgtfy.com/?q=300zx+vh41 (http://lmgtfy.com/?q=300zx+vh41)
en hier eentje met een vh45 (vorig model van de vh41) zou t wel weten als ik jou was, je hebt een leuk budget ervoor ;)
"requiring all imports to produce no more than 280 hp."
de stock 300zx TT heeft meer..
-
hier nog het filmpje die ik vergeten was 500zx Compilation (VH45DE Z32) (http://www.youtube.com/watch?v=w3hLQtXRAqU#ws)
maar die 270 is gemeten voor de vvl activatie ;) om onder de 280 te blijven (vergelijk het met vtec van honda, maar dan beter)
en in amerika rijden ze rond met twin turbo en met gemak 700+ pk, voordeel is dat het blok, bulletproof is.
pulk je er 500pk uit, is dat meer dan zat voor een 300ZX.
-
hier nog het filmpje die ik vergeten was 500zx Compilation (VH45DE Z32) (http://www.youtube.com/watch?v=w3hLQtXRAqU#ws)
maar die 270 is gemeten voor de vvl activatie ;) om onder de 280 te blijven (vergelijk het met vtec van honda, maar dan beter)
en in amerika rijden ze rond met twin turbo en met gemak 700+ pk, voordeel is dat het blok, bulletproof is.
pulk je er 500pk uit, is dat meer dan zat voor een 300ZX.
Mooie!
Alleen nu komt de grote boze vraag: hoeveel is dat blok zwaarder vs VB30DETT?
En hoe lastig is de swap zelf, op onderdelenlijn vind ik dat blok trouwens sowieso niet
edit: past hij niet met de stock headers?
-
Ray van ATS rijdt met een skyline met LS2 blok, je zou hem eens om informatie kunnen vragen
http://www.autobedrijfats.nl/ (http://www.autobedrijfats.nl/) en dan bij Cars / ATS demo cars
-
onderdelelijn kent hem ook niet, maar veel komt overeen met de VG30 van de 300zx, versnellingsba k komt ook overeen.
en het moet niet te gemakkelijk zijn, is dan wel weer orgineel nissan.
-
kan het wel even opzoeken voor je qua gewicht
de Cima is namelijk geleverd met een VH41 of een VG30DE, dus als ik het gewicht in auto weet, dan weet je ook ongeveer het verschil in motorgewicht.
-
don't get why people are doing VH45 swaps in the 300z.....
Is something wrong with the vg30dett?
Lighter than the VG
powerband for ages
amazing exhaust note
LT1 power with the refinement of a more modern design
mates up to the Z32 5 speed with an adapter plate
reuse Z32 clutch pack and flywheel
retain stock drivetrain (less fab work in that area)
plenty of down low power
goed punt! alleen ik zag dat de stock headers niet echt passen?
I call the VH45 the bearing killer hahahahaha.
and no I had 1 that only did 49 000 km and had the best oil and filer but still spun a bearing.
-
laatste stukje is de VH45, de VH41 is beter, zelfde aantal pk, meer koppel, en betere bouw
zoek dan ook een vh41 uit japan en niet eentje uit amerika van de infiniti Q45, die zijn op zijn amerikaans gebouwd, hele slechte afwerking en materialen
maar de VH41 lijkt mij de meest makkelijke en logische upgrade voor de 300zx
-
http://forums.nicoclub.com/comparison-between-vh45-us-vh41-and-jdm-vh41-heads-many-pics-t227562.html (http://forums.nicoclub.com/comparison-between-vh45-us-vh41-and-jdm-vh41-heads-many-pics-t227562.html)
-
laatste stukje is de VH45, de VH41 is beter, zelfde aantal pk, meer koppel, en betere bouw
zoek dan ook een vh41 uit japan en niet eentje uit amerika van de infiniti Q45, die zijn op zijn amerikaans gebouwd, hele slechte afwerking en materialen
maar de VH41 lijkt mij de meest makkelijke en logische upgrade voor de 300zx
maar hoe zit het met de aftermarked parts? de motorkap moet ik daar een gat in zagen? omdat ik net een mooie carbon motorkap op mijn lijstje heb staan..
-
is genoeg info op google te vinden, zijn er een aantal die het gedaan hebben, heb zelf de ombouw niet gedaan, mijn motor zit standaard in de cima ;)
in nieuw zeeland racen ze zelfs met de motor, dus een beetje inlezen op bijv. nicoclub.com is wel een pré
-
is genoeg info op google te vinden, zijn er een aantal die het gedaan hebben, heb zelf de ombouw niet gedaan, mijn motor zit standaard in de cima ;)
in nieuw zeeland racen ze zelfs met de motor, dus een beetje inlezen op bijv. nicoclub.com is wel een pré
zal eens rond kijken, jammer dat dat blok ook al niet op E-bay te vinden is.. waarschijnlijk dus totaal onvindbaar
-
op diverse fora wel te vinden, anders via een import bedrijf een blok uit japan laten komen, als container vulling ;)
-
Is Zo'n Nissan blok dan wel een beetje te vinden? Ik ben al jaren bezig (niet 24/7, maar toch) bezig een LSx voor mijn Miata te vinden, maar hier in Nederland onvindbaar.
Vaker staan de Vortec blokken wel te koop, maar die wil je niet want dat is gietijzer.
Ik denk dat als je die kant op wil gaan dat je het beste blok + bak helaas (zonder ze te zien) uit de VS moet halen.
Je kunt ook op Mobile.de kijken of er geen over de kop gevlogen Camaro o.i.d. te vinden is, maar die zie je eigenlijk nooit.
Een Corvette kom je nog wel eens tegen, maar dan zul je alsnog een andere versnellingsba k moeten zoeken, want een Corvette heeft vanzichzelf een transaxle.
-
Naja op ebay staan van die blokken erg veel, maar die VH blokken is er geen een te vinden.
Ik weet niet of ik het in 2 stappen wil gaan doen.
Dus zeg maar eerst een VG30DETT in zetten en daarna een andere, lijkt me best zonde, als je voor het zelfde geld een ander (beter) blok kan vinden.
VG30DETT gaat me inc turbo's 1850 euro kosten.. (stock)
-
heb je al contact gehad met eric van http://dta-motorsport.com/ (http://dta-motorsport.com/) ?
-
heb je al contact gehad met eric van http://dta-motorsport.com/ (http://dta-motorsport.com/) ?
Nee nog niet.. ben nog aan het bedenken wat ik moet vragen :) ben ik niet echt goed in
-
Er is geloof ik niet heel veel aftermarket support en documentatie van zo'n VG30, het is ook nog eens een hel om eraan te werken in de auto.
Als je de skills hebt voor een motorswap zijn er stukken betere opties.
-
Er is geloof ik niet heel veel aftermarket support en documentatie van zo'n VG30, het is ook nog eens een hel om eraan te werken in de auto.
Als je de skills hebt voor een motorswap zijn er stukken betere opties.
Ik heb het bij honda gedaan, alleen dat was zo goed als plug&play.
Zoals ik al zei, ik weet op dit moment erg weinig van nissan, maar als er een beter blok is dan een VG30 zou ik graag willen weten welke :)
-
is een relaxte jongen, heeft ook de blok opbouw en inbouw gedaan van de cherry van rens (xtrailrijder) http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=19760.2430 (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=19760.2430)
-
alle blokken zijn wel goed, zolang er geen bemoeienis van renault in zit.
dus de VG30, RB26 , SR20 e.d. zijn beresterk.
-
alle blokken zijn wel goed, zolang er geen bemoeienis van renault in zit.
dus de VG30, RB26 , SR20 e.d. zijn beresterk.
hmm waarom wordt het dan afgeraden om de VG30 bv op te bouwen?
-
omdat er waarschijnlijk betere opties zijn.
-
Ik ga eens lezen over die VH41DE :)
-
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar kijk ook eens naar Toyota's 1UZFE.
Die zijn hier in Nederland een stuk gemakkelijker te krijgen, een Lexus LS400 met schade is niet duur.
Wel hebben ze vaak veel kilometers, maar ik neem aan dat je de motor toch een opfrisbeurt gaat geven voor je hem er in legt.
-
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar kijk ook eens naar Toyota's 1UZFE.
Die zijn hier in Nederland een stuk gemakkelijker te krijgen, een Lexus LS400 met schade is niet duur.
Wel hebben ze vaak veel kilometers, maar ik neem aan dat je de motor toch een opfrisbeurt gaat geven voor je hem er in legt.
1UZ-FE of 1VZ-FE zijn hele leuke blokken.... in een MR2!
-
Dat zal wel aardig krap worden een V8 in een MR2 :P. Niet dat het niet past overigens ;).