Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Griffin1971 op 19:09:13, donderdag 06 oktober 2011
-
zo dan...eindelij k: na 20 jaar (uit principe) in andere auto's dan Japans gereden te hebben ben ik dan toch 'zo stom' geweest om er een te kopen.
En wie is er dan 'zo stom'? wel, dat ben ik: Piet-Hein, van bouwjaar 1971 en woonachtig in Hilversum, en in dagelijks leven buschauffeur in het Gooi. sinds 2 jaar rijd ik in twee Saabs 9000: een 9000 CD 2.3T automaat Griffin (vandaar, ja...) uit 1993 en een Saab 9000 CC 2.0i uit 1986.
Aangezien ik mijn Saab 9000 uit 1986 niet door de pekel wil jagen, moest er dus wat anders bij komen. normaal gesproken zou ik met 1 van de 9000's de winter doorkomen, maar uitgerekend díe 9000 heeft een nieuwe versnellingsba k nodig. en automaatbakken voor een 2.3L Turbomotor met 200pk liggen niet voor het oprapen en als ze er al zijn, zijn ze duuuur. de andere Saab is belastingvrij en daarom interessant om 'm pekelvrij te houden.
maar ja: wat moet er nou als alternatief komen? een Saab NG900 wellicht? ja leuk, maar zwaar. dus dan maar op MP rondgesnuffeld en zowaar wat leuks gevonden voor weinig: een rode Nissan 100NX 1.6 16v carb.:
(http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/Nissan%20100NX/IMAG0135.jpg)
(http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/Nissan%20100NX/IMAG0132.jpg)
(met excuses voor formaat en kwaliteit van de foto's. tsja: telefooncamera, he...)
punten die ik geconstateerd heb en die (nog) aandacht behoeven:
- stationair draait-ie veel tehoog, tegen de 1750/2000 toeren
- middenconsole met ventilatieroos ters op de kop tikken en terugmonteren )nu zit er een DVD/scherm ingefröbeld...
- gasveren achterklep vervangen
- (niet dringend: achterbankleun ing en hoedenplank)
-
Welkom bij NCN! Wagen ziet er goed uit, nergens roest? Staan ze om bekend namelijk.
Plaatjes van de Saabs zijn ook welkom O0
-
Welkom ;)
Nette 100nx
-
Kijk even vanuit de kofferbak achter de bekleding je wielkasten na. Is een zwak punt van de nx. Het hoge stationair draaien is waarschijnlijk het gevolg van verrotte vaccuumslangen .
Oh ja. Welkom.
-
Welkom en veel plezier hier O0
-
tsja, kijk: het is natuurlijk geen nieuwe auto, he. 20 jaar en 172.000km geleden was dat wel het geval. de roest vind ik tot nu toe nog meevallen. ik zal binnenkort eens in de kofferbak duiken en de bekleding van de wielkuipen weghalen om te zien wat ik tegenkom (heikel punt, naar het schijnt).
hier nog een paar snelle foto's van de Saab 9000 Griffin:
(http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/100_4770.jpg)
de buitenkant (toch best aardig voor een 'gratis af te halen' auto)
(http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/000_0005.jpg)
interieur achter
(http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/000_0004.jpg)
interieur voor
(http://i683.photobucket.com/albums/vv193/9kGriffin/000_0003-1.jpg)
't is alles leder wat de klok slaat...
indertijd betaalde je voor deze auto (nieuw) fl. 130.000,-, omgerekend 58.000 euro...tegenwo ordig raak je 'm aan de straatstenen niet meer kwijt...
-
Welkom bij NCN! :)
Leuke NX, heule dikke Saab! 8)
-
Wat een prachtig interieur van de Saab zeg! O0 Complimenten :)
-
Welkom :cheer:
-
best jammer dat ik er de afgelopen 4 maanden niet meer mee heb kunnen rijden, want het rijdt..... :wedgie1:
maar ja...1400 pegels voor een nieuwe bak heb ik niet zo effe liggen.
dus dan maar met NiXie de winter door...heb al zitten denken om 'm te re-badgen naar Saab 9-nix :D
-
Doe het dan goed en noem het de Saab Nine-X :P Dat staat tenminste nog goed ;)
-
welkom O0
-
Die Saab is inderdaad mooi ;)
-
Welkom op het forum.
We hebben elkaar al ontmoet in Almere.
Het is een mooie Saab.
-
Welkom :)
-
Hopen dat aan de nx niet te veel werk zit en idd de saab heeft wel een heel strak interieur !
Welkom :)
-
gisteren wat kluswerk aan de 100NX gedaan. toen ik 'm kocht merkte ik dat de slotcylinders van achterklep en rechterportier niet werkten. gisteren vond ik 2 cylinders in het vakje tussen de stoelen en daar bleek de sleutel wel op te passen. 1 cylinder was voor de achterklep en een voor het rechterportier . waarschijnlijk door de vorige eigenaar gekocht maar niet aan toe gekomen om het te monteren.
het slot van de achterklep was zo vervangen, maar dat van het portier had wat meer voeten in de aarde, vooral omdat het demonteren van de handgreep aan de buitenkant niet zo makkelijk wilde. uiteindelijk is het toch wel gelukt en kan ik nu elke deur/klep met dezelfde sleutel openen.
een snelle blik tussen de bekleding van de kofferbak lijkt erop dat de wielkuipen (nog) goed zijn. ik zal tzt (= als ik gasveren vervangen heb) de bekleding verwijderen om te zien of het inderdaad zo is.