Nissan Club Nederland

Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Pobresh op 22:14:17, zondag 14 augustus 2011

Titel: Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 22:14:17, zondag 14 augustus 2011
Hallo allemaal
ik ben Rutger, 21 jaar oud en ik woon in midden limburg, omgeving roermond.
Dagelijkse bezigheden: werk zoeken. Helaas door omstandigheden gestopt met school en gaan werken, kon daar helaas mijn draai niet in vinden, en het ging dus op een gegeven moment helaas mis.

Ik rij zelf niet in een nissan op dit moment maar in een VW polo uit 1993. (jaja, verkeerd merk i know)
Van deze auto is de koppakking kapot en ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om er een andere (bewerkte en gereviseerde) kop erop te zetten en daarbij een ander injectiesystee m erop te bouwen. (van monopoint naar multipoint) Dus we gaan gelijk tunen dan. Maar wel duitse stijl, niet te veel poespas. Afgezien van de verlaging en velgen zal de auto er vrijwel standaard uit komen te zien.

Probleem is dat het mijn dagelijkse auto is, en het meer een hobby projectauto moet blijven. Voor dagelijkse ritten wil ik toch graag over naar een grotere auto met airco en wat meer luxe en comfort (en dus ook minder of geheel niet verlaagd, zoals bij mijn andere auto)

Keuze is hierbij gevallen op een Nissan primera
Ik heb me hier op het forum aangemeld om te kijken waar ik bij aankoop op moet letten en wat ik allemaal kan doen met de auto. Ik vind japanse autos namelijk wel leuk om een beetje japans aan te kleden zegmaar, beetje sportief uiterlijk enzo.
Wil ook graag een auto met een beetje pit erin. Maar airco en het formaat zijn het belangrijkste.

Kennis van motoren, electra, mechanische zaken (ophanging e.d.) en regelgeving van verschillende autos is bekend en hier help ik ook graag anderen mee. Ook op veel andere gebieden overigens, niets is te gek. Ik heb een zeer breed interessegebie d en bezit ook veel kennis hierover. Ik vind het gewoon ook leuk om dingen bij te leren ;)

Ik ben wel iemand die soms heel veel vraagt. Das ook een van de redenen waarom ik het zelf ook fijn vind om andermans vragen te beantwoorden (hoe simpel ze ook zijn)

Sowieso ga ik even de tijd nemen om de site een beetje door te nemen. Nieuwe auto komt pas als ik een paar maandjes weer aan het werk ben, maar ik kan me beter goed voorbereiden :)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Riesh op 22:19:03, zondag 14 augustus 2011
Ha die Rutger, bekende naam op MFC.
Als ik me niet vergis weet je ook best veel van apk regeltjes enzo ?
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 22:21:15, zondag 14 augustus 2011
Ha die Rutger, bekende naam op MFC.
Als ik me niet vergis weet je ook best veel van apk regeltjes enzo ?

apk boek heb ik digitaal, is makkelijk om op te zoeken hoor ;) maar heb er ook veel paraat beschikbaar. O.a. doordat ik zelf beter weet hoe mijn auto in elkaar zit dan de gemiddelde apk keurder ;)

Overigens, MFC blijf ik ook actief hoor ;)

Voorkeur gaat trouwens uit naar een primera P10 of P11 Ivm de kosten en uiterlijk
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Zeurdoos op 00:01:30, maandag 15 augustus 2011
Welkom en veel plezier hier ;)

En ik zou een P10 eGT aan raden :P heb er ook 1 en je wordt er heel erg blij van als je het gas pedaal in trapt ;) (en als het niet hard genoeg gaat douw je der gewoon een turbo bij)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: sunny1600 op 00:11:34, maandag 15 augustus 2011
Ik zou een P11 aanraden dan. Is wat nieuwer en zijn bijna altijd voorzien van airco.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Zeurdoos op 00:14:30, maandag 15 augustus 2011
Ik zou een P11 aanraden dan. Is wat nieuwer en zijn bijna altijd voorzien van airco.

En eGT P10 of GT P11 hebben altijd standaard Airco mits hij er niet uit gesloopt is ;)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Wout-P11½ op 11:11:08, maandag 15 augustus 2011
Welkom hiero!

Een P11, die rot praktisch niet! ;)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Cherryrijder op 12:39:40, maandag 15 augustus 2011
Welkom op het forum.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Kai op 13:24:44, maandag 15 augustus 2011
Welkom!

Ik zou zeggen ga ff brainstormen en vergelijk de p10 met de p11. Ik vind ze beide goed. Kwa prestaties vind ik p10 beter maar uiterlijk vind ik de p11 mooier. Succes en hou ons op de hoogte.

Gr. Kai
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: peterschroten op 16:11:45, maandag 15 augustus 2011
Welkom hier!
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Sandman op 16:41:37, maandag 15 augustus 2011
welkom :)

motorisch is een P10 (SR20DE) wat sterker als een P11
kwa uiterlijk is de P11 weer een wat mooiere als de P10 ...

Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 16:48:33, maandag 15 augustus 2011
Tja, t wordt voor mij wel een "luxe" auto, dus er moet voor mij vanalles opzitten, dattie lang meekan. Airco is een must, maar ik lees hier op het forum dat meerdere de condensator al kapot hebben of dat het iig wel eens voor problemen kan zorgen, evenals een leiding onder de accubak door?

Vind een beetje snelheid wel leuk, maar das ook de reden waarom mijn polo een tuningbeurt krijgt. (primera hoeft dat dus niet te krijgen)
P11-144 lijkt me ook wel wat, alleen liggen die nog boven het beoogde budget.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Zeurdoos op 17:19:17, maandag 15 augustus 2011
welkom :)

motorisch is een P10 (SR20DE) wat sterker als een P11
kwa uiterlijk is de P11 weer een wat mooiere als de P10 ...



ja das allemaal menings gebonden wat mooier is en wat niet ;) zelf vind ik de P10 de mooiste Primera terwijl een ander de P12 of P11 of P11-144 het mooiste vind ;)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Sandman op 17:38:02, maandag 15 augustus 2011
ja das allemaal menings gebonden wat mooier is en wat niet ;) zelf vind ik de P10 de mooiste Primera terwijl een ander de P12 of P11 of P11-144 het mooiste vind ;)

heb je helemaal gelijk in!
P10 is ook helemaal niet lelijk en jah kwa weggedrag is een P10 ook uber :P (al kan de P12SW ook hard door de bocht :P)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: rob op 18:45:09, maandag 15 augustus 2011
bekende naam idd dacht ik ook al... te kennen

mfc kom ik niet meer zo aangezien ik weer een onderhuidse aanvaring had daar :P maar dat gaat hier niet op forum komen verder @ woorden
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Colinissan op 19:29:14, maandag 15 augustus 2011
Heb ze alle drie gehad. Smaak veranderd met de tijd. Begon met een p10 daarna p11 en dan een p12. Dat terwijl toen ik de p10 reed ik niks van een p12 moest hebben.
reed ik de p12 vond ik de p10 weer niks meer. Toen ik de p11 ging rijden dacht ik damn wat is die p10 klein en oud, dat werd de p11 ook als je de p12 weer rijdt.
dus tja wat is wijsheid, kopen waar je je het prettigs bijvoelt.

welkom trouwens ;)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 19:57:41, maandag 15 augustus 2011
P12 vind ik alleen mooi als estate, en das helemaaaaal buiten budget (ook maandelijkse kosten) De hatch vind ik daar heel lelijk van. Rijden wel lekker comfy vind ik (voelt echt luxe aan)

Ligt eraan wat ik straks kan vinden wat ik koop. Sowieso een SRI of GT of iets in die trand, omdat daar wat meer pit in zit en ook wat luxer oogt van binnen.

@colinissan: Van P10 naar P11 naar P12 en nu naar een Juke? Dat laatste vind ik dan een rare stap. (ik vind een juke namelijk heel lelijk, maar dat is mijn persoonlijke mening)

Ach, eerst maar eens werk vinden, vind ik opt moment ff belangrijker.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Rik N16 op 20:02:57, maandag 15 augustus 2011
Ik ben van een P10 eGT hatchback naar een P11-144 elegance plus sedan gegaan. In rijgedrag is de P10 echt superieur, maar je merkt aan alles dat de P11-144 wel volwassener is geworden. De scherpe kantjes zijn eraf zeg maar. Wil je comfort, ga voor een P11(-144), wil je een scherpe auto, neem een P10
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: sunny1600 op 20:16:02, maandag 15 augustus 2011
heb je helemaal gelijk in!
P10 is ook helemaal niet lelijk en jah kwa weggedrag is een P10 ook uber :P (al kan de P12SW ook hard door de bocht :P)

Ook hard uit de bocht  :P

Of is die onder de gordel  >:D

Ga eens rijden met verschillende types en maak dan je keuze. Mijn keuze zou de P11 zijn omdat die relatief goedkoop is. 144 vind ik weer wat mooier maar ook weer een stuk duurder. Het is toch je tweede auto.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Sandman op 20:40:26, maandag 15 augustus 2011
Ook hard uit de bocht  :P

Of is die onder de gordel  >:D

Ga eens rijden met verschillende types en maak dan je keuze. Mijn keuze zou de P11 zijn omdat die relatief goedkoop is. 144 vind ik weer wat mooier maar ook weer een stuk duurder. Het is toch je tweede auto.

jah wel beetje onder de gordel  :-X
maar dat lag ook aan de bandjes :P
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Colinissan op 21:22:41, maandag 15 augustus 2011
P12 vind ik alleen mooi als estate, en das helemaaaaal buiten budget (ook maandelijkse kosten) De hatch vind ik daar heel lelijk van. Rijden wel lekker comfy vind ik (voelt echt luxe aan)

Ligt eraan wat ik straks kan vinden wat ik koop. Sowieso een SRI of GT of iets in die trand, omdat daar wat meer pit in zit en ook wat luxer oogt van binnen.

@colinissan: Van P10 naar P11 naar P12 en nu naar een Juke? Dat laatste vind ik dan een rare stap. (ik vind een juke namelijk heel lelijk, maar dat is mijn persoonlijke mening)

Ach, eerst maar eens werk vinden, vind ik opt moment ff belangrijker.

Juke? Is weer es wat anders ;) en ik vind hem juist wel mooi :) kwestie van smaak
Had de ruimte niet nodig, plus de juke rijdt oem elke oem primera helemaal zoek.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 22:11:04, maandag 15 augustus 2011
Ook hard uit de bocht  :P

Of is die onder de gordel  >:D

Ga eens rijden met verschillende types en maak dan je keuze. Mijn keuze zou de P11 zijn omdat die relatief goedkoop is. 144 vind ik weer wat mooier maar ook weer een stuk duurder. Het is toch je tweede auto.

Primera zal de daily worden, dus 1e auto. Polo gaat dan op project, dus daar wordt voornamelijk aan gesleuteld dan.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Rik N16 op 23:05:14, maandag 15 augustus 2011
Nou ja, vanaf 2500 vind je al een knappe 144. Ik weet niet wat je budget is, maar voor een daily zou ik (als ik er een pretmachine bij had) wat meer comfort willen hebben.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 00:31:20, dinsdag 16 augustus 2011
Nou ja, vanaf 2500 vind je al een knappe 144. Ik weet niet wat je budget is, maar voor een daily zou ik (als ik er een pretmachine bij had) wat meer comfort willen hebben.

Mijn beoogde budget ligt op c.a. 2000 euro ;) Daar wil ik niet te veel overheen, en ik vind t niet erg om even wat werk aan een auto te hebben als ik er wat moois van kan maken.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: tijn1979 op 12:00:30, dinsdag 16 augustus 2011
Hier...
Er staat luxury plus... maar volgens mij is het een sport.

Xenon, 16inch, sport stoelen, clima, enz

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/primera/8058364 (http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/primera/8058364)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 12:58:43, dinsdag 16 augustus 2011
die ziet er op de fotos ook nog eens verdomd netjes uit zeg. Helaas, het is een beoogd budget, dus ik heb t op dit moment nog niet. Sowieso geen geldstroom, dat gaat echt even voor hoor. Ben me nu eerst aant orienteren waar ik op moet letten.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: tijn1979 op 13:15:33, dinsdag 16 augustus 2011
Sport of elegance, zijn toch te adviseren.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pascal P11GT op 18:58:17, dinsdag 16 augustus 2011
p10 is mijn mening maar dat hebben andere ook al gezegd  wat wil je  enz enz

oja welkom
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Forsaken op 19:56:36, dinsdag 16 augustus 2011
Welkom, en succes met je je keuze.

ik zou voor een p11 gaan, al dan niet 144 deze zijn meestal nog wel redelijk duur.
een gewone p11 is een stuk goedkoper, vooral als je een SR20De neemt de gewone 131 pk versie dus, niet de 150 pk GT <-- deze zijn in de regel ook nog wel wat duurder namelijk, en het rijd niet echt veel beter vind ik persoonlijk.
airco is gewoon standaard.

grote voordeel van een p11 tov een p10 is dat deze, inderdaad minder hard rot. carroserie is redelijk roest vrij, een p10 wil wel lekker rotten. afijn, dat weet je zelf denk ik ook wel :)
de p10 egt is een lekkere auto, maar wel moeilijk een goed exemplaat te vinden de p11 GT dito.

overigens in alle gevallen zou ik wel voor een 2 liter gaan.
de 1.6 is echt traag

ik heb zelf een p11 2.0 Gx tsja op de airco en cv na heb je geen luxe.
Dus aan te raden om een p11 dan si slx sri of gt te kiezen
p11 -144 is ook erg mooi, en volgens mij wel te vinden nog voor rond de 2000 euri
kies dan de 1.8 of 2.0

grtz Fors
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Mark N14 SR20DE op 20:15:07, dinsdag 16 augustus 2011
En hoeft het niet zo groot is een Sunny GTI ook een aanrader... die heeft een betere gewicht-pk/koppel verhouding maar net zo veel last van roest als een P10.... De P11 is duidelijk wat volwassener maar die blijft keihard of de essentiele plekken, de voorbalk wil nog wel eens wat aandacht verdienen....
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 21:46:28, woensdag 02 november 2011
Inmiddels ben ik aangenomen voor een baan. Dus ik ga binnenkort eens rondkijken.
Zal waarschijnlijk een P11-144 worden. Dat vind ik toch de meest nette en het voordeel is dat ie een stuk jonger en luxer is dan mijn vw polo.
Die laatstgenoemde gaat trouwens de deur uit, heb geen geld voor 2 autos en hij is verre van betrouwbaar meer. Maar daar komt nog wel een andere voor als daar de tijd en ruimte voor is. primera zal voorlopig ook alleen rijden en onderhouden zijn. Maar vooral stukje betrouwbaarhei d voor het dagelijks gebruik.

Beoogde budget ligt iets hoger dan de vorige keer aangegeven.

Iemand een idee wat een redelijke prijs is voor een P11-144 Met airco, Hatchback, in een donkere kleur (of in elk geval niet wit/grijs/rood) maakt me op zich niet zoveel uit wat voor type t is verder, goedkoop is het toch niet qua belasting :P

Leuke (nette) P11 GT in grijs vind ik trouwens ook wel super. Dus das ook een optie (vaak ook goedkoper)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Rik N16 op 07:14:35, donderdag 03 november 2011
Dan zou ik op zoek gaan naar een nette P11 GT als je niet binnen korte tijd een pretmachine erbij neemt. Dan heb je namelijk 2 dingen in 1. Een comfy reiswagen die als je wil ook lekker vlot is. Komt er op korte termijn wel een pretbakkie bij zou ik gaan kijken voor een P11-144 Elegance plus of Sport plus. Dat zijn de 2 lekkerst aangeklede uitvoeringen.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 09:44:55, donderdag 03 november 2011
Ben ook bereid om net dat centje meer te betalen om een goeie auto te kopen waar ik voorlopig niet al te veel extra kosten en werkzaamheden aan heb. Dus voorlopig geen distributieket ting en dat soort hoge kosten, tis voor mij echt om dagelijks naar het werk te kunnen gaan en fatsoenlijk voor de dag te komen. Tripjes naar duitsland en dergelijke.

Pretbakkie komt later wel weer, geen prioriteit nu. Gaat mij temeer om een betrouwbare auto waar ik voorlopig nog even mee vooruit kan.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Laurens op 09:54:47, donderdag 03 november 2011
GT is net zo betrouwbaar hoor, heeft alleen een prettiger vermogen.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Rik N16 op 16:44:31, donderdag 03 november 2011
Dan zou ik gaan voor een GT. Dan wel een latere GT met niet al te veel kilometers. Niet dat een Nissan niet veel kilometers kan hebben. Maar dan scheelt het wel in slijtage aan alle onderdelen net als de bekleding van de stoelen en dergelijke.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Forsaken op 19:50:36, donderdag 03 november 2011
ik zou voor een p11 144 gaan, niet voor een GT.

de p11 -144 sport plus en elegance plus hebben namelijk een climate control, en dat is wel leuk als extra optie., zoals ik al eerder aangaf een p11 GT heeft een mooier vermogen, maar ik vind em niet veel beter rijden dan een gewone p11 2.0.
vergeet overigens niet dat een p11-144  een SR20De moter met 140 pk heeft, dus niet de Sr20De 131 pk uit de p11. dus veel vermogen scheelt het niet, laat staan, dat ie veel sneller rijd.
daarbij komt wel dat met een gewone p11-144 vaak wat netter gereden is dan een  p11 GT ook is deze ouder. en de GT blokken met Zwarte kleppen deksel zijn volgens mij in het verleden ook wel eens niet zo betrouwbaar gebleken, affein, ik zou kiezen voor een p11.144, waarom nieuwer, climate control, en des ondanks het bijna de zelfde auto´s zijn, heb ik al eens in een 144 gereden, 1.8 dat wel , en vind ik deze toch fijner aanvoelen dan een gewone p11 :)



Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 20:27:41, donderdag 03 november 2011
p11-144 zit in een veel hogere prijsklasse voor een beetje fatsoenlijke. En ik wil er qua looks niet teveel aan hoeven doen om m mooi te krijgen en houden. Dus een P11 GT is dan betere keuze voor me denk ik. Vermogen is het me niet om te doen, gaat me erom dat ik er zo min mogelijk werk aan heb, betrouwbaar en goed uiterlijk. Standaard P11 vind ik "saai" uitzien. Net zoals een standaard p11-144.
Climat control hoef ik niet, ik werk liever met draaiknoppen en een apart airco knopje. mag dan ouderwets zijn maar dat kan ik blind bedienen, vind ik veiliger ;)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Rik N16 op 22:58:32, donderdag 03 november 2011
Climate control ben je zo aan gewend. En is preciezer in te stellen. Ik weet niet wat je beoogde budget is, maar een goede p11 gt zal zo rond de 2000 tot 2500 euro kosten. Ga je voor een p11-144 ben je voor een nette auto ongeveer tussen de 3000 en 3500 euro zitten. En dan is de vraag, wil je wat meer sportiviteit, ga voor een GT, wil je puur comfort, ga voor een 144. Met wat 'kleine' ingreepjes heb je er dan ook een zeer nette auto.
Kijk anders eerst eens rond in de ledentopics wat anderen hebben gedaan met de auto en baseer daar een deel van je keuze op.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: greenb310 op 11:47:55, vrijdag 04 november 2011
Hoi,

Zelf rijd ik vanaf 2004 in een P11 2.0 SLX. Goede auto, snelheid prima, erg betrouwbaar, goede wegligging, goede kleur (naar mijn mening). Aanradertje. Vwb roest 0 problemen. Auto is van 1998, km stand 148000. Trouwens een handmatige airco die goed functioneert.
Wil je in de P11 serie wat luxer dan komt inderdaad de GT en de SE in beeld o.a. boordcomputer, ABS.

Uiterlijk van een SLX wijkt niet veel af van een GT, SLX of SE is naar mijn mening de gulden middenweg als je niet voor het (extra) vermogen (18pk) van een GT gaat.

(http://i.imgur.com/N1zdc.jpg) (http://imgur.com/N1zdc)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Forsaken op 17:04:39, maandag 07 november 2011
idd, maar eengoede GT met mooie km stand betaal je meer voor dan een nette p11-144 vandaar.
Dit komt omdat de meeste garage bedrijven, wel weten dat een GT een jongeren bak is.
Dit tov een mooie p11 144 elegance plus of sport plus.
Een hele nette p11-144,  vind je ook al rond de 2000 hoor, al zal je in die prijs klasse vooral de 1.8 tegen komen, echter rijd deze ook prima :)
Een nette GT  ( GTSE) km stand onder de 150 k nou dan mag je je knip ook wel trekken, die prijzen vliegen snel naar de 3000 +
 Mystic green is uiteraard de auto voor jou maar die kost ook wat zon p11 GTSE mystic green :)
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Forsaken op 17:10:15, maandag 07 november 2011
ow je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar een nissan almera n15 GTi of een N15 SR
ook erg leuk, en airco. of een almera N16 sport 1.8 ook leuke autotjes.

uiteraard niet de luxe van een primera, kwa comfort denk ik.
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Pobresh op 19:28:25, dinsdag 08 november 2011
almera vind ik verre van mooi. Ben sowieso niet heel erg fan van nissans (heel eerlijk in) alleen micra K11 en primera P11 en P11-144 vind ik mooi. Micra is te klein en een primera komt er metdetijd wel.

P11-144 in een mooie uitvoering is dan weer moeilijk te vinden. Mij boeit daarin het motorvermogen niet, wel het comfort. Maar dan moet het ook een goed uitziende auto zijn met een goeie kleur.
Tis voor mij ook alleen een dagelijkse auto, pretbak is voor de leuk ;)

p11-144 is trouwens ook zwaarder en dus weer duurder in de maandelijkse lasten... voor zover ik kan vinden. En voor leuke prijsjes zijn alleen estates te krijgen, en die zijn nog een slag duurder...
Titel: Re:Pobresh stelt zich voor
Bericht door: Rik N16 op 21:33:24, dinsdag 08 november 2011
P10, P11 en P11-144 zijn allen ongeveer even zwaar en vallen in dezelfde belastingsgroe p.