Nissan Club Nederland
Meetings & Evenementen => Aftertalk Meetings & Evenementen => Topic gestart door: Laurens op 19:24:18, zondag 03 april 2011
-
Korte versie: superkicke!
Lange versie: volgt nog
-
piccis
-
Ik Ben nu onderweg naar huis. Foto volgen asap
-
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/93298.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/93339.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/93589.jpg)
-
Dat is snel!!
Hier nog eentje gevonden:
(http://www.ring-bilder.com/gallery/album/004%202011/003%2003%2004%202011/005_0940%20bis%200955%20Uhr/_3045249.jpg)
Van Freek/Struben nog niets gezien tot nu toe. http://www.ringportal.nl/kalender (http://www.ringportal.nl/kalender) hier vind je eea makkelijk terug.
-
En lau hoe is de remkoeling?
-
Dat is nog een leuke, want ik heb weer trillende remschijven ontwikkeld. Maarrr de remkoeling werkt want de remschijven liepen in het verleden nog wel eens een lichtblauwe waas op. Dat heb ik deze keer niet gezien. Ook voelde ik dat, ondanks de remschijven, dat de remblokken gewoon bleven bijten als je wat verder doortrapte.
Dus tot op heden ben ik er tevreden over :)
-
weeer trillende schijven? explain???
-
Valt weinig te explainen :P
Ik heb zo geen verklaring. Misschien kan het OEM Nissan staal de heftige Carbone Lorraine RC6 blokken niet lekker aan ofzo. Geen idee. Ga wel eens checken hoe of wat :)
Maar heb er niet heel veel last van gehad verder hoor, maar wel ff wat om uit te zoeken.
-
oke maar het blijft vreemd
-
Mooie foto's al . en roy is niks vreemds aan OEM schijven zijn niet gemaakt voor op het circuit ;)
-
zo net weer een half uurtje thuis :D
heb me prima vermaakt vooral die chop shop actie van gister was gewoon humor :D maar effectief :D
geen fotos van (H) want we waren der met zen vieren mee bezig :P
-
chop shop actie?
vertel..... :cheer:
-
denk dat de heer nijssen dat wel mee neemt in zijn verslag :P
-
nou ben benieuwd
-
Nordschleife weekend 2 en 3 april
Zaterdagmiddag rond 12.00u vertrokken met Lars (Twin Cam) naast me in de P11, en Patrick (Reality) en Sam (wederzijdse kameraad) in de Toyota Aygo.
Was een heerlijke dag, volop zon en konden mooi doorkarren.
Als eerst richting pension gereden om daar de spullen te dumpen. We gingen weer eens naar pension 'Alte Sudschleife', waar diverse andere NCN'ers ook al eens zijn geweest. Weer werden we vriendelijk begroet door de onverstaanbare Duitse eigenaar.
Kamers verdeeld, spullen gedumpt en eerst wat basic boodschappen gedaan, geld gepint, getankt en een currywurst gehaald bij Hannes.
Vervolgens naar start/finish gegaan en een 4 ronden kaart gekocht. Van Sam en Patrick kreeg ik ieder nog een ronde kado. Top!
Met Patrick het eerste rondje van 2011 gedaan. Gelijk een leuke verassing want we werden rechtdoor gestuurd waar je de eerste rechterbocht verwacht. Bleek dat deze avond het Formule 1 circuit aan de Nordschleife was gelinkt dus we hadden wat extra kilometers voor ons geld. De F1 baan is overigens geen moer aan, maar was wel leuk om eens gedaan te hebben.
Al snel kwamen we tot de conclusie dat de banden achter tegen de wielkastrand aanliepen en een snee maakte in de zijkant. Bij gebrek aan tools zaten we te bedenken hoe we dit konden fixen. Uiteindelijk belanden we met een tak/boomstam van zo'n 6 cm diameter tussen de wielkast en de band om JDM-style de wielkastrand om te vouwen.
Lars met de boomstam tussen wielkast en band. Sam in de kofferbak om druk uit te oefenen. Patrick en ik om de auto naar voor en achteren te laten rollen.
Dit is gelukt! Eigenlijk geen aanlopen meer op het circuit en binnenkort even nabehandelen met verf.
Ja, we werden wel even vreemd aangekeken op dat moment.
De toko ging al om 19.00u weer op slot dus daarna zijn we maar gaan eten. Een enorme pizza bij Pinocchio gehaald, als vanouds lekker en dat voor maar 10 euro incl. een halve liter Duits bier.
Na het eten nog even wat langs het circuit gelopen maar het werd snel donker dus besloten we naar het pension terug te gaan. Sam had een laptop meegenomen met de Jackass 3D film en besloten werd dat we deze op het balkon gingen kijken onder het genot van Coronaatjes en Jack Daniels.
Na klooien met stoelen was de conclusie dat het balkon te klein was. Gelukkig hadden we uitzicht over een soort gemeente-parkje op letterlijk een steenworp afstand dus hebben we de stoelen die er stonden naar buiten gesjouwd en in het gemeenteplants oen naar de film gekeken. Corona en JD gingen mee uiteraard.
Na de film heerlijk gezeten op het balkon en diepzinnige gesprekken gehad tot een uurtje of half drie. Toen plat gegaan want de volgende ochtend zou de wekker om 07.00u al gaan.
Zondagochtend ging inderdaad de wekker om 07.00u. Ik lag met Lars op een kamer, die was nog zwaar bewusteloos. Uiteindelijk waren we alle vier om 08.15u up & running en gingen we ontbijten met Duitse broodjes, koffie en eieren. De beste man van het pension betaald, spullen in de Aygo gegooid en naar de ingang gereden. Er werd regen voorspeld maar het weer was wonderbaarlijk goed en de baan al open ook.
Gelijk gebruik van gemaakt om te beginnen aan wat uiteindelijk 8 rondjes zouden worden die dag. 10 over het hele weekend.
Diverse mensen als bijrijder meegehad, oa Lars, Ralph, Antony, Michael etc. Erg leuk.
Tussen de rondes door beetje met de dempersettings wezen klooien. Uiteindelijk belandde achter op z'n allerhardst (30), en voor op 28. Dankzij de dikkere wang konden we nog steeds mooi de kerbstones aanvallen en zonder problemen Karoussel doorrijden.
Gedurende de dag geen baansluitingen gehad, wel een Cobra Shelby in de poeier gezien; erg zonde.
Geen grote issues gehad met de Primera, zoals gewoonlijk. Banden bevielen me uitstekend, onderstel beviel me prima dus was gewoon geslaagd.
Toen het tussen 14.00u en 15.00u begon te plensen hebben we het voor gezien gehouden. In de hoosregen met 90 km/h (de Hankook RS-2 is geen goeie band tegen aquaplaning) onderweg gegaan. Het weer werd uiteindelijk beter en het tempo ging omhoog.
In omg. Venlo gegeten bij de Mac en daarna naar huis gereden.
Was weer een weekend als vanouds!
Als ik dingen vergeten ben. Vul ze gerust aan! O0
-
Klinkt als een geslaagd weekendje, leuk verslag O0
-
Mooi verslag kerel
Mooie beun actie ook whaha
Had niet meer bij gekomen denk ik :D
-
nou ik mis fotos Lau!!
-
Was verantwoordeli jkheid van Patrick en Sam. Ik kan niet alles tegelijk :P
-
Ja ik wil ook wel foto's zien van het uit rollen van de wiel kast :D
-
Die zijn er niet, niemand had handen vrij :(
(http://www.vln-pix.com/coppermine/albums/userpics/10002/IMG_2552_Touristenfahrten_03042011.jpg)
(http://www.vln-pix.com/coppermine/albums/userpics/10002/IMG_2976_Touristenfahrten_03042011.jpg)
(http://www.vln-pix.com/coppermine/albums/userpics/10002/IMG_3178_Touristenfahrten_03042011.jpg)
-
Jammer want da was wel lache geweest ;)
-
Heel gave foto Lau
(http://www.vln-pix.com/coppermine/albums/userpics/10002/IMG_3178_Touristenfahrten_03042011.jpg)
-
Kijk op 3 wielen door de bocht ;)
-
Idd kicke foto, heerlijk die BC set met die banden O0
-
3 Wheel motion baby! O0
Nog te veel body roll lau :cheer:
-
Veel strakke foto's O0 ziet er leuk uit allemaal
-
@KC: Zegt er een wat :D
-
Volgende keer ben ik er bij Laurens, met een BC kit O0
-
idd met wielkasten uit rollen was idd niemand met een camera :P
maar zie het zo voor je patrick die eerst de bosjes in duikt om een stuk te zoeken :P
daarna iemand die in de kofferbak staat tebounchen en laurens en patrick die de auto voor en achter uit drukken :P
we probeerden het eerst met een dopsleuten die bij de ygo krik zat meer dat werd niet zo strak :P
maar al met al k ben 1 rondje mee geweest gister avond
en k vond het geniaal volgende keer maar een oranje primera der heen :P
-
Hmm.. idd Lars. Sorry daarvoor, had me niet gerealiseerd dat je maar 1 keer mee was geweest :(
Komt een andere keer ongetwijfeld nog wel een keer weer :)
-
komt goed joh :P
-
Voor mij de eerste dat ik naar de Ring ging..Vond het erg leuk en zeer indrukwekkend.
Helaas voor mij heeft het rondje met Laurens mij wat lichamelijke klachten opgeleverd :hellup:
respect voor Laurens dat ie stuk of 8 rondjes gereden gedaan heeft O0
Nog ff in het nieuwe complex gekeken en de museum, was ook erg leuk..
Al met al een mooie dag
-
was een gezellig dagje idd :)
beetje vroeg en helaas geen rondje mee kunnen rijden maar misschien volgende keer :)
zitten er over te denken daar een autotje te huren en daar mee rond te krossen ... is toch wat veiliger voor mijn auto :P
die is weer niet de baan op geweest
mede door rem probleem (remmen weigeren bijna na hard remmen), moet uitgelijnd worden ... trekt naar rechts, heeft een beurt nodig, bandjes lopen voor en achter aan ...
maarja .. komt misschien nog wel is :)
-
Gaaf verslag! :)
+1 voor die unieke beunhaas-actie!
-
Om nog even op Roy terug te komen, ik zit te denken tzt het volgende te scoren:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-FRONT-POWER-SLOT-Sport-Disc-Brake-Rotors-SLOTTED-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3a300Q5AXQQhashZitem5198856545QQitemZ350451230021QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-FRONT-POWER-SLOT-Sport-Disc-Brake-Rotors-SLOTTED-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3a300Q5AXQQhashZitem5198856545QQitemZ350451230021QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories)
Powerslot is een bekende naam, en heeft daadwerkelijk ander ontwerp dan OEM schijven. Met zware belasting in het achterhoofd ontworpen.
-
Klein voorproefje van dan foto's, de rest komt nog inclusief verslag:
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/p11030411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/M3GTR030411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/Lambo030411.jpg)
-
Wat een gave fotos Patrick!!
@ Lau.
Prijs valt me wel mee eigenlijk.
@ Anthony En Lars
Volgende keer wil ik ook weer gaan. Rondjes meerijden is geen probleem
-
.
Al snel kwamen we tot de conclusie dat de banden achter tegen de wielkastrand aanliepen en een snee maakte in de zijkant. Bij gebrek aan tools zaten we te bedenken hoe we dit konden fixen. Uiteindelijk belanden we met een tak/boomstam van zo'n 6 cm diameter tussen de wielkast en de band om JDM-style de wielkastrand om te vouwen.
Lars met de boomstam tussen wielkast en band. Sam in de kofferbak om druk uit te oefenen. Patrick en ik om de auto naar voor en achteren te laten rollen.
Dit is gelukt! Eigenlijk geen aanlopen meer op het circuit en binnenkort even nabehandelen met verf.
Ja, we werden wel even vreemd aangekeken op dat moment.
stelletje barbaren, niet eens even met je föhn de lak verwarmd, dan gaat het idd scheuren e.d. LOL
-
Nja, ik heb zo het idee dat Lau een krasje meer of minder op de trackmera niet meer zo'n probleem vindt :P
-
lekkere breede bandjes zo op de fotos lau!
ik wacht toch een keer op een andere spoilert op de P11
je gaat nu toch al de kant op naar een echte racert
-
Volgende keer ga ik er bij zijn! De verhalen maken me weer zeer enthousiast! :D
-
https://picasaweb.google.com/Martijn.Mezger/Touristenfahrten03042011#5591654933195921314
https://picasaweb.google.com/Martijn.Mezger/Touristenfahrten03042011#5591672298320246290
-
Tof! :)
Dit lijkt overigens ook een goed betaalbare upgrade:
http://www.evasivemotorsports.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=EM&Product_Code=126-42050 (http://www.evasivemotorsports.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=EM&Product_Code=126-42050)
Heb inmiddels wel gelezen dat de betere performance-schijven wel degelijk een andere/betere legering gebruiken voor hun schijven.
-
Ik heb ook stoptech schijven voor de mitsu. Binnenkort monteren.
Kijk anders even bij JapPower.
-
@ Anthony En Lars
Volgende keer wil ik ook weer gaan. Rondjes meerijden is geen probleem
Ik ga niet meer meerijden hahahaha
-
Ik ga niet meer meerijden hahahaha
wat is er gebeurt dan?
-
Zo, ook maar een klein verslag van mijn kant.
Zaterdag rond 09.45 vertrokken richting Ommen om daar in samen met Sam in de Aygo te stappen richting Zwolle.
In Zwolle troffen wij Laurens en Lars en zijn rond 12.00 uur vertrokken richting de Ring. We hadden die dag prachtig weer om te rijden en hebben dan ook volop genoten.
Wel eventjes in de file gestaan maar dat mag de pret niet drukken.
Eenmaal aangekomen bij het pension de spullen gedumpt op de kamers en richting Adenau gereden om te pinnen/tanken/eten.
Na de auto's en onszelf vol te hebben gegooid richting ingang Ring gereden om daar het eerste rondje van het jaar de doen.
De eerste rond erachter te komen dat de auto aanloopt in de wielkasten, maar om nou halverwege de baan te stoppen is ook weer zoiets dus maar gewoon doorgereden.
Op de parkeerplaats bij de ingang de schade opgenomen en kwamen erachter dat er stukken rubber los hingen aan de band. Dit moest dus opgelost worden en zorgde dus voor mooie improv acties op het terrein. In het bos (daar is er toch genoeg van daar) een dikke stok gezocht en gevonden. Deze tussen wielkast en band gepropt en Sam laten springen in de kofferbak om druk te zetten, onder tussen duwden Laurens en ik de auto naar voren en achter en aangezien Lars in de metaal zit mocht hij het metaal bewerken :hammer:. Deze beunactie resulteerde in een minder aanlopende Trackmera op de ring (Missie geslaagd)
Die avond heerlijk met zijn vieren gegeten bij de plaatselijke pizzatent en daarna op het pleintje Jackass 3 gekeken. :drinken:
Zondag was het weer iets minder maar gelukkig wel droog, Sam en ik waren gekomen om foto's te maken dus dat moest er ook maar eens van komen die dag.
Een mooie plek opgezocht bij Brunchen en de spullen uitgestald en lekker gedaan waar we voor kwamen; plaatjes schieten.
Ondertussen speelde Laurens voor taxi op de ring en stonden Sam en ik langs de kant.
Later op de dag weer naar Adenau gereden om daar nog wat foto's te trekken langs de baan en weer wat te eten bij Hannes.
Helaas begon het langzaamaan te regenen en besloten we rond goed 15.00 uur te vertrekken richting huis.
Onderweg naar huis in een flinke regenbui gekomen dus niet harder dan 90km/h gereden. Hoe dichter we bij huis kwamen hoe beter het weer werd, gelukkig.
Bij Venlo nog even de magen volgegooid bij de Mac en vervolgens de reis te vervolgen richting Ommen.
In Ommen in de Micra gestapt en weer naar Almere gereden om daar op de bank in slaap te vallen.
Dus om een lang verhaal kort te maken:
Het was weer een zeer geslaagd weekend, waar er nog meer van zullen volgen O0 :cheer:
-
Foto's (sommige zijn wat extremer bewerkt dan andere)
De andere 300+ moet ik nog een keer goed doorspitten
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/P11brunchen040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/M3GTRE92040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/LamboFade040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/IntergraDC5040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/GTR040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/GT3040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/FiestaMK5040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/EVO040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/Carrera4S040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/AstraOPCFORGE040411.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/AstraOPC040411_1.jpg)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/AstraOPC040411.jpg)
-
Prachtige foto's!
en aangezien Lars in de metaal zit mocht hij het metaal bewerken
:D
Sam en ik gaan trouwens zaterdag 30 april ff naar Stockholm, pitten, Abba T-shirt halen en gaan de dag erop weer terug. Omdat het kan zeg maar. Gaan met de Corsa = goedkoop, dus mocht je tijd over hebben :P
-
Ook weer mooie foto's
Maar volgens mij gaat er hier iets niet helemaal goed met al die blauwe rook ::)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/AstraOPC040411_1.jpg)
-
Ook weer mooie foto's
Maar volgens mij gaat er hier iets niet helemaal goed met al die blauwe rook ::)
(http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Nurburgring%20April%202011/AstraOPC040411_1.jpg)
Ging inderdaad iets niet helemaal goed, het vreemde is dit kwam niet van de banden af maar van de remmen. De banden blokkeerden namelijk niet.
-
Ja banden geven ook geen blauwe rook normaal ;)
-
Tof! :)
Dit lijkt overigens ook een goed betaalbare upgrade:
http://www.evasivemotorsports.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=EM&Product_Code=126-42050 (http://www.evasivemotorsports.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=EM&Product_Code=126-42050)
Heb inmiddels wel gelezen dat de betere performance-schijven wel degelijk een andere/betere legering gebruiken voor hun schijven.
Misschien kun je beter voor 2-delige (floating) schijven gaan, die zijn een stuk minder gevoelig voor kromtrekken! Misschien iets duurder in aanschaf, maar goedkoper dan telkens nieuwe massieve kopen! ;) Het heeft bij mij ook (te) lang geduurd voordat ik echte remmen heb gekocht! ::)
-
Maar waar vind ik die in de standaard 300ZX/S14 maat (280x30) ;)
-
Heb op Europerformanc e.co.uk schijven van Nitrac gezien; http://www.nitrac.co.uk (http://www.nitrac.co.uk)
Ziet er wel ok uit :)
-
ziet er mooi uit
Dat die dingen ook zo diep ingevroren worden joh
-
Heb op Europerformanc e.co.uk schijven van Nitrac gezien; http://www.nitrac.co.uk (http://www.nitrac.co.uk)
Ziet er wel ok uit :)
Als je floating schijven hebt, dan word er ook geen trillingen van je wielen etc doorgegeven aan je schijven waardoor deze ook weer krom kunnen trekken.
Er zijn wel leveranciers die 'standaard' 2-delige schijven verkopen, maar daar moet ik even voor in m'n geheugen voor spitten! DBA-rotors misschien? ::)