Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: greenb310 op 23:24:18, zaterdag 05 februari 2011
-
Hallo,
Hier een Datsun fan. Mijn belangstelling gaat uit naar de b310 serie. Ben momenteel in het bezit van meerdere b310's, waaronder een zilveren coupe uit 1978. Leuke auto, A14 sportbak (5) en natuurlijk al deze Datsun zijn achterwielaand rijvers.
Prima auto, wel wat herstelwerk, o.a. wielranden, onderkant deuren. Verder ben ik nog in bezit van een P11 uit 1998 2.0 slx met open filter, leuke sound.
http://i.imgur.com/LwElK.jpg (http://i.imgur.com/LwElK.jpg)
http://www.youtube.com/watch?v=LvHq-bJDFEI#noexternalembed (http://www.youtube.com/watch?v=LvHq-bJDFEI#noexternalembed) leuk filmpje b310 is cult in Japan!!
-
Welkom. Gave auto. Heb je ook meer foto's?
-
Welkom en mooie wagen heb je daar ;)
-
Welkom op het forum.
-
welkom ;)
mooie wagen
(http://i.imgur.com/LwElK.jpg)
-
Hele gave wagen..
more pics / info please O0
-
Hallo allemaal,
Het is een Datsun 140y b310 bouwjaar oktober 1978. Gekocht in 2009 van de dochter van de 1e eigenaar in Zuid Limburg. Het is de eerste serie en eerste uitvoering van de b310 in Nederland, dus nog duplo lampjes en de leuke sportbak met op de plaats waar normaal de 1e versnelling zit, nu dus de achteruit. Hierbij gaat een zoemer af. Dit is destijds gedaan omdat veel mensen de bak vernielden met het terugschakelen . De 5 bak is uniek, ik ben zelf ook nog in het bezit van een rode coupe van exact dezelfde datum van op naam stellen, de kentekenplaat is DB-77-RX, alleen heeft deze auto 15 jaar onder een zeiltje gestaan aan de rand van het water. Niet veel van over dus. Maar de bak is okay. Zes maanden na introductie is er een lichte facelift geweest, met name vwb roestpreventie alleen deze auto's zijn niet met 5 bak uitgeleverd en kreeg toen de naam SUNNY bij u allen wellicht bekend.. Het model zelf heeft in Nederland gelopen van oktober 1978 tot medio 1980, dus erg kort. Hierna kwam de facelift met de vierkante koplampen en ander dashboard en andere achterlichten.
Heb ook nog een belgische coupe staan met een automatische bak en een bruine b310 sedan twee deurs met autobak, bedoeld om de groene b310 op te knappen alleen is deze auto ook nog erg goed.
Mijn Datsunliefde is ontstaan in 1983. De eerste Sunny bij ons in de familie. De auto was 4 jaar oud. Toen ik mijn rijbewijs kreeg in 1987 stond deze Sunny voor mij klaar en heb met deze auto als jongen van 18 stad en land afgereden zonder 1 enkel probleem. KM stand in 1987 was 55000km en toen ik de auto stil zette in 1996 200000+ km. Deze auto heb ik nog steeds hoewel de stilstand niet veel goeds heeft gedaan.
Hier een filmpje dat ik de motor weer draaiende heb.
http://www.youtube.com/watch?v=4DLc2oT4dOc#noexternalembed (http://www.youtube.com/watch?v=4DLc2oT4dOc#noexternalembed)
Verder ben ik nu gestart met het opknappen van de minder mooie zijde van de auto. Hier moet flink wat aan gelast worden en heb dit nog nooit gedaan, wish me luck!!
Wat ik trouwens erg leuk aan deze auto's vind is het dashboard, een van de mooiste door Datsun gemaakt! En het zijn achterwielaand rijvers, dus leuk om te bouwen tot drifters.
Een wens van mij is om een van deze auto's om te bouwen naar een SR20DET motor en een mooie sleeper te maken. Alles stock en 200 pk onder de kap!
Hoewel dat niet echt nodig is want de A14/A15 blokje zijn erg goed te kietelen. Een vriend van mij heeft een b110 coupe waar hij 128,3 pk uit dat blokje heeft weten te peuteren. In Japan, zie fimpje van de slalom rijdende b310 coupe is een raceserie waar het A12 blokje wordt opgeboord naar A13 (maximaal cc volgens de reglementen) en men met gemak 180 tot 200 pk eruit perst. De racende B310's uit het filmpje hebben dit vermogen.
Een klein detail vergeet ik zowat, maar het is maar een detail, je hebt een vracht pegels nodig, maar goed de gedachte is er en daar draait het om.....
Oh ja, voor een ieder die zich afvraagt of de Datsun Nissan auto's betrouwbaar zijn het volgende lijstje:
B310 Sunny gereden van feb. 1987 tot juni 1996
B12 Sunny 1,6 SGX gereden van juni 1996 tot mei 2004 had ik deze auto maar bewaard, echt een zeer gaaf ding en luxe uitvoering, rijdt nu in Afrika
P11 Primera 2.0 SLX gereden van mei 2004 tot heden
-
Wat een tof model dit! Erg leuk om steeds meer oldtimertjes hier terug te zien O0
Hou ons op de hoogte :0
-
inderdaad een vracht geld nodig voor de tuning ;)
al dat kleine spul om het betrowbaarder te maken voor hoge toeren kost een gods vermogen helaas.
ach ik ben al een flink eind op weg qua motorische tuning, de laatste loodjes komen ook nog wel ;)
-
Hoe is het met je subframe, vordert het al? Ik ben her en der aan het rondvragen of iemand nog wat heeft liggen.
-
Dan zal de versnellingsba k van jouw datsun wel hetzelfde zijn als die van mij, want in mijn Silvia uit 81 zit de 1 ook linksachter! :P
-
Heb je ook zo'n zoemertje?
-
Ja, die zal er wel zitten voor als mensen 'm perongeluk in de achteruit zetten en denken dat ie in de 1 staat! ::)
Dat schakelpatroon had ik graag willen houden, maarja, de bak past niet op de SR20DET
-
SR20DET klinkt als yummie!!!
-
Klikkie doen! ::)
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=35801.0 (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=35801.0)
-
Welkom bij NCN!! :)
-
Super!!
-
Hallo Barry,
Kreeg net een mail van iemand die een goed subframe heeft liggen voor jouw auto.
Heb je belangstelling en wat wil je ervoor kwijt?
Wil de man vanavond nog wel even mailen.
-
welkom ;)
-
beval diverse aanbiedingen gehad, maar is allemaal te ver rijden om vandaag effe heen en weer te rijden, liefst straal van 100km rondom leiden, prijzen varieren tussen de 200 en de 500 euro, nieuw prijs toen was 860 gulden,
-
Hallo B12 power,
Je link even bekeken, echt een top project en veel vakmanschap.
Trouwens vraagje, heb je nog plannen met de 5 bak?