Nissan Club Nederland

Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Adrenaline op 17:02:17, woensdag 29 december 2010

Titel: Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 17:02:17, woensdag 29 december 2010
Hallo gasten.

Ik ben nieuw hier.

Ik ben zelf bezig met een Nissan Primera 2.0i P11. Standaart van 131pk.

En ga hem helemaal tunen. Mijn ideeën zijn:

1. Spachetti spruitstuk.
2. GT Nokkenassen
3. GTi P11 ECU met chiptuning
4. Onsteking op 17.
5. Goede luchtfilter.
6. Dubbele uitlaten (links & rechts)
7. Katvervanger.
8. Stabilisatiest ang

Hopelijk zijn dit voldoende om 200pk te bereiken.

En hoop meer te leren van Nissanclub leden. Mvg.
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Laurens op 17:04:25, woensdag 29 december 2010
Welkom hier. En met die mods ga je sowieso geen 200 pk halen helaas.
150 tot 155 pk is realistischer.
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: aBBel P12 op 17:05:54, woensdag 29 december 2010
Goede ideeën maar ik kan je met een aan zeer grote zekerheid grenzende waarschijnlijk vertellen dat je waarschijnlijk rond de 150-155 pk gaat uitkomen met die set-up. Desalniettemin keep it up.

gr bb

LOL dubbel
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Laurens op 17:07:05, woensdag 29 december 2010
High-five BB!
Betekend overigens niet dat je het verschil niet zal merken, want dat doe je wel. Heb het zelf ook gedaan. Goedkoop en makkelijk.
Dubbele uitlaten halen hier trouwens niet voor uit.
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Adrenaline op 17:12:58, woensdag 29 december 2010
Dubbele uitlaten wou ik kwa sportief uiterlijk.

Maar ben nog een noob he. Moet nog van alles leren. :P
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Laurens op 17:14:37, woensdag 29 december 2010
Genoeg info hier. Nog meer als je Club Member wordt :)
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Robi-One op 17:21:42, woensdag 29 december 2010
Ik sluit me bij DMP en BB aan. :)

Maar waarom deze topictitel en een filmpje die het niet doet? :D
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Pascal P11GT op 17:41:25, woensdag 29 december 2010
ik zat ook al te denken raar topic

en gti ecu ???

met gt nokke
gt ecu
cai
 dan zal je ind  rond de 150 pk zitten
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Adrenaline op 17:54:16, woensdag 29 december 2010
ik zat ook al te denken raar topic

en gti ecu ???

met gt nokke
gt ecu
cai
 dan zal je ind  rond de 150 pk zitten

Een maat van mij had een Nissan Almera 2.0 Gti. Met een SR20DE motor.
Zijn Nissan Almera Gti ECU krijg ik met chiptuning en al.
En dat ECU zou moeten werken met een Primera P11 SR20DE. Vandaar.
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Robi-One op 17:59:23, woensdag 29 december 2010
Het is alleen even de vraag wat voor chip het is. Als het er één is die compleet is afgestemd op een andere setup kan het wel eens zijn dat het je vermogen kost ipv oplevert.
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Adrenaline op 18:21:43, woensdag 29 december 2010
Het is alleen even de vraag wat voor chip het is. Als het er één is die compleet is afgestemd op een andere setup kan het wel eens zijn dat het je vermogen kost ipv oplevert.

We zullen eens goed experimenteren . Bedankt.
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Zeurdoos op 19:22:49, woensdag 29 december 2010
Welkom en veel plezier hier ;)
Titel: Re:Nissan Silvia S15: Twin Cam 24 Valve Engine
Bericht door: Adrenaline op 19:27:46, woensdag 29 december 2010
ik zat ook al te denken raar topic

en gti ecu ???

met gt nokke
gt ecu
cai
 dan zal je ind  rond de 150 pk zitten

Oja. Ik ga gechipte ecu en nokkenassen van Almera2.0GTI in mijn primera p11 plaatsen.

Mvg.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: aBBel P12 op 21:30:16, woensdag 29 december 2010
Topic titel aangepast.

gr bb
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Cherryrijder op 21:58:48, woensdag 29 december 2010
Welkom op het forum.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: DvM op 16:37:30, donderdag 30 december 2010
welkom
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Wout-P11½ op 16:41:37, donderdag 30 december 2010
Welkom bij NCN!  :)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 13:49:36, vrijdag 31 december 2010
Dank u jongens. Ik voel me hier al gelijk thuis! :)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Lennaert Coupe op 19:47:01, vrijdag 31 december 2010
Zolang je je schoenen maar uit doet en niet met je voeten op tafel gaat.. :P

Welkom!
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 16:52:48, zaterdag 01 januari 2011
Goededag en gelukkig nieuwjaar voor iedere NCN members.

Ik wou wat zeggen over me 1ste post. Volgens mij heb ik beetje overdreven met het pks optelling.

Maar volgens mijn vriend bereik ik deze cijfers na tunen:

Een Nissan Primera P11 model van bwj tussen 1996 & 1999 = SR20De 131PK standaard.

Stap1. Spachetti spruitstuk + katvervanger + uitlaat = 5-10pk erbij.
Stap2. Nissan Almera 2.0 GTI Nokkenassen = 4pk erbij.
Stap3. Nissan Almera 2.0 GTI ECU met chiptuning = 26pk + 14 koppel erbij met 6800 toeren.
Stap4. Onsteking op 17 graden = 4pk erbij

Dus dan kom ik van 131pk op 175pk.

Ik wil liever 200pk bereiken maar kom nog 25pk tekort.

Wat valt er nog meer te doen?


Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Lennaert Coupe op 16:55:20, zaterdag 01 januari 2011
Dan moet je stap 2 veranderen voor heftigere nokken en dan moet je bij stap 3 je ecu laten mappen op een dyno.

En dan kom er nog niet aan 200pk..

Dus dan maar een Turbo!
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 17:02:35, zaterdag 01 januari 2011
Dan moet je stap 2 veranderen voor heftigere nokken en dan moet je bij stap 3 je ecu laten mappen op een dyno.

En dan kom er nog niet aan 200pk..

Dus dan maar een Turbo!

Iemand hier met een Nissan Almera 2.0 GTI bereikte al 197,2PK zonder turbo. Met kleine aanpassingen zou die ook al over 200pk gaan.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Lennaert Coupe op 17:05:10, zaterdag 01 januari 2011
Dus kan je er vanuit gaan dat je het alleen met GTI onderdelen niet gaat halen ;)

Kijk eens naar Tomei nokken of Divalo nokken bij Dick van Loon hier van het forum.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 17:14:10, zaterdag 01 januari 2011
Dus kan je er vanuit gaan dat je het alleen met GTI onderdelen niet gaat halen ;)

Kijk eens naar Tomei nokken of Divalo nokken bij Dick van Loon hier van het forum.

Ik krijg ook het tomei nokkenassen van deze gast. Want zijn tomei nokkenassen speelde grote roll met zijn 197,2pks: http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=34421.0 (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=34421.0)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: KeviNissan op 17:15:59, zaterdag 01 januari 2011
welkom hier.

het is altijd afwachten hoeveel vermogen je gaat bereiken want elke motor reageert
namelijk anders op onderdelen.
maar met bovenstaande mod's haal je zowiezo geen 200 pk.

wil je dit echt hebben zonder turbo dan moet je echt hefigere nokko's hebben
je gasklephuis vergroten, en je internals moeten er ook aan geloven.
denk hierbij aan gesmede hoge compressie zuigers en lichtere drijfstangen.
houd er dan wel rekening mee dat je alleen op hogere toeren het vermogen hebt en dat je
onderin inlevert.
om dit op te vangen zou je een stoker set kunnen zetten zodat het een 2.2 liter word.

iig succes met je doel O0
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 17:19:58, zaterdag 01 januari 2011
welkom hier.

het is altijd afwachten hoeveel vermogen je gaat bereiken want elke motor reageert
namelijk anders op onderdelen.
maar met bovenstaande mod's haal je zowiezo geen 200 pk.

wil je dit echt hebben zonder turbo dan moet je echt hefigere nokko's hebben
je gasklephuis vergroten, en je internals moeten er ook aan geloven.
denk hierbij aan gesmede hoge compressie zuigers en lichtere drijfstangen.
houd er dan wel rekening mee dat je alleen op hogere toeren het vermogen hebt en dat je
onderin inlevert.
om dit op te vangen zou je een stoker set kunnen zetten zodat het een 2.2 liter word.

iig succes met je doel O0

Elke info is welkom. Dank u!
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Almera2.0GTI op 17:20:54, zaterdag 01 januari 2011
Even tussendoor is er compressievers chil tussen de P11 non GT en de N15 GTi?
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: primera freak op 18:19:57, zaterdag 01 januari 2011
Nee is allebei 10,0:1
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: barry op 18:40:52, zaterdag 01 januari 2011
dan zou je ook via divalo kunnen gaan voor een turbo conversie, kost je dan rond de 2200 euro, maar dan zou je wel gaan voor de 200+pk

hier het topic ;)

http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36528.0 (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36528.0)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: primera freak op 19:18:25, zaterdag 01 januari 2011
Ja persoonlijk ging ik ook liever voor turbo.
Maar goed ieder zn ding.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: KeviNissan op 19:36:29, zaterdag 01 januari 2011
turbo is idd makkelijker alleen geeft het meer plezier en voldoening als je het n/a voor elkaar krijg
door iedere pk los te peuteren.

Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Almera2.0GTI op 21:07:49, zaterdag 01 januari 2011
turbo is idd makkelijker alleen geeft het meer plezier en voldoening als je het n/a voor elkaar krijg
door iedere pk los te peuteren.



Precies!
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: KeviNissan op 11:44:00, zondag 02 januari 2011
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36667.msg531483;topicseen#new (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36667.msg531483;topicseen#new)

dit is een goeie mod!
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Almera2.0GTI op 12:41:35, zondag 02 januari 2011
Of je haalt een Tomei Adapter Plate, kan je er een VVL N1 gasklephuis opzetten van 70 mm.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: KeviNissan op 14:24:16, zondag 02 januari 2011
ben je bij elkaar duurder uit kan ik je vertellen
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 19:41:11, maandag 03 januari 2011
Hoi allemaal.

Ik had een vraagje. Kan iemand mij vertellen of het primera op deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/408547743 (http://link.marktplaats.nl/408547743) een P10 is of een P11?

Zijn bouwjaar is 96 en dat brengt mij in verwarring met p10 of p11. Bij kenmerk staat 131 pk. Dat zou toch p11 moeten zijn?

Want een primera met een p10 blok is 125pk.

Mvg.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Robi-One op 19:42:38, maandag 03 januari 2011
Dat is een P11.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Laurens op 19:42:48, maandag 03 januari 2011
Bouwjaar doet er niet eens toe. Je kunt aan het uiterlijk al zien dat dat een P11 is.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 19:46:45, maandag 03 januari 2011
Oke dan dat wordt mischien mijn auto.

Dank u. :)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Pascal P11GT op 20:51:30, maandag 03 januari 2011
en is jouw auto geworden ??
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 21:50:21, maandag 03 januari 2011
en is jouw auto geworden ??

Ben in afw8ing van email reactie.

[EDIT] Heb het eigenaar van primera gebeld en zn APK was verlopen. :(
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Forsaken op 18:02:59, dinsdag 04 januari 2011
mwah een p11 komt over het algemeen vrij probleem loos door de apk, dus dat zou je struikelblok niet moeten zijn lijkt me.

volgens mij roesten ze niet echt, en zonder apk op kopen kan je al een hoop geld schelen.

overigens een p11 kost ook niet veel meer. enigste zwakke punten zijn volgens mij de remmen, en soms de draag armen.

p.s. 200 pk zoals vele hier al zeggen zal je niet gaan halen denk ik, uit een Sr20De, je zou beter voor een motorswap kunnen gaan dan, zoals je vvl boys hier, eventueel uitbreiden met een turbo  hoeveel je dan haalt i don´t know :P

p.s. ik heb ook en gx dus Sr20De 131 pk en ik vind het een heerlijk blok.  goed koppel, en doet echt niet veel onder tov een GT 150 pk

zekern iet als het op aanhangers aan komt ;)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 18:07:48, dinsdag 04 januari 2011
mwah een p11 komt over het algemeen vrij probleem loos door de apk, dus dat zou je struikelblok niet moeten zijn lijkt me.

volgens mij roesten ze niet echt, en zonder apk op kopen kan je al een hoop geld schelen.

overigens een p11 kost ook niet veel meer. enigste zwakke punten zijn volgens mij de remmen, en soms de draag armen.

p.s. 200 pk zoals vele hier al zeggen zal je niet gaan halen denk ik, uit een Sr20De, je zou beter voor een motorswap kunnen gaan dan, zoals je vvl boys hier, eventueel uitbreiden met een turbo  hoeveel je dan haalt i don´t know :P

p.s. ik heb ook en gx dus Sr20De 131 pk en ik vind het een heerlijk blok.  goed koppel, en doet echt niet veel onder tov een GT 150 pk

zekern iet als het op aanhangers aan komt ;)

Iemand hier met een Nissan Almera 2.0 GTI SR20De blok bereikte al 197,2PK zonder turbo. Met kleine aanpassingen zou die ook al over 200pk gaan.

Ik ga de zelfde onderdelen ook nemen wat hij ook had. Das mijn doel. 200pk is meer dan genoeg in NL.

Mvg.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Pascal P11GT op 18:11:50, dinsdag 04 januari 2011
suc 6 der mee dan
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Laurens op 18:23:29, dinsdag 04 januari 2011
Ik ga de zelfde onderdelen ook nemen wat hij ook had. Das mijn doel. 200pk is meer dan genoeg in NL.

Mvg.

Welke onderdelen zijn dat?
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 18:25:27, dinsdag 04 januari 2011
Heb trouwens vandaag het eigenaar van primera weer gebeld waarom zijn primera geen apk had.

Hij zei dat hij een andere auto had en dat hij geen behoefte meer had om apk te halen voor zijn primera.

Maar moet ik hem geloven? Allemaal?¿?¿?¿?
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 18:30:00, dinsdag 04 januari 2011
Welke onderdelen zijn dat?

Goededag en gelukkig nieuwjaar voor iedere NCN members.

Ik wou wat zeggen over me 1ste post. Volgens mij heb ik beetje overdreven met het pks optelling.

Maar volgens mijn vriend bereik ik deze cijfers na tunen:

Een Nissan Primera P11 model van bwj tussen 1996 & 1999 = SR20De 131PK standaard.

Stap1. Spachetti spruitstuk + katvervanger + uitlaat = 5-10pk erbij.
Stap2. Nissan Almera 2.0 GTI Nokkenassen = 4pk erbij.
Stap3. Nissan Almera 2.0 GTI ECU met chiptuning = 26pk + 14 koppel erbij met 6800 toeren.
Stap4. Onsteking op 17 graden = 4pk erbij

Dus dan kom ik van 131pk op 175pk.

Tomei nokkenasen, Benzinedruk regelaar en poellies komen er nog bij.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Forsaken op 18:30:11, dinsdag 04 januari 2011
met de apk voor een p11 zit het voor zover ik weet meestal wel goed hoor, wat is de vraag prijs? wat is de km stand?

beste kan je er toch altijd even naar toe gaan, en een proefritje maken, even controleren of alles naar behoren werkt, vooral de remmen, en de handrem!

test ook even de airco, en mocht het een slx  zijn alles wat elektries is. of dat allemaal naar behoren werkt.
Verder zal je denk ik niet veel gekke dingen tegen komen. die jen iet zal merken tijden een proefritje.
draagarmen hoor je wel als je een drempeltje iets wild neemt. :)

ik zou zeggen neem een kijke ;)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Laurens op 18:31:40, dinsdag 04 januari 2011
Waarom zoveel drukte om die ene Primera. Zo staan er nog tien-tallen van te koop hoor ;)
Kijk gewoon verder als je het allemaal wazig of apart vind.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Forsaken op 18:34:34, dinsdag 04 januari 2011
ow ja ik moet verder kijken dan mijn neus lang is,  190 000 km  op zich voor het jaar netjes.

als hij op 500 is gereserveerd, dat is wel erg goedkoop, export brengt deze auto zeker  1000 + euro op :)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 18:35:30, dinsdag 04 januari 2011
met de apk voor een p11 zit het voor zover ik weet meestal wel goed hoor, wat is de vraag prijs? wat is de km stand?

beste kan je er toch altijd even naar toe gaan, en een proefritje maken, even controleren of alles naar behoren werkt, vooral de remmen, en de handrem!

test ook even de airco, en mocht het een slx  zijn alles wat elektries is. of dat allemaal naar behoren werkt.
Verder zal je denk ik niet veel gekke dingen tegen komen. die jen iet zal merken tijden een proefritje.
draagarmen hoor je wel als je een drempeltje iets wild neemt. :)

ik zou zeggen neem een kijke ;)


Het gaat om deze primera: http://link.marktplaats.nl/408547743 (http://link.marktplaats.nl/408547743)

Ik kan hem voor 600 euro kopen. Maar waarom is een auto zo goedkoop en vooral zonder APK.

Heb twijfels.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Forsaken op 18:37:42, dinsdag 04 januari 2011
ik vind em zo op foto , er netjes uit zien, voor 500 eurie :)  ow ja  kijk even naar  storingen op het dashbord  abs :P
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 18:39:44, dinsdag 04 januari 2011
Waarom zoveel drukte om die ene Primera. Zo staan er nog tien-tallen van te koop hoor ;)
Kijk gewoon verder als je het allemaal wazig of apart vind.

Het is goedkoop he daarom. Andere P11jes zitten rond op 1500 euro.

Als de auto goed is en kan hem kopen voor 500 of 600 euro, dan is 1000 euro mooi meegenomen voor tunen.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Laurens op 18:42:05, dinsdag 04 januari 2011
http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine (http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine)

Alstublieft, 30 occasions.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 18:45:01, dinsdag 04 januari 2011
http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine (http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine)

Alstublieft, 30 occasions.

Hey, die site kende ik niet. Dank u wel. :)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 19:57:56, vrijdag 14 januari 2011
Hallo jongens. Ik heb een andere primera gevonden die ik graag wil hebben. http://link.marktplaats.nl/409393296 (http://link.marktplaats.nl/409393296)

Ik vind de deuk in het dak geen probleem, maar ik maak me zorgen over de kilometerstand . Hij heeft 220000 gelopen. Is dat erg? Zal een primera met deze kilometerstand nog lang meegaan?
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Rik N16 op 20:07:36, vrijdag 14 januari 2011
Hij zou nog best lang mee kunnen gaan mitsgoed onderhouden. Maar ik zou voor die prijs zelf toch echt een netter P11 verwachten.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Pascal P11GT op 20:55:13, vrijdag 14 januari 2011
indd staat mooie rode  p11 hb met gt zooi op mp voor 1000
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Struben op 21:01:38, vrijdag 14 januari 2011
Zo met dat dak zelf geen risico nemen. Km stand hoeft inderdaad geen probleem te zijn als hij goed onderhouden is. Ik zou zelf (indien financieel haalbaar) kijken voor een P11 GT.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Colinissan op 23:19:48, vrijdag 14 januari 2011
voor elke auto die je gaat plaatsen hier zal je toch echt moeten kijken.
denk niet echt dat we kunnen oordelen van een advertentie of het wat is,
tenzij het een P11 die hier vaak de revue is gepasseerd

ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie ook op het forum, daar zie je dat de P11 een van de meest aangepakte wagen is hier op NCN al lange tijd en weet je wat je te wachten staat.
Van simpel lucht filters tot motorswaps passeren dan de revue.
Daarnaast ongeveer ook alle problemen, van inhouden tot niet meer willen starten zal je tegen komen. Lezen lezen en lezen en je vergaart kennis ;)

succes met het vinden van ene geschikt model en daarnaast met het behalen van de 200 pk.
Zijn er maar weinig die het hebben gered met N/A.

persoonlijk zou ik voor de divalo turbo setup gaan, die claimt betrouwbaar 200+ pk eruit te krijgen en das voor die prijs erg scherp en goed.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 14:37:01, zaterdag 15 januari 2011
Ja oke, binnenkort ga ik een keuze maken. Een p11 gt is op dit moment financieel niet haalbaar voor mij. Maar een p11 SE (Special Edition) is ook wel goed. Vol luxe uitvoering.

Bedankt voor de reacties. O0
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Mark N14 SR20DE op 15:03:13, zondag 16 januari 2011
Als de buitenkant niet uitmaakt is een SE super maar wel erg burgelijk. Voordeel is wel dat je veel meer kan hebt dat deze niet zijn afgetrapt. Met GT nokken en ECU heb je het vermogen en met een GT bumperkitje en ziet het er aan de buitenkant ook goed uit.... Het is maar net wat je wilt.

vwb betreft luxe is de SE gelijk aan de GT (SE heeft wel houtlook om de middenconsole extra maar daar moet je van houden)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: primera se op 15:07:37, zondag 16 januari 2011
En volgens mij ook geen semi lederen bekleding?
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Forsaken op 13:04:23, maandag 17 januari 2011
die zwarte zou ik laten staan,  leuke auto maar toch een lelijke deuk op het dat en a stijl.

en veel te duur

gewoon even goed zoeken joh, rond de 1000 vind je ze zoiezo al wel.

ik ben zelf ook op zoek naar een andere auto, weet alleen nog niet wat, misschien geen nissan meer, btje afhankelijk van men werk, straks misschien dieselen.

en kwa diesels staat een alfa 147 boven aan men lijst of een 156 sw :)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 18:50:29, maandag 17 januari 2011
die zwarte zou ik laten staan,  leuke auto maar toch een lelijke deuk op het dat en a stijl.

en veel te duur

gewoon even goed zoeken joh, rond de 1000 vind je ze zoiezo al wel.

ik ben zelf ook op zoek naar een andere auto, weet alleen nog niet wat, misschien geen nissan meer, btje afhankelijk van men werk, straks misschien dieselen.

en kwa diesels staat een alfa 147 boven aan men lijst of een 156 sw :)

Ja ik hoef hem ook al niet meer. Ik heb een andere zwarte gezien van zelfde SE.

Groetjes. ;)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Pascal P11GT op 23:55:27, maandag 17 januari 2011
ik heb  nog wel 2 p10 te koop voor weinig
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 20:50:41, dinsdag 18 januari 2011
ik heb  nog wel 2 p10 te koop voor weinig

Heb geen belang bij p10's. Alleen p11.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 20:53:04, dinsdag 18 januari 2011
Hoi allemaal.

Ik had een vraagje.

Als ik een Primera P11 2.0 heb van 96, zou er dan een ecu van 97 Almera 2.0 gti erop werken?
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Almera2.0GTI op 00:32:00, woensdag 19 januari 2011
P11 en N15 zijn uitwisselbaar.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 00:14:40, zondag 23 januari 2011
Hoi leden. Ik ben sinds 20-1-2011 een Nissan Primera P11 eigenaar. :)

Ik heb 350km al mee gereden en maakte gelijk goede indruk. Ik had eerder een nissan moeten kopen.  ::)

Hier alvast paar foto's
(http://i51.tinypic.com/2b6ru9.jpg)

Er zat deze luchtfilter erin. Is deze een goede luchtfilter?
(http://i51.tinypic.com/1scfa0.jpg)

En ga deze spachetti spruitstuk nog erop plaatsen, zodat het motor makkelijker kan ademen + een beetje extra pks.
(http://i55.tinypic.com/28sprbm.jpg)

Morgen ga ik nog de fotos van me Primera plaatsen.


Wat ik tot nu toe gedaan heb:
4 nieuwe bougies.
Dealer Olie met Oliefilter 5w30 synthetisch.
Varta accu van 60Ah.

Wat er nog aan gedaan zult worden:
Nissan Almera Gti ECU met chiptuning.
Spachetti spruitstuk.
Tomei nokkenassen.
Kat vervanger.
2,5 buizen.
Poelies.
Benzinefilter.
Benzinedruk regelaar.
Onsteking op 17 Graden.

Hopelijk onderweg naar 200pk.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Radium69 op 00:39:04, zondag 23 januari 2011
Is volgens mij een autostyle filter o.i.d.
Een bloxx of K&N of GREEN filter zal denk ik betere resultaten geven.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Almera2.0GTI op 12:05:52, zondag 23 januari 2011
Velocity stack met een JWT, K&N, S&B filter dyno proven. Afschermen met een hitteschild en 2 cold air feeds vanuit je mistlamp en wielkas. Accu naar je kofferbak verplaatsen.
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Pascal P11GT op 17:42:01, zondag 23 januari 2011
is en *censored* filter
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Adrenaline op 22:20:40, zondag 23 januari 2011
Hier alvast paar fotos van me P11. :)

Had van voorkant ook gemaakt maar kan het nu niet vinden. ??? Ik zal zorgen dat ik alle fotos compleet heb bij leden auto's thread.

(http://i53.tinypic.com/2czy3av.jpg)
(http://i55.tinypic.com/hx23qd.jpg)
Titel: Re:Mijn P11 en de to-do list..
Bericht door: Rik N16 op 22:33:03, zondag 23 januari 2011
Ziet er netjes uit ;)