Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Adrenaline op 17:02:17, woensdag 29 december 2010
-
Hallo gasten.
Ik ben nieuw hier.
Ik ben zelf bezig met een Nissan Primera 2.0i P11. Standaart van 131pk.
En ga hem helemaal tunen. Mijn ideeën zijn:
1. Spachetti spruitstuk.
2. GT Nokkenassen
3. GTi P11 ECU met chiptuning
4. Onsteking op 17.
5. Goede luchtfilter.
6. Dubbele uitlaten (links & rechts)
7. Katvervanger.
8. Stabilisatiest ang
Hopelijk zijn dit voldoende om 200pk te bereiken.
En hoop meer te leren van Nissanclub leden. Mvg.
-
Welkom hier. En met die mods ga je sowieso geen 200 pk halen helaas.
150 tot 155 pk is realistischer.
-
Goede ideeën maar ik kan je met een aan zeer grote zekerheid grenzende waarschijnlijk vertellen dat je waarschijnlijk rond de 150-155 pk gaat uitkomen met die set-up. Desalniettemin keep it up.
gr bb
LOL dubbel
-
High-five BB!
Betekend overigens niet dat je het verschil niet zal merken, want dat doe je wel. Heb het zelf ook gedaan. Goedkoop en makkelijk.
Dubbele uitlaten halen hier trouwens niet voor uit.
-
Dubbele uitlaten wou ik kwa sportief uiterlijk.
Maar ben nog een noob he. Moet nog van alles leren. :P
-
Genoeg info hier. Nog meer als je Club Member wordt :)
-
Ik sluit me bij DMP en BB aan. :)
Maar waarom deze topictitel en een filmpje die het niet doet? :D
-
ik zat ook al te denken raar topic
en gti ecu ???
met gt nokke
gt ecu
cai
dan zal je ind rond de 150 pk zitten
-
ik zat ook al te denken raar topic
en gti ecu ???
met gt nokke
gt ecu
cai
dan zal je ind rond de 150 pk zitten
Een maat van mij had een Nissan Almera 2.0 Gti. Met een SR20DE motor.
Zijn Nissan Almera Gti ECU krijg ik met chiptuning en al.
En dat ECU zou moeten werken met een Primera P11 SR20DE. Vandaar.
-
Het is alleen even de vraag wat voor chip het is. Als het er één is die compleet is afgestemd op een andere setup kan het wel eens zijn dat het je vermogen kost ipv oplevert.
-
Het is alleen even de vraag wat voor chip het is. Als het er één is die compleet is afgestemd op een andere setup kan het wel eens zijn dat het je vermogen kost ipv oplevert.
We zullen eens goed experimenteren . Bedankt.
-
Welkom en veel plezier hier ;)
-
ik zat ook al te denken raar topic
en gti ecu ???
met gt nokke
gt ecu
cai
dan zal je ind rond de 150 pk zitten
Oja. Ik ga gechipte ecu en nokkenassen van Almera2.0GTI in mijn primera p11 plaatsen.
Mvg.
-
Topic titel aangepast.
gr bb
-
Welkom op het forum.
-
welkom
-
Welkom bij NCN! :)
-
Dank u jongens. Ik voel me hier al gelijk thuis! :)
-
Zolang je je schoenen maar uit doet en niet met je voeten op tafel gaat.. :P
Welkom!
-
Goededag en gelukkig nieuwjaar voor iedere NCN members.
Ik wou wat zeggen over me 1ste post. Volgens mij heb ik beetje overdreven met het pks optelling.
Maar volgens mijn vriend bereik ik deze cijfers na tunen:
Een Nissan Primera P11 model van bwj tussen 1996 & 1999 = SR20De 131PK standaard.
Stap1. Spachetti spruitstuk + katvervanger + uitlaat = 5-10pk erbij.
Stap2. Nissan Almera 2.0 GTI Nokkenassen = 4pk erbij.
Stap3. Nissan Almera 2.0 GTI ECU met chiptuning = 26pk + 14 koppel erbij met 6800 toeren.
Stap4. Onsteking op 17 graden = 4pk erbij
Dus dan kom ik van 131pk op 175pk.
Ik wil liever 200pk bereiken maar kom nog 25pk tekort.
Wat valt er nog meer te doen?
-
Dan moet je stap 2 veranderen voor heftigere nokken en dan moet je bij stap 3 je ecu laten mappen op een dyno.
En dan kom er nog niet aan 200pk..
Dus dan maar een Turbo!
-
Dan moet je stap 2 veranderen voor heftigere nokken en dan moet je bij stap 3 je ecu laten mappen op een dyno.
En dan kom er nog niet aan 200pk..
Dus dan maar een Turbo!
Iemand hier met een Nissan Almera 2.0 GTI bereikte al 197,2PK zonder turbo. Met kleine aanpassingen zou die ook al over 200pk gaan.
-
Dus kan je er vanuit gaan dat je het alleen met GTI onderdelen niet gaat halen ;)
Kijk eens naar Tomei nokken of Divalo nokken bij Dick van Loon hier van het forum.
-
Dus kan je er vanuit gaan dat je het alleen met GTI onderdelen niet gaat halen ;)
Kijk eens naar Tomei nokken of Divalo nokken bij Dick van Loon hier van het forum.
Ik krijg ook het tomei nokkenassen van deze gast. Want zijn tomei nokkenassen speelde grote roll met zijn 197,2pks: http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=34421.0 (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=34421.0)
-
welkom hier.
het is altijd afwachten hoeveel vermogen je gaat bereiken want elke motor reageert
namelijk anders op onderdelen.
maar met bovenstaande mod's haal je zowiezo geen 200 pk.
wil je dit echt hebben zonder turbo dan moet je echt hefigere nokko's hebben
je gasklephuis vergroten, en je internals moeten er ook aan geloven.
denk hierbij aan gesmede hoge compressie zuigers en lichtere drijfstangen.
houd er dan wel rekening mee dat je alleen op hogere toeren het vermogen hebt en dat je
onderin inlevert.
om dit op te vangen zou je een stoker set kunnen zetten zodat het een 2.2 liter word.
iig succes met je doel O0
-
welkom hier.
het is altijd afwachten hoeveel vermogen je gaat bereiken want elke motor reageert
namelijk anders op onderdelen.
maar met bovenstaande mod's haal je zowiezo geen 200 pk.
wil je dit echt hebben zonder turbo dan moet je echt hefigere nokko's hebben
je gasklephuis vergroten, en je internals moeten er ook aan geloven.
denk hierbij aan gesmede hoge compressie zuigers en lichtere drijfstangen.
houd er dan wel rekening mee dat je alleen op hogere toeren het vermogen hebt en dat je
onderin inlevert.
om dit op te vangen zou je een stoker set kunnen zetten zodat het een 2.2 liter word.
iig succes met je doel O0
Elke info is welkom. Dank u!
-
Even tussendoor is er compressievers chil tussen de P11 non GT en de N15 GTi?
-
Nee is allebei 10,0:1
-
dan zou je ook via divalo kunnen gaan voor een turbo conversie, kost je dan rond de 2200 euro, maar dan zou je wel gaan voor de 200+pk
hier het topic ;)
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36528.0 (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36528.0)
-
Ja persoonlijk ging ik ook liever voor turbo.
Maar goed ieder zn ding.
-
turbo is idd makkelijker alleen geeft het meer plezier en voldoening als je het n/a voor elkaar krijg
door iedere pk los te peuteren.
-
turbo is idd makkelijker alleen geeft het meer plezier en voldoening als je het n/a voor elkaar krijg
door iedere pk los te peuteren.
Precies!
-
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36667.msg531483;topicseen#new (http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=36667.msg531483;topicseen#new)
dit is een goeie mod!
-
Of je haalt een Tomei Adapter Plate, kan je er een VVL N1 gasklephuis opzetten van 70 mm.
-
ben je bij elkaar duurder uit kan ik je vertellen
-
Hoi allemaal.
Ik had een vraagje. Kan iemand mij vertellen of het primera op deze advertentie: http://link.marktplaats.nl/408547743 (http://link.marktplaats.nl/408547743) een P10 is of een P11?
Zijn bouwjaar is 96 en dat brengt mij in verwarring met p10 of p11. Bij kenmerk staat 131 pk. Dat zou toch p11 moeten zijn?
Want een primera met een p10 blok is 125pk.
Mvg.
-
Dat is een P11.
-
Bouwjaar doet er niet eens toe. Je kunt aan het uiterlijk al zien dat dat een P11 is.
-
Oke dan dat wordt mischien mijn auto.
Dank u. :)
-
en is jouw auto geworden ??
-
en is jouw auto geworden ??
Ben in afw8ing van email reactie.
[EDIT] Heb het eigenaar van primera gebeld en zn APK was verlopen. :(
-
mwah een p11 komt over het algemeen vrij probleem loos door de apk, dus dat zou je struikelblok niet moeten zijn lijkt me.
volgens mij roesten ze niet echt, en zonder apk op kopen kan je al een hoop geld schelen.
overigens een p11 kost ook niet veel meer. enigste zwakke punten zijn volgens mij de remmen, en soms de draag armen.
p.s. 200 pk zoals vele hier al zeggen zal je niet gaan halen denk ik, uit een Sr20De, je zou beter voor een motorswap kunnen gaan dan, zoals je vvl boys hier, eventueel uitbreiden met een turbo hoeveel je dan haalt i don´t know :P
p.s. ik heb ook en gx dus Sr20De 131 pk en ik vind het een heerlijk blok. goed koppel, en doet echt niet veel onder tov een GT 150 pk
zekern iet als het op aanhangers aan komt ;)
-
mwah een p11 komt over het algemeen vrij probleem loos door de apk, dus dat zou je struikelblok niet moeten zijn lijkt me.
volgens mij roesten ze niet echt, en zonder apk op kopen kan je al een hoop geld schelen.
overigens een p11 kost ook niet veel meer. enigste zwakke punten zijn volgens mij de remmen, en soms de draag armen.
p.s. 200 pk zoals vele hier al zeggen zal je niet gaan halen denk ik, uit een Sr20De, je zou beter voor een motorswap kunnen gaan dan, zoals je vvl boys hier, eventueel uitbreiden met een turbo hoeveel je dan haalt i don´t know :P
p.s. ik heb ook en gx dus Sr20De 131 pk en ik vind het een heerlijk blok. goed koppel, en doet echt niet veel onder tov een GT 150 pk
zekern iet als het op aanhangers aan komt ;)
Iemand hier met een Nissan Almera 2.0 GTI SR20De blok bereikte al 197,2PK zonder turbo. Met kleine aanpassingen zou die ook al over 200pk gaan.
Ik ga de zelfde onderdelen ook nemen wat hij ook had. Das mijn doel. 200pk is meer dan genoeg in NL.
Mvg.
-
suc 6 der mee dan
-
Ik ga de zelfde onderdelen ook nemen wat hij ook had. Das mijn doel. 200pk is meer dan genoeg in NL.
Mvg.
Welke onderdelen zijn dat?
-
Heb trouwens vandaag het eigenaar van primera weer gebeld waarom zijn primera geen apk had.
Hij zei dat hij een andere auto had en dat hij geen behoefte meer had om apk te halen voor zijn primera.
Maar moet ik hem geloven? Allemaal?¿?¿?¿?
-
Welke onderdelen zijn dat?
Goededag en gelukkig nieuwjaar voor iedere NCN members.
Ik wou wat zeggen over me 1ste post. Volgens mij heb ik beetje overdreven met het pks optelling.
Maar volgens mijn vriend bereik ik deze cijfers na tunen:
Een Nissan Primera P11 model van bwj tussen 1996 & 1999 = SR20De 131PK standaard.
Stap1. Spachetti spruitstuk + katvervanger + uitlaat = 5-10pk erbij.
Stap2. Nissan Almera 2.0 GTI Nokkenassen = 4pk erbij.
Stap3. Nissan Almera 2.0 GTI ECU met chiptuning = 26pk + 14 koppel erbij met 6800 toeren.
Stap4. Onsteking op 17 graden = 4pk erbij
Dus dan kom ik van 131pk op 175pk.
Tomei nokkenasen, Benzinedruk regelaar en poellies komen er nog bij.
-
met de apk voor een p11 zit het voor zover ik weet meestal wel goed hoor, wat is de vraag prijs? wat is de km stand?
beste kan je er toch altijd even naar toe gaan, en een proefritje maken, even controleren of alles naar behoren werkt, vooral de remmen, en de handrem!
test ook even de airco, en mocht het een slx zijn alles wat elektries is. of dat allemaal naar behoren werkt.
Verder zal je denk ik niet veel gekke dingen tegen komen. die jen iet zal merken tijden een proefritje.
draagarmen hoor je wel als je een drempeltje iets wild neemt. :)
ik zou zeggen neem een kijke ;)
-
Waarom zoveel drukte om die ene Primera. Zo staan er nog tien-tallen van te koop hoor ;)
Kijk gewoon verder als je het allemaal wazig of apart vind.
-
ow ja ik moet verder kijken dan mijn neus lang is, 190 000 km op zich voor het jaar netjes.
als hij op 500 is gereserveerd, dat is wel erg goedkoop, export brengt deze auto zeker 1000 + euro op :)
-
met de apk voor een p11 zit het voor zover ik weet meestal wel goed hoor, wat is de vraag prijs? wat is de km stand?
beste kan je er toch altijd even naar toe gaan, en een proefritje maken, even controleren of alles naar behoren werkt, vooral de remmen, en de handrem!
test ook even de airco, en mocht het een slx zijn alles wat elektries is. of dat allemaal naar behoren werkt.
Verder zal je denk ik niet veel gekke dingen tegen komen. die jen iet zal merken tijden een proefritje.
draagarmen hoor je wel als je een drempeltje iets wild neemt. :)
ik zou zeggen neem een kijke ;)
Het gaat om deze primera: http://link.marktplaats.nl/408547743 (http://link.marktplaats.nl/408547743)
Ik kan hem voor 600 euro kopen. Maar waarom is een auto zo goedkoop en vooral zonder APK.
Heb twijfels.
-
ik vind em zo op foto , er netjes uit zien, voor 500 eurie :) ow ja kijk even naar storingen op het dashbord abs :P
-
Waarom zoveel drukte om die ene Primera. Zo staan er nog tien-tallen van te koop hoor ;)
Kijk gewoon verder als je het allemaal wazig of apart vind.
Het is goedkoop he daarom. Andere P11jes zitten rond op 1500 euro.
Als de auto goed is en kan hem kopen voor 500 of 600 euro, dan is 1000 euro mooi meegenomen voor tunen.
-
http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine (http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine)
Alstublieft, 30 occasions.
-
http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine (http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Primera/?pmin=500&pmax=1500&bmin=1997&trns=15&brnst=Benzine)
Alstublieft, 30 occasions.
Hey, die site kende ik niet. Dank u wel. :)
-
Hallo jongens. Ik heb een andere primera gevonden die ik graag wil hebben. http://link.marktplaats.nl/409393296 (http://link.marktplaats.nl/409393296)
Ik vind de deuk in het dak geen probleem, maar ik maak me zorgen over de kilometerstand . Hij heeft 220000 gelopen. Is dat erg? Zal een primera met deze kilometerstand nog lang meegaan?
-
Hij zou nog best lang mee kunnen gaan mitsgoed onderhouden. Maar ik zou voor die prijs zelf toch echt een netter P11 verwachten.
-
indd staat mooie rode p11 hb met gt zooi op mp voor 1000
-
Zo met dat dak zelf geen risico nemen. Km stand hoeft inderdaad geen probleem te zijn als hij goed onderhouden is. Ik zou zelf (indien financieel haalbaar) kijken voor een P11 GT.
-
voor elke auto die je gaat plaatsen hier zal je toch echt moeten kijken.
denk niet echt dat we kunnen oordelen van een advertentie of het wat is,
tenzij het een P11 die hier vaak de revue is gepasseerd
ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie ook op het forum, daar zie je dat de P11 een van de meest aangepakte wagen is hier op NCN al lange tijd en weet je wat je te wachten staat.
Van simpel lucht filters tot motorswaps passeren dan de revue.
Daarnaast ongeveer ook alle problemen, van inhouden tot niet meer willen starten zal je tegen komen. Lezen lezen en lezen en je vergaart kennis ;)
succes met het vinden van ene geschikt model en daarnaast met het behalen van de 200 pk.
Zijn er maar weinig die het hebben gered met N/A.
persoonlijk zou ik voor de divalo turbo setup gaan, die claimt betrouwbaar 200+ pk eruit te krijgen en das voor die prijs erg scherp en goed.
-
Ja oke, binnenkort ga ik een keuze maken. Een p11 gt is op dit moment financieel niet haalbaar voor mij. Maar een p11 SE (Special Edition) is ook wel goed. Vol luxe uitvoering.
Bedankt voor de reacties. O0
-
Als de buitenkant niet uitmaakt is een SE super maar wel erg burgelijk. Voordeel is wel dat je veel meer kan hebt dat deze niet zijn afgetrapt. Met GT nokken en ECU heb je het vermogen en met een GT bumperkitje en ziet het er aan de buitenkant ook goed uit.... Het is maar net wat je wilt.
vwb betreft luxe is de SE gelijk aan de GT (SE heeft wel houtlook om de middenconsole extra maar daar moet je van houden)
-
En volgens mij ook geen semi lederen bekleding?
-
die zwarte zou ik laten staan, leuke auto maar toch een lelijke deuk op het dat en a stijl.
en veel te duur
gewoon even goed zoeken joh, rond de 1000 vind je ze zoiezo al wel.
ik ben zelf ook op zoek naar een andere auto, weet alleen nog niet wat, misschien geen nissan meer, btje afhankelijk van men werk, straks misschien dieselen.
en kwa diesels staat een alfa 147 boven aan men lijst of een 156 sw :)
-
die zwarte zou ik laten staan, leuke auto maar toch een lelijke deuk op het dat en a stijl.
en veel te duur
gewoon even goed zoeken joh, rond de 1000 vind je ze zoiezo al wel.
ik ben zelf ook op zoek naar een andere auto, weet alleen nog niet wat, misschien geen nissan meer, btje afhankelijk van men werk, straks misschien dieselen.
en kwa diesels staat een alfa 147 boven aan men lijst of een 156 sw :)
Ja ik hoef hem ook al niet meer. Ik heb een andere zwarte gezien van zelfde SE.
Groetjes. ;)
-
ik heb nog wel 2 p10 te koop voor weinig
-
ik heb nog wel 2 p10 te koop voor weinig
Heb geen belang bij p10's. Alleen p11.
-
Hoi allemaal.
Ik had een vraagje.
Als ik een Primera P11 2.0 heb van 96, zou er dan een ecu van 97 Almera 2.0 gti erop werken?
-
P11 en N15 zijn uitwisselbaar.
-
Hoi leden. Ik ben sinds 20-1-2011 een Nissan Primera P11 eigenaar. :)
Ik heb 350km al mee gereden en maakte gelijk goede indruk. Ik had eerder een nissan moeten kopen. ::)
Hier alvast paar foto's
(http://i51.tinypic.com/2b6ru9.jpg)
Er zat deze luchtfilter erin. Is deze een goede luchtfilter?
(http://i51.tinypic.com/1scfa0.jpg)
En ga deze spachetti spruitstuk nog erop plaatsen, zodat het motor makkelijker kan ademen + een beetje extra pks.
(http://i55.tinypic.com/28sprbm.jpg)
Morgen ga ik nog de fotos van me Primera plaatsen.
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
4 nieuwe bougies.
Dealer Olie met Oliefilter 5w30 synthetisch.
Varta accu van 60Ah.
Wat er nog aan gedaan zult worden:
Nissan Almera Gti ECU met chiptuning.
Spachetti spruitstuk.
Tomei nokkenassen.
Kat vervanger.
2,5 buizen.
Poelies.
Benzinefilter.
Benzinedruk regelaar.
Onsteking op 17 Graden.
Hopelijk onderweg naar 200pk.
-
Is volgens mij een autostyle filter o.i.d.
Een bloxx of K&N of GREEN filter zal denk ik betere resultaten geven.
-
Velocity stack met een JWT, K&N, S&B filter dyno proven. Afschermen met een hitteschild en 2 cold air feeds vanuit je mistlamp en wielkas. Accu naar je kofferbak verplaatsen.
-
is en *censored* filter
-
Hier alvast paar fotos van me P11. :)
Had van voorkant ook gemaakt maar kan het nu niet vinden. ??? Ik zal zorgen dat ik alle fotos compleet heb bij leden auto's thread.
(http://i53.tinypic.com/2czy3av.jpg)
(http://i55.tinypic.com/hx23qd.jpg)
-
Ziet er netjes uit ;)