Mooi resultaat Colin. We lachten ons helemaal ziek, een 1.6T met 217 pk. :D
Maar ja, altijd weer baas boven baas.... De Peugeot 106 1.6T met 325pk. ;) Wat een ding.......
ook veilig thuis gekomen.
op de heenweg van 135km gaf de laatste 15km me versnellingsba k de geest.
ondanks dat ervoorgekozen om toch te banken en met een in mijn ogen zeer positief resultaat.
oem specs: 200pk en 260nm @0.6 bar
vorige run: 196pk en 266nm @0.6 bar
huidige specs: 228pk en 324nm @0.4 bar
we hadden hem op 0.9 bar willen testen maar dan trok hij hem door de koppeling heen
anders had hij hem cker tegen de 270pk en ruim meer nm's gehad maar helaas.
al rekening houdend dat de bak het niet vol zou houden tot aan huis is het
toch gelukt aangezien hij in ze 4 toch nog opvallend stil was.
was een leuke maar vooral koud dag.
groetjes
zoo ook weer thuis :P
was leuk maar koud dagje :P maar wel gebleven tot de prijs uitrijking :P
hahah mijn resultaten waren niet denderend maar dat zou mogelijk komen door het feit dat ik geen gt ecu heb
dus ja :P
128,73 PK
169,99 NM
111,94 WPK
(http://i52.tinypic.com/210lu9z.jpg)
JEEEZUS Colin, wat een heeerlijk resultaat!! Ik deel jouw vrolijkheid denk ik zo!
Jammer dat ik d´r niet bij kon zijn, next time better
Ziet er idd gezellig uit had helaas piket dit weekend en mocht aan de bak dus kon er niet bij zijn.
(http://i55.tinypic.com/1z4e35s.jpg)
Had ik mijn oude wielen nog ff kunnen bekijken (weet niet of het echt mijn oude wielen zijn maar iig dezelfde)
gr bb
@Dennis;D ja die is ook lekker
Bij mij is het ook een verschil van 23 wiel pk's dus is best veel.
Interessante cijfers. Opvallend dat de TP10 van Freek veel hoger lijkt te staan dan vroeger ? Andere schokbrekers/veren ?Die staat hoger omdat Freek er onderweg telkens onder moest kruipen ;-)
Interessante cijfers. Opvallend dat de TP10 van Freek veel hoger lijkt te staan dan vroeger ? Andere schokbrekers/veren ?
is er geen overzichts lijstje bijgehouden?Rustig rustig weetje hoelaat ik pas thuis was. Ga hem straks uit typen
iig lekkere resultaten voor de Turbo Juke!!
De meet zelf was heel gezellig, heb weer een hoop gelachen en lekker lopen ouwehoeren O0.
Mipa bedankt voor het regelen en Dave en Pieter van DP bedankt voor een mooie dag verder O0
Ik post geen sheets, ben beetje teveel teleuresteld.
Uitslag was
156,5 BHP
184,2 NM
136,1 WHP
Uitslag Rica
169,8 BHP
170,2 NM
123,0 WHP
Heb dus met nokken en uitlaat, wel 13 hele pk's gewonnen op de motor, Pieter ( DP ) zei dat de 156,5 motorvermogen was, bhp dus. Weet niet wat ongveer de whp moet zijn voor 143 pk, maar daar heb ik wel winst gepakt.
Edit : 143 pk is ongeveer 122 whp ( 15 % aandrijfverlie s is gemiddeld wat ik zo gelezen heb voor FWD ) dus 14 whp winst met uitlaat en nokken ten opzichte van standaard en een aandrijfverlie s van 13 % ( 0,87 x 156,5 = 136,1 )
Ik pak op kevin ( radium met alleen uitlaat ) 2 bhp en 2 whp meer met nokken, best dure stokjes zo he, ik lach echt als een boer met kiespijn en ben op een gegeven moment maar gewoon naar huis gegaan.
Baal echt enorm, kunnen de heren van DP verder niks aan doen.
Voordat iedereen nu zn auto gaat verbouwen omdat resultaten tegenvallen:
Je bent appels met peren aan het vergelijken tussen twee dyno's. Als je het al wilt vergelijken, vergelijk dan het wielvermogen (whp) of axle power. Dat ligt qua meten tussen twee dyno's nog het dichtst bij elkaar (omdat dit daadwerkelijk gemeten vermogen is) dan die BHP hocus pocus.
Auto Pk Pk bank verschil 1 - Laurens - SR20VE - P11 131pk 173pk 42 2 - LennaertCoupe - GA16i – B12 90pk 77pk -13 3 - Stephen - GA16i - B12 90pk 74pk -16 4 - Freek - SR20DET - TP10 125pk 287pk 162 5 - DvM - SR20De - P10 125pk 139pk 14 6 - Robi-One - SR20VE - P11 150pk 188pk 38 7 - Colinissan - MR16DTT - F15 190pk 217pk 27 8 - Radium69 - SR20DE - N15 143pk 154,4pk 11,4 9 - Chrismo - SR20DE - P11 150pk 147,8pk -2,2 10 - Struben - SR20DE - P10eGT 143pk 133pk -10 11 - Zeurdoos - GA16DE - P10 102pk 87pk -15 12 - Sylver84 - SR20DE - N14 143pk 156pk 13 13 - Rene88 - SR20DET - S14a 205pk 186pk -19 14 - KeviNissan - SR20DET - S14a 205pk 228pk 23 15 - Twin Cam - SR20DE - P11 131pk 128pk -3 17 - Green - CA18ET - Bluebird GSX 135pk 113pk -22 18 - BuijsseSr20de - Sr20de+T - N1 143pk 181pk 38 19 - Texhnolith - SR20DET - S14 205pk 280pk 75 20 - P10GTe - SR20DE - p10 143pk 136pk -7 22 - bob.88 - 4EFTE - EP91 116pk??? 135whp Ik wil iedereen bedanken voor de SUPER leuke dag. Het regelen weer was een boel werk. Maar als iedereen zo netjes en snel meewerkt gaat het van een leiden dakje. Wil dan ook iedereen bedanken voor de meewerking. @ Zeurdoos. Tanx voor het actief filmen. Ben heel benieuwd @ Peter bedankt voor het zoeken naar verloren schapen :) @ Jeroen tanks voor het spelen voor financiële bank persoon :P @ Robert bedankt voor het mee brengen van de bekers Op naar de volgende keer. Over de peugot nog. Hou natuurlijk me primera. Maar als je ziet wat 300 kilo in gewicht scheelt. DAMN IK had meer pk dan de peugot en iets meer NM. Maar die peugot is echt wel sneller. |
@ mipa. Ik heb gisteren nog even in mijn instructieboek je gekeken en daar staat de koppel toerenkromme van de SR20DE in. Hier staat dat deze motor 110 kW = 149,56 pk levert.Ach we gaan wel eens kijken.
Dus mijn verlies is nog iets groter :'(.
Maargoed, mijn auto rijd er niet slechter door.
mwha. Ik denk dat ik er voorlopig niks aan doe. Geen zin in.Dat zou nog wel eens kunnen komen door vervuilde injectors. Hoe meer toeren hoe meer peut. Maar als die peut er niet komt dan zakt je koppel onwijs snel in.
alleen zakt het koppel te snel bij toenemend toerental.
Dat zou nog wel eens kunnen komen door vervuilde injectors. Hoe meer toeren hoe meer peut. Maar als die peut er niet komt dan zakt je koppel onwijs snel in.
Zou idd kunnen ja. Ik zal vanavond de A/F ratio is even bekijken in het gebied waar ik koppel mis.Zat al te zoeken of je hem had gepost. Ben benieuwd
Standaard heeft een S14 toch 200pk?
De s14 is idd 200 pk standaard ;) niet 205 :P
Maar ik ha dus wel verlies maar dat kwam door me automaatbak dus volgens hun was hij wel 200 op de motor :)
Maar in iedergeval erg leuk dag al was het wel koud :p
maar heb nu alleen geen 200 pk aangezien hij kaduuk is :s reed naar huis toe gisteren avond bij me vriendin weg die ik thuis gebracht had en was bijna thuis en toen ging die opeen heel slecht lopen en geen trekkracht meer :S heb het gevoel dat hij nu op 3 cyl loops :( moet nog uitzoeken wat het is. maar was geen leuke afsluiting van de dag!
Misschien dat nu de kat gesmolten is dan.
Of een boostslang eraf net als ik.
Wie was de man met de filmcamera eigelijk? Zou graag de gehele sesie van m'n glanza op film willen hebben.Forum naam is zeurdoos
Wie was de man met de filmcamera eigelijk? Zou graag de gehele sesie van m'n glanza op film willen hebben.ja ik ook (niet van een toyota), maar van de Juke.
Ja en nu is hij bikkelhard ziek ;) dus kan ik mooi morgen alles online gooien ;) en eventueel op DVD zetten voor de mensen die het willen hebben (alleen is het lawaai van die turbine wel heel erg irritant bij de filmpjes)
En ja prijs wtf verzend kosten ;) anders kom ik toch nooit van mijn dvd's af ;)Pff, ze komen ze maar ophalen op de eindejaarsmeet ing :P
He geluid is best wel RUK maar dat is door die vans je hoort de auto's dus nog wel ;)
En ja prijs wtf verzend kosten ;) anders kom ik toch nooit van mijn dvd's af ;)
(http://i258.photobucket.com/albums/hh258/bushwacker17/Dyno%2028-11-2010/DSC04382.jpg)maar toch ben ik gespot in die 3 uurtjes dat ik er was
Weinig foto's gemaakt.
ik sta er ook op (a)dat emoticoontje type ik ook vet vaak en dan denk ik owjah die doet het niet op het forum :P
dat emoticoontje type ik ook vet vaak en dan denk ik owjah die doet het niet op het forum :P
srry voor de offtopic's
Is er nog iemand die zijn ontstekingstij dstip gecontroleerd heeft voor de test? alle SR20 motoren werken met een krukassensor die op de nokkenas gemonteerd is, als de distributieket ting 2 mm rekt, staat de ontsteking ongeveer 4 graden te laat.
Dus als je in 2009 je ontsteking van je P10/N14/P11op 17 graden gezet hebt en je 20000 km later het ontstekingstij dstip weer controleerd staat hij ongeveer 4 graden te laat, dat is dus ook de reden waarom ik bij een powertestdag altijd met de consult en een timelamp de ontsteking controleer. de P11 scoort hier trouwens slechter dan de P10/N14, de p11 ketting is Kwalitatief Uitermaten Teleurstellend .
A dynamometer or "dyno" for short, is a device for measuring force, moment of force (torque), or power. For example, the power produced by an engine, motor or other rotating prime mover can be calculated by simultaneously measuring torque and rotational speed (RPM).Uit dit artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamometer (http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamometer)
Iedereen is vermogen kwijt... maar het koppel is gek genoeg redelijk in het verwachtings patroon, maar daar hoor je niemand over.Alleen Kevin/Radium hoor je erover. Die was juist heel nieuwsgierig naar z'n gewonnen koppel, maar hij heeft alleen dik koppel verloren lijkt het.
Is er nog iemand die zijn ontstekingstij dstip gecontroleerd heeft voor de test? alle SR20 motoren werken met een krukassensor die op de nokkenas gemonteerd is, als de distributieket ting 2 mm rekt, staat de ontsteking ongeveer 4 graden te laat.
Dus als je in 2009 je ontsteking van je P10/N14/P11op 17 graden gezet hebt en je 20000 km later het ontstekingstij dstip weer controleerd staat hij ongeveer 4 graden te laat, dat is dus ook de reden waarom ik bij een powertestdag altijd met de consult en een timelamp de ontsteking controleer. de P11 scoort hier trouwens slechter dan de P10/N14, de p11 ketting is Kwalitatief Uitermaten Teleurstellend .
Het vermogen is altijd berekend, namelijk koppel maal toerental. Het vermogen is het product van koppel en toerental.
waarom zou een grotere diameter uitlaat meer koppel moeten leveren?
waarom zou een grotere diameter uitlaat meer koppel moeten leveren?het is toch geen turbomotor, max koppel zit rond de 5500rpm dan is 52 mm heel goed toereikendHey dick.
Wie boeit dat motorvermogen nou?
Ik begrijp die hele ophef niet. Het gaat om je WHP! het BHP wordt berekend en zal dus nooit 100% nauwkeurig zijn. Het WHP is uiteindelijk het vermogen wat jou auto op snelheid brengt.
Persoonlijk doen mij die Pk's niet zo heel veel eigenlijk.
Het gaat er mij meer om als je auto getunend is of er dan fatsoenlijk mee te rijden is.
Oftwel hoe staat het met de drive-ability van de auto.
Pk's is leuk maar koppel is hetgeen waarmee je rijd.
Ik heb liever een breed/hoger koppelcurve dan een hoog piek vermogen waar je geen zak aan hebt.
Stel dat ik met mijn P10 dadelijk 220pk heb, tja leuk, valt binnen de doelstelling maar hoe is het met mijn koppel en het verloop daarvan, dat is veel intressanter.
Tot zover mijn mening.
Ik lees ook hier uitlaat veranderingen, nokkenas veranderingen.
Maar is er ook iets veranderd aan de benzine inspuiting?
Is er iets veranderd aan de luchttoevoer??
Je kan wel grotere uitlaten monteren en andere nokkenstokken, maar als je niets veranderd aan je benzine toevoer/inspuiting tja dan schiet je er doorgaans niet heel veel mee op.
Met alleen een grotere uitlaat trek je het vers mengsel meer de cilinder uit.
En aangezien er geen extra mengsel de cilinder inkomt verlies je dus vermogen en koppel.
Als je nu zorg dat er meer mengsel de cilinder in kan, dan krijg je een betere/sterkere verbranding en daarbij meer vermogen/koppel.
Gr Ruud
A/F ratio optimaliseren?
@ ruud, oftewel, Mappen dat ding. A/F ratio optimaliseren?
ik dacht net even, het begint allemaal bij 1 woord : Verbrandingsmo tor
Het was maar bedoelt als geintje pinda ;)
Waar blijven de filmpjes van die slome 106? ;)
Is de v-bak alweer gemaakt dan O0
Gr Ruud
Yup,
Heb een complete bakombouw gedaan naar een niet std bak. Was een hoop werk om alles passen/werkend te krijgen (ophangsteunen, aandrijfassen, schakelmechani sme, etc etc) maar het was de moeite waard. Deze bak is een stuk sterker O0
Was btw een gezellig dagje mannen!
Mooiste vond ik de eerste keer dat er iemand met me meeging van jullie (ben de naam ff kwijt), hij trok letterlijk wit weg en werd ineens erg stil. Eerste wat hij deed was een peuk zoeken en aansteken bij het uitstappen :applaus:
Top dat ie weer rijd.
Congratulations! Your account is now enabled for uploads longer than 15 minutes. Click the Upload button below to select a video.
hoe heb je dat voor mekaar dan?
rijd euh sorry hier moet ik je ff corrigeren, hij vliegt LOL
Eerst het echte merk natuurlijk :P
Waarom is de Glanza dan niet als eerste gedaan?
Noooh :( verkeerde volgorde.... waar is/blijft mn glanza :P
Omdat het een opgefokte starlet is ;DIs gewoon een OEM Starlet hoor ;)
Ligt ook maar een 'schattige' 1.3liter in :D;D hehehe