Nissan Club Nederland
Meetings & Evenementen => Aftertalk Meetings & Evenementen => Topic gestart door: sunny1600 op 15:54:59, zondag 30 mei 2010
-
Vanmorgen en vanmiddag even naar de ring geweest. Niet het beloofde onweer maar wel een ongelooflijk natte baan.
Goed opletten dus en voorzichtig rijden
Eerst 2 rondjes zelf met het meisje gereden voordat Lennaert en co er waren.
Was echt glad en 2 keer beetje lopen driften dus wat rustiger aan gedaan.
Daarna een baanafsluiting van een uurtje gehad vanwege een ongeval.
Daarna kwamen Lennaert en zn vrienden. Toevallig stond die net voor me in de rij.
De baan was wat droger, het was gestopt met regenen dus dit rondje ging beter.
Lekker gereden en daarna even Lennaert opgezocht.
Beetje stoeptegel tjuning gedaan, nouja ernaar gekeken. Lennaert had een beetje ruzie met zn homo.
Daarna nog een laatste rondje gedaan en op tijd weer naar huis gegaan.
Niet wezen kijken want het was pokkeweer.
Echt fotos heb ik niet dus ik houd het ringportal maar in de gaten.
-
klinkt heel fout ... ruzie met z'n homo ....
-
Alvast een kleine "sfeer" impressie :P
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/sunny1600%20pics/P1100712Medium.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/nissan/P1100727Medium.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/nissan/P1100722Medium.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/nissan/P1100729Medium.jpg)
-
Gaaf! 8)
-
Ben benieuwd naar de kineet verhalen... Heeft het verder nog geregend of was het de rest van de dag wel ok?
-
Hmmm.. blij dat ik dus niet ben geweest. Binnenkort maar weer een keertje gaan dus
-
Zo..
Klein verslagje.
Om kwart voor 6 de wekker gezet. Ontbeten en de wagens aangeslingerd. Na 3 uur stuiteren, hobbelen en en hoosbuien bij de Ring aangekomen.
Rondjes gekocht en gelijk de baan op. Was redelijk vochtig dus eerst beetje aftasten. Ik zat te twijfelen of ik carroussel wel zou doen. Toch gedaan en daar is mijn homokineet links voor gesneuveld. Hij is precies gescheurd op de klem aan de kant van het wiel.
Ik had em al behoorlijk zitten, er was gelukkig niet zo heel veel vet uitgekomen. Dus hebben de auto opgekrikt, velg d'r af, modderkuip dr uit. Zoveel mogelijk vet terug gedrukt, en met ducktape en tyraps de boel weer dicht gemaakt. Toen maar even naar Hannes gereden voor een bratwurst. Weer naar de ingang en de homokineet was nog droog.
Reparatie was dus geslaagd. Nog bedankt Mark voor de tyraps, gereedschap en remreiniger :D
De rest van de dag ging op en af met het weer.. 4 rondjes op een droge baan kunnen doen met hier en daar een natte plek en 2 rondjes met regen.. Was weer spiegelglad en ondersturen. Maar is allemaal goed gekomen.
Toen was het tegen 5'en... Bij Hannes wezen avondeten met een lekkere Schnitzel.
Op de terugweg nog heeeel veel regen gehad. Beste aquaplaning.. Was niet leuk ofzo, hele auto begon te zweven en te doen.
Onderweg ook nog een gecrashde R8 tegengekomen.. die stond compleet total loss op de middelste rijstrook. Dus iedereen alarmlichten aan en stapvoets erlangs... Hele vangrail naar de *censored* en over bodyparts..
En toen was je weer thuis... Kheb wat gefilmd en gedaan, maar dat moet ik nog even op de PC zetten.
Nieuw ronderecord: 10:45 :)
-
(http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/30052010/auslaender/others/IMG_9107.jpg)
(http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/30052010/auslaender/others/IMG_0233.jpg)
(http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/30052010/auslaender/others/IMG_0890.jpg)
-
Helm niet verplicht Mark? ???
Mooi shot van je auto ;D
-
@ Mark: Hoe bevielen de wielen+banden?
@ Len: Hoe beviel de schroefset? Vaak is stug op nat wat minder relaxt. 4 rondjes gedaan totaal? Ik las van een grote crash en baansluiting?
-
Bandjes bevielen goed.
Rustig aan gereden, daar was het te nat voor. Zeker die eerste 2 ronden voordat lennaert er was. De baan was spiegelglad.
-
Duidelijk. Volgende keer zal ik je wat uitleg+tips geven. Was anders gisteren gebeurt maarja, ging dus ff nie :P
-
Is helm trouwens niet verplicht voor bestuurder en bijrijdster op de Nordschleife ?
Trouwens erg vette pic
(http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/30052010/auslaender/others/IMG_9107.jpg)
-
Nope.
-
Is niet verplicht.
Heb er al nog eentje gevonden maar die post ik dadelijk wel ff.
-
Niet verplicht ivm eigenlijk openbare weg.
-
Gisteren naar de Nordschleife gereden. 6 uur ging de wekker en om half 7 zaten we (Eszter en ik) in de auto.
Na eerst bij de Nurburgring uitgekomen te zijn uiteindelijk toch bij de Nordschleife uitgekomen. 4 ronden kaart gekocht en Lennaert gebeld. Zij waren er pas over een uurtje dus besloten eerst even 2 rondjes zelf te rijden.
De baan was echt heel nat en glad, regende nog dus rustig aan gedaan.
Daarna op Lennaert gewacht en allebei een rondje gedaan op een drogere baan. Dit was al een stuk beter te rijden.
Lennaert had dus zijn homokineet kapot, dus een maat van hem heeft even wat stoeptegelsleu telwerk gedaan.
Even wat gegeten bij Hannes en daarna nog een rondje gedaan. Rondenkaart was leeg dus besloten om weer naar huis te rijden. Kwart over 3 waren we weer thuis.
Volgende keer beter weer.
Deze nog gespot op het parkeerterrein toen ik naar huis ging
(http://lh3.ggpht.com/_e8kOfiBFaUQ/TAK3jwcZlXI/AAAAAAAAAGE/L9b919S9QNk/s800/DSC02104.JPG) :wedgie1: :wedgie1:
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/sunny1600%20pics/IMG_9107.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/sunny1600%20pics/IMG_0251.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/sunny1600%20pics/IMG_0250.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/nissan/IMG_0233.jpg)
-
Overigens is niet de kineet kapot als je hoes scheurt hoor :D
Dan is gewoon je hoes kapot, wat het tot gevolg kan hebben is wat anders :P
-
ja ik ben geen automonteur :D
-
zat ook al te denken ... kineet vast zetten met ty-raps ... lijkt me geen strak plan :P
hoesje klinkt beter :P
-
Overigens is niet de kineet kapot als je hoes scheurt hoor :D
Dan is gewoon je hoes kapot, wat het tot gevolg kan hebben is wat anders :P
Wijsneus...
Ik heb in totaal 6 rondjes gereden.
Maar schroefset heeft het goed gehouden. Vorige keer was mn tijd 10:54 zonder schroefset en nu 10:45... En vorige keer zat ik aardig op't limiet van de auto.. Kmoet alleen even me wielranden gaan omvouwen..
Kwa schroefset en regen ging het naar omstandigheden goed. Ene moment onderstuur andere moment overstuur.. Maar verder alles onder controle en nog redelijk door kunnen rijden.
Kmoet wel beter rubber hebben.. Want kzit opt limiet kwa grip en met de schroefset zit er echt meer in..
-
Ook eindelijk weer ontwaakt van een super vet weekendje...
Zaterdag middag zijn we met zn 4en naar Nijssens Crib 2.0 te Coevorden gereden, eenmaal aangekomen een potje bier los getrokken en lekker zitten ouwehoeren.
Op deze heenweg voor het eerst de Spycam uitgeprobeert op de spiegel van een maatje van me, zag er allemaal leuk en veel belovend uit.
Uit eindelijk toch maar redelijk op tijd gaan slapen, aangezien de vorige keer met om 1 uur de auto nog wassen en er 2 uur in liggen, 6 uur er weer uit toch niet echt goed bevallen was :D
S'ochtends vroeg de auto aangeslingerd en met een raar gevoel weg gereden omdat het in coevorden al regende en ik geen idee had wat we op de ring zouden aantreffen kwa weer.
Onderweg ook alleen maar hoosbuien gehad en somige stukken waren weer lekker droog en scheen de zon, tijdens de laatste stop werd ik gebeld door een klas genootje van mij, deze zou ook heen komen om een rondje bijrijder te doen. Gelijk even gevraagd hoe het weer daar was, en het zonnetje kwam er door heen, raar gevoel weg en met een big smile door geknald naar de Ring!
Eenmaal aangekomen was het daar dus nog droog, en de baan semi-droog met natte plekken. Gelijk rondenkaart gehaald en de 1ste ronde gereden, en daar kwam captain understeer :P
Het viel nog mee, ten opzichte van het rondje daarna in de zeikende regen. Dat is iets wat ik niet veel sneller meer zal dan, ondanks dat toch de bmw nog even dwars kunnen gooien in Adenauer als ik het goed heb? (A) En de rest gigantisch rustig aan gedaan, maar wel weer een ervaring rijker.
Tussen door dus nog het gezeik met de as hoes van len :( Maar gelukkig allemaal erg goed kunnen repareren :P
Hierna zijn we wezen eten bij Hannes en de zon begon te schijnen!
Even gewacht, even gekeken, JA! de baan is nagenoeg helemaal droog!
Gelijk naar start finish gereden en de baan op gegaan, deze 4 laatste ronden waren op een nagenoeg helemaal droge baan voor 90 / 95%!
Van deze ronden heb ik weer heerlijk genoten en vragen zeker om meer!
1 ronde toch nog even getimed en daar zat ik rond de 10.09, met mn 9 rondjes ervaring nu in totaal (H)
Ook heb ik nog een ronde achter Nijssen aangereden, ook erg leuk om een keer te doen! Maar het was goed te merken dat zijn auto gewoon te kort komt kwa PK's endergelijke, want sturen kan die wel.
Rustig achter hem blijven rijden en zijn lijnen is bekeken, word je toch steeds wijzer van!
Uiteindelijk in de laatste ronde begon het weer te regenen en op parkplatz werd het niet veel beter, naar Hannes door gereden, lekker gegeten en naar Coevorden gereden en vervolgens terug naar Zwolle.
Het was een gigantisch gaaf weekend/dag!
Mark nog bedankt voor de Ty Wraps! Wanneer gaan ze die parkeerplaats nou eens asfalteren zodat k niet met mn bumper de grond raak? :(
Langzaam druppelen de eerste foto's ook al weer binnen :D
(http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/30052010/auslaender/BMW/IMG_0893.jpg)
(http://highspeedfotos.de/Coppermine/albums/TOuris2010/30052010/auslaender/BMW/IMG_0892.jpg)
-
Geweldige verhalen weer. O0
-
volgende keer mee wout?
-
Zodra m'n remmen klaar zijn en er een verse APK op zit trap ik hem de ring over, maar ik kan je geen datum geven.
Maar wat mij betreft hoe eerder hoe beter. ;)
-
Lekker weer heren.
@ mark, je auto staat er mooi stabiel op op die foto's O0
@ len, die helm is heel gaaf O0
-
Kom steeds meer foto's tegen! :D
Maar zal het jullie besparen om het hier vol te gooien met Beemer pics (A)
(http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/nijssen.jpg)
(http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/len-1.jpg)
-
als je nog wat fotos van mij of lennaert tegen komt mag je die hier ook posten :P
kom nu zelf niets meer tegen qua sunny's
edit:
ff op die site van jou laatste fotos gekeken
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/sunny1600%20pics/Naamloos2.jpg)
Damn wat was het nat die 2 eerste rondes.
Maar die kan ik niet opslaan?
-
Nee dat kon ik ook niet, en hou ze voor nijssen ook in de gaten, maar zal het voor jou ook doen ;)
Gewoon Printscreenen ;)
-
Bij de ene foto zie je mark en zijn vriendin zitten, de volgende fotos alleen mark? Was je vriendin erondergeschov en Mark? ;D
Wel mooie foto's! Kheb weer wat gemist :)
-
Nee die werd misselijk van de bochten en afremmen etc. Dus die heeft 2 rondjes meegereden en het daarna voor gezien gehouden.
Die gaat de volgende keer niet meer mee denk ik.
fotootje gevonden voor nelis.
(http://www.nordschleifenbilder.de/go/albums/uploads/nordschleife/autos/2010-05-30/IMG_1618_J.jpg)
(http://www.pistonspy.com/gallery2new/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=395120&g2_serialNumber=3)
-
Net even uitgerekend, mn gemiddelde snelheid in mn 10:45 rondje was 127km/h :P
-
Mooie plaatjes en verhalen allemaal weer, ga ooit wel weer die kant op, het aantal wielen laat ik nog even in het midden :)
-
@ mark, alles op t internet kun je opslaan ;)
-als je maar met firefox werkt.
-dan op de pagina drukken met je rechter muis knop (niet op de foto)
-dan kies je: pagina-info bekijken
-dan tabblad media
-et voila: alle foto's die op die pagina staan, met een knopje erbij "opslaan als" ;)
-
Inderdaad dat is de makkelijkste manier, als je de foto niet zomaar kan opslaan.
Wat ik vroeger ook wel is deed was ff print scrn en dan weer plakken in paint en dan weer knippen :p
Hahaha
Voor de rest zeker weer gafe foto's en die baan was echt spek glad zo te zien.
Blijft leuk en mooi die verhalen :D
-
@ barry
Dat lukt me niet hoor.
Dit is de site http://www.nurburgring-photos.fotopic.net/p65114189.html (http://www.nurburgring-photos.fotopic.net/p65114189.html)
Kun je kijken wat ik verkeerd doe?
-
Welke foto wil je hebben?
Gr Ruud
-
Die van de link in mn vorige post.
Ik heb hem nu via paint maar ik probeerde het op barry zn manier via firefox. Alleen daar lukte mij het niet op de manier dat barry zei dus ben benieuwd of ik iets fout doe en zo ja wat dan.
-
Je kunt hem ook gewoon naar je bureaublad slepen ;)
-
Hee dat is handig.
Bedankt kevin
-
Je kunt hem ook gewoon naar je bureaublad slepen ;)
briljant! :D kan vanuit alle type explorers?
-
Geen idee, firefox en IE tot nu toe wel. Zo niet is er altijd nog die Paint methode, of als je een beter programma hebt, kun je ze op betere kwaliteit opslaan.
-
Of gewoon als PNG opslaan. Heb je ook in Paint geen verlies voor zover ik weet.
-
Maar dan worden ze wel gigantisch groot. Beste is een gratis programmatje ergens vinden, waarbij je de compressie van JPEG kan instellen. Kun je zelf de grootte etc bepalen.
-
Mooi dat het gelukt is.
Ik zelf had hem binnen een paar seconden gevonden via de bron van html :P
-
Nog een fotootje gevonden
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/sunny1600%20pics/IMG_9106.jpg)
Dit was de eerdere
(http://i440.photobucket.com/albums/qq129/sunny1600/sunny1600%20pics/IMG_9107.jpg)
-
Bewegende beelden deel 1:
http://www.vimeo.com/12279743 (http://www.vimeo.com/12279743)
Onboard deel 2:
http://www.vimeo.com/12285706 (http://www.vimeo.com/12285706)
-
Beide zo'n 11 minuten. Netjes. Cam maakt leuke beelden, wil ik ook wel lenen voor in de bumpert :)
-
Leuk ook dat spiegel effect in je zonnebril ;D
Veel 3de versnelling volgens mij in die bochten?
-
Inderdaad, bij mij is het voornamelijk 3e versnelling. Kheb maar 2/3 momenten dat ik em in z'n 2 heb.
1e filmpje is een 10:47 rondje.. 2e weet ik zo niet..
-
Tweede filmpje is je eerste checkpoint vanaf 18s. en de laatste checkpoint is psies aan het eind op 11:38 :)
Thuis samen ff kijken, lijnen bekijken is altijd leukste.
-
@ len, je draaid dus bijna de hele ring in ze 3? ik zie je namelijk weinig opschakelen naar bijv ze 5
-
Leuke beelden lennaert.
Kun je mij een linkje sturen voor die cam per pm?
Waar had je de cam de 2e ronde bevestigd?
-
@ len, je draaid dus bijna de hele ring in ze 3? ik zie je namelijk weinig opschakelen naar bijv ze 5
Dat is niet zo gek met een minder vermogende auto. Al kun je de auto een beetje rust geven op het lange stuk naar Karoussel door hem in zn 4 te zitten en eea wat te laten koelen voor het intensieve stuk wat daarna komt.
-
Dat is niet zo gek met een minder vermogende auto. Al kun je de auto een beetje rust geven op het lange stuk naar Karoussel door hem in zn 4 te zitten en eea wat te laten koelen voor het intensieve stuk wat daarna komt.
Dat snap ik, ik probeer een beetje een soort van beeld te krijgen in welke versnellingen je op de ring rijdt, ik zie in de filmpjes echt lange stukken, vandaar de vraag ook. Met me SR20 zou ik toch naar ze 4 moeten dan, misschien 5 voor een rutig stukje zoals je beschreef hierboven.
Ik ben allang blij dat je je niet helemaal lens schakeld en je dus meer op lijnen, moment van remmen/ insturen kan concentreren.
-
Klopt, sommige plekken doe ik ook in zn 2 omdat ik dan gunstig uitkom qua toeren bereik maar verreweg het meeste doe ik ook in zn 3 en af en toe 4. Bijvoorbeeld richting Schwedenkreuz vanaf Flugplatz:
(http://www.mochanov.com/pix/nordschleife/map_ring_big.jpg)
En in zn 5 om het spul ff wat rust te gunnen is vanaf Bergwerk t/m ong Klostertal.
-
@mark: bovenop mn achteruitkijk spiegel :P
Op de filmpjes lijken die rechte stukken lang, maar in het echt :P
Nee, ik gebruik de vijfde versnelling alleen op het eerste stuk na de slagbomen en op het laatste rechte stuk.
Voor de rest alleen 3 en 4. Anders kom ik gewoon echt kracht te kort..
Deze plattegrond is duidelijker:
(http://www.ausringers.com/images/nordschleife_map.jpg)
-
Ik gebruik de 5 alleen op het laatste stuk, maar moet zeggen dat ik ook nog regelmatig in de 2 zit. Zal wel aan mijn mindere baankennis liggen.
-
Waar precies dan mark>?
-
pfff rij maar een keertje mee.
-
Komt goed :P