Nissan Club Nederland
Meetings & Evenementen => Aftertalk Meetings & Evenementen => Topic gestart door: schizo op 18:34:03, zondag 11 oktober 2009
-
na een dwaze rit ook weer thuis aangekomen.
was me het daggie wel.
maar wel erg leuk.
had alleen wel een jas oid mee kunnen nemen.gezien het weer.
maar dat mocht de pret niet drukke.
-
Ik ben benieuwd naar de resultaten en de foto's / filmpjes... :)
(trouwens, wat een brilliante siggie heb jij...!! ": ( :" hoe kom je erop!)
-
Ehv is ook weer thuis..
was idd zeer gezellig.
-
Ben ook weer thuis.
Zal binnenkort dan toch maar weer wat aan de auto verspijkeren.
Dick heeft me toch weer een paar tips gegeven waar ik dan toch wat aan ga doen.
Dus toch maar een grotere intercooler erop.
Daarna maar weer eens terug en kijken of het werkt.
Was er leuk en ben de volgende keer weer erbij.
Edward
-
was weer een gezellige meeting, ik hoop op veel foto's weer
was erg leuk
-
Hierbij mijn foto's, sommige zijn een tikkie onscherp, met verkeerde instelling lopen fotograferen wat ik niet goed gezien heb met de foto's op het kleine schermpje.
KLIK HIER VOOR SLIDESHOW (http://s325.photobucket.com/albums/k381/danny1909/11-10-09%20Dynomeet%20RICA/?albumview=slideshow)
-
Ik moet ze nog ff verkleinen en uppen..
-
Het was weer een zeer geslaagd daggie! Erug gezellig! Veel oude bekende en wat verse gezichten gezien. En niet te vergeten weer veel kunnen lachen!!
Mijn foto's komen morgen wss...
-
Ook ik ben weer veilig thuisgekomen! Was nog geen makkelijke opgave met het extreme noodweer :D Ik moest uiteindelijk terugschakelen van 5 naar 4 en plankgas geven om dezelfde snelheid vast te houden door de laag water die op de weg stond, lachen ;D :D Ook nog mipa keihard voorbij gereden terwijl hij op top zat, best snel zo'n standaard 2.0 dus ;)
Dag was erg geslaagd! Met een fijn aantal PK's en NM's naar huis gegaan en ondertussen er ook achter gekomen dat er iets mis is met m'n stationairrege ling. Toch maar een keertje langs Dick dus ipv naar de stumperts van de dealer ;D
Was geslaagd daggie!
-
ik had een famillie ding en duurde langer als verwacht
dus daarom kwam ik niet
-
Ook ik benweer thuis. Allereerst wou ik 1000 maal sorry zeggen tegen Rens op de terugweg...
Het was een erg geslaagde dag en het weer viel op zich ook nog niet echt tegen. Ik was wat minder tevreden over de uitslag van mijn dyn maar goed, dat is maar een klein tegenslagje...
Het was wel heel erg gezellig en veel nieuwe en oude gezichten gezien O0
Op naar de volgende meet ;)
-
ziet er leuk uit :)
-
Ook ik benweer thuis. Allereerst wou ik 1000 maal sorry zeggen tegen Rens op de terugweg...
Wat is er gebeurd?
-
Ook nog mipa keihard voorbij gereden terwijl hij op top zat, best snel zo'n standaard 2.0 dus ;)
Ik denk dat mipa het eea aan het uittesten was, zijn auto is niet helemaal meer ok.
-
Wat is er gebeurd?
Heb hem per ongeluk afgesneden sorry
-
Ik denk dat mipa het eea aan het uittesten was, zijn auto is niet helemaal meer ok.
zijn GT stond op een vrachtwaggel
-
owjeej?
-
Ik denk dat mipa het eea aan het uittesten was, zijn auto is niet helemaal meer ok.
gehe, hij stond op de achterkant van een sleepwagen!
@Rik, foutjes kunnen gebeuren! Zag het gelukkig optijd en kon nog even in de ankers trappen!
-
poe kwam dat?
-
het precieze verhaal kan ik je niet vertellen maar kwam op hetvolgende neer:
Tijdens een run is er olie langs de klepseals gaan lekken en deze is onwillekeurig gaan verbranden (detonatie). Door de kracht die hierbij vrij kwam is de koppakking eruit geblazen waardoor hij nu nog maar op 2 cilinders loopt! Hopen dus voor Patrick dat het enkel bij de koppakking blijft en dat er niet nog meer stuk is!
-
Ik was zo thuis.... Wel kwam er nog een donderbui over. Leerzaam dagje en veel gezien, mooi spul erbij. Pech voor Patrick, hopelijk valt het allemaal nog wat mee.
-
zijn GT stond op een vrachtwaggel
die vrouw nog versierd miep?
mijn fotoos..
http://www.mijnalbum.nl/Album=NPE4SFT3 (http://www.mijnalbum.nl/Album=NPE4SFT3)
-
Wat x-trailrider zegt klopt ongeveer.
Maar had wel meeste pk's van de dag 345 met net geen 400nm
-
Wat x-trailrider zegt klopt ongeveer.
Maar had wel meeste pk's van de dag 345 met net geen 400nm
HAD zeg je......wat een ellende dan! We hebben nog contact kerel ;-)
-
Fcuk zeg.. maar wel flink vermogen idd!
-
jeetje klote zeg!
-
wel jammer, maar wel lekker aantal pk's zeg ;)
-
Wat x-trailrider zegt klopt ongeveer.
Maar had wel meeste pk's van de dag 345 ben net geen 400nm
mooie cijfers patrick maar dik balen dat ie stuk is....
-
Was er maar kort maar toch was weer ff gezellig ;)
En miep succes emt herstel van je p10 en niet meer naar meetings komen die blijven jou ongeluk brengen ;)
-
ben ook weer veilig thuis gekomen :)
heb geen last gehad van het weer gelukkig :)
wel een beetje tegenvallende dyno ... 120,5 pk ... standaard 126 ...
maar wel 257.3 nm koppel bij 2250 rpm :)
-
was weer gezellig vandaag
-
Was een mooi weekend wat begon met een delegatie uit EHV op zaterdagavond bij Jeroen. Vandaag was ook erg leuk en gelukkig bleef het rotweer, op een paar buitjes na, uit.
@ Danny: toffe pics!
@ Patrick: klote natuurlijk, maar komt tzt wel in orde
@ Regio Oost: was leuk sturen op de terugweg.
Verder op de terugweg enorme hoosbuien gehad maar van aquaplaning geen last gehad.
Geen foto's verder, uiteraard dank aan Rica, Dick en Mipa voor het organiseren + ter beschikking stellen van de locatie. Daarnaast JapTuning voor de bekers.
Ook alle leden bedankt voor de mooie opkomst!! Complimenten O0
-
Gaaf dagje, wel veel tegenvallende resultaten waaronder ik zelf ook.
Had nu 1,0 bar nodig voor 289pk terwijl dat voorheen met 0,8 bar te halen was. Misschien een meetfout, misschien een mapping/boostcontrol probleem.
Mijn andere wagen, de primera 4x4 heeft ook problemen want hij kwam niet over de 155pk uit terwijl er behoorlijk heftige nokken in zitten. Dit had zonder meer 170 pk moeten zijn.
Ook stond de timing op 8 ipv 15 maar dit verzetten gaf slechts 5 pk extra, met andere woorden er moet gewoon sprake zijn van een defect.
Maar we hebben weer stof tot nadenken iig.
-
Wat een drama vandaag voor alle z's :P
De 350z van Johan die te weinig koude lucht kreeg.
De 350z van Rene waarbij er een lambdasonde af was gebroken
En mijn 300zx waar de dyno niet af te maken was en maar 70 a 80% vermogen heeft kunnen neerzetten, doordat ik 2 smics heb en deze te weinig koele lucht kregen en als klap op de vuurpijl ook nog ontdekt dat beide lambdasonde's overleden zijn!
Voor de rest was het een leuke ervaring natuurlijk! :-D
-
was nog behoorlijk opletten op de terug weg maar we konden redelijk vlot richting huis komen.
heb me prima vermaakt en m'n vriendin vond het zelfs erg leuk en gezellig.
heb leuke dingen gezien hoop mensen gesproken was top! :)
wel jammer trouwens dat op de heen weg iedereen beetje ging showen met hun vermogen.... leuk als je in een polo zit! >:( :P
-
Geslaagde dag, heerlijk terug gecruised naar huis.
Ben heel erg tevreden met mijn 197,6 Nm voor een stock SR20DE block. En ook nog 6 pk op de wielen er vooruit gegaan. Is toch leuk.
kleine bijdrage aan foto's
http://s258.photobucket.com/albums/hh258/bushwacker17/Dyno%20Meet/ (http://s258.photobucket.com/albums/hh258/bushwacker17/Dyno%20Meet/)
-
;D ten eerste THNX aan iedereen die de dag geregeld heeft, en aan alle aanwezige leden bedankt voor de toffe ontvangst, ik was zenuwachtig maar door de relaxte sfeer en houding van iedereen was dat snel voorbij ( behalve de zenuwen voor dyno ).
@ lucas: bedankt was toppie
@ Dick (divalo) : bedankt voor de info en ik spreek je snel ^-^
@ Patrick (Mipa) : ook jij bedankt voor alle tips en info en vooral succes met het herstel van je primera(monster) 345pk :o
@ Peter (Sylver84) : ook jij heel veel bedankt voor alle info tips enzovoort O0
@ NcN en Japtuning bedankt voor de beker ik was stomverbaast, maar vondt het wel heel leuk ^-^
iig een defecte lambda ( was bij mij al bekent) en een defecte nocksensor of pingelding ??? geen flauw idee wat het was, maar die is in ieder geval stukkie, desondanks dat toch 134pk/179,0Nm en dat had ik echt niet verwacht, in de boeken staat ie voor 125pk en met 13 jaar en 230.000km op de teller en de defecte, had ik wel wat minder verwacht.
nogmaals iedereen bedankt het was een leuke dag
O0 O0
-
Wat een drama vandaag voor alle z's :P
De 350z van Johan die te weinig koude lucht kreeg.
De 350z van Rene waarbij er een lambdasonde af was gebroken
En mijn 300zx waar de dyno niet af te maken was en maar 70 a 80% vermogen heeft kunnen neerzetten, doordat ik 2 smics heb en deze te weinig koele lucht kregen en als klap op de vuurpijl ook nog ontdekt dat beide lambdasonde's overleden zijn!
Voor de rest was het een leuke ervaring natuurlijk! :-D
en je weet meteen wat er mis, dus weer kunt fixen ;)
-
Jep... sensoren zijn zo goed als besteld en binnenkort een keertje naar Dick samen met johan!
-
Was een geslaagd dagje, weer erg gelachen en een hoop mooi spul gezien op de bank. Uiteraard klote voor Patrick en de anderen met problemen, hopelijk valt het allemaal relatief mee.
Organisatie bedankt, net als Dick, Rica, Luc en Mipa, Japtuning en uiteraard iedereen die gekomen is!
-
@ Patrick (Mipa) : ook jij bedankt voor alle tips en info en vooral succes met het herstel van je primera(monster) 345pk :o
Geen probleem kerel. 2 sensors en je kent je motor straks niet meer terug.
Was gezellig man. Tegen die tijd dat je dat spul gaat opbouwen waar je het over had hoor ik het wel :)
@Dick tanx voor het meewerken aan een mooie dyno dag.
@lucas tanx voor helpen !
@Rest tanx was echt reuze gezellig ondanks me koppakking. Maar zie het zo heb volgende winter weer wat te doen :) We komen beter terug dan dat we waren.
-
ik moet er zo vandoor maar zal straks evend e uitslagen van de dyno's hier plaatsen!!
-
Gister even geen fut gehad om berichtje te typen.
Ikzelf heb een topdag gehad, veel nieuwe mensen gezien en gesproken...
Veel mooie bolides gezien.
Erg brute wagens gezien op de bank bij Dick.
Mipa, Wow wat een geweldige bak heb je toch.. en een prestatie om met een defecte motor nog 345 PK eruit te persen. ( KWIJL )
Ik vind het wel megazuur voor je van je koppakking, hopelijk is dat het enige.
Maar het zit je niet mee, eerst op een meeting een fiets in je achterscherm, vorige meeting in de Meern schade aan je rechterkant en nu je motor.
Man, man, man pech hebben is klote maar 3 keer is gewoon K*T....
Jongens, ik heb genoten en complimenten voor de bekerwinnaars O0
Voor mij heeft het weinig zin om te gaan banken met een 1.4 zonder modificaties, met een beetje geluk pers ik er 90 pk uit en is dus zwaar triest bij de rest van de monsters ....
Wel erg veel technische info meegekregen door wat Dick vertelde door de dag heen.
Zie jullie volgende meeting
@ Organisatie : O0 voor de inspanningen, koffie, broodjes, koek en het verloop van de dag O0
-
Tanx kerel. Maar ook een 1.4 is snel te maken.
En er past een SR20DE in jou auto he :)
-
Tanx kerel. Maar ook een 1.4 is snel te maken.
En er past een SR20DE in jou auto he :)
haha Miep, dan wordt het niet alleen Help Miep de winter door, maar dat wordt het ook Help Steef aan een SR20DE LOL
Haha, of een GA14DE-T ( Phunky ) heeft dit eens uitgezocht.. maar ik heb simpelweg de € € niets.
-
Mijn foto's....
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110094.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110117.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110131.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110138.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110153.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110167.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110196.jpg)
-
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110202.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110213.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110236.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110241.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110252.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110255.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110256.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110259.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110263.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110325.jpg)
-
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110326.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110343.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110355.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110367.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110372-1.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110373-1.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110375.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110386.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110387-1.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110391-1.jpg)
-
Vet hoor, ik ving op dat dit een nieuwe hobby aan het worden is van je?
-
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110393.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110394.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110395.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110396.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110397.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110399.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110400.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110401.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110405.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110410.jpg)
-
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110412.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110413.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110415.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110420.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110422.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110428.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110432.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110435.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110436.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110440.jpg)
-
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110443.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110444.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110446.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110448.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110450.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110451.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110454.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110456.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110457.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110461.jpg)
-
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110463.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110470.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110473.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110475.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110480.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110481.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110491.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p248/janobuitenhuis/events/dyno09/Pa110512.jpg)
-
Hele mooie pics! Staan wat dubbele bij zie ik, en sommige openen niet :)
verder ziet het er erg mooi uit
-
Hele mooie pics! Staan wat dubbele bij zie ik, en sommige openen niet :)
verder ziet het er erg mooi uit
Thanx Danny! moet nog veel beter worden. heb net een nieuwe cam en moet er nog wegwijs mee worden. Daarna nog een cursusje doen :) De posts zijn bijgewerkt igg, ze doen het nu allemaal :)
@ Pinda, idd, nieuwe hobby :)
-
leuke foto's jano O0
-
Thanx! :)
Voor een groot formaat kan je me PMen. mail ik hem door..
-
Beste mensen,
Hier de dyno reslutaten. De Dynodag was een groot succes.
wie nissan Pk oem Pk dyno Pk winst
Freek Primera P10 SR20DE+T 125 289 164
Lucas Primera P11 SR20DE lpg 150 154.8 4.8
X-trailrijder Primera P11 144 SR20DE 140 147.5 7.5
Sunny1600 Sunny N14 GA16DS 90 101 11
Mipa Primera P10 SR20DE+T 150 345 195
Radium69 Almera N15 SR20DE 143 144.8 1.8
Antony Primera P10 SR20DE 150 157 7
Kevin 200sx S14a SR20DET 200 201 1
Michael Almera N15 GA16DE 99 95 -4
janissan Sunny N14 CA18DET 169 233.9 64.9
Freek 2e auto Primera Sr20DE 150 155 5
Sandman Primera P12 YD22DDi 126 120.5 -5.5
Hifiedie 200sx S14a SR20DET 200 260 60
Erik-Jan Primera P11 GA16DE 99 110.5 11.5
Roberto Primera P11 SR20DE 131 135.8 4.8
Sisckywous 300ZX VG30DETT 280 ---- ---- dyno afgebroken
BJMax 350Z VQ35DE 280 279 -1
DvM Primera P10 SR20DE 125 134 9
RikP10eGT Primera P10 SR20DE 150 145 -5
excusus voor de layout van het lijstje, lastig recht te zetten
grtz Lucas
-
Mooie foto's zeg Jano!
@Lucas, je moet mijn dyno eigenlijk wel naar boven afronden :D 147,5PK :D Staat stuk beter op papier hahaha ;)
-
helemaal prima, staat erbij!!
-
whoehoe, tnx 8)
-
Ook ik benweer thuis. Allereerst wou ik 1000 maal sorry zeggen tegen Rens op de terugweg...
Het was een erg geslaagde dag en het weer viel op zich ook nog niet echt tegen. Ik was wat minder tevreden over de uitslag van mijn dyn maar goed, dat is maar een klein tegenslagje...
Het was wel heel erg gezellig en veel nieuwe en oude gezichten gezien O0
Op naar de volgende meet ;)
Oh, dat is idd een tegenvaller. Vorige dyno nog 153pk bij RICA
-
Is de lpgt ook op benzine getest of alleen op LPG?
-
Ook op benzime dacht ik zo? Was zelf toen overigens net weg maar dacht zojuist in Lucas z'n topic iets te lezen over 153PK!
-
idd, 132 op lpg, 154.x op benzine! niet verkeerd, mar gas gebeuren moet even onder de loep genomen worden als de eigenaresse van de LPGT dit wilt.
-
was weer gezellig! leuke foto's zijn er gemaakt. en kan niet wacht tot ik op de bank kan!
-
Geslaagde meet en leuke piccies. Is helaas niet mijn dag om op zondag zover te rijden.
Volgende keer misschien.
-
ziet er weer goed uit heren, helaas was ik verhinderd.
veel kapotte lambda's dit keer zeg
-
Toch een aantal wagens waarbij ik wel wat meer pk's had verwacht!
-
onderweg trouwens bijna me motorkap verloren :P
ik was onderweg naar emmeloord om het broertje van Mipa terug te brengen zien we opeens me kap aan 1 kant FLINK bewegen, gelijk gestopt en weer dicht gedaan (was het of vergeten of niet goed dicht gedaan haha)
iig was een erug leuke dan O0 top jongens (en meiden uiteraard die ook aanwezig waren :P )
-
onderweg trouwens bijna me motorkap verloren :P
Dat stuk wat wij samen hebben gereden heb ik niets vreemds gemerkt aan je auto Kev..
Wat een heerlijk geluid zeg...
Maar ze waren flink aan het kloten voor ons ( A4, leidschendam die BMW en Audi )
-
Oh, dat is idd een tegenvaller. Vorige dyno nog 153pk bij RICA
Ontsteking kan niet meer goed gezet worden dus moet een beetje op de gok. Binnenkort maar eens kijken hoe dat opgelost wordt. Maar echt een ramp vind ik het verder niet, hij is vlot zat en als alles lukt ligt er over een jaar of 2, 3 een ander blok in ;)
-
Dyno was geslaagd dagje,
heenreis was erg gezellig, met 6 auto's en een schrootblik :D richting rica gereden, collone rijden ging erg lekker en in de tunnel zat freaksx flink te balen, maar ook van oor tot oor te lachen toen er wat gespeeld werd met het gas, het uitlaat gebulder was erg lekker om te horen. Blijkbaar ging het niet hardgenoeg want toen de meeste de snelweg zagen, werd ik links en rechts ingehaald door Roberto, Erik - Jan, Schizo, Kevinnissan en X-trailrijder. Na het lange wachten op freaksx :D waren we na 5 min weer 1 geheel.
Vond het toen zelf ook wel ff tijd om het gas open te trekken, 1 x in je spiegel kijken en je ziet kevin achter je aan komen, 3 sec later kijk je weer en hij zij zit op je bumper, ding is gewoon loei snel.
De hele dag lekker rondgekeken en bij sommige was ik toch wel erg benieuwd wat de winst zou zijn, die bleek helaas tegen te vallen, maar niet getreurd dat zou binnenkort allemaal beter worden.
Was wel een lange dag, met een leuke afsluiting voor DvM, aka Dennis, die bij zijn eerste meeting gelijk ze eerste beker mee nam en zijn waslijst aan mogelijke mankementen naar 2 zag slinken. Wat ik toch ook wel erg jammer vond, was dat de waggel van onze F1 piloot Mipa naar ze grootje was.
De kerel heb er een hele hoop moeite ed inzitten en zag de boel in rook opgaan, maar om 1 of andere reden was dat juist een reden om hem te pushen om het nog beter en sneller te doen.
18:15 vond ik het genoeg geweest, was moe, heel moe. Hoppa de A4 op en na prins claus plein gelijk regen, maar niet een beetje, standje 3 en het kon net. Bij Schiphol ging het nog harder en zag na een paar tellen niks meer, vond het niet meer verantwoord dus , alarm lichtjes aan en op goed geluk maar op de vluchtstrook gezet. Na 45 min wachten was de stortbui echt over, auto weer gestart en doorgereden om uiteindelijk 20:15 thuis te komen.
Iedereen die dit mogelijk heb gemaakt heel erg bedankt voor deze dag, volgend jaar ben ik er zeker weer bij.
Gr
Peter
-
Sandman: chippen die bak, kan heel verantwoord. Levert een hoop op. Als je een adres wilt, ik ken er een in het midden van het land.
Freek: dank voor het meebrengen van de spullen. Vwb je 4x4: ik had ook veel meer verwacht. Snoept de driveline veel vermogen op of is dat ingecalculeerd ? Eens testen met oem nokken ? Andere mapping ?
-
@stephan, het begon ook pas toen we al vlak bij swifterband waren dus wss heeft hij net niet helemaal lekker gezeten.
@Peter, laatste stukje was idd wel leuk :D
-
Verlies 4wd is ruim 50%.
-
Hoeveel WHP had je 4x4 dan? Ik zat bij 145,5 PK op 98,5 WHP...
-
De VE had 187 PK en 133 WHP. De verliezen zijn dus niet zo raar. Dick gaf dit in zijn uitleg ook al aan.
-
Dat snap ik ook wel en heb ik gister ook wel begrepen van Dick maar ik zou het verschil tussen 2wd en 4wd wel willen weten...
-
Verlies 4wd is ruim 50%.
Lijkt je dit nu niet een beetje erg veel?
Al die Impreza's en Evo's zitten rond de 50-60pk gegoochelde verliezen (ca. 20-25%) op 300+pk auto's (bron: E-M forum met verschillende dynobanken in NL).
Gewoon het idee al.... 50% pleite.
-
Misschien modernere auto's,beter bakken....
-
Lichtere materialen zal denk ik ook wel uitmaken?
Denk dat Dick hier weer even zijn kennis mag ventileren, dit soort discussies wordt altijd al snel een ja/nee/welles/nietes verhaal.
-
Idd.
Ik ga me er niet meer in mengen maar die 50% ben ik toch wel benieuwd naar. Hou er van om zelf over dingen na te denken.
-
Er kan er ook iets goed mis zijn met de aandrijving van de auto.
MAAAR: 20% voor een FWD turbo is niet vreemd. Dus 2 wielen meer aandrijven = 40% wat weer redelijk in mijn verwachtingspa troon ligt.
Laat 50% wat veel zijn, 20-25 is gewoon heel erg weinig verlies voor een 4wd.
-
Aan de andere kant: moet je voor een echte vergelijking niet ook de achterwielen van een FWD meetellen in de drag-loss?
-
Jij hebt net gegoogled, kwam er net ook achter ja. Maar dat kan nooit veel zijn. Een paar % ofzo.
Dat is in weze 2x een wiellager en 2x contactoppervl ak.
Buiten dat om (dat zou je alleen mee moeten tellen als het je gaat om vergelijkingen wat betreft 0-100 tijden oid) maar dit gaat mij om de meting op zich.
-
Hij rolt erg lekker, dus ik zou eerst naar het blok kijken.
-
Hij duwt wel verschrikkelij k zwaar, das echt niet grappig.
-
dan moet je de handrem eraf halen Freek, wss rolt hij dan iets soepeler :P
-
Het leuke van dit topic is dat de persoon die de vraag stelt zelf het antwoord geeft.
50% verlies vind ik wel veel (vraag)
Dat ding is niet vooruit te duwen echt niet grappig (Antwoord)
:wedgie1: :applaus: ;D
-
LOL :D
-
lol :applaus:
maar was een cker gezelligge dag. pk vielen een beetje tegen door de versleten ketting maar een nieuwe besteld.
als ie er op zit gelijk weer ff testen en de onsteking teruglaten zetten. gaat weer helemaal goed komen. ook leuk om weer een paar nieuwe (voor jullie mssn oude) mensen te leren kennen :D. op naar de volgende dyno.
mzzl ej
-
Toffe bak EJ :) De eerste met de twijfelachtige eer om zn voorbumper te moeten demonteren :D
-
Hij had te kleine banden namelijk 185/65/14 daardoor ligt de P11 nog een stukje lager.
-
@Loek chippen gaat ook wel gebeuren ... vind het alleen vreemd dat ik 6 pk mis en een hoop koppel.
lijkt dat er iets niet helemaal 100% is, morgen ff bellen naar de garage
-
@: freek
komt dezelfde banden maat op als bij roberto of rens. maar de hoogte van de auto blijft t zelfde. conclusie verder inschroeven die bak als de goede banden en velgen eronder zitten!!!
en vin t nog steeds humor en een strijd om meer koppel als een 2.0 te krijgen en hoop en denk dat dat nog wel gaat lukken zonder turbo dan natuurlijk.
-
en vin t nog steeds humor en een strijd om meer koppel als een 2.0 te krijgen en hoop en denk dat dat nog wel gaat lukken zonder turbo dan natuurlijk.
Ik ben benieuwd ;)
-
Oh ja... Op de terugweg in Wateringen nog de ouwe zapmobiel gezien. Reed voor Laurens uit ..
-
Had ik al verteld :P
-
Lolz
-
Heren, kunnen diegene die hun dynomeet ingescand hebben of in gaan scannen deze per pm naar mij toesturen. Dan kan ik als je dat wilt dat plaatje in het fotoalbum plaatsen. je kan ze tot laten we zeggen 21 Oktober naar me toesturen dan ga ik daarna het fotoalbum vullen met de dyno resultaten en de foto's.
Als je me een pm stuurt graag onder vermelding van Naam en Type auto + motor.
Thanks!
-
Zal ik doen danny. Moet alleen ff kijken hoe ik m in groter formaat krijg. Vind m nu vrij klein gescand.
-
50% verlies met AWD?
dan wil ik mn EVO wel naar RWD ombouwen :)
329pk op den achterwielen.. ........als ie het weer doet :(
-
Heren, kunnen diegene die hun dynomeet ingescand hebben of in gaan scannen deze per pm naar mij toesturen. Dan kan ik als je dat wilt dat plaatje in het fotoalbum plaatsen. je kan ze tot laten we zeggen 21 Oktober naar me toesturen dan ga ik daarna het fotoalbum vullen met de dyno resultaten en de foto's.
Als je me een pm stuurt graag onder vermelding van Naam en Type auto + motor.
Thanks!
of mischien is het een idee om een thread te maken met dyno's met mods!
-
euh wanneer is de volgende dynomeet ::)
gr dennis
-
vd herfst volgens mij? Dat is standaard NCN planning dacht ik me te herinneren. Maar je kunt zelf ook altijd een afspraak maken bij Dick van loon.
-
inderdaad, beetje eind van het seizoen altijd, voordeel koelere lucht dan zomers ;)
-
vd herfst volgens mij? Dat is standaard NCN planning dacht ik me te herinneren. Maar je kunt zelf ook altijd een afspraak maken bij Dick van loon.
euh dick heeft het volgens mij een beetje druk, ik krijg em telefonisch iig niet te pakken, wat kost eigenlijk zo'n run bij dick
-
inderdaad, beetje eind van het seizoen altijd, voordeel koelere lucht dan zomers ;)
ja dat klinkt wel logisch, maar ik wil nu wel heel graag ::) lamda is vervangen, knocksensor is vervangen, pu motorsteunen van freek dus ik wil em eigenlijk wel goed afgesteld hebben nu, ::) ondanks dat me SR20 nu tig keer beter loopt heb ik het idee dat de onsteking toch niet helemaal goed staat, er zit meer in en dat voel ik ::)
gr dennis
-
euh dick heeft het volgens mij een beetje druk, ik krijg em telefonisch iig niet te pakken, wat kost eigenlijk zo'n run bij dick
heb t zelfde, krijg m ook niet te pakken, weet dat hij t heel druk heeft.
je zou freaksx kunnen pmen, wanneer hij z'n auto ophaald, dan is dick er wel ;)
-
dat zou ik kunnen doen, maar ga ik niet doen, als die man het druk heeft dan heeft ie het druk, jammer maar helaas, als hij tijd heeft dan merk ik het wel, dan maar even geduld hebben O0
groetjes dennis
-
En anders kun je een kijkje nemen bij Ruud Fredriks, is ook een goeie bank. Deze zit in Goes, dus ik weet niet of het ver rijden voor je is. Waarschijnlijk is het ook duurder omdat je bij Dick korting krijgt, en hem afstelt voor je.
http://www.tovami.com/testen-auto.php (http://www.tovami.com/testen-auto.php)
-
:o prijzig ::)
-
Ik denk dat het een heel goed idee is om een keer bij Ruud Fredriks op de bank te gaan dat geeft eens een frisse wind en een andere kijk op tuning, misschien kan Daniel dat organiseren.
-
:o prijzig ::)
?
wat had je dan verwacht?
-
??? 50 cent ofzo ???
wat ik verwachte 100 tot 150 euro en geen 300 :-X
-
Onstekingstijd stip afstellen is een kwestie van 5 minuten. Wat Tovami bedoeld is ECU tuning. Dat kost meer tijd en dus geld.
Een dynorun en even ontstekingstij dstip nakijken voor 80e is normaal.
Verder valt er toch niks af te stellen aan je wagen zonder motormanagemen tdingen.
-
:D ooh okay dan heb ik dat verkeerd gelezen en verkeerd begrepen
dank je Pnut ;)
-
Ik denk dat het een heel goed idee is om een keer bij Ruud Fredriks op de bank te gaan dat geeft eens een frisse wind en een andere kijk op tuning, misschien kan Daniel dat organiseren.
He? Nu reageer je wel? Haha... grappig.
@Dennis: ca. 70,- voor een paar runs bij Ruud en je ontsteking stel ik wel voor je af als je deze kant op komt ;)
Zet ik de mijne er ook wel op dan als mn injectoren binnen zijn.