Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Joopieboy op 16:35:16, zondag 05 juli 2009
-
Goed, om maar ergens te beginnen, via Laurens en nog een paar van Tweakers ben ik hier terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar wat anders. Lees even verder dan weet je waarom.
Even voorstellen, ik ben dus Joopieboy, in het echt luister ik naar de naam Johan, ben geboren in de randstad en woon al 13 jaar in het zonnige limburg. Ik ben 19 jaar oud en studeer elektrotechnie k, 1e hobby kunnen jullie al raden denk ik, juist, auto's. Verder ben ik vrij veel bezig met computers, audio, mountainbiken, karten, vrouwen, die dingen.
Dus, dan word je 18, je begint met rijlessen en je word flink afgezet door je rijinstructeur . Ik was een natuurtalent en met les 30 was ik al meer dan klaar, goed we plakken en nog 13 bij en wat ander gedoe en ik slaag de 1e keer.
Weinig spaargeld meer dus wat dan. Ik heb een hekel aan oude golfjes, civics en die zooi. Hoewel jdm civics echt super zijn, maar er rijd teveel verkeerd volk mee rond. Toyota's zijn heerlijke auto's (mijn vader is toyota gek dus vandaar) maar wil je een beetje redelijk sportief model hebben (g6 etc) dan betaal je behoorlijk, rest zijn echt opa bakken.
Zo heb ik van de meeste auto's wel een uitgesproken mening wel eigenlijk. Met veel auto's heb ik al gereden en ik maak ook genoeg km's dus tja.
Maar goed, uiteindelijk dankzij een vriend bij de renault club terecht gekomen, ik wou een wat sportiever model maar pap wou perse dat ik begon met wat normalers (hij is ook begonnen met snelle toyota's en mijn moeder haar nekharen gingen al overeind staan).
Uiteindelijk rijd ik dus met dit hok rond:
(http://www.joopiesplace.nl/renault/renault.jpg)
(http://www.joopiesplace.nl/renault/renault2.jpg)
Renault 19 Phase 3 (vrij uniek in deze staat) met een kicking 1.4 energy met 80 pk, sneller als de 1.7 jaja.
Bouwjaar 95 dus de laatste, met inmiddels redelijk wat aanpassingen:
Technisch
- 4cm verlaagd rondom
- Remus sportuitlaat
- 16v veerpootbrug
- K&n open luchtfilter
- Pilot bi-xenon 4300k
- Textar sportblokken en 238mm massieve schijven voor
Exterieur
- 16 inch rial sportvelgen (voor pirelli p zero nero en achter goodyear eagle f1 in de maat 205-45-16)
- Espace lip voorzijde
- 16v spoiler achter
- Witte zijscherm knipperlichten
- Renault sport sticker op achterruit
- Renault tuning club stickers op zijruit
- Renault tuning club kentekenplaat houders
Interieur
- Lederen bekleding uit een 16v
- 16v lederen sportstuur
- 16v deurhendels
- Lederen renault sport pookknop
- Lederen pookhoes
- Zwarte middenconsole
- Zwarte hoedenplank + steunen
Audio
- Pioneer deh6000-ub headunit
- Mtx thunder ths652 16,5cm compo set voorin
- Mtx thunder thx502 13cm speakers achterin
- Kicker c10 subwoofer in gesloten kist
- Jbl gto 75.4 versterker
- Parrot ck3100 black edition
Buiten de mods zit er een godsvermogen aan reparaties in en aan en op de auto, wat een onbetrouwbaar *censored* hok. Sorry dat ik zo over mijn auto praat maar het is zo. Sportblokken was bv een must omdat ie standaard remt als een spons, verlaging een veerpoot brug is om normaal een bocht te kunnen nemen etc.
En tja, dat een 1.4 geweldig is om mee te beginnen, uhuh, ik rijd 1 op 11 ermee om een beetje voorruit te komen.
Allemaal leuk en aardig, 1e en laatste keer dat ik naar het advies van mijn vader ga luisteren om een auto te kopen, en leuk een renault maar de vooroordelen zijn waar.
Tot zover dit hok, daar ga ik jullie ook niet teveel mee lastig vallen.
Deze heb ik nu een half jaar of iets langer inmiddels, ding heeft 1300 gekost en ik heb er over de 3000 euro aan reparaties en het heeft totaal geen vermogen.
Dat moet dus anders! Ik ben echt een fan van japanse auto's en hoe ze rijden. Hatchbacks zijn leuk, maar ik ben 1 meter 96 en ik zit net wat beter in een wat grotere auto.
Een vriend van mij (alweer) heeft mij wat richting een mazda 323f gepusht, geen lelijke auto's erg leuk, maar ook daarvan vind ik weer, teveel verkeerde mensen (of opa's) of van die versjonniede tupperware bakken.
Laurens ken ik via Ronald op het renault forum, en laurens ken ik via het tweakers computer forum, ons kent ons.
Die auto vind ik echt helemaal super. En hier in de buurt rijd ook al jaar en dag een primera p10 sri rond, volledig origineel, super!
Dus tja, zet je de voor en nadelen een beetje op een rijtje. Weegt iets meer, iets meer wegenbelasting dus. Wil je een beetje vooruit komen heb je toch wel de 2 liter nodig, never meer te weinig vermogen daar ben ik nu allergisch voor. Maar ze staan wel te boek als betrouwbaar, roest bestand, en gewoon oerdegelijk km sleurders.
Zeker dat betrouwbaar is erg fijn, dat de reparatie kosten ook minder worden is ideaal, en dat ik weer lekker km's kan maken ook.
Beetje zitten rond kijken en vragen, ik ben zelf behoorlijk fan van dsg bakken van volkswagen. Sorry dat ik daar over begin maar mijn ouders rijden een touran en als je dan een aanbod krijgt in een 160pk golf met dsg bak. Met zoiets wil ik geen handbak meer, heerlijk!
Jammer alleen dat de primera p11-144 met automaat (cvt) vrij traag is. En ik hou ook wle van het wat sportievere rijgedrag dus een handbak is wel een pré denk ik met een 2 liter erachter.
Ik twijfel nog tussen een goede luxe en leuk aangeklede p11, die qua prijs wat aantrekkelijke r is, of de p11-144 die er wel frisser uitziet maar daar heb je echt een sport voor nodig wil het er een beetje uitzien vind ik haha.
Dusja, op het moment zit ik sterk te kijken naar deze:
http://link.marktplaats.nl/258586913 (http://link.marktplaats.nl/258586913)
Ziet er netjes uit, lekker weinig km's, ideaal.
Sorry voor mijn onwijs lange verhaal, daar ben ik nogal goed in haha, hulde voor de persoon die dit echt helemaal heeft doorgelezen.
Korte samenvatting, renault is echt k*t, onbetrouwbaar en je staat meer stil dan dat je rijd, zeker met mijn km's die ik maak, en ik zoek dus het tegenovergeste lde!
Tot zover, dit was wel genoeg haha.
Groeten,
Johan
-
welkom en succes met het zoeken van een opvolger.
kijk ook eens bij auto's te koop hier op t forum, misschien staat er wel wat leuks bij voor je.
-
Welkom En veel suc6 met het zoeken naar iets nieuws
heb je hele verhaaltje gelezen en je verwoord het op een leuke manier
en hulde aan jou dat je het heb zitten type voor ons haha
Groetjes
Maus
-
Dank voor de reacties, daarom heb ik mij hier ook net aangemeld, voor de info en om misschien wat leuks tegen te komen.
En ja ik ben er vrij luchtig over, keep on smiling!
Maar heb er echt de balen in, net reactie van mijn monteur gehad (renault specialist van de club) waar dat hok al een week staat, hij heeft 'iets' meer tijd nodig, en de details zal ik jullie sparen, hopenloos. :(
-
Welkom hiero,
Heel verstandig, op zoek gaan naar een Jap, ben je mooi van een hoop ellende af!
Succes met het vinden van een mooie wagen (lees Nissan)
gr Wout
-
welkom hiero.
de p11 die jij laat zien heeft een p11-144 interieur zo te zien
-
welkom
en ik had een paar weken terug nog een mooie P11GT te koop met veel toeters en bellen :)
-
Bedankt voor de reacties alweer, gezellige club dit. :)
@KeviNissan, ok dat wist ik niet. Wat kan dat betekenen?
@mr.zap76, ja die had ik idd gezien en die zag er goed uit met veel leuke opties, met laurens ook erover gehad, maar toen nog niet tot de beslissing gekomen waar ik nu wel toe ben.
-
Welkom. Die Renault 19 die jij hebt ziet er opzich niet niet verkeerd uit. Alleen jammer van de problemen. Succes met het vinden van een mooie Nissan ;)
-
kan betekenen dat ze het oude interieur niet mooi vonden en dat hebben vervangen voor een vers interieurtje :P
ik zoiu het juist wel gaaf vinden juist omdat het er niet veel is
-
Welkom
Problemen met een Renault komen wel vaker voor :D het is een Renault he :P
Maar succes met de zoektocht naar een Nissan
-
@RikP10eGT, thnx was een hoop poetswerk, maar kijk maar niet te dichtbij. Is een stadsauto geweest door de vorige eigenaar helaas....
@KeviNissan, viel mij ook al op ziet er best netjes uit. :)
@nissansunny, haha ja idd ben ik nu ook wel achter gekomen...
Zoektocht zal wel goed komen staat echt veel op deze site! Enigste is dat ik pap nog wat terug moet betalen en deze beurt moet betalen van de week. Dus helaas nog even geduld hebben. :(
-
welkom op het forum
succes met het hele verhaal :)
-
Heej welkom op het forum en idd een goed plan om een primera te koopen
overigens die Rode primera die jij post is dat geen p11 GT? hij is iig wel GT aan gekleed GT voor bumper achterspoiler en side skirts
Mooie wagen voor een mooie prijs is zou er voor gaan iig :D
Kenteken Gechecked het is een echte GT!!!!!!!!!!!!!! weinig geld :D
-
Daar is ie. :) Hopen dat je een mooie GT kan vinden. Welkom. ;)
-
Dank dank, en Forsaken je hebt gelijk, net met mister SCief himself gekeken en tja, 110kw kun je niet omheen, is een echte gt. ;)
Pareltje! Jammer dat er net voor teveel geld aan reparaties in mijn 19 zit. :P
-
Welkom, en succes met je speurtoct. En balen vna al dat geld qua reparatie kosten, auto's zijn altijd duur, maar toch jammer als er meer geld in het vervange van onderdele die er mee uitscheiden/onderuit vallen ect dan in het opleuken van je wagen.
-
Over de P11-144: Lees even wat leden topics door, van Lucas P11-144 en van mij. Wij hebben allebei geen Sport. Dus qua uiterlijk hoef je geen Sport te nemen. Qua prestaties maakt het niet uit welke versie met een 2 liter je neemt. Motorisch zijn ze nl. gelijk. En ik heb een hypertronic CVT-M6. Maar om die nu langzaam te noemen? Valt wel mee hoor LOL
Lees en leer zou ik zeggen. Lucas kan je ook nog wel wat vertellen over het verschil tussen een P11 GT en een P11-144. Hij heeft ze beide gehad en nu weer op de oprit staan.
gr BB
-
Haha ok, dankjewel voor je reactie aBBel P155 sw, ik zal jullie topics eens opzoeken en gaan doorlezen.
Als signature heb je iig al een veelbelovende foto staan!
-
En in mijn topic staat een P11-144 sport die vrijwel standaard is met enkele kleine aanpassingen ;) Ik heb overigens ook een P11-144 2.0 met CVT-M6 gereden en deze was wel degelijk veel langzamer dan mijn 2.0 met handbak. Niet zozeer op snelheid hoor maar die eerste meters duren echt eeuwen voor je gevoel ;)
Btw wouter, er zit wel degelijk verschil tussen de motor van de P11 2.0 en de P11-144 2.0. Zo heeft de P11-144 allemaal leuke emissieregelin gen erop zitten wat de oude niet heeft maar de P11-144 kan wel iets meer toeren maken en levert 10PK meer ;)
-
Welkom alhier.
Renault heb ik ook gehad maar dan een megane. ook veel reparaties aan gehad, maar het reed heerlijk soepel.
Als je een Nissan zoekt zou je lekker een aantal topics kunnen lezen, zoals al meerdere malen is gezegd.
Vraag desnoods iemand van hier om je te helpen zoeken.
Er zijn er genoeg met kennis en connecties.
Nogmaals welkom en veel lees plezier.. O0
-
@x-trailrijder, er zijn veel verschillende verhalen over ik denk gewoon dat ik er maar eens mee moet gaan rijden.
@tijn1979, bekent dus met renault. Rijd zeker soepel maar niet echt het sportieve wat ik zocht.
Ben nu hier flink aan het rondlezen en staat veel handige info op, erg leuk. :)
Zou idd ook fijn zijn om tzt met iemand te gaan kijken die er echt verstand van heeft om mij weer van ene kiskoop te behouden, eventueel tegen betaling of wat dan ook. Ik ken verder hier nog niemand dusja.
Iig zit ik hier wel goed zo te merken. :)
Net even polshoogte genomen bij mijn ouders, beetje zitten vragen, en mam kon het wel begrijpen maar har zoiets van kijk dan naar toyota, mazda of die merken. Nissan was ze niet zo over te spreken, iemand die weet waar dat vandaan komt, ik hoor juist het tegenovergeste lde? :P
-
weet niet waar je vandaan komt maar ik wil eventueel wel mee kijken hoor
-
Onwetendheid.. .
Welkom trouwens :P
-
Nissan is ondergewaardee rd merk. Als je hier langer meedraait en je verdiept in de achterliggende techniek ga je veel waardering voor het spul krijgen.
Dat maakt het merk juist ook zo leuk.
-
Nissan rijdt een stuk sportiever dan de meeste mensen denken van Nissan. Veel mensen denken dat Nissans als dweilen over de weg gaan omdat er veel oudere mensen in rijden...
-
@Laurens, Ja daarom, over de 1.6 en 1.8 hoor je idd wel verhalen van dat ze wat olie kunnen verbruiken maar dat de 2 liters toch bullet proof zijn.
En dan kom je op dit verhaal:
Onwetendheid...
Welkom trouwens :P
Onwetendheid...
Tja, ik weet dus nu van dit hok dat ook echt alles verrot aan het gaan is en is gegaan en dan ben je bang voor elke stap die je neemt. Moet ook eerlijk bekennen plezier in auto rijden is al een tijdje weg.
Keer jankend naast de snelweg gestaan toen mijn remklauw rechtsvoor vastliep en de 19 volledig in de slip raakte. Dat soort dingen...
Ik maakte graag veel km's, maar op dit moment voelt het als overleven.
Trouwens een foto van de olie die ik uit het blok heb gehaald:
(http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Fotos-0064.jpg)
De monteur zei zelf, daar is minstens 1-1,5 jaar niks aan gedaan, de vorige pipo heeft hem 9 maanden gehad en zou mij een beurt doen en verse apk en daar had ik voor betaald (was in onderhoud bij zijn vader in de garage).
Ik ben op dit moment in staat om naar friesland terug te rijden met de vw touran, en hem echt volledig de tyfes in de meppen. Die gast heeft mij zo hard genaaid met dit hok, en daar heb ik 1300 euro voor betaald?
Ik heb de verkoop advertentie nog opgeslagen staan, *NETTE en GOED ONDERHOUDEN*, my ass...
Dit is zo frustrerend en ik baal hier echt van, dan kun je misschien inbeelden dat ik niet veel durf meer heb...
@KeviNissan, ik kom zelf uit sittard , limburg, waar ik mij een goede nissan over ene paar maanden vandaan haal maakt me niet uit, als jij bv wat leuks in de buurt hebt staan kom ik wel langs. Dat maakt me echt niet uit. Bedankt iig!
-
In Brabant/Limburg zitten een paar van onze meest fanatieke leden (Jano, broers Jan en Har Smeets, en nog vele anderen).
Die willen je vast assisteren als het moet.
-
Dat zou heel fijn zijn! :)
Enigste minpunt, 1000 euro schuld bij mijn vader daar moet ik ook overheen zien te komen, hopen dat ik extra kan werken deze vakantie...
@RikP10eGT, idd daarom kies ook voor nissan. Een goede auto (lijkt mij ook gezien de verhalen op het forum) die niet al te bekend is en waar je heerlijk mee kan rijden en ook goed sportief mee kan rijden. En dat je van een 'opa mobiel' iets heel leuks kan maken, maakt het alleen leuker. ;)
-
ik kom zelf uit almere (flevoland) maar er zijn genoeg mensen die je er mee willen helpen denk ik.
als je wat bij mij in de buurt vind dan kan ik je wel helpen
-
Dankje. :)
Als jij (of iemand anders) toevallig wat leuks ziet, laat het weten trouwens!
Liefst bij een dealer eigenlijk dat ik mijn 19 kan inruilen dan.
-
Welkom hier, net even het verhaal door zitten lezen :) Succes met de zoektocht naar een mooie Nissan, moet vast wel goedkomen denk ik zo ;)
-
Die Renault past ook vast wel een 1.8 16v in van een CLIO/19 16v!
Is dat geen optie? Of is de auto reeds verkocht? :p
-
@Jeroen_NX, dankje, zal wel lukken. Ik denk dat ik met een goeie nissan veel meer lol zal hebben.
Sorry trouwens voor de binnenvaller. Ik had mij eigenlijk aangemeld om artikelen te lezen en alles. :P
@MaXxX, dan moet ik zoveel gaan ombouwen, van subframe tot aandrijving, dat is geen doen. En een 1.8 16v blok staat nog slechter bekend en dat zijn ook olie boten. Dus nee dank je. :)
-
mja nissan is zoiezo een goeie keus
erg sportief licht er overigens wel aan wat je wilt
een almera /primera oid
de nissans zijn iig veel goed koper in onderhoud dan jouw renault ik zou zelf nooit een renault kopen
nissan heeft per jaar enkel een beurtje nodig vooral de 1.6jes GA16DE zijn al helemaal onderhouds arm enkel nieuwe olie olie filter bougietjes lucht filtertje meer hoef je er eigenlijk niet aan te doen. omdat ze zoiezo al een dis ketting hebben.
een primera GT is zeker een goede keus schijnt erg snel te zijn maar een GT voor weinig geld ben ik voorzichtig mee vaak afgetrapte rotzooi.
als je het mij vraagt kan je beter voor een gewone primera 2 liter gaan iets minder snel maar nog zeker wel snel genoeg ! 131 pk die toch rond de 9 sec aan de 100 zit GT is volgens mij ook niet veel sneller.
en je hebt meer keuzes in kleuren en aanbod en prijs.
Gt hoor je vaak de lagers aan gort zijn of wat dan ook hoor je bij een normale sr20 minder over.
maar goed een GT blijft natuurlijk wel de creme de la creme onder de primera´s.
-
Gt hoor je vaak de lagers aan gort zijn of wat dan ook hoor je bij een normale sr20 minder over.
Dat is ten eerste vaak bij P10 GT's, ten tweede zijn ze niet aan gort maar verder gesleten dan gemiddeld en ten derde is dat pas tussen de 200.000 en 220.000 km ;)
-
p11 gt is zo vaak goedkoop omdat het geen gewilde auto is terwijl ze niet afgetrapt hoeven te zijn, en wat betreft het verschil kwa prestaties, ja die zijn er CKER wel dus dat is een beetje onzin wat je allemaal uitkraamt.
plus dat ik het GT(se) interieur veel mooier vind, en dan niet alleen de bekleding maar ok het dashbord is iets anders.
als ik een primera zou kopen en ik wil sportief rijden dan koop ik een GT en niet een gewone 2.0 omdat de GT volgens jouw wss afgetrapt is.
groetjes
-
p11 gt is zo vaak goedkoop omdat het geen gewilde auto is terwijl ze niet afgetrapt hoeven te zijn, en wat betreft het verschil kwa prestaties, ja die zijn er CKER wel dus dat is een beetje onzin wat je allemaal uitkraamt.
plus dat ik het GT(se) interieur veel mooier vind, en dan niet alleen de bekleding maar ok het dashbord is iets anders.
als ik een primera zou kopen en ik wil sportief rijden dan koop ik een GT en niet een gewone 2.0 omdat de GT volgens jouw wss afgetrapt is.
groetjes
+1.
Primera's zijn vaak niet eens bekend onder jongeren en al helemaal de GT niet... Vaak zijn het 40+ers die erin rijden en dat zijn vaak niet de vlotste/sportiefste rijders meer. Dus afgetrapt zal een Primera niet gauw zijn. (Uitzonderingen daar gelaten)
-
mwah volgens mij zijn juist de GT's de meest gewilde primera p11´s maar goed
ik zeg ook niet dat ze per definitie slecht zijn ik bedoel er alleen maar mee te zeggen let wel ff op wat je koop vooral een leek zoals hij.
natuurlijk is een Gt mooier ik zou ook liever een GT mystic Green oid kopen dan een standaard p11 2.0 maar als hij voor zoiets wil gaan kijken op de foto zag die rode er b.v wel netjes uit dan zou ik toch een kenner mee nemen iemand van het forum wellicht :)
zou jammer zijn dat hij een GT met motor schade zou kopen.
GTtjes worden al zeldzaam
ik kan me herinneren dat er ooit eens een discussie was over de prijs van een GT
dat een Gt in goede staat zo rond de 3500-4000 moest kosten en dat er 1tje op internet stond voor 2250 oid en dat men dat een bellachelijke prijs vond (dan zal er wel wat aan mankeren) maar goed dat terzijde :)
laten we ook maar ontopic blijven he :)
-
die discussie is al een tijdje geleden idd maar ben het er mee eens dat een goede (zoals de meeste hier in de club) zeker rond de 4000 WAARD zijn maar de verkoop prijs ligt altijd lager omdat ze niet gewild zijn en iemand die hem dus al meteen goedkoop aanbied omdat die bekend is met dit feit krijgt ook geen kopers wegens argwaan
-
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen.
:)
-
Maar in 9 van de 10 gevallen ben je met een Primera GT spekkoper vanwege de lage prijzen voor (relatief)
goede auto's ;)
-
ff semi offtopic @ Rens
De 2 liter motoren waar ik de vergelijking mee trok waren de motoren uit de P11-144 reeks en die zijn in alle uitvoeringen (op de versnellingsba kken na) identiek.
gr bb
-
Dan heb ik helemaal niks gezegd wouter ;) Ik vond het al niks voor jou om dat te zeggen :D
-
Haha ok, bedankt voor alle tips mensen en voor het warme welkom! ;)
-
Dat is gewoon het clubgevoel hier ;)
-
die discussie is al een tijdje geleden idd maar ben het er mee eens dat een goede (zoals de meeste hier in de club) zeker rond de 4000 WAARD zijn maar de verkoop prijs ligt altijd lager omdat ze niet gewild zijn en iemand die hem dus al meteen goedkoop aanbied omdat die bekend is met dit feit krijgt ook geen kopers wegens argwaan
precies, kijk maar naar mn GT
bijna gratis weg gegeven
-
Daar was ik idd te laat voor, heb er echt naar zitten kijken en toch die 19 bij mijn monteur afgegeven, had ik maar.... :P
-
ja ik denk dat het nu wel een tijdje rustig hier is met de GT verkoop
-
Heb ik de tijd om te sparen, maar hoezo, omdat het nu weer het seizoen is ofzo?
-
nee omdat er nu al een paar verkocht zijn, en die er hier nog zijn gaan nog lang niet weg ben ik bang
-
Haha ok op die manier, ach hopelijk blijft die 19 nog even rijden en tot die tijd hier de boel in de gaten houden. :)
-
Dat idee heb ik ook...
Want de meesten die hier zitten zijn in minder dan 2 jaar terug gekocht...
-
Of een leuke p11 se of een slx, mag allemaal, zal iig beter zijn als mijn 19. En ik ga er sowieso flink op vooruit, elektrische ramen bv, heerlijk!
Wat ik wel wil houden is cv met afstandsbedien ing daar ben ik wel aan verknocht nu haha, alleen infrarood is best irritant nog, rare fransen.
P11-144 is ook erg leuk maar nog vrij duur, dus over een tijdje als ik echt serieus aan het zoeken ben toch eens kijken of ze al iets in prijs gezakt zijn.
Doelstelling is volgend seizoen een primera te hebben, en liefst voor de winter. :)
-
Tja... ik weet niet wat je budget is maar voor een 2000 euro kun je een leuke P11 vinden hoor ;)
-
Ja dat lukt ook wel, maar eerst pap af betalen en afwachten wat die 19 doen. Dan kan ik echt ervoor gaan. :)
-
mischien rare vraag hoor, maar waarom wil je per se een Primera hebben?
koop een sunny gti, kosten geen drol, hebben elektrische ramen, abs en dat soort dingen (geen cv maar die kun je altijd zelf erop bouwen of dat is al gedaan door de eigenaar)
en gaan een stuk harder nog als een primera
-
Sunny vind ik persoonlijk geen mooie auto, ofja niet mooi, ik vind de primera mooier. :)
-
En luxer natuurlijk.
-
en trager :P
-
Traag boeit me niet zo, 2 liter sleurt goed genoeg door dat je normaal kan invoegen en is snel genoeg om die 1.4 te vergeten, lekker de ruimte, en de luxe, en gewoon weer lekker kunnen autorijden zonder problemen en torenhoge reparaties. :)
-
its yourre lucky day!
http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=28148.0;topicseen (http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=28148.0;topicseen)
-
Die wagen ken ik wel. Ziet er zeer goed uit!
-
Die is echt helemaal af! :D
-
daar komt mijn intrax onder vandaan :P
zit als het goed is nu een v-maxx setje onder
-
Jammer dat ik geen spaargeld meer heb na dat gedoe met die 19. :D
-
mischien rare vraag hoor, maar waarom wil je per se een Primera hebben?
koop een sunny gti, kosten geen drol, hebben elektrische ramen, abs en dat soort dingen (geen cv maar die kun je altijd zelf erop bouwen of dat is al gedaan door de eigenaar)
en gaan een stuk harder nog als een primera
Hij wilde volgens mij ook een grotere omdat hij zelf niet de kleinste is. En een primera is wat breder/ruimer natuurlijk.
Maar een sunny rijdt idd heerlijk, zeker met stuurbekrachti ng, electrische ramen etc zoals de gti heeft.
-
Idd, en vanwege de lange afstanden.
Ook iets is dat ik graag mountainbike, fiets achterin en ergens heenrijden en lekker trappelen. Dat zal niet echt makkelijk lukken in een hatchback haha.
Maar ik heb idd al wel eens vaker met een sunny gereden, schakelen als boter, heerlijk comfortabel, lekker stil van binnen, stoelen zitten best goed. Dus ik denk dat een primera alleen maar beter kan rijden! :D
-
Mijn mountainbije gaat ook regelmatig de kofferbak in van m'n primera hatchback! Voorwiel hoeft er niet voor uit en stoelen kunnen nog steeds op de achterste stand staan! Met een sedan heb je een stuk minder vrijheid door de vaste hoedenplank, opzoek naar een hatcback dus! Of een station natuurlijk ^-^
-
Maar ik heb idd al wel eens vaker met een sunny gereden, schakelen als boter, heerlijk comfortabel, lekker stil van binnen, stoelen zitten best goed. Dus ik denk dat een primera alleen maar beter kan rijden! :D
Sunny's zijn zelfs verrassend stil vanbinnen met 190 km per uur verbaasde me er over op de autobahn zondag.
succes met je zoektocht en misschien kun je de 19 nog binnen de renault club kwijt?
-
Hij haalt weer 190 mark? Dacht dat ie max 165 deed bij jou :P
-
haha ja dat was een grapje rens
Heb in duitsland 210 op de teller gehaald dus dat was op de gps 200 echte km.
Valt me niet tegen.
-
Ik vond t al zo'n traag hok :P
-
Ik vond t al zo'n traag hok :P
LOL
Dat vind ik nog steeds dus ik wil een GTI.
Maare we zijn een beetje zn topic aant vervuilen dus Bot maar weer.
-
Haha maakt niks uit, altijd gezellig. Beter als dat je 2 pagina's ego strijd hebt dat je niks voorstelt met je 1.4, dan vraag je je ook af waarom je betalend lid ben bij zo een club. Dit gaat een stuk gemoedelijker!
@x-trailrijder, ok dat verbaast mij! Suzuki swift van een kennis kreeg ik hem niet in haha. :P
-
Haha maakt niks uit, altijd gezellig. Beter als dat je 2 pagina's ego strijd hebt dat je niks voorstelt met je 1.4, dan vraag je je ook af waarom je betalend lid ben bij zo een club. Dit gaat een stuk gemoedelijker!
Dit is inmiddels een begrip binnen de club, iedereen is gelijk.
ook al hoor je vaak van andere clubs, dat dat niet zo is bij ons ;)
-
Haha maar ik verbaas me er wel over, op een suzuki forum word je volledig afgezeken en als je ruzie met 1 hebt kom je het forum niet meer op, renault forum is net een ego strijd, mazda forum zijn allemaal van die jonge sjappies. Beetje overdreven nu maar zo'n vergelijking kan ik wel maken.
En een almera, ik zou erin moeten gaan zitten kijken hoe het en of het gaat. N15 is best aantrekkelijk qua prijs, zelfde als de k11 primera. N16 is weer vrij duur, net zoals de k11-144.
Denk zelf nog steeds dat ik liever een sedan heb. :)
-
Primera is P11 en P11-144
Een K11 is een micra ;)
gewoon kijken wat je zelf wil
-
Hij wilde volgens mij ook een grotere omdat hij zelf niet de kleinste is. En een primera is wat breder/ruimer natuurlijk.
Maar een sunny rijdt idd heerlijk, zeker met stuurbekrachti ng, electrische ramen etc zoals de gti heeft.
Hmm cv met afstands bediening had ik wel op mijn sunny SR :)
-
afstandsbedien ing is volgens mij niet standaard. CV wel op de SR en gti.
-
@joopieboy, ik zal eens kijken of ik er een fototje van kan maken tzt! De mountainbije is ook niet al te klein aangezien ik zelf 1,85 ben en dus een Large frame heb gekocht.
-
mja als je een mountainbike zou willen vervoeren ga dan idd maar voor een primera p10 of p11 hatchback kwa ruimte ideaal voor jou fiets of je moet een almera hatchback kopen met fietsedrager :P
-
jah een sedan is dan echt niet ideaal zeg maar!
-
nee idd daarom heb ik zelf ook voor een p11 hatchback gekozen niet alleen voor de kofferruimte maar ook voor de audio installatie want in een sedan moet je meer moeite doen voor een mooi stukje geluid
hatch is altijd simpel :)
-
Oja, almera is N15/N16 enzo ja, sorry. :P
En qua audio, ik heb nu zelf een behoorlijke installatie in de 19 liggen. Bedoeling is de (dure) radio met parrot te behouden en weer mtx speakers erin, of toch duurdere hertz speakers tegen die tijd te kopen, en geen sub meer. Sub is leuk maar ik vind het de ruimte en alle moeite niet waard. Liever een goeie head unit (misschien een nieuwere pioneer of alpine met bluetooth en alles erop) en goeie speakers met een beetje kick bass door goed gedempte deuren en alles. Liever dat, dan weer zo'n lompe kist erin.
Ik heb trouwens vandaag staan kijken bij een almera 3 deurs hatch, sport model ofzo, mooie nissan velgen eronder, spoiler (vult de bolling van de achterkant mooi op) en lipjes rondom, zag er best goed uit.
Even naar binnen gekeken maar zo te zien aardig wat ruimte erin, dashboard is ook niet al te laag.
Hoe zit het met het stuur, is die in hoogte verstelbaar en zijn de stoelen goed verstelbaar of niet?
@joopieboy, ik zal eens kijken of ik er een fototje van kan maken tzt! De mountainbije is ook niet al te klein aangezien ik zelf 1,85 ben en dus een Large frame heb gekocht.
Ok dat zou top zijn, dankjewel!
Trouwens, nog even over de almera en de uitvoeringen, en motoren, lijstje van autoweek:
Almera 1.6 GX B H5 1998-2000 (geen elektrische ramen)
Almera 1.6 SLX B H5 1998-2000
Almera 1.6 SR B H5 1998-2000 (sportstoelen!)
Almera 2.0 GTi B H5 1998-2000
Gti zou erg leuk zijn maar geloof dat die net zo uniek is als de primera gt, dus je moet wel geluk hebben met zo een.
En van de 1.6, vanaf welke uitvoering is er cv met afstandsbedien ing? :P
Wie zijn hier trouwens mensen met aangepaste N15's? Ben wel eens benieuwd!
-
Oja, almera is N15/N16 enzo ja, sorry. :P
Wie zijn hier trouwens mensen met aangepaste N15's? Ben wel eens benieuwd!
Kippie-style (HB), phunky (sedan), stephan 0504 (sedan) en zo zijn er nog een paar die ik vergeet.
Maar kippie en phunky zijn het meeste gemod.
-
stephan 0504 (sedan)
Hey Mark, Sunnyboy LOL bijna goed, Stephan0501 hahahahaha
-
Ok dankje, eens zoeken dan wat je voor leuks kan met een primera!
Heel wat topics zitten door banjeren nu, maar er zijn echt veel schitterende almera's! :wedgie1:
Persoonlijk vind ik de kleur en stijl van ODINServ met oz'tjes en leuke verlaging zelf helemaal geweldig!
Maar goed, vind maar eens een goede N15, met lage km stand (minder dan 150k) en de luxe 1.6 SR uitvoering met elektrische ramen beetje in de buurt, word toch een hele operatie anders... :-\
-
Een almera is zeker een goede keus
veel luxe en opties overigens weet ik niet of een 1.4 lx uitvoering een hoogte verstelbaar stuur heeft denk het niet.
Als je een GTI mooi vind dan zou ik voor een Almera SR gaan die heeft namelijk exxact de zelfde opties als een GTI airco el ramen hoogte verstelbaar stuur mistlichten el koplampen el spiegels en CV
Of een SLX Die heeft ook de zelfde opties behalve een GTI bumper volgens mij.
Zeker zou ik voor een 1.6 gaan en de 1.4 laten staan. de 1.4tjes zijn zeker geen trage rakkers maar in combinatie met de airco merk je helaas wel een ontiegelijk vermogens verlies. de 87 pk in combinatie met de airco is net effe te veel
de 1.6 met 102 pk is een ideale wagen vooral in de 3 deurs hatch in de 4 deurs sedan versie is hij ook weer wat traag vind maja die is ook gelijk een stuk zwaarder
:)
-
Dank voor de reactie, weet ik nu ook weer genoeg van de almera. :P
Maar de 1.6 is met 106 pk niet misselijk te noemen, en qua maandelijkse kosten wel stukken aantrekkelijk. Maar goed, mountainbike moet erin passen, ik moet erin passen, stuur en stoelen moeten verstelbaar zijn etc. 'Gewoon' eens proberen.
1.4 is duidelijk een no go, heb nu ene met 80 pk, en 87 is niet wat ik zoek met sportiever en net wat makkelijk kunnen doortrekken vanuit lage toeren en makkelijk invoegen en alles. :P
Maar de 1.6 sr is helaas wel vrij moeilijk te vinden, maar die heeft dus dezelfde bumpers en interieur als de gti verder? Wat mij ook opvalt is dat veel almera's op marktplaats staan zonder uitvoering, dat maakt het zoeken wat ingewikkelder.
Maar sr is de enigste buiten de gti met elektrische ramen en alles?
-
de SR heeft de zelfde uitvoering en opties als de GTI dus bumper met mist lichten en alle andere opties die op de gti ook zit behalve de motor zeg maar
maar een SLX uitvoering heeft als het goed ook de zelfde opties alleen heeft de 1.6 slx geen gti bumpers standaard dus geen mist lichtjes verder heeft hij als het goed is ook gewoon alle opties
overigens mijn primera GX dus kale uitvoering van bouwjaar 97 heeft ook een in hoogte verstelbaar stuur dus misschien is dat wel standaard in alle uitvoeringen van de almera
-
Ah ok, dat is idd wel fijn.
En dat met elektrische ramen wat ik graag wil haha? :P
Sorry voor als ik zoveel vraag, bedankt iig voor de hulp. :)
-
een slx uitvoering van de almera heeft alles elektrische ramen airco hoogte verstelbaar stuur elektrische spiegels elektrische in hoogte verstelbare koplampen airbags toeren teller
alleen geen GTI bumpers maja deze zou je eventueel wel weer op kunen kopen :)
-
Ja idd, dat is wel te regelen.
Dus slx heeft al elektrische ramen en die dingen, ideaal.
Zit sr er nu boven of onder en wat heeft die meer of minder?
-
ehm de sr heeft volgens mij alleen een GTI bumpers spoilers en interieur voor zover die anders is
-
Ok top, heel erg bedankt, dan weet ik even genoeg.
Beetje zitten zoeken en dan kom ik op deze uit:
http://link.marktplaats.nl/254747659 (http://link.marktplaats.nl/254747659)
Netjes in de lak, zeer lage km's en verder lijkt het een goeie te zijn. :)
Toch eens kijken of ik ergens in een almera kan kruipen haha. ::)
-
Nette almera idd dit is een slx
optielijst slx
Optielijst
elek.ramen voor en achter, getint glas, centrale deurvergr., gordelspanners, derde remlicht, stuurbekrachti ging, airco, airbag bestuurder, neerklapbare achterbank, toerenteller, gelaagde voorruit, halogeen koplampen, startblokkerin g, buitensp.elekt r.verstelb., verstelbare voorstoel(en), verstelbaar stuur, Airbag passagier, Boordcomputer, Centr. deurvergr. (afst.bediening), Elektr. ramen, Lichtmet. velgen, Metallic lak, Mistlampen, Stuurbekrachti ging
-
Staat overigens ook nog een RODE GTI te koop voor die prijs :)
-
Ja ik weet het die ik een paar pagina's terug had gepost of bedoel je niet die primera?
Daar ga ik ook eens langs binnenkort denk ik.
Maar goed, beetje rond kijken is niet verkeerd, primera is wel paar stappen duurder. Wegenbelasting is het dubbele bv en verzekering gaat ook goed omhoog. En als een almera zat voor mij zou zijn waarom niet? Ben opzich wel eens met advies hier. :)
Maar de almera slx is lekker compleet, ideaal. Thnx voor het op te zoeken alweer!
Ik kon trouwens van de almera geen lijst vinden met zwakke plekken, jij toevallig een link?
-
volgens mij is dat hier op het forum te vinden
maar heel kort het beste kun je kijken naar een almera van na bouwjaar 1997 dus van 1998 en jonger
de bouwjaren van 1995 tot begin 1998 dus met het gestreepte grilletje en de grote achterlichten met oranje knippers
deze zijn nog net als de sunny erg gevoelig voor roest op de wielkastjes en de dorpels de modellen van 1998 niet meer dus die met het gaas grilletje en kleine strakke achter lichtjes.
De versie van bouwjaar 98 hebben verder weinig zwakke punten volgens mij
de motoren zeker niet deze zijn vanaf de sunny al niet kapot te krijgen tja dis ketting he
let wel eventjes op de bumper balk voor of deze niet veroest is dit schijnt zelfs bij de n16 almera vraag ronald nog voor te komen
maar de n15 2de type van bouwjaar 1998 heeft verder geen zwakke punten voor zover mij bekent gewoon een goede en betrouwbare auto die zeker niet hard roest
de roest problemen kwamen veel al voor bij de sunny´s en de almera van 1995 tot 1997
-
http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=6846.0 (http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=6846.0)
Hier dus (dubbel, maar goed ;) )
-
@Forsaken, alweer duidelijk uitleg top, dan weet ik dus dat ik naar de facelift moet gaan kijken. :)
Weer een hoop geleerd zo vanavond!
Verder motorisch gewoon goed betrouwbaar denk ik?
@Schief, dankjewel die zocht ik ja! :D
-
tja kheb nog niet eens zoveel verstand van autos kan je na gaan haha maar na 7 autos gehad te hebben leert men de puntjes wel kennen :P
je moet idd naar een facelift model gaan kijken kon effe niet op de naam facelift komen sorry
motorisch kan ik jouw verzekeren vooral de 1.6 dat dit een probleem loze motor is
ik heb em namelijk in een sunny sr gehad niet kapot te krijgen en rijden als een tierelier mijn motortje had 245000 gelopen en nooit problemen mee gehad ja 1x een dynamotje en bij 230 000 de koppeling ja mag het een keer
ow ja misschien een klein puntje wat ik was vergeten wat ik wel eens gehoord van een almera Sedan is dat soms een ruite wisser stangetje los kan schieten dus dat je ruiten wisser het niet meer doet dit is overigens simpel te maken maar heb het pas 1x gehoord bij een sedan versie :)
-
Sedan versie van de almera vind ik zowiezo niet al te mooi, 3 deurs hatchback word het dan. :)
Maar goed, buiten het gewone onderhoud geen rare dingen, klinkt beter als wat ik aan mijn 19 heb moeten verspijkeren. :P
-
haha jah idd
et enigste onderhoud 1x per jaar of om de 20 000 km effe nieuwe olie olie filter bougietjes en lucht filter en je bent klaar.
controleer wel eventjes de airco op werking dit had ik bij mijn primera p11 vergeten die bleek later niet te werken maja een airco service beurtje koste me 95 euro en hij werkt weer als een nieuwe :p
-
Om de 20.000 km pas de grote beurt en tussenin ene kleine beurt?
Damn, ik doe nu om de 10.000 een kleine beurt en 5.000 km daarna de grote. :P
Airco is idd ook lullig als die niet werkt. :P
-
kleine beurt????????????
waarvoor??
niet nodig haha ze verbruiken nooit olie voor zover ik weet heb 2 sunnys gehad zelfde motor 1 ga14de en 1 da16de die dus ook in de almera en de primera´s liggen
dus kleine beurt ik zou niet weten wat je dan moet doen bij een kleine beurt haha ?
-
Haha ok, ik heb ook niet echt een idee wat er gedaan word bij een kleine beurt maar zal het eens aan mijn monteur vragen. :P
Dat scheelt wel, lekker km's maken zonder om de haverklap voor een beurt te moeten. :P
-
idd
kleine beurt lijkt mij onodig je kunt alles zelf controleren dus
nee ga maar lekker voor een faceliftje almera SR of SLX en geniet van het rijden
en vrees niet voor de kosten :D
-
http://auto.marktplaats.nl/nissan/263809529-nissan-almera-1-6-gx-1999-airco-apk-tot-juni-2010-mooie-auto.html?return=eJxNkMtuwyAQRf8lktnFBrt2AxaqEvU%2FKmJcGYWXPGM1bdV%2F7yBnkdU53LmDEEYJ9esUH0G1J6kOMJt1WsYFMaumuaU8xzqY9YbZG4NQR9%2BYDdMRmugATGwm0fX1gsG%2F3b0WzILGVHXnqrvkjchJvCCRolhLRgtlGh4ts9O6nR6JPy6TwqeF0i8tfNwVaHCOW5hXN9ExQVlrWc6b5gyBXpAT4JTsrAcpBntl5qvqLy%2BvVf9O5ATdSr6n7fCUCnbdnLff9AEfwUUtpDw9R%2BZeInkY%2F%2F4BUURbiQ%3D%3D&df=1&fta=eNqFU8lu2zAQ%2FRVDB%2FdUgIu4w4cEvRRocyp6CQJjxCVVK1uCKSVKA%2F17h3KCpkWNnt5snHnzSIJV9jlbbavp1O0foMuVy5Zqaau529FtyLuxt26YLHEdtYa6jlnKhRsOGAXrQmtdN9qf7eByCnjUDSPWHgZ7nA7x1HrXPIGlxhg0DsXQrs%2BtZdthmHZkO2acMvR59H2IO2moDM0WHm9rdXdL7nbMkOIxuXp020xtF54inPaH9rgr3d6GYC4hU1aobTXAfaxci5Sy5bZqw7obE8JWSWqdEp9TLYgBmFMDnhJEXjciqTnJoAEMxk3iZ4yxoQV9jIiKKKZk8aVJmDeGB6nR10bREtecM%2BxHlJDGF58Kin2V1xAQG%2BUTP6NXK6pGIR9DuYJ6TkCEl7L4TUzYF3gtQunPg%2BKFL68li4hMs0DmpGsfPJ5XLGraIH8RkTqeCyklKCilwDpoovB%2BvWOUZOwHCHnfxeP9%2BK1IxTBhbIVC7ot6KFiwdRHNVvBYOUAdn1FQriTatLwczHz88CJ4iVduaW2tMC3%2FSKNRq2Kg%2Bp%2BQRfdif8ZrX21KbXUN%2Fkc8hhs4xDXEXvKbmzZnOL7SvhrHU9tMY%2FzyNJwLcXZBfLVfoZsK75Veiy8RlzLELecBa3Yd%2F7ZkPXjV4XMFpI%2F8mfwXfyb%2F5o%2Ff5rqfHr8DnC6tIH6XbK6msX%2BXL26BIyi5vAb93xIlV37E5v3m%2FAuWZTlf3UOpI%2FZ5WX4BUnIzcQ%3D%3D&fta_ind=10&fs=1#photo (http://auto.marktplaats.nl/nissan/263809529-nissan-almera-1-6-gx-1999-airco-apk-tot-juni-2010-mooie-auto.html?return=eJxNkMtuwyAQRf8lktnFBrt2AxaqEvU%2FKmJcGYWXPGM1bdV%2F7yBnkdU53LmDEEYJ9esUH0G1J6kOMJt1WsYFMaumuaU8xzqY9YbZG4NQR9%2BYDdMRmugATGwm0fX1gsG%2F3b0WzILGVHXnqrvkjchJvCCRolhLRgtlGh4ts9O6nR6JPy6TwqeF0i8tfNwVaHCOW5hXN9ExQVlrWc6b5gyBXpAT4JTsrAcpBntl5qvqLy%2BvVf9O5ATdSr6n7fCUCnbdnLff9AEfwUUtpDw9R%2BZeInkY%2F%2F4BUURbiQ%3D%3D&df=1&fta=eNqFU8lu2zAQ%2FRVDB%2FdUgIu4w4cEvRRocyp6CQJjxCVVK1uCKSVKA%2F17h3KCpkWNnt5snHnzSIJV9jlbbavp1O0foMuVy5Zqaau529FtyLuxt26YLHEdtYa6jlnKhRsOGAXrQmtdN9qf7eByCnjUDSPWHgZ7nA7x1HrXPIGlxhg0DsXQrs%2BtZdthmHZkO2acMvR59H2IO2moDM0WHm9rdXdL7nbMkOIxuXp020xtF54inPaH9rgr3d6GYC4hU1aobTXAfaxci5Sy5bZqw7obE8JWSWqdEp9TLYgBmFMDnhJEXjciqTnJoAEMxk3iZ4yxoQV9jIiKKKZk8aVJmDeGB6nR10bREtecM%2BxHlJDGF58Kin2V1xAQG%2BUTP6NXK6pGIR9DuYJ6TkCEl7L4TUzYF3gtQunPg%2BKFL68li4hMs0DmpGsfPJ5XLGraIH8RkTqeCyklKCilwDpoovB%2BvWOUZOwHCHnfxeP9%2BK1IxTBhbIVC7ot6KFiwdRHNVvBYOUAdn1FQriTatLwczHz88CJ4iVduaW2tMC3%2FSKNRq2Kg%2Bp%2BQRfdif8ZrX21KbXUN%2Fkc8hhs4xDXEXvKbmzZnOL7SvhrHU9tMY%2FzyNJwLcXZBfLVfoZsK75Veiy8RlzLELecBa3Yd%2F7ZkPXjV4XMFpI%2F8mfwXfyb%2F5o%2Ff5rqfHr8DnC6tIH6XbK6msX%2BXL26BIyi5vAb93xIlV37E5v3m%2FAuWZTlf3UOpI%2FZ5WX4BUnIzcQ%3D%3D&fta_ind=10&fs=1#photo)
die wilde ik nog even laten zien misschien een goeie keus elk geval vind ik het een super kleur en het is ook nog eens een 5 deurs hatchback misschien nog idealer voor jouw
en zeer goed koop ook wel wat kilometertjes 151 000 maar dat is nix voor deze motor
-
Die ziet er erg goed uit, en er staat gx maar heeft elektrische ramen dus dat kan niet.
Leuke kleur ook btw!
Voordeel is dat die bij een kennis in de stad staat. :D
Maar genieten zal wel lukken als ik wat degelijks onder mijn kont heb, en ik hoop dan toch dat de kosten mee zullen vallen.
Kans is wel dat het dan in andere dingen gaat zitten. LOL
-
ja idd ik vind die blauwe wel erg gaaf en het is ook nog eens een 5 deurs
Deze auto heeft zover ik kan zien ook gewoon de zelfde opties als een slx
enigste minpunt is dat hij een spoilertje mist maarja deze zijn in overvoled te verkrijgen
De prijs vind ik persoonlijk erg intressant het is dat ik net een p11 gekocht heb anders was ik er wel in geintreseerd geweest.
Heb je overigens nooit overwogen om jouw auto op marktplaats te zetten?
ik weet niet van welk bouwjaar hij is en of hij stuur bekrachtiging heeft maar meestal kan je er voor de export nog wel een 1000 euro voor krijgen dan kost je die almera maar 900
heb ik ook gedaan met mijn vorige toyota corolla gxi deze had ik schade gereden aan de achterkant. voor export waren ze er wel happig op :)
-
Inruil krijg ik 1000 euro idd, maar 2e hands zeker in deze staat gaat ie voor 1500 euro op mp.
Leder interieur, stuurbekrachti ging, allemaal dat soort dingen. :)
Alleen tja, ik moet wel een liefhebber vinden. :P
-
ja idd of export :)
-
Inruil krijg ik 1000 euro idd, maar 2e hands zeker in deze staat gaat ie voor 1500 euro op mp.
Leder interieur, stuurbekrachti ging, allemaal dat soort dingen. :)
Alleen tja, ik moet wel een liefhebber vinden. :P
Zet hem op het R19 forum te koop... (als dat bestaat)
-
Ja via de renault club dat hok tegen die tijd eens te koop zetten, maar voor ik dat doet moet ik wel weer wat spaargeld hebben. :)
-
vandaag met een gewone primera 2 liter van kennissan van ons gereden. 130 pk ofzo maar wat rijd dat gruwelijk. :D
En ook een auto waar ik niet op deze manier inzit:
(http://94.100.116.132/590600001-590650000/590641601-590641700/590641692_5_BHWf.jpeg)
:P
Reageert heel fijn en direct op het gas, remmen kun je fijn en goed doseren en reageert lekker. Koppeling (zelfs 160k km's oud) reageert fijner en koppelt beter als de mijne. Stoelen zitten hendig relaxt mis alleen wat zijdelingse steun, maar damn, je zit heel lekker, goed instelbaar en je hoeft niet te gaan hangen om goed te zitten. Ook kon ik overal lekker bij, stuur kon lekker omhoog en dan zag de tellers nog goed. Had lekker de ruimte om mij heen en de b stijl zat niet in de weg.
Waar ik wel aan moest wennen was de kont, en het uitzicht daarmee, spoiler was erg fijn met inparkeren moet ik toegeven. Verder is ie wel lekker breed en licht het als een blok op de weg.
Met standaard onderstel vond ik het al stugger, beter rijdend, minder zoekerig op hogere snelheden, stabieler op de weg, en minder overhellend als mijn 19.
Wat een verschil, ik ben om, nu sparen! :D
Almera moet ik nog even in rijden, maar dat zal ook wel erg lekker rijden, ik ben vooral benieuwd naar de binnen ruimte en of die ook zo heerlijk zit!
Wat trouwens ook erg fijn was, had het er net met laurens over op msn, wat trekken de primera's lekker door. De 2 liter pakt vrij laag in de toeren goed op, en deze begon vanaf de 3000 toeren nog eens extra hard te sleuren (denk lui ingereden). Onwijs lange halen met die versnellingsba k en met gemak 130 in zijn 3 en invoegen...
Ik vond het vrij maf, mijn 19 is echt zo niet. Ben op een gegeven moment gestopt bij 7000 toeren ding bleef door gaan. :D
Mijn 19 heeft het maxium koppel en vermogen erg laat (4700 max koppel en 5700 max vermogen) en net voorbij de 6000 gaat ie de begrenzer in... Dit reed toch wel stukken beter. 8)
-
Primera is gewoon een fijne wagen (om mee te rijden). Als bijrijder zit je ook nog lekker comfortabel.
-
idd... In een Primera heb je gewoon veel meer auto om je heen. Het zijn gewoon heel prettige auto's ;)
-
Ik merkte het ja, reed echt super! :D
Het voelt ook gewoon degelijk, bv alleen de deur dichtdoen, bij mij hoor je het een en ander rammelen/klapperen, en bij deze was het een *klonk* en de deur zat dicht. :D
-
ja idd ik heb dus ook een primera p11 gekocht gewoon voor het comfort
overigens als ik jouw een tip mag geven over een almera n15 of een primera p11 zou ik voor de primera gaan. ik denk zelf namelijk dat jij met je almera toch een beetje met je been ruimte komt te zitten ook vind ik persoonlijk de stoelen van een primera veel confortabeler dan van een almera.
De kont van de primera tjs ik denk dat je een sedan hebt gehad. die zal als je een orginele niet verlaagde p11 koopt wel wat meer zwabberen als je met hogere snelheden een bocht in gaat dat heb ik ook met mijn hatchback.
maar verder is het een heerlijk fijne auto de 2 liter waar je ook rustig tot 3000 toeren kunt rijden en schakelen dan loopt hij ook lekker rustig door met gemak naar de 80-100 zonder dat je een bult gas moet geven wellicht kan jouw renault 19 dat niet :P
ook hoef je voor het verbruik niet te vrezen ik haal gemiddeld met de 2 liter 1 op 13,7 dus dat is zeer netjes te noemen. bij wat sportiever rijden haal ik 1op12 dat is ook netjes.
maar een almera is ook zeker niet verkeerd wel een hatchback nemen dan ik heb in een almera sedan mogen rijden 1.6 en ik vond em niet echt sportief toch relatief zware auto denk ik.
ik vind toch de primera p11 2.0 het lekkerst :)
-
Dank voor je uitgebreide reactie alweer!
Ik heb nu hier een schitterende almera gti te koop zien staan, en laatst een mooie p11 gespot. Ud beetje kijken hoe en wat.
En tja, met mijn 19 rijd ik 1 op 11 en die dingen omdat als ik een beetje vlot wil invoegen toch wel goed door moet trappen. :P
Maar het verbruik van de 2 liter valt dus wel mee. Hoeveel km's haal jij gemiddeld uit een tank (en hoe groot is de tank eigenlijk?)
Bedankt nog maals en we zien wel waar we stranden! :P
Alles beter als mijn 19 iig. :D
-
ik reed met mn P11 GT 600Km, 1op11
en dan reed ik veel op de snelweg, elke dag 160km
-
Als ik me gewoon een beetje inhoud en een beetje denk aan het nieuwe rijden haal ik 800km op 1 tank met m'n P11-144 ;)
-
Netjes netjes! :)
Had je trouwens nog een foto kunnen maken hoe de mountainbike in de auto past? :)
-
Ik heb hem nog nooit vol afgetankt maar de meeste zeggen hier dat de tank inhoud van de p11 50 liter is
volgens autotrader is dit 60 maar dat kan ik niet bevestigen wel dat ik met 20 euro benzine toch met gemak 220 km kan halen praat in ongeveer over zo¿n 14/15 liter brandstof
-
mja de almera gti zal wellicht weer een stukje vlotter zijn dan een p11
2 liter
:)
-
P11 = 60 liter tank.
Heb er meer dan eens 52 liter in weten te kieperen.
-
volgens mij ook ja laurens :)
-
P11 = 60 liter tank.
Heb er meer dan eens 52 liter in weten te kieperen.
Stukje reserve he
Primera p10 is 50 liter maar soms gaat er 54 liter in.
-
en met die reserve tank kom je een heel eind nog
ik heb 80km gehaald. had geen keuze toen
-
Nou ok, zat km's te maken dus op een tank!
-
Ik zal voor m''n vakantie nog even een fototje maken ervan ;)
-
als je moet kiezen tussen almera of primera
Dan is almera gewoon scheur ijzer en primera meer confort.
Wil je meer auto voor je geld en alles wat degelijker en volwassener dan is de keus een Primera.
Zit best wel verschil in. Had een almera N15 uit 2000 en daarna een P10 primera uit 1995 en die primera zat gewoon veel beter in elkaar (om het verschil maar aan te duiden)
Daarnaast is een Almera GTi sneller en wendbaarder weer als een Primera GT.
maar het is leuk al die verbruiksverha altjes, maar ieder rijd op zijn eigen manier en verschillende wegens. Heb met mijn P11 nooit meer als 500 km kunnen rijden, met de P12 ook niet met de p10 ook niet en met de Almera 1.4 LPG kwam ik op 1 op 9 uit. Dus tja ligt eerder aan je zelf hoe zuinig een uit kan rijden
-
Stukje reserve he
Primera p10 is 50 liter maar soms gaat er 54 liter in.
Bij mij begint het lampje pas te branden als er al 52 liter uit is... Ik heb er zelfs al wel eens 56 liter in gegooid (vrij regelmatig eigenlijk)...
-
als je moet kiezen tussen almera of primera
Dan is almera gewoon scheur ijzer en primera meer confort.
Wil je meer auto voor je geld en alles wat degelijker en volwassener dan is de keus een Primera.
Zit best wel verschil in. Had een almera N15 uit 2000 en daarna een P10 primera uit 1995 en die primera zat gewoon veel beter in elkaar (om het verschil maar aan te duiden)
Daarnaast is een Almera GTi sneller en wendbaarder weer als een Primera GT.
maar het is leuk al die verbruiksverha altjes, maar ieder rijd op zijn eigen manier en verschillende wegens. Heb met mijn P11 nooit meer als 500 km kunnen rijden, met de P12 ook niet met de p10 ook niet en met de Almera 1.4 LPG kwam ik op 1 op 9 uit. Dus tja ligt eerder aan je zelf hoe zuinig een uit kan rijden
Haha ja idd, maar goed, als je wat vermogen over hebt dat is wel prettiger. Met stadsverkeer zal je wel merken dat ie meer lust, maar met snelweg verkeer loopt het gewoon rustiger. Mijn 19 als ik 140 tuf zakt die meter zichtbaar omlaag....
Maar goed, als ik een leuke almera gti tegenkom (staat al een erg leuke te koop) en ik heb het geld ervoor dan word het die als die mij bevalt. Primera bevalt zowiezo al goed, dus als ik daar een goeie gt kan vinden gaat daar de voorkeur naar uit.
Jammer dat we hier in nederland niet zoveel zonnedaken hebben als in engeland! :D
-
Zo, Nissan gevoel zit helemaal gebakken nu. Vandaag met een 100nx van een vriend van mij gestuurd, dakkie open, en lekker gaan met de 92'er 1.6 met carb. Reed erg lekker, en zeker het dakje open was super!
(http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00440.jpg)
(http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00441.jpg)
(http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00442.jpg)
(http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00443.jpg)
Jammer dat ze zo iets niet meer maken, wat een prachtige constructie die t bar, en rijden wat zo'n 100nx doet! :D
Tot zover de avonturen met andermans Nissans, mijn 19 joelt weer vanaf de 50 en rond de 80 vraag je je af of ie niet uit elkaar flikkert...
-
mja een almera gti is zeker een goede keus alleen niet zo zuinig en confortabel als een primers 2 liter of een GT
Uiteraard zoals de meeste hier al aan geven zal een een almera wel wendbaarder zijn en lsportievere weg liging hebben.
Maar omdat het een hatchback 3 deurs is heb je natuurlijk wel weinig ruimte.
Ook denk ik niet dat je mountainbike er in gaat passen puur omdat hij gewoon weg weinig laad ruimte heeft.
Ik zou echt voor een primera gaan. en als je geen GT kunt vinden zou ik toch eventjes kijken naar een sri of slx
maar goed je hebt tijd genoeg om je zelf te orienteren en misschien te proberen wat jij het lekkerste rijden vind.
:)
-
Haha ja idd, en ik heb zeker alle tijd, moet wel bekennen dat de gt echt flink duurder is in de maand en ik twijfel of ik dan kan opbrengen. Maar een gewone 2 liter en dan een luxe uitvoering is meer dan zat, zal iig stukken beter rijden als een Renault 19. (die staat trouwens alweer in de garage...)
-
Nou dat vraag ik me eigenlijk af
Ik denk namelijk dat een Gt kwa vaste kosten zeker niet duurder zal zijn dan een gewone p11 ik betaal 45 euro WA plus en 45 euro belasting per maand dit is idd in tegen stelling tot een almera iets duurder allemaal
Maar een Gewone 2 liter of een GT zal denk ik kwa vaste kosten niet veel uit maken hoogstens het brandstof verbruik zal iets hogerl iggen bij de GT
maarja dat heb je met een almera GTI ook hier zal de verzekering zeker niet goedkoop zijn de belasting daarin tegen zal wel gunstiger uitvallen omdat de almera vele malen lichter is ik schat de almera op 31 euro belasting per maand. De verzekering voor al jongere bestuuders denk ik gauw 45 euro WA +
Brandstof verbruik schat ik op 1op 10 a 1 op 12
Als je helemaal goedkoop wilt dan zou ik voor een almera SR gaan alle luxe en opties van de gti maar veel goedkoper in alles
maja dat is dan ook wel bijna 50 pk verschil :P
-
Haha ja, gewone almera is out of the question, of een gti, of toch een primera, primera heeft toch stiekem wel de voorkeur haha. :P
Maar 1 op 10 en 1 op 12 is opzich niet gek, verzekering is wel duur voor een beginnende bestuurder met 1 jaar no claim (tegen die tijd hopelijk), dusja. :P
Thnx iig voor je reactie!
-
ja ik had idd ook al wel verwacht dat de primera de voor keur zou hebben
Staan er een aantal te koop dus ook een rooie voor 3300 wel veel geld maar pas 103dkm gelopen :)
-
Ja idd, heb hem gezien, nadeel is dat ik ff het geld niet heb, grote beurt viel iets duurder uit als gepland (3 weken bezig geweest), auto 3 dagen terug, en nu staat ie weer voor nieuwe lagers achter die ineens gingen joelen.
Erg leuk allemaal maar zo schiet het echt niet op. :(
-
Heej joopieboy heb je onder tussen al een nissan gevindt? haha
je laat ons wel in spanning zo, het word still rond om jouw topic ;)
-
Leuk dat je reageert. En tja, laatste grote kosten zijn voorbij aan de 19, zie www.joopiesplace.nl (http://www.joopiesplace.nl), hij rijd nu goed en is goed. Ben bezig met ander werk, hoop sollicitaties gehad deze week en ben nu in afwachting van. Bij de mac kan ik zo een jaar contract krijgen.
Maar je verdient er geen drol en het is vies en irritant werk, echt niks voor mij blijkt.
Eerste keer dat ik binnen 2 maanden zoiets hebt van absoluut nee.
Dus tja, in afwachting van ander en beter werk. Zit nog steeds met de schuld bij mijn vader, en sparen gaat zo ook nog niet echt hard. Rooie p11 gt staat er nog steeds maar ik durf niet eens langs te gaan. Alle anderen zijn al verkocht, die als gt op mp en speurders stonden, heel raar.
Maar langs gaan, nee, bang dat ik het te leuk zal gaan vinden, en weer de teleur stelling als ik in mijn 19 stap.
Dus tja, weinig nieuws, gaat allemaal niet zo hard als gehoopt. :)
-
Nog even flink doorsparen, komt goed. ;)
-
Thnx, eerst een nieuwe baan dat is al iets. Dan word het ook wat ruimer in de maand en dan lukt de rest wel hopelijk. :)
-
Goed, eindelijk goed nieuws. :D
Aangenomen bij Volvo Kallen als poetser en algemeen medewerker, woei! :D
Dat is deel 1, de rest komt van zelf, wacht maar af. 8)
-
Congratz!
-
dat is toppie!! Nu ff sparen en gelijk een goede Almera GTi of Primera GT op de kop tikken.
een GTI zit in één schaal lager dan een GT kwa wegenbelasting, zal elkaar niet veel ontlopen kwa verzekering. Gemiddeld verbruik is voor beidde rond de 1 op 10 a 12, ontloopt elkaar echt niet.
tja, een GTI is wel meer een gooi en smijtkar en is sneller dan een GT. Een GT is meer een lekkere bochtenridder en cruiser!
leuke keuze hoor!!
Grtz Lucas
-
gefeliciteerd!
welke nissan ga je nu als eerst bekijken? ik las al een almera gti en een primera gt.
Vertel! :)
-
Gefeliciteerd!! O0 Leuk!
-
Thnx allemaal, ben er ook echt heel blij mee. 2 maanden geleden echt niks en nu aan het einde van de vakantie iets kunnen vinden. :D
Word denk ik toch een primera gt, als ik het doe, doe ik het goed, de grootte en ruimte van zo'n primera is gewoon een stuk prettiger. En tja, alweer het verhaal met de mtb en die dingen. Past er gewoon goed in.
En als het aan mij lag stond die rooie allang op de stoep hier, maar voor de 19 krijg ik geen drol terug en met 60 euro wat ik overhoud aan het eind van de maand nu red je de resterende honderden euro's niet. :P
-
Sluit geen compromissen meer, spijt is wat je eraan overhoudt.
-
dat is beter joopie boy :D
Zoiezo is de primera denk ik een goede keus die zal dan wat minder snel zijn als de almera maar veel meer confort bieden.
Overigens wil nog wel een tipje mee geven ik zag bij stenfert in dieren nissan dealer een zwarte almera GTI te koop staan dacht iets van 2950 eurie
:)
-
nee primera is beter Trunk maffia yoooo :P
-
ik was zelf erg aangenaam verrast door rens z'n primera! terwijl ik z'n leen almera weer helemaal niks vond, kon m'n benen daar niet kwijt zat tegen de middenconsole aan geklemt als het waren!
ben benieuwd wat je aanschaft!
-
@ mr.zap76: LOL trunk maffia :applaus:
Nou als hij ook maar een beetje krap zit wordt het geen Almera voor die lange jan. :D En GTi lijkt mij best duur in de verzekering (GT overigens ook), best jammer. :(
-
Tja, Gti en GT's zijn gewoon duur, maar met bijna 2 meter betaal ik liever iets meer voor redelijke ruimte en dat ik normaal kan zitten en bewegen als dat ik na 2 uur rijden een lamme poot heb van het bekrampt rijden. :D
De rooie staat er nog steeds, maar even het geld niet, anders was ie voor mij. :P
En trunk mafia? Gewoon plek voor 3 lijken, geweldig! :applaus:
-
Mja volgens mij is die rode gt ook niet in een supper staat als ik alleen al kijke naar de velgen ergens mist er 1 volgens mij.
Dat kan 1 dingen betekenen of lekke band of roekeloos rij gedrag van vorige eigen let daar dus wel eventjes op. of hij geen rere dingen doet aan de rechter voor kant :)