Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Wout-P11½ op 18:15:16, zaterdag 17 januari 2009
-
Hallo, stelletje nissan fanaten
Ik wilde m'n eigen even voorstellen: Ik ben Wout, 24 jaar en ik woon in Pernis.
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Nissan Primera 2.0 16v GX uit dec. '97
Praatjes over de auto: de primera heeft 112.000 km op z'n klokkie staan (net ingereden dus) en is altijd bij de dealer onderhouden. De vorige eigenaar is er volgens mij altijd heel zuinig op geweest, want hij lijkt wel als nieuw, nix geen krassen of deuken, echt een nette auto. Hij is verlaagd en staat op 16 inch velgen, dus hij ligt als een blok op de weg!
Wat een wegligging O0
Ook zit er een Sebring einddemper onder, voor een sportief maar beschaafd geluid.
Ik vind het echt geweldig rijden, wegligging, motor, geluid, bevalt me prima.
Gisteren gelijk ff m'n radio erin gepropt, dus muziek is ook aan boord!
Hoop en denk dat ik nog veel plezier ga beleven, zowel met de auto, als met dit forum!
Groetjes Wout
(http://i369.photobucket.com/albums/oo132/broodjeaap4000/SUC50247.jpg)
(http://i369.photobucket.com/albums/oo132/broodjeaap4000/SUC50248.jpg)
(http://i369.photobucket.com/albums/oo132/broodjeaap4000/SUC50249.jpg)
(http://i369.photobucket.com/albums/oo132/broodjeaap4000/SUC50250.jpg)
-
welkom wouter.
ziet er mooi uit jou primera O0
veel leesplezier hier op het forum :)
-
Als nieuw ! Welkom !
-
wat een mooie verse primera! Ziet er idd zeer goed onderhouden uit!
Veel plezier ermee en hier op het NCN Forum! nog plannen voor de toekomst met de P11?
grtz Lucas
-
bedankt voor het warme welkom.
@ Lucas: Plannen zat, maar eerst ff kleine dingen: ff beurtje geven binnenkort, carkit eruit slopen want ik mot zo'n ding niet.
Plannen: Zou wel Xenon-verlichting willen, voor het geld hoef je het in ieder geval niet meer te laten.
Als de middendemper eens lek gaat, mischien een rvs pijp tussen kat en einddemper.
maar ga eerst eens ff kijken of zo'n kunstof kofferbak-inlegbak (hoe noem je dat?) wat is en die dan bestellen.
Het ding wat meer pit geven lijkt me ook wel leuk, bijv. ander inlaat/uilaatspruitstuk en nokkenassen. maar kan daar nog niet zoveel voor vinden, voor de sr20de. zoektips?
-
Op het forum is genoeg info te vinden, de ledenpagina's even doorspitten, daar is ook genoeg info te vinden. Als clublid heb je toegang tot nog meer informatie en de sponsoren die je goedkoper tuning spullen kunnen leveren, en ook een lekbak voor achterin trouwens.
grtz Lucas
-
had het al eens globaal doorgespit, maar moet nog maar eens me eigen erin verdiepen.
clublid worden wil ik ook nog wel gaan doen, en een beetje meetings bezoeken.
bedankt! O0
gr Wout
-
dan ben je mooi optijd ;)
de 25e is er een nieuwjaarsmeet in lelystad.
kun je ook even de sfeer komen proeven.
-
de 25e is er een nieuwjaarsmeet in lelystad.
jammer, dan moet ik werken, ff kieken of ik vrij ken krijgen, komen er veel menschen opaf?
gr Wout
-
ja hoor, wordt flink druk ;)
http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=24322.msg331211#new (http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=24322.msg331211#new)
-
Welkom
Auto ziet er heel goed uit man. :)
-
Hey, die heb ik meerdere malen op internet te koop gezien. Goede keus. Hele nette wagen.
En welkom O0
-
hallo en welkom.
Die ziet er als niet uit die wagen, mooi bakkie!
Zo'n kunstof plaat ding heb ik nog liggen ergens in de garage van mijn oude P11.
Heb dat ding toen van ebay gehaald uit duitsland.
Is gewoon een plaat van kunstof die opgerold kan worden, zal es zoeken voor je.
-
Welkom!!
Nete bak! :)
Veel plezier ermee.
-
Hey, welkom hier.
Nette P-11, en weinig gelopen.
Veel plezier hier, ltr.
-
Welkom bij NCN
Mooie Primera heb je en hij ziet er erg goed uit :)
Veel plezier ervan en veel veilige km's gewenst ^-^
-
bedankt voor de leuke reacties allemaal :applaus:
voel als een warm welkom :)
gr Wout
-
Howdie welkom .
Nice daily ride :)
-
hallo en bedankt voor de reacties, ben er nu een paar keer mee naar me werk gereden Pernis-Maasvlakte, 45km, en ik moet zeggen dat rijdt goed, de eerste 500 meter door het dorp krijg ik wandelende nieren, maar de rest is 1 plak asfalt, en dat rijdt echt heerlijk, zit in no time aan de 140-150 km/u en eigenlijk merk je het niet eens echt, is nog best stil/comfortabel dan, sebring uitlaat laat zich lekker horen bij het optrekken, zeker als het spulletje een beetje op temperatuur is.
trekkracht is er ook voldoende, pakt van lage toerentallen lekker op, en gaat boven de 4000 tpm echt lekker trekken. de auto zelf zou nog heel wat meer vermogen aankunnen, heb ik het idee.
das wat voor in de (nabije) toekomst. vraag me af wat er uit te halen is als je inlaat, uitlaatspruits tuk en nokkenassen vervangt? hij heeft nu 130 pk, maar iets van 150 pk moet dan toch wel haalbaar zijn, lijkt mij. :D
moet natuurlijk wel een daily-driver blijven.
dat was weer een kleine update, zal hem van de week eens wassen en nog wat pics hier neerkwakken.
groeten Wout.
-
Mooie bak zeg!
denk inderdaad dat 150-160PK zonder al teveel gezeur mogelijk is. Sportieve nokkenassen en een 2.5" uitlaatspruits tuk zou daar al flink bij moeten helpen en uiteraard de ontsteking op 17"! Veel plezier ermee!
-
ja, dat van die ontsteking ben ik hier al heel wat keren tegen gekomen, zal me er eens in verdiepen.
wout
-
Welkom, nette wagen. Erg mooie kleur, mooi in de lak. Motorruimte ook als nieuw, zo zag het bij die van mij er ook uit toen ik em net had gekocht O0
-
welkom
ziet er goed uit je P11
ik heb een setje andere nokkenassen over
en vanwaar die forum naam?
je heet wouter en je naam hier is huugoo?
-
hugo is m'n bijnaam, al m'n vrienden noemen me zo, zelf mijn eigen meissie heeft me nog nooit wout genoemd, dus vandaar.
dat van die nokkenassen zal ik eens in m'n achterhoofd houden, bedankt.
gr wout
-
knap bakkie O0
-
knap bakkie O0
dank u, ben er ook best een beetje trots op
-
Das een gave bak vent O0, aardige foto's ook in dat natuurgebied bij ons mooie dorp. :applaus:
Veel plezier ermee !!! ;)
gr. DOM ::)
-
MrZap op het forum heeft nog goedkoop goed nokken liggen voor jou motor.
Dat samen gt uitlaatspuitst uk... Gt ECU en iets hogere brandstof druk en je ben al een heel eind.
-
Als je voor niet al te veel geld toch meer vermogen wilt zou ik de volgende dingen doen:
- GT nokken
- GT computer
- ander uitlaatspruits tuk
Vraag DaMasterPNut naar een prijsindicatie . Die heeft hetzelfde gedaan met zijn tamme SR20De. :)
Willen je nog iets meer fun boven de 4000 rpm dan kan je nog een open luchtfilter monteren.
Die Sebring uitlaat klinkt zeker goed. Ik heb hem zelf ook en ik ben ook erg te spreken over het geluid. Vooral in combinatie met het spruitstuk en luchtfilter.
-
leuke adviesen allemaal, als je meer pk wilt moet je gewoon een snellere kopen ;)
10-15 pk winst ga je niet merken!!
en anders meteen goed doen zoals de P10 turbootjes hiero ofzo, goed alternatief voor ipv een snelle wagen kopen ;)
-
leuke adviesen allemaal, als je meer pk wilt moet je gewoon een snellere kopen ;)
10-15 pk winst ga je niet merken!!
als je met die wijzigingen een beetje een gt kunt benaderen, vind ik het zat, als ik een 300 pk turbomotor wilde, kocht ik wel een impreza!
maar bedankt voor het meedenken en alle suggesties.
wout
-
kan je net zo goed mn SR20DE kopen die ik weg ga doen
hoef je alleen nog een ECU te zoeken
-
Als je voor niet al te veel geld toch meer vermogen wilt zou ik de volgende dingen doen:
- GT nokken
- GT computer
- ander uitlaatspruits tuk
kijk eens post naar boven.
leuke adviesen allemaal, als je meer pk wilt moet je gewoon een snellere kopen ;)
10-15 pk winst ga je niet merken!!
Dat ben ik niet helemaal eens. De wilde nokken in mijn p10 merkte je beren goed.
-
kan je net zo goed mn SR20DE kopen die ik weg ga doen
hoef je alleen nog een ECU te zoeken
Hoezo wat wil je met je gt ecu gaan doen dan ?
-
piggyback van lucas erbij nemen
-
jullie speculeren hier nog harder over dan ik zelf joh! ;D
ik heb het ding 5 dagen, ga eerst nog eens lekker genieten van hoe hij nu rijdt. modificaties komen er in de loop van de tijd wel.
zal ook divalo eens contacten, eens kijken wat hij hier mee kan (wat niet, denk ik)
gr Wout
-
die kan heeeel veel haha
-
kijk eens post naar boven.
Ik zie het.... :) Had dat nog niet gelezen.
Dickstyle nokko's zijn wel weer wat duurder (eigenlijk gewoon veel duurder dan 2e hands GT nokko's) en geven voornamelijk vermogen in hoge toeren. Volgens mij is dat bij GT nokko's net anders.
-
leuke adviesen allemaal, als je meer pk wilt moet je gewoon een snellere kopen ;)
10-15 pk winst ga je niet merken!!
De 20 pk die ik heb gewonnen is absoluut merkbaar.
-
ik denk dat ik die kant maar eens op ga kijken, is voor een leuke prijs net wat meer pit. bij turbo ingrepen ben je gauw een paar ruggen verder als je het goed wil doen, dus dat vind ik geen optie. 20 paardjes erbij om net wat lekkerder te kunnen spelen, das waar ik naar opzoek ben. :D
gr wout
-
Wat hier ook al eerder gezegt is dat zijn de kleine items die je makelijk betaalbaar kunt aan passen.
Wil je inderdaad meer dan 30/40 pk wilt.........w ordt het een redelijk duur grapje.
Is het alleen om een beetje te gooien & smijten met je wagen dan zou ik persoonlijk eerst met je onderstel/wegligging beginnen. dat verschil voel je echt ;)
Ga es met Divalo praten en een rondje rijden >:D en als je wilt kan je ook met mijn auto & Divalo een rondje doen :wedgie1:
-
gooien en smijten kan al, hij is al lekker stug verlaagd, en 205/50r16 bandjes. dus dat zit wel snor.
heb nu juist het idee dat de auto i.c.m. dit onderstel wel wat meer vermogen aan kan.
wout
-
Aha ;)
dus bel Divalo maar voor wat pk-tjes O0
-
rustig, rustig, heb net genoeg pesos verloren aan een slopel omega mv6 :kopslag:
eerst maar eens sparen, dan kijken wat de mogelijkheden zijn.
heb ff pm naar dick gestuurd en kreeg direct wat terug van hem.
nokko's bij hem vandaan is meer iets voor motoren met hogere compressie, 10,5 op 1, en bij mij is het 9,5 op 1. op zijn advies ga ik eerst eens naar een uitlaatspruits tuk zoeken (zijn er nederlandse bedrijven die dat leveren? heb nog nooit iets uit het buitenland besteld) en GT nokko's schijn ik dus ook wel te kunnen doen (moeten het dan perse P11 nokko's zijn, of kunnen ze ook uit een P10 komen?) dit i.c.m. ontsteking op 17 graden moet wel een merkbaar verschil opleveren denk ik.
gr Wout
-
De 20 pk die ik heb gewonnen is absoluut merkbaar.
en jij had meteen een gt moeten kopen :D
niet om lullig te doen tegen heren tuners hier, maar je auto leren kennen (leren rijden en de grenzen kennen) heb je meer aan als tunen.
zijn genoeg mensen met een berg aan tuning op een sr20DE, maar met mijn bone stock sr20DE was er maar bar weinig verschil te merken.
Neem me zelf als voorbeeld, een CAI is leuk in de hoger toeren, maar daar onder is het een dooie boel.
kwestie van consessies maken.
zelf merk je vaak wel de vooruit gang in pk winsten of nM's, maar als er iemand met een tragere wagen de bochten toch beter neemt, beter schakeld, dan verlies je nog steeds de stijd ;) Maar goed, zelf kan ik A niet rijden en B ik heb geen snelle wagen :D
desnietaltemin (wat een woord) blijft het op krikken van je vermogen wel leuk. En voordeel met de sr20de zijn de eerste 10-15 pk winsten de kosten niet en erg goed te doen. Alleen wat daarna :D
SS kan je van Ebay afplukken, en meteen een 2.5 incher downpipe nemen, kom je al een heel end.
-
clublid geworden!! :cheer:
althans, het inschrijfformu lier de mail-deur uitgedaan.
-
officieel welkom!!!! ;)
-
Heel mooi! Welkom!
-
SS kan je van Ebay afplukken, en meteen een 2.5 incher downpipe nemen, kom je al een heel end.
heb nog nooit eerder iets op ebay gekocht, ik zou graag ervaringen van anderen horen die bijv. een uitlaatspruits tuk gekocht hebben via ebay.
weet niet goed waar ik op moet letten, ben best huiverig, zeg maar.
ik hoor graag wat meer daar over, want prijzen van 80-120 euro klinkt mij (iets te) mooi in de oren.
gr wout
-
heb nog nooit eerder iets op ebay gekocht, ik zou graag ervaringen van anderen horen die bijv. een uitlaatspruits tuk gekocht hebben via ebay.
weet niet goed waar ik op moet letten, ben best huiverig, zeg maar.
ik hoor graag wat meer daar over, want prijzen van 80-120 euro klinkt mij (iets te) mooi in de oren.
gr wout
er is nog maar weinig wat ik niet van ebay haal eigenlijk.
enige wat je even moet gaan doen is een Paypal account aanmaken.
Deze regelt het betalingsverke er en kan je ook meer zekerheid geven.
voor de rest kan er eigenlijk heel weinig misgaan, velen binnen de club bestellen hun hele maand salaris aan de ebay hiero :D
-
heb nog nooit eerder iets op ebay gekocht, ik zou graag ervaringen van anderen horen die bijv. een uitlaatspruits tuk gekocht hebben via ebay.
weet niet goed waar ik op moet letten, ben best huiverig, zeg maar.
ik hoor graag wat meer daar over, want prijzen van 80-120 euro klinkt mij (iets te) mooi in de oren.
gr wout
Als betalend lid zijnde kun je bij een korte door mij geschreven 'how-to' lezen over hoe dit in zn werk gaat ;)
-
ik heb me eigen ingeschreven en betaald, dus dan ken ik me daar binnenkort eens in verdiepen, dat ebay gebeuren.
gr wout
-
welkom hier en een heel erg nette p11 O0
als je meer vermogen wilt kun je beter gelijk een GT kopen, de kosten die je hebt om een gt te evenaren kun je beter in een GT blok steken.
maar N/A tunen is leuk en kost echt heel veel maar echt heeeel veel vermogen zal er niet uitkomen (ik spreek uit eigen ervaring) ik wet nu dat je gewoon beter meteen een snelle auto kunt kopen.
groet kevin
-
heey Wout,
je hebt zeker een nette p11. O0
goeie keus ik heb er zelf ook een, En de zelfde kleur ;) Ben ik niet meer de enigste voor zo ver ik weet,
Hij kan er makkerlijk nog 200000km tegen.
de mijne heeft er ook net 141300km gelopen ;) op gas :P is ook een stuk goedkoper ;)
Maar nog veel plezier met je auto verder.
groeten,
nico (primera-SE)
-
Hey huugoo, ga je zondag anders mee naar eindhoven ik ben dit weekend ook in pernis.
gr
ludolph
-
Hey huugoo, ga je zondag anders mee naar eindhoven ik ben dit weekend ook in pernis.
gr
ludolph
sorry, dat zit er helaas niet in. geen tijd.
volgende keer beter!
wout
-
Zo, kofferbak-schaal-inlegding-ofzoiets besteld, ken ik m'n vieze werkschoenen weer gewoon achterin gooien!
En een K&N 57i kit besteld, dus als het spulletje binnen is, ff monteren als het weer het toelaat. Ik hoop dat het ding een lekker geluid gaat maken, want daar heb ik het wel voor gekocht, want die halve PK die het op schijnt te leveren, daar geloof ik niet in.
voorzichtig begin, maar de eerste mods komen eraan.
volgende mod: xenon!
wout
-
das mooi
mocht het k&n filtertje nou niet een lekker genoeg geluidje maakt, dan kan ik je de GreenStorm wel aanraden >:D
-
Zo, kofferbak-schaal-inlegding-ofzoiets besteld, ken ik m'n vieze werkschoenen weer gewoon achterin gooien!
En een K&N 57i kit besteld, dus als het spulletje binnen is, ff monteren als het weer het toelaat. Ik hoop dat het ding een lekker geluid gaat maken, want daar heb ik het wel voor gekocht, want die halve PK die het op schijnt te leveren, daar geloof ik niet in.
voorzichtig begin, maar de eerste mods komen eraan.
volgende mod: xenon!
wout
het weekend ander een minimeet?
-
het weekend ander een minimeet?
ehh, de primera heeft net 10 kratten heineken naar pernis gesleept om zaterdag te vieren dat ik een halve abraham ben geworden.
heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik de hele zondag in een coma ga liggen, maar we moeten binnenkort eens wat afspreken, als ik de zooi binnen heb. filter ging 2-3 weken duren.
gr wout
(ja ik weet het, ik heb nooit tijd)
-
ach ja je hebt bier toch ;)
maare begint bescheiden dat tunen en voor je et weet is je halve primera verbouwd LOL :D