Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: SquonkSC op 01:23:21, dinsdag 11 november 2008
-
Hi Folks, :)
Ik heb me vandaag aangemeld en ik zal me even voorstellen.
De naam die ik in het dagelijks leven draag is Michel, ik ben sinds 16 dagen, 42 jaar oud en op dit moment bezig met het opstarten van een eigen ICT bedrijf.
Mijn eerste auto in 1991 was een Nissan Micra 1.0, daarvoor verplaatste ik mij d.m.v. het openbaar vervoer, :'(
dus zelfs een Micra met een bromfiets motor was een zegen. Ook al viel het met mijn 1 meter 92 niet echt mee.
Daarna in 1994 kocht ik een Nissan Sunny 1.6 hatchback, een zeer fijne auto waar ik 15 keer mee naar Lissabon en terug ben gereden,
Helaas heeft mijn ex de Sunny in de prak gereden. Er stond toen 435.000 km op de teller.
Ik heb zeer weinig onderhoud gepleegd aan die wagen en hij liet me desondanks niet een keer in de steek. O0
Toen heb ik in 2001 even 2 maanden in een Fiat Uno gereden waar in die korte tijd van alles gewoon afviel en los trilde. Wat een takke wagen! >:(
Dus in 2001 terug naar Nissan, en wel een juweeltje, Nissan Primera 1.6 Sedan bj 1995, met 114.000 km op de teller.
Super wagen waarmee ik ook weer veel kilometers (eindstand 389.000 km) heb gemaakt. O0
Inmiddels uit armoe geboren kon ik de meeste reparaties aan die bak zelf doen en dus ook weer minimale kosten aan gehad,
en altijd gaan met die banaan.
In de begin jaren kon ik er 210km/u mee rijden op de Franse wegen, maar ik hield me netjes aan de 190km/u. ;)
Toen op een zeer regenachtige avond, reed ik in de stromende regen en hagel naar huis, en door het lawaai van de hagel hoorde ik de motor niet,
en had dus niet in de gaten dat de motor stond te koken en de koppakking werd opgeblazen. :-[
Opeens zag ik tot mijn schrik dat de temp. meter helemaal in het rood stond en zette de auto direct op de vluchtstrook,
maar het kwaad was al geschied. :'(
De radiator was van onderen opengebarsten en al de koelvloeistof was in een keer weggevloeid met een kokende motor tot gevolg.
De reparatie zou rond de duizend euro kosten en ik liet me door anderen over halen een andere auto aan te schaffen. :-X
Achteraf bezien had ik beter die duizend euro voor mijn mooie Nissan uit kunnen geven want de auto's die ik hierna reed waren gewoon rampgebieden op wielen.
Ik had geen geld voor een fatsoenlijke Nissan, dus liet ik me de volgende ellende aansmeren!
Een Opel Sintra 2.2 1997, onvoorstelbaar wat daar allemaal kapot aan kan gaan!!?? En het ging ook allemaal kapot
Assen, Homokineten, Wiellagers, Stuurkogel, Catalisator, Op hol slaande boordcomputer. Te erg voor woorden!
Hierna een Renault Mégane 1.4 waarvan ik alle kabel stekkers heb moeten vast tapen omdat ze constant los trilden.
Bijna 2000 euro aan vervangende onderdelen en 4 keer stilstaan op de snelweg en zelfs een keer midden op een overweg met naderende trein!! :o
Kon het kreng gelukkig makkelijk van de overweg afduwen, maar het was een close call.
Maar na het verliezen van mijn baan, had ik geen geld om deze Franse ellende eruit te doen.
Mijn zoon had ermee langs de afrastering van de buren gereden met vier stuks, één meter lange krassen tot gevolg.
En mijn vrouw reed de neus tegen een betonnen pilaar in de parkeergarage, dus het zag er ook niet uit.
De Mégane werd door ons liefkozend "de frikandel" genoemd. ;D
Toen, nu 6 weken geleden werden mijn vrouw en ik van achteren aangereden door een bestelbus. :o
Mégane total loss!! Ambulance en politie erbij, ik even buiten westen en wij beiden veel pijn in de nek.
Vijf weken met de bus en de fiets, met dit fijne najaarsweer, maar!!!
Het verhaal heeft een happy end! :D
De expert van de verzekering schatte de Mégane op 1900 euro. (hij was gezien de al bestaande schade nog geen 1200 waard).
De man heeft ons erg gematst, dat is duidelijk.
En nu ben ik dus weer terug op het vertrouwde Nissan nest, en ik ga nooit meer anders!!!!
Ik heb dus voor 1850 euro een Nissan Primera 2.0 LX hatchback gekocht met 177.000 km op de teller.
Eerste eigenaar, volledig dealer onderhouden met onderhoudsboek je met ieder jaar keurig 2 stempels.
Facturen van alle beurten en onderdelen erbij. De vorige eigenaar heeft dit jaar nog de radiator en de volledige uitlaat van voor naar achter vervangen,
de airco gereinigd en afgevuld, en een grote beurt gegeven bij 175.000 km.
Die man is super zuinig geweest, en de auto rijdt als nieuw, ik was bijna vergeten hoe fantastisch deze bakken rijden!
Ik heb voorheen bij een autohandelaar gewerkt en zat vaak in Mercedesen en BMW's, maar de Primera doet er qua rijgedrag zeker niet voor onder.
Dus al met al was de aanrijding een geluk bij een ongeluk.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn trotse Nissan.
Ik ben ook van plan de nodige aanpassingen te doen waarvan ik tzt ook foto's zal plaatsen
Groeten,
SquonkSC
-
Welkom.
Is het al binnenkort??? FOTO'S!! :)
-
Haha leuk verhaal om te lezen :)! Mooi dat je weer terug bent bij Nissan, hoop dat je weer een hoop jaren zonder problemen kunt rondrijden, zo te horen heb je al de nodige tegenslagen gehad!
Er zitten hier met mij wat ICT'ers op het forum, dus vertel ook gerust iets over je bedrijfje ;)
-
welkom
en dat noem ik nou eens voorstellen, weet nu al alles van je ;)
-
Hahaha! Geniaal dit, leuke voorstelling! O0 Welkom hier en veel plezier gewenst op ons forum! O0
-
Zo wat een mooie inleiding.
Welkom en wens jou veel plezier toe op het forum en met je auto
-
Welkom!
-
Dus al met al was de aanrijding een geluk bij een ongeluk.
dat kan niet iedereen zeggen ;)
veel plezier met je bakkie en welkom op het forum!
-
Hele leuke inleiding michel.
Welkom op ons forum.
We wachten met smacht op de foto's
-
Noujah leuk kan ik het niet noemen hoor.,.
jezus wat heb jij veel pech gehad met je autos.. hopelijk heb je hier weer wel veel plezier van!
enne welkom hierzo
-
Noujah leuk kan ik het niet noemen hoor.,.
jezus wat heb jij veel pech gehad met je autos.. hopelijk heb je hier weer wel veel plezier van!
enne welkom hierzo
Uiteraard bedoel ik leuk geschreven...l ogisch toch :P
-
Mooi verhaal :) De gebeurtenissen zelf natuurlijk niet ;) Veel plezier met deze Primera en houd hem heel ;)
Van welk bouwjaar is de Primera?
-
Hi Folks,
Wat een reakties, haha, geweldig. O0
Het bouwjaar is 1996, het is een P10.
Wat betreft de foto's. Gisteren ben ik naar Rotjeknor op en neer geweest en gezien het weer onderweg, ziet de wagen er nu niet uit.
Ik moet 'm even door de wasstraat halen en dan als het weer een beetje mee zit, zal ik foto's schieten.
Het mooie van pech is dat het de mooiste verhalen oplevert. Geluk is saai en duurt doorgaans ook veel korter. ;D
(survival mentaliteit die ik mij in de loop der (pech) jaren heb aangemeten)
In ieder geval bedankt voor dit warme welkom! O0
Greetz,
SquonkSC
-
Hi Folks,
Ik moet 'm even door de wasstraat halen en dan als het weer een beetje mee zit, zal ik foto's schieten.
Wasstraat >? Das nou weer jammer.
-
hallo en welkom.
leuke introductie, dat zouden nou meer leden moeten doen, was gewoon hoogstens interessant om te lezen.
ben idd benieuwd naar de foto's en wens je veel rijplezier in de P10.
grtz
Colin
-
Wasstraat >? Das nou weer jammer.
wilde al nix zeggen
maare wel eens gedacht aan Meguiars?
-
Wasstraat >? Das nou weer jammer.
Ik was 'm graag met de hand, maar niet met dit weer.
's winters was ik de auto sowieso niet, want dat werkt als een soort regendans. :)
Voor de foto's zal ik deze keer een uitzondering maken, en ik denk dat ik de foto's schiet bij de wasstraat, want ik vrees dat ie in een uurtje weer smerig is.
Meguiars?? Wat is dat?
Gr,
SquonkSC
-
haha iedereen die weer lekker antiwas straat hiero is en pro meguairs.
Als deze man dat nou gewoon lekker niet wilt doen :D
Verbaasd me dat er niet eens opmerkingen zijn over dit stukje:
.............E r stond toen 435.000 km op de teller.
Ik heb zeer weinig onderhoud gepleegd aan die wagen en hij liet me desondanks niet een keer in de steek. O0
......
gewoon foto's maken ook al is die vies ;)
-
Ok dan, omdat jullie zo aandringen. ;)
Eerst dan maar mijn favoriet.
Bij de handelaar heb ik de dag teller op nul gezet en wat gebeurde er na precies 7,7 km rijden??? :o :D
(http://lh6.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmS8kiGM2I/AAAAAAAAACk/dNdJYjEbmvE/s800/04112008008.jpg)
Moet toch een goed teken zijn niet waar? O0
Dit is mijn eerste niet zilvergrijze auto. Ik vind deze kleur blauw wel ok. Ook de velgen zijn wel cool.
(http://lh5.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmRT_ZELnI/AAAAAAAAABM/0Fd1A5Kusnk/s800/Voorkant.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmRUN0mk9I/AAAAAAAAABU/ncDlDbdDStw/s800/Zijkant.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmRU16ZfiI/AAAAAAAAABc/gj5plqC3yKo/s800/Achterkant.jpg)
Ja, een voor mij zeer vertrouwd interieur. :) Ik ga hier wel het een en ander aan modden.
Daar zal ik in de toekomst uitgebreid melding van maken.
(http://lh5.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmRVEb7PGI/AAAAAAAAABk/UFgO0YITN4I/s800/Interieur%201.jpg)
(http://lh6.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmRVvLmuWI/AAAAAAAAABs/u1zsw6pKviY/s800/Interieur%202.jpg)
Het motor compartiment is gortdroog zoals het hoort, alleen zweet er een beetje olie door de kleppendeksel pakking aan de voorkant.
(http://lh5.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmR4D2fo1I/AAAAAAAAAB4/sKnY7zFNNeY/s800/Motor.jpg)
Hier een close up van de pakking. Kan dit kwaad? Moet ik hier wat aan laten doen en wat kost dat ongeveer?
(http://lh4.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmR4kSsVVI/AAAAAAAAACA/mGQo5n69peo/s800/Dekselpakking.jpg)
Hier kwam ik net pas achter. Flink wat roest aan de bovenkant van de achterklep, maar waar dient dat ding voor?
De scharnieren zijn wel roestvrij.
(http://lh5.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmR5O4nWkI/AAAAAAAAACI/oKvMsoRmOU4/s800/Roest%20bij%20achterklep.jpg)
En dit had ik al gezien, blaasjes rondom de ruitenwisser. Is hier iets aan te doen?
(http://lh5.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmR5_9IwfI/AAAAAAAAACg/VczOyJ4VBik/s800/Blaasjes%20bij%20ruitenwisser.jpg)
Alvast bedankt voor eventuele tips en reacties.
Gr,
SquonkSC
-
wat betreft de kleppendeksel die wat lekt:
nieuwe pakking is niet zo duur, en vervangen is goed zelf te doen
-
Die pakking kan niet kwaad. Maar voor de mooi wel leuk om te vervangen.
Kost bijna nix en zijn zat mensen die je willen helpen
Waaronder ik
EDIT sunnyke was me voor
Die blaasjes ik ook wat aan te doen. Maar dan moet je iemand anders van de club hebben.
Ik ben niet zo goed in het schuren en plamuren en schilderen :P
-
Tging toch over de sunny ;)
gewoon goede auto O0
Meguiars is spul om je auto te poetsen..
ziet er een stuk beter uit dan door de wasstraat..
en krassen op je auto id wasstraat komt ook nog wel eens voor :-X
http://www.meguiars.nl/
grt mark
-
Afgezien van die roestpuntjes nette auto om te zien ;)
-
Even poetsen die primera
Verlagen
En veel van genieten.
-
Iemand nog enig idee waar deze roestige strip bovenaan de achterklep voor dient? :o
En zijn die ergens te krijgen?
(http://lh5.ggpht.com/_Qr8MaUFoXG0/SRmR5O4nWkI/AAAAAAAAACI/oKvMsoRmOU4/s800/Roest%20bij%20achterklep.jpg)
Verlagen doe ik niet, te veel drempels in NL >:( :)
-
Even poetsen die primera
Verlagen
En veel van genieten.
+1
liefst poetsen met meguiars ;)
top spul!
-
+1
liefst poetsen met meguiars ;)
Geen idee moet ik laurens een vragen hoe hij mijn auto altijd weer glimmend krijgt :P
-
Geen idee moet ik laurens een vragen hoe hij mijn auto altijd weer glimmend krijgt :P
lambal ::)
-
lambal ::)
Hey hey ben meer van de techniek he
-
welkom hier! nette wagen heb je daar! wat betreft die roestige strip zou je de nissan dealer even een belletje kunnen geven, staan je graag te woord weet ik uit ervaring. en anders is er vast genoeg te vinden op de sloop of binnen de club. verder geen idee waar dat ding voor dient.
wasstraten zijn tegen woordig wel redelijk krasveilig mits auto's van te voren worden afgespoelt. anders word het zand namelijk mee gevoerd door de borstels wat de krassen vormt.
mequiars is een merk van poets/polijst middelen voor zowel exterieur en interieur van auto's. pracht spul simpel in gebruik door duidelijke beschrijving en altijd een mooi resultaat. wat mij echt opvalt is de wax die heel lang z'n werk blijft doen!
in iedergeval welkom!:)
-
Bedankt voor de tips, O0
Ik zal een langs de dealer rijden voor die strip.
Wat betreft de wasstraat, ik spuit 'm altijd af voordat ie door de wasstraat gaat, dus kans op krassen is klein.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het me niet zo boeit.
Er zitten al de nodige krasjes op, vooral rond de handgrepen en het slot.
Het is een 12 jaar oude auto, en ik heb ook rimpels en kraaienpootjes, dus een krasje van de wasstraat zal me echt een zorg zijn.
Ik zal dit keer de auto wel goed onderhouden, want ik wil er zo lang mogelijk in rijden.
Ik overweeg een G3 installatie. De p10 uit 1996 kan gewoon een G3 certificering krijgen, scheelt een hoop poen en spaart het milieu.
Met het aantal kilometers dat ik rijd heb ik die 2000 euro binnen een jaar terug verdient.
Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties en tips!
Gr,
SquonkSC
-
Zo... ook ff jouwn topic doorgelezen ;)
Mooie auto hoor O0
En erg grappig die foto met alle 7's !! hahaha
Beetje jammer van die roest maarja, valt vast wel te fixen, alhoewel dat bij de achterruitwiss er wat lastiger word of nie?
laters!!!
-
Ha die Daan,
Leuk dat je ff hier kwam kijken. :)
En die 7's zijn niet getruukd, ik was zelf stom verbaasd.
Dat ie een keer op 177.777,7 staat is natuurlijk niet bijzonder, maar dat ie dat precies doet op 7,7 km (dagteller) vanaf het moment dat ik bij de handelaar weg reed is natuurlijk uniek. :D
Zijn die klein dingen die het leven leuk maken. :)
Gr,
Michel