Nissan Club Nederland
Meetings & Evenementen => Aftertalk Meetings & Evenementen => Topic gestart door: Laurens op 20:28:35, zondag 09 november 2008
-
Hier verder mannen :cheer:
Idd Marcel, alles voelt bloedje snel aan als je 1400 gewend bent :P Hahaha
Nee zonder gein, waren lekker rappe karretjes!! Cursus was het dubbel en dwars waard!!! Zonde van zo weinig aanmeldingen!!
Morgen komt de verslagje online! Verderz zou ik zeggen op naar het volgende cursus. Kijken voor de racecursus. Zijn wel wat gegadigde voor denk ik zo! ;)
Oja, was het bijna vergeten!! Aan te raden iedereen ff een goede reiniging doen, desnoods ook ff een bodemreiniging in de wasstraat. De water wat ze gebruiken is niet zo best voor de autos op zijn minst gezegt zeg maar :)
-
Ik vond het ook een top dag mannen! En ook een mooie beker naar huis..:) 2e plaats.
Racecursus lijkt me idd ook wel een keer vet!
Ik zit met smacht te wachten op de foto's en het verhaal maar doe vooral lekker rustig aan, en geniet nog ff van de zondagavond :D
-
Mooiste vond ik dat die instructeur positief verrast was over mn remmen. Mijn remweg voor een auto op winterbanden zonder ABS lag een heel stuk onder het gemiddelde :)
Verbazingwekke nd wel hoe makkelijk een 325i om gaat op gewoon nat asfalt.
Aan de ene kant jammer dat we met zo'n select gezelschap waren, aan de andere kant was het allemaal wel lekker beheersbaar en overzichterlij k.
Minder gezellig was het er ab-so-luut niet om O0
-
Verbazingwekke nd wel hoe makkelijk een 325i om gaat op gewoon nat asfalt.
Die rotonde was ook Epoxy vriend :P Je bent toch niet dwars gegaan op het asvalt?
-
Tijdens dat 30 seconde parcourtje kon je t ook al merken en zien aan sommigen bij uitkomen van scherpe bochten.
-
Tijdens het parcourtje kon je zien wie echt lekker kunnen sturen en gas durven te geven ;) ROFL!
-
Oja, tuurlijk!!! Had ik me ook heel erug enthiosiast op laten gaan in die tweede ronden!! ;D
-
'Zal ik em achteruit rijden?' :D Had wel verwacht dat je zou winnen, Jano! Vind het wel een
eer dat ik gewonnen heb.. Was ook een kwestie van geluk, maar ging met de intentie de auto
in: 'Alles of niets.. volgas en rammen met dat barrel!' :P Is gelukt, ik weer blij!
-
'Zal ik em achteruit rijden?' :D Had wel verwacht dat je zou winnen, Jano! Vind het wel een
eer dat ik gewonnen heb.. Was ook een kwestie van geluk, maar ging met de intentie de auto
in: 'Alles of niets.. volgas en rammen met dat barrel!' :P Is gelukt, ik weer blij!
Is natuurlijk vanzelfspreken d dat mijn tijd niet mee deed he...
Vandaar eerste rondje verkennen, en tweede lomphard knallen!!! ;)
Dat koste dus overigens ook de nodige extra tijd, wat achteraf eik nog wel meeviel gezien de hoge stuntwaarde op dat moment :P
-
Ik ben ook best trots op de 2e plaats, het einde was echt het moeilijkst..wa chten totdat die achterbanden weer grip kregen en (vooral niet te vroeg he jeroen ;) ) weer op je gas :P super vet
-
Zo zag het er niet uit hoor Jano ;) hahaha :D
-
325 got pwnd by me laatst. Ding leek stil te staan, dus je kan beter sparen voor een primera turbo.
-
picssssss
-
picssssss
+1
-
325 got pwnd by me laatst. Ding leek stil te staan.
Dan kan je best wel wel heel hard fietsen freek!!!!!!. je prim. is toch kapot??
-
piccis
-
Voor de zoveelste keer, die bak van Freek is niet kapot maar presteert alleen niet optimaal meer.
-
Wil de pics wel posten, maar heb met Jano de afspraak gemaakt dat hij eerst een verslagje van de dag maakt.
Daarna post ik de overige pics.
-
Verslag met foto's is veel leuker idd...komt goed zo te horen
-
Dan kan je best wel wel heel hard fietsen freek!!!!!!. je prim. is toch kapot??
Wat demeesterpinda zegt.
-
Ga weg man, 180 pk N/A vs 250 pk met turbo...
En harder als 50 zijn we bijna niet gegaan met die dingen. In zn 1 en 2 trekt elke auto wel lekker als je het goed doet.
-
ben benieuwd naar wat foto's jongens
kijken wat ik gemist heb
-
Ik haal mijn reactie wel weg om discussies te voorkomen, gaat tenslotte om de dag, niet om wat voor auto ik wil,
wie er sneller is, praat pk's en wat voor auto een ander heeft gepwnd ;)
-
ben benieuwd naar wat foto's jongens
kijken wat ik gemist heb
heel wat ken ik je vertellen :P
-
Wat hebben jullie eigenlijk allemaal gedaan?
Wat is er anders dan de slipcurcus?
-
Driften op de Epoxy-baan (Donuts draaien met eigen of leenauto)
Noodstop maken met 80 km/uur en dan uitwijken naar recht en links (nat wegdek)
Uitwijken op de Epoxy-baan dmv. waterstralen
Parcours afleggen: tijdrijden met een BMW 325i
Bermrijden: uit de berm(epoxybaan) komen met 35 km/uur
-
Iig geen saaie dingen als doorgeeftechni eken qua sturen en slalommen vooruit en achteruit.
Was een leuke mix (voor mij) van herhaling van de vorige keer en nieuwe fun-onderdelen.
Volgende keer gewoon weer :D
-
Waren nog vrij pittige onderdelen, althans, op voorhand verkijk je je er lelijk op.. ' Pff, wat is nou 35'
Nou geloof me, genoeg om rond te gaan! ;)
-
Foto's zullen idd voor zich spreken. Ik ga zometeen ff een verslagje maken, dan kunnen de andere picca's vandaag wss nog gepost worden! :)
-
Laatst prodrive rij-en sliptraining gedaan
Echt wel toffe ervaring!!!
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPVUXZIQ.jpg)
-
Driften op de Epoxy-baan (Donuts draaien met eigen of leenauto)
Noodstop maken met 80 km/uur en dan uitwijken naar recht en links (nat wegdek)
Uitwijken op de Epoxy-baan dmv. waterstralen
Parcours afleggen: tijdrijden met een BMW 325i
Bermrijden: uit de berm(epoxybaan) komen met 35 km/uur
Is dat niet hetzelfde als een slipcursus?
-
Toffe pic! O0
-
Is dat niet hetzelfde als een slipcursus?
Nee joh.. driften en 007 slips enzo zit niet in een anti-slipcursus...
Verderz is het verslagje klaar:
Afgelopen 9 november was het zover! De rijvaardigheid straining bij ProDrive Training te Lelystad!
Het was weer vroeg op de zondagochtend, maar het beloofde een zeer leerzame en vooral erg leuke dag te worden!
Om 09:00 was het verzamelen in Lelystad bij ProDrive. s’Ochtends werden we welkom geheten met een lekker bakje koffie en een, uhum, een gebakje. Vervolgens werden we de theorielokaal in geloodst. Hier werd 1 uur lang (!!) wat algemene zaakjes besproken, zoals de juiste zithouding, instelling van spiegels zonder dode hoek, menselijk tekort als bestuurder en dergelijke. Nadat iedereen weer wakker was, was het eindelijk op naar buiten, de baan op!!
Het ochtendprogram ma begon met de berm-oefening. Een vrij simpele oefening waarbij je met een lage snelheid de auto de denkbeeldige berm weer uit moet sturen. Dit werd nagebootst op een verkante epoxylaag. Voor sommige was dit een eitje en voor andere een gelegenheid om al dwars te gaan!
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/87ded955.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/f019fb5c.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/3d25351b.jpg)
Na een aantal keer deze oefening gedaan te hebben en vooral de beperkingen en de mogelijkheden van de auto’s gecombineerd met juist wel of geen ABS en winterbanden gezien te hebben was het weer welletjes. Op naar de volgende oefening!
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/1b538489.jpg)
De volgende oefening: Het driften op een gladde rotonde!!
Deze oefening zou gebeuren in twee BMW´s 325i van ProDrive zelf. Na de BMW´s opgehaald te hebben kon de uitleg beginnen. Ik was blijkbaar meer gecharmeerd van de BMW waar ik net in had gezeten dan de instructie :P
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/55ceb1d6.jpg)
Na iedereen een demorondje te hebben gegeven kon de pret beginnen!!
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/1749a2dd.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/dbb4657a.jpg)
(http://s297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/878a09de.jpg)
Met eigen auto erop mocht ook, een mogelijkheid die een aantal zich geen tweede keer lieten vertellen…
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/73ffe27a.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/4d5edc13.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/321aac5d.jpg)
s’Mmiddags werd de lunch verzorgd. Na een kom kerriesoep, salade en wat broodjes achter de kiezen te hebben stonden de meeste al weer te popelen om weer aan de slag te mogen.
Toen kwam het volgende onderdeel aan bod: Namelijk de 007-slip. Je hebt er weinig aan, maar ontzettend gaaf om te kunnen natuurlijk! De slip hield in: achteruit aan komen rijden en de auto doormiddel van een 180 graden slip vervolgens weer de tegenovergeste lde kant op verder laten rijden.
Na weer een uitleg en demo was het zelf proberen!
Ook hier ging het niet meteen geheel soepeltjes af. De pylonen werden zo vaak omver gereden dat we die op een gegeven moment niet eens meer terugzetten.
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/bd3e568b.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/00564330.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/2a0d51d2.jpg)
Na het omgooien van de BMW’s was het tijd voor de uitwijkingsoef eningen. Hierbij werden onverwachts en willekeurig aantal stralen water de grond uit gespoten en was het de bedoeling deze te ontwijken middels remmen en uitwijken.
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/991b2f5b.jpg)
Vervolgens op hogere snelheid om reactievermoge n te testen op aanwijzing van de instructeur uitwijken.
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/888ea42b.jpg)
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/b024e6fb.jpg)
Na kort wat aandacht hieraan besteed te hebben een korte remproef. Hierbij hebben we de stopafstanden bekeken bij verschillende snelheden.
De laatste onderdelen zijn we vrij vlotjes doorlopen om terug te kunnen naar de Epoxyrotonde om weer te gaan driften. Iedereen had het aan de einde vrij goed door hoe het moest.
(http://i297.photobucket.com/albums/mm214/MarcelMaat/7a244ab1.jpg)
Als afsluiting van de dag hebben we een parcourtje op tijd gereden in een van de BMW’s. Dit ging de meeste lekker af, op een enkele dwarseling na. We zullen geen namen noemen! ;)
Vervolgens terug naar het restaurant voor de prijsuitreikin g en de afsluiting. Onder genot van een drankje werden prijzen uitgerijkt. Marcel was als eerste ontzettend trots, gevolgd door Danny op de tweede plaats en Laurens als derde. Vervolgens
een evaluatie van de dag, een uitreiking van wat goodies en niet te vergeten de behaalde diploma’s. Na een vrijwillig applaus en een handdruk zat deze leerzame, actieve maar vooral super vette dag er helaas weer op!
Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid, en ik zou zeggen op naar de volgende cursus!!!!
Grtzz
-
Heel leuk stukje Jano! Volgend jaar ga ik zeker weer mee! O0 Dan speel ik wel fotograaf en laat ik de beurt over aan anderen de beker te winnen!
Ook namens mij en mijn broer, bedankt voor de fantastische dag boys! O0
-
leuke picca's
had graag mee gewild maar het kwam even heel slecht voor me uit plus dat ik het uiteraard vergeten was
-
Mooi stukje Jano! Thanx voor het niet noemen van mijn naam :P Was in ieder geval een erg gaaf dagje en ook absoluut zeer leerzaam :)
-
Voor de zoveelste keer, die bak van Freek is niet kapot maar presteert alleen niet optimaal meer.
niet zo happen ;)
-
Niet zo offtopic
-
Leuke foto's + verhaal!
2e plaats staat nu nog even op de schouw te pronken :D
-
Mooi dat het leuk was mensen O0
-
Haloo..
Leuke foto's idd.. Mooi stukje Mr. Instructor O0..
Ohh.. wat een mooie rode auto's..
Is er trouwens sprake over een race cursus? of heb ben ik weer aant ijlen :o?
-
niet zo happen ;)
hap hap
haha
leuk verslagje Jano.
hebben jullie je wagens wel goed afgespoeld, spul wat ze gebruiken schijnt aardig klote te zijn voor rubbers etc etc
(althans dat verteld de instructeur bij mijn anti-slip cursus)
Is dat niet hetzelfde als een slipcursus?
anti-slip cursus basis zitten de basis spulletje erin, noodstop, uitwijken, uitbreken achterzijde correctie en correctie op dat rondje (uitbreken achter in bocht)
dit leek het programma nummero 2.
-
Ik wilde gister door de wasstraat (Bas Autowas) voor een programma met bodemwassing maar ik was te laag. Kwam met de bumper tegen de geleiderail aan dus moest achteruit terug :(
Morgen es ff bij de Esso vragen over die Tigerwash dat ook kan.
-
:D
Oja, en de racecursus zal hem wss niet worden. Dit gezien het máár een tiendaagse cursus is die máár rond de 1000 euri kost. Ga wel kijken voor een alternatief op termijn :)
-
Das maar 100 euro per dag joh, eitje
-
Daarom, mja, als ik voor mezelf spreek, met die 1000 euro doe ik dan ff andere dingentjes ;)
-
Ja logisch, ik ook :D
-
Kijk..
Nu wete bij wie we moete zijn als we geld nodig hebbe..;)
of je nou voor 1 man of voor 10 betaald..:D
-
Psies, iets met hoe meer zielen etc etc :P