Nissan Club Nederland
NCN Club Sponsors => Aanbiedingen => Topic gestart door: Kerbstone op 00:12:57, donderdag 23 oktober 2008
-
Phormula Knock Analyser (KS-3 KS-4 en de KAP)
The Monitoring Solution uses the KS-3 Knock Detector as a permanent fixture within a high performance vehicle. The KS-3 will constantly monitor the engine for signs of knock.
(http://img84.imageshack.us/img84/6112/knock20computerdw0.jpg)
http://www.phormula.co.uk/KnockDetection-KS-3.aspx (http://www.phormula.co.uk/KnockDetection-KS-3.aspx)
Voor de juiste werking zijn er enkele video's gemaakt
http://www.phormula.co.uk/Video.aspx (http://www.phormula.co.uk/Video.aspx)
De prijzen zijn als volgt:
KS-3 248,00 euro per stuk
KS-4 349,00 euro per stuk
K.A.P (Knock Analyser Pro) 240,00 euro per stuk
De verzendkosten naar je huis bedragen 7.95 (Verzekerd)
-
wat kun je hiermee doen als ik vragen mag?
-
Detonatie detectie. Oftewel PINGELEN het meest dodelijke voor een verbrandingsmo tor.
-
dan gaat je motormanegment lapje toch branden?
waarom zit er anders een knocking sensor op?
-
Nee je lampje gaat niet branden. Een apparaat als bovenstaand is volledig toegespitst op knockdetectie. Want je ECU kan wel knock meten en maximaal 2 graden ontsteking verlaten maar als hij dan nog steeds knockt loopt de motor in de soep zonder dat jij het weet.
-
Nee je lampje gaat niet branden. Een apparaat als bovenstaand is volledig toegespitst op knockdetectie. Want je ECU kan wel knock meten en maximaal 2 graden ontsteking verlaten maar als hij dan nog steeds knockt loopt de motor in de soep zonder dat jij het weet.
Sorry voor mijn late reaktie !
Freek bedankt voor de kundige uitleg ;)
-
Nee je lampje gaat niet branden. Een apparaat als bovenstaand is volledig toegespitst op knockdetectie. Want je ECU kan wel knock meten en maximaal 2 graden ontsteking verlaten maar als hij dan nog steeds knockt loopt de motor in de soep zonder dat jij het weet.
En helaas spreekt hij ook nog uit ervaring
-
Freek had het bijna bij het juiste eind, als er pingelen wordt geregistreerd zal het motormanagemen t eerst het mengsel verrijken en indien dan nog nodig zal hij in twee stappen van 2 graden de ontsteking verlaten, dit is overigens alleen zo bij P10/N14 modellen. De modellen er na zijn veel meer geavanceerd en kunnen per graad terug regelen en hebben geen limiet, dit in verband met de brandstof kwaliteit die in Europa kan varieren.
Andersom werkt het ook, tank je 98 oktaan (wat steeds minder verkrijgbaar is) zal het motormanagemen t de ontsteking ook tegen de pingelgrens kunnen vervroegen waarbij vermogen en koppel kan toenemen, dus hoef je je ontsteking niet meer op 17 graden te zetten want dat doet hij zelf.
-
antwoorden verplaast naar juiste topic (http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=14767.msg302741#msg302741)
-
wil dus zeggen dat je een p11 niet meer hoeft te vervroegen?
-
Je kan het wel doen, maar in principe doet hij het zelf je maakt alleen de veiligheidsmar ge wat kleiner