Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Budje op 14:17:37, dinsdag 14 oktober 2008
-
Hans (GA16DE) attendeerde me op dit forum! Zit ook op GoT (DaMasterPnut ook hier zeker) en nissanboard.de
Ik rij al sinds september 2000 in een Primera P11-144 2.0 Sportplus. Toen gekozen als leaseauto omdat deze zo'n goeie wegligging had, veel vermogen, veel goodies, en met LPG G3 te krijgen was. Toen had Nissan alleen een 85 pk turbodiesel, wat echt niet veel was in die auto. En ik rij zowiezo liever in benzine. Na twee en een half jaar zaten de eerste 160.000 km er alweer op en heb ik besloten om hem over te kopen want hij reed nog zo lekker. Kreeg een goede aanbieding van leasemaatschap pij en ik hoopte dat ik daar nog lang van plezier zou hebben. Heb er ook altijd zorgvuldig mee gereden. Wel heb ik hem nooit ontzien zodra de motor warm was maar altijd met respect voor de techniek. Hij heeft daarna een tijd geschorst stilgestaan want ik had hem toch niet nodig, mijn vrouw is er daarna weer mee gaan rijden, en sinds twee jaar rij ik er zelf weer in (geen leaseauto meer want zelfstandig). Wat ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb. Hij is zeer betrouwbaar gebleken, rijdt goedkoop en ik er staan inmiddels 340.000 kilometer op. En de beurten (wel altijd bij de Nissan dealer die ik inmiddels goed ken) altijd stipt uitgevoerd.
Een paar opmerkingen:
- Onder garantie zijn de voorste wieldraagarmen gereviseerd, dat is het enige opvallende maar een typische Primera kwaal. Dat was nog in de leasetermijn.
- Verder heb ik in die periode nog last gehad van de injectors, maar dat was na een reset van de ECU (oid) verholpen.
- De xenonlampen heb ik inmiddels drie keer vervangen, maar met die km stand niet zo vreemd.
- Vrijwel alles zit er nog origineel op (waterpomp, koppeling, radiator, uitlaat enz). Alleen banden en remmen moeten af en toe vervangen worden. Schijven zijn nu voor het eerst vervangen
- De Vialle Lpi G3 installatie doet het over het algemeen erg goed. Evenveel vermogen als op benzine, en nog best zuinig met 1 op 10. Er zijn wel eens momenten dat hij even moeilijk doet, bv na een koude start wil hij wel eens bijna afslaan, maar over het algemeen geen problemen. Het enige wat ik niet doe op LPG, is harder rijden dan 180. Dan schakel ik over naar benzine.
- Startmotor lijkt bij koude start iets te lang aan te blijven, maar dat doet hij al sinds ik hem heb en hij doet het nog steeds goed
Laatst had iemand er tegenaan gezeten met parkeren. Gelukkig had hij zich gemeld. Voorkant opnieuw helemaal gespoten dat kwam me heel goed uit want de lak begon wat los te laten van de bumper. Motorkap heb ik toen ook meteen laten spuiten vanwege de steenslag. Het ziet er weer piekfijn uit nu.
Ik ben kortom nog heel tevreden hiermee, en ik hoop dat ie het nog lang goed blijft doen. Ik geniet nog elke dag van mijn Primera, ben nog steeds zeer content over de wegligging en het vermogen (wat is ie snel boven de 4000 toeren) en ik vind 'm nog steeds erg mooi vooral in het zwart.
Ik hoop de 500.000 te halen ermee :cheer:
(http://www.nissanboard.de/jgs_galerie_bild.php?bildid=32746&sid=)
-
Welkom hier! Piccies zijn welkom! O0
-
Echt een super auto, en de mooiste kleur bij die auto!!
Hoop voor je dat je de 500.000 haalt.
-
Hé een Sunny GTi, dat zijn ook rappe wagens :)
Erg zeldzaam!
-
Welkom op het forum :) ik zie de p11 van je regelmatig langs de slagboom rijden in venlo ;) haha
-
Venlo? dan zal ik eens kijken of ik hem toevallig ook tegenkom :D
-
alleen weet je dan nog niet welke slagboom ;)
-
Maakt niet uit als ie in venlo rondrijd dat zal ik hem vast wel een keer tegenkomen denk ik zo :D
-
...de slagboom waar een grijze P11-144 niet ver vandaan staat... :)
-
haha precies, (dan wel zilvergrijs, en niet zomaar grijs ::) ) maar ik ben inmiddels alweer een paar uurtjes thuis, en de zwarte staat waarschijnlijk nog in Venlo
-
welkom en mooie auto
op naar de 500.000km
wave
-
Welkom... Zwart is een mooie uuuhhh kleur??
De kilometerstand loopt wel snel op he??
op naar de 500.000
-
ziet er nog strak uit zo op de foto.
nette km stand ook trouwens
-
Mooie 144! Goed om te lezen dat de techniek weer erg betrouwbaar blijkt te zijn!! Kan ik er voorlopig nog even tegenaan met mn 86Dkm
Grtz Lucas
-
Welkom... Zwart is een mooie uuuhhh kleur (tint?)
De kilometerstand loopt wel snel op he??
op naar de 500.000
-
Welkom hier, denk dat we dan nu op het forum de auto hebben met de meeste aantal KM's?
-
de P11 kan ook tijd mee hoor.. iemand die in helmond bij ons in de straat woont die heeft een P11 1.6 die al 450.000(lpg)km gereden heeft en nooit iets meer heeft hoeven doen dan apk, beurtjes en paar kleine slijtageonderd elen :D
-
Welkom ziet er ook nog super uit.
Alleen vraag. Waarom boven de 180 niet op gas ?
En als het goed is heb je op gas 1 pk minder maar 2nm meer. Had maatje van mij ook.
-
Langdurig op LPG op zeer hoge snelheid leverde vaak achteraf een nukkig reagerende motor op, hij pakte dan niet meer lekker op. Het resetten van de Vialle installatie verhielp dit wel vaak, maar niet altijd. De originele installateur heeft nooit iets kunnen vinden, gaf me wel de tip van de reset. Ik was er niet zo heel blij mee, maar aangezien harder dan 180 rijden niet vaak voorkomt vind ik het niet zo'n punt.
De LPG inbouwer in Baarlo zei dat dit inderdaad geen enkel probleem zou moeten zijn, maar dan zou het onderzocht moeten worden. Ik laat het maar even zo...
-
Net over de 360.000 km nu.
Wel wordt vandaag bijna de complete (originele) uitlaat eindelijk vervangen. Het stuk naar de einddemper toe was helemaal losgekomen, weggeroest. Klonk wel vet, maar iets TE zeg maar. Verder nog een kleine beurt, maar geen bijzonderheden, al weet ik dat vanmiddag pas 100% zeker :)
-
welkom terug haha
-
Net over de 360.000 km nu.
Wel wordt vandaag bijna de complete (originele) uitlaat eindelijk vervangen. Het stuk naar de einddemper toe was helemaal losgekomen, weggeroest. Klonk wel vet, maar iets TE zeg maar. Verder nog een kleine beurt, maar geen bijzonderheden, al weet ik dat vanmiddag pas 100% zeker :)
Hoi Bud,
fijn te horen dat je er nog steeds in rondrijd, ik zit nu bijna op 200.000 km,
dus in bijna 2 jaar bijna 55.000 km gereden, rijd ook nog steeds probleemloos op LPG,
heb alleen lampje dashboardverli chting defect, aangezien hier veel voor los moet
wacht ik hier nog maar even mee...dus voorlopig....k eep on driving.. :steering:
ps. had je je ANWB pasje nog keurig thuis terug ontvangen ? ;)
gr. uit Venlo (Oce) O0
-
Hoi Bud,
fijn te horen dat je er nog steeds in rondrijd, ik zit nu bijna op 200.000 km,
dus in bijna 2 jaar bijna 55.000 km gereden, rijd ook nog steeds probleemloos op LPG,
heb alleen lampje dashboardverli chting defect, aangezien hier veel voor los moet
wacht ik hier nog maar even mee...dus voorlopig....k eep on driving.. :steering:
ps. had je je ANWB pasje nog keurig thuis terug ontvangen ? ;)
gr. uit Venlo (Oce) O0
Ja hoor is binnen.
Heb laatst gewoon bij de dealer alle verlichting laten vervangen. Ze begonnen een voor een te sneuvelen. Is voor hun een beetje werk, voor mij veel werk. Dus maar laten doen :)
-
Welkom. Als je hem nu al pittig vindt, dan zou je hem eens moeten meemaken na wat kleine ingrepen aan in- en uitlaat. Veel plezier ermee.
-
Even een flinke kick, ik zit nu op 408.000 kilometer hahaha still going strong op naar de 500k...
-
Mooi man. gaat lekker zo. O0
-
Prachtig om te lezen O0 Veel suc6 met het behalen van je Km doel! :)
-
Lekker bezig!
-
hehehe beters
-
Weer een 144 erbij :)
Welkom.
-
Hoi Budje,
ik heb hem ook nog steeds lopen en zit nu bijna op 225.000, dus dan heb ik nog even te gaan :), succes met de 500.000 te halen O0 ...... maak er een foto van als je zover bent...
groetjes Han
(de man bij de slagboom , Oce - Venlo) ;)
-
(off topic) hoe lang werk je bij Oce dan? Ben daar met school wel eens geweest.
Ik meen dat er toen een iets getint iemand aan de slagboom stond daar (bij hoofdkantoor daar)
-
(off topic antwoord) ik werk er al bijna 20 jaar, maar in de beveiliging daar pas sinds 2003, en ik denk wel dat ik weet wie je bedoelt . wanneer was jij bij Oce dan?
-
Is alweer een tijdje terug. Was in 2008 tijdens een rondleiding voor school (fontys venlo, vervoersacadem ie).
OT, lekker bezig, hoeveel km per jaar rijd je eigenlijk??
-
we zien hier regelmatig scholieren uit het hele land die hier een dagje komen rondsnuffelen. dus kan best zijn dat ik je een keer voorbij heb zien komen.
ik rij tegenwoordig rond de 25.000 per jaar, de laatste 2 jaar, daarvoor rond de 35 duizend ivm vriendin in midden van het land en bijna elk weekend heen en weer rijden, tegenwoordig is dat niet meer nodig, ze woont inmiddels bij mij, rij merendeel alleen nog woon werkverkeer Roermond-Venlo , dus autobaankm's A73. daar kunnen dus nog wel wat km's bij dan. :), ik rij ook op LPG-G3 , en dat rijdt met de P11 144 super O0
-
Ik bedoelde eigenlijk Budje, maar maakt niet uit :)
-
haha ok, sorry, had het zo niet begrepen...LOL
-
Ha, van de autoweek review nietwaar? fantastisch mooie wagen, heb zelf precies dezelfde maar dan als hatchback en met slechts 220.000km! Geniet ervan!
-
hier ook de hatchback, :), en 225 k op de teler, rij er al ruim 3 jaar naar tevredenheid in.... :D, en LPG rijdt O0
-
OT, lekker bezig, hoeveel km per jaar rijd je eigenlijk??
Beetje ouwe kick maar who cares.
Nu 30k per jaar. Ik red het net met 2 beurten per jaar (15k). Laatste tijd gaat het weer harder soms 900km per week.
Zit nu op 471.000
-
Nondeknetter, dat is een beste km-stand zeg :o
-
weekje of wat terug
:cheer:
(http://plaatjesdump.nl/upload/3b857bc36e5a2ebe8be4b3416541f74c.jpg)
-
ik zit nu op 270.000 met mijn zilvere P11-144, rij nu minder, ca 23.000 per jaar , en rij er al meer als 5 jaar naar tevredenheid mee :) ....
groetjes uit venlo bij de slagboom.....j e weet wel ... :)
-
Welkom en succes met het behalen van de 500.000 O0
-
Wow! Respect voor die km-stand en op naar de 500.000km, gaat zeker lukken toch? ;)
-
Da's der ene voor Klokje Rond :D
-
Voorste katalysator vervangen, was nog een hoop gedoe met een afgebroken bout....maar we zijn weer door de APK :cheer:
Nu 483.000
Paar weken terug
(http://home.versatel.nl/j.bude/480000.JPG)
-
Net verbruik.....
-
goed bezig :wedgie1: :applaus: ,
dan heb ik nog 200.000 te gaan voor ik die stand heb, fijn te weten dat je P11-144 zo fijn loopt op LPG, hier ook nog steeds naar volle tevredenheid elke dag mee op weg.... al 5,5 jaar in bezit en hoop hem nog een hele tijd te kunnen rijden, over 2 weken op keuring, benieuwd wat dat brengt... :)
groetjes van ...bij de slagboom in Venlo .... ;)
-
Nu bijna 489.000.
Laatst bij overschakelen op LPG liep hij slechts op 3 cylinders. Na wat aandringen (gas geven) kwam de vierde erbij. Alleen bij koude start, niet bij warme start. Afspraak gemaakt bij de LPG boer (ik denk een injector die niet goed werkt)....maar nu doet hij het weer goed dus heb de afspraak weer afgezegd.
Nu kraakt de wielophanging opeens. Dat is erg irritant qua geluid. Moet ik wel wat aan doen.
(http://home.versatel.nl/j.bude/0728_07sm.jpg)
-
Goed om te horen dat de primera nog steeds rijd en op kleine dingetjes na goed loopt.
:) Geweldig! :cheer:
-
Ja hij rijdt nog steeds top, verbazingwekke nd toch met zo'n stand?
Stoelen zijnbijvoorbee ld nergens versleten wat je wel eens bij tweedehandsjes ziet, stuur is nog in uitstekende staat (dus niet zo'n gladde bende). Ja de matten zijn wel flink versleten en er zitten genoeg krasjes hier en daar op het harde kunstof op het dashboard maar dat vind ik niet erg en hoort erbij.
Hij rijdt nog steeds prima en vooral ook goedkoop. Ja het aandrijfgeluid is niet helemaal zoals het hoort, wat bijgeluid, en de roest is vervelend en breidt zich wat uit op het rechterspatbor d. Dat zijn van die dingen, wat doe je ermee he. Steek er liever geen geld in.
-
Geweldige kilometerstand ;)
-
Hoe staat het inmiddels met de P11-144 weer?
Vanwege dit topic en andere ervaringen heb ik besloten om ook op LPG G3 te gaan rijden met een primera p11-144 en SR20DE met CVT :)
-
Nu bijna 489.000.
Laatst bij overschakelen op LPG liep hij slechts op 3 cylinders. Na wat aandringen (gas geven) kwam de vierde erbij. Alleen bij koude start, niet bij warme start. Afspraak gemaakt bij de LPG boer (ik denk een injector die niet goed werkt)....maar nu doet hij het weer goed dus heb de afspraak weer afgezegd.
(http://home.versatel.nl/j.bude/0728_07sm.jpg)
nog achterhaald wat dit was of kan zijn ?
ik heb het op lpg ook af en toe dat die op 3 cilinders loopt, meestal na grote stukken op snelweg en als ik daarna terugschakel en bij stoplicht sta en weer wil optrekken, paar keer overschakelen van lpg naar benzine lost dit meestal wel op, maar is wel irritant soms...
hoor het wel als er een oplossing is ..
-
Nee, toen het warmer werd is het probleem vanzelf verdwenen.
Nu 498.500 trouwens :cheer:
-
Bijna 5 ton , gekkenhuis , ik moet het nog maar eens zien te halen met mijn diesel haha.
-
haha ja nu is het echt aftellen nog 1300 kilometer
-
(http://tweakers.net/ext/f/x72Z3cmY6mcvKUsRrY3ykTyP/full.jpg) :applaus:
Resumé tot nu
ALTIJD onderhoud volgens boekje
Gemiddeld vóór elke 80.000 km nieuwe banden
Achter elke 120.000 km
Af en toe nieuwe remblokken
Veel olie
Heel veel LPG (toch minimaal 45.000 liter)
Een beetje benzine
Sporadisch wat poetsen (het is toch vooral een gebruiksauto)
4 xenonlampjes
2 sets voorschijven (jaja)
1 set achterschijven
1 nieuwe accu
1 nieuw uitlaatsysteem (uitlaatspruits tuk, middenstuk, eindemper)
1 nieuwe voorkat
1 nieuwe luchtmassmater
1 nieuwe radiateur
Rest origineel
Dus o.a.
Kleppen/klepspeling lang leve hydr stoters
Waterpomp
Startmotor
Airco
Lagers
Versnellingsba k
Distributieket ting
-
Congratz ;) Mooie mijlpaal dit
-
Ongelooflijk! Geweldig resultaat! Op naar de miljoen?
-
Hmmmm dan moet ik wel heel lang doorrijden. Rij nu toch wat minder dan eerst, denk zo'n 25 tot 30k per jaar
-
Schitterend! :)
-
wow dat is heel netjes :D
ga zo door zal ik maar zeggen ;D
-
Damn. En ik vind 200.000 waar die van mij zo goed als op zit al veel :P
-
Respectabele stand!
-
Mooi km stand zeg. Ik dacht dat ik met mijn 320.000 al een heel eind was haha
-
bij mij stopt de teller zaterdag waarschijnlijk, dan gaat die naar een nieuwe eigenaar , staat nu op bijna 288.000 , ik kocht hem bij 144.000 , nu dus grappig dubbel zoveel erop staan, in die 7 jaar nauwelijks problemen gehad, altijd starten en lopen :)
best raar als die na 7 jaar weg gaat, altijd graag in gereden, .... na 10 jaar en 3 nissans (Sunny 1 jaar , P10 2 jaar en P11-144 7 jaar )
wordt vervolgd als die weg is ...
-
Ja, ach zo gaan die dingen.... ik kijk ook regelmatig naar iets nieuws maar rij ondertussen wel verder.
Zit nu op bijna 510.000, gisteren weer fluitend door de APK gekomen.
-
Allemachtig , een half miljoen kilometers hahaha :0 Knap hoor :)