Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: PrimeraP12 op 18:57:59, maandag 21 mei 2007
-
Goeie dag allemaal,
Ik ben Richard 20 jaar. En ben gek van Nissan :D
Volg dit forum al flinke tijd. Maar dacht nu laat ik de primera van mijn vader er ook maar eens op gooien want van mij mag die best gezien worden.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7ERCWSR.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DC3LEJEF.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8UDHU8B.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ERB6XGXD.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q7E4MDI7.jpg)
Het is een Primera uit aug 2002.
2 liter 140 pk CVT
Met alle opties die er zo'n beetje te krijgen zijn bij nissan.
Hier voor hadden wij een P11 1.6 maar dit rijd toch wel even iets beter een wereld van verschil. Al kon je met de p11 een beetje meer aan gooi en smijt werk doen >:D
-
Welkom
Mooie auto heeft jou vader
Maar wanneer komt jou nissan ^-^
-
na de studie. Was van plan er eentje te kopen maar goed nu waarschijnlijk op kamers en dan kan je al het geld goed gebruiken.
Dus het wordt nog even sparen en kwijlen bij al jullie mooie nissans.
-
Mooie bak!!
Grtz
-
ja mooie bak maare toch niet echt meer een nissan :'( maare welkom trouwens
-
Tjah ik weet het er zullen vast wel wat renault onderdelen inzitten. Maar de motor is in iedergeval van Nissan O0
-
eehh dacht altyd dat de een renault moter in zat kan mis hebben maar de p11 114 was de laaste primera met een echte nissan blok meende ik
-
Ik denk dat je het mist hebt want dan rijd dat renault blok wel erg goed ^-^
De verkoper zei dat het blok het zelfde was als van een p11 2.0 sr20de dus. Maar goed die man kan het ook verkeerd hebben.
Ik heb nog even gegoogeld en toen kwam ik op het volgende:
Bron wikipedia
QR20DE
The 2.0 L (1998 cc) QR20DE produces 150 hp (110 kW) and 148 ft·lbf (200 Nm) The bore is 89 mm with a stroke of 80.3 mm and a compression ratio of 9.9:1.[1]
Vehicle applications:
* 2001-present Nissan X-Trail (140 hp)
* 2001-present Nissan Primera P12
* 2002-present Nissan Serena C24, 145 hp (108 kW)
-
Ik denk dat je het mist hebt want dan rijd dat renault blok wel erg goed ^-^
De verkoper zei dat het blok het zelfde was als van een p11 2.0 sr20de dus. Maar goed die man kan het ook verkeerd hebben.
Ik heb nog even gegoogeld en toen kwam ik op het volgende:
Bron wikipedia
QR20DE
The 2.0 L (1998 cc) QR20DE produces 150 hp (110 kW) and 148 ft·lbf (200 Nm) The bore is 89 mm with a stroke of 80.3 mm and a compression ratio of 9.9:1.[1]
Vehicle applications:
* 2001-present Nissan X-Trail (140 hp)
* 2001-present Nissan Primera P12
* 2002-present Nissan Serena C24, 145 hp (108 kW)
p11 heeft een sr20DE
ik heb altyd gehoort dat van de primera de p11 144 de laaste primera was met een nissan blok
-
ik weet het niet hoor ik dacht altijd dat er een echt nissan blok in zat. Maar wil morgen wel even een fototje maken van het blok misschien kun je het zien ?
-
Als ik Google op QR20DE kom ik verdacht veel Japanse sites tegen dus denk wel dat dit nog een Nissan blok is.
-
De diesels zijn wel van renault volgens mij.
-
Hallo en welkom.
Das een flink uit geruste P12, ziet er netjes uit.
Maar heren wat zeuren jullie nou over wel geen renault bla bla.
Alles is nog van Nissan op wat elektronica (wat ook de meeste klachten geeft)
Daarnaast is de eerste generatie diesels nog zelfs van Nissan, en de meer pk motoren die van Renault (kort op door de bochten gezegd).
P11-144 is de laatste gebouwde primera waar er nog geen samenwerking was met Renault.
-
Hallo en welkom.
Das een flink uit geruste P12, ziet er netjes uit.
Maar heren wat zeuren jullie nou over wel geen renault bla bla.
Alles is nog van Nissan op wat elektronica (wat ook de meeste klachten geeft)
Daarnaast is de eerste generatie diesels nog zelfs van Nissan, en de meer pk motoren die van Renault (kort op door de bochten gezegd).
P11-144 is de laatste gebouwde primera waar er nog geen samenwerking was met Renault.
Oef.. ik was al bang dat we straks allemaal in een renault zouden rijden
-
@Richard:
hele mooi p12 heb je pa, heel opvallende dashboard ook!
gr Ronald
-
Ik vind 't een mooi model, wat naar wat ik hoorde ook echt van de nissan-ontwerptafels kwam.
Ze zijn wel vrij zwaar vind ik, maar da's mss inherent aan een moderne middenklasser.
-
Even ter duidelijkheid.
De dieselmotoren zijn van renault
Zijn primera heeft nog steeds nissanmotor.
Maar de Qashqai heeft wel alleen renault motors. (Zeer jammer. Want klinkt en trekt toch minder dan een 2 liter nissan)
Bijv een echte nissan 2.0 trekt echt heerlijk ineens vanuit 3000 toeren. De 2 liter van renauld gaat meer geleidelijk. heel heel jammer.
Maar over hun diesels kan je nix zeggu. Prima spul.
-
ik vind het wel een dikke bak!! zeker deze full options uitvoering!!
dikke velgen en verlagen en klaar ben je!
Grtz Lucas
-
ik vind het wel een dikke bak!! zeker deze full options uitvoering!!
dikke velgen en verlagen en klaar ben je!
Grtz Lucas
jep makkelijkere velgensteek als de oudere primera's, setje 350 velgen zouden best goed passen volgens mij ;)
-
Tjah ik hou er zelf ook wel van paar mooie velgen. Maar komt dat het comfort wel ten goede want nu zweeft de auto echt over de weg heb ook wel in audi's gereden (a4) en vind het weg gedrag van de Primera net zo goed en soms wel beter.