Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Daniel 100NX op 13:27:02, vrijdag 11 mei 2007
-
Hey mensen,
Ik neus hier ook wel eens rond dus ook maar eens voorstellen:
Ik ben Daniel, 26 jaar en kom uit Vlissingen. Samen met wat maten van me klooien we motorisch aardig aan onze NX'jes.
Ikzelf heb een 2.0 gti waar ik een sr20det blok van een bluebird in heb gelepeld. Op dit moment moet er nog het e.e.a. gedaan worden zoals andere koppeling, nokkenassen en 3"uitlaat monteren (gaat dit weekend gebeuren) en volgend weekend moet ie naar de spuiter gaan hopelijk (zwart metallic).
Hier iig wat foto's
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AF3FMTCM.jpg)
bij aanschaf
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VFURFUCQ.jpg)
blok erin +intercooler
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-XQYNAOTS.jpg)
andere achterkant erin gezet
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SS4K3HWZ.jpg)
zo staat ie er nu bij
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-I46BYSN6.jpg)
en zo moet ie worden (a 1000kg met circa 240 pk onder de kap >:D )
Mochten er vragen zijn dan hoor ik dat vast wel.
Groeten, Daniel
-
Leuke specs, ga je hem ook nog verder tunen?!
Heb je deze motor toevallig bij Mitch gekocht? ;)
-
Ja, daar heb ik em idd vandaan ja. Meer dan 240 a 250 pk is met een t25 turbo aardig de max. Hopelijk binnenkort nog een setje JWT S4 nokkenassen erin.
Wellicht in de toekomst een T28 setup, wie weet. Eerst maar eens zorgen dat deze "af" is.
-
kijk es aan, welkom, altijd leuk om zulke projectjes te zien en te volgen!
-
Ey! Welkom hier! :)
-
Je hebt mij aandacht !
-
Ah, veel plezier ermee!
Leuk om te zien dat het blok bij een clublid/goed terecht is gekomen! :)
-
Welkom!! Leuke bakkie!!! O0
-
Ik ben blij dat je geen rare spoilers en te grote bumpers van plan bent. Eindresultaat --> strakke bak!
-
Nee, daar heb ik sinds mijn "De grote Beurt" avontuur mn buik van vol. Geen show meer, alleen maar go!
(mijn andere 100nx was de 100e auto die verkra.. eh verbouwd is door het programma "De Grote Beurt". Zal hier later ff een foto van neerzetten als de "mijnalbum" site weer online is.)
-
Hadden ze het (los van het uiterlijk) nou eigenlijk wel netjes gedaan, of is het maar haastwerk wat ze doen. (Ben daar altijd al een beetje benieuwd naar geweest.)
-
Mijn aandacht ook. Ga dit even volgen. Liefst heel heel veel pic's
-
Ik ben benieuwd naar het DGB verhaal. Misschien een apart topic waard?
-
Ik ben van het weekend druk met de boel inbouwen, maar zal zondagavond eens het e.e.a. neer zetten hier O0
-
vet project !
-
dat grote verkloot beurt verhaal wil ik wel is weeten
-
Dat van die U12/U13 SR20DET is misschien wel het vermelden waard, dat schijnt letterlijk plug en play te zijn (zelfs met standaard GTI ECU) Misschien kun je hier iets meer over vertellen.
Groeten Mark
-
Dat van die U12/U13 SR20DET is misschien wel het vermelden waard, dat schijnt letterlijk plug en play te zijn (zelfs met standaard GTI ECU) Misschien kun je hier iets meer over vertellen.
Groeten Mark
Oh?! Dat zou wel heel makkelijk zijn! :)
-
leuke bak, en net als robi-one zegt het uiterlijk lekker origineel laten...
verder ben ik ook benieuwd naar het vervolg van dit project, ziet er allemaal mooi uit!
-
Oh?! Dat zou wel heel makkelijk zijn! :)
Daarom denk ik dat hier wel wat meer behoefte aan is
-
Voor het turbo verhaal => Zie Projecten
-
Misschien een goed idee om de remmen een upgrade te geven nu je zoveel vermogen hebt??
-
Heb ik wel aan zitten denken maar aan de andere kant; Of ik nu moet remmen bij 150 km/u met 143 pk in mn auto of met 240 pk maakt volgens mij weinig uit. Het blijft dezelfde snelheid die je af moeten remmen ???
Pas als ik >220 km/u ga rijden zouden mn remmen problemen kunnen krijgen, maargoed ik ben meer een sprinter dan een hardrijder (kost veel geld :( dus die kans is zeer klein. (maar je zou ze natuurlijk maar net nodig hebben...)
Dus misschien een big-break set erop, weet het nog niet.
-
ik zou grotere remmen kopen nu als eerst...vooral bij goed doorrijden op de snelweg is dit een ""must have"
-
Ziet er goed uit.
Maar ik zou zeker je remmen een upgrade geven, is wel een lekker gevoel als je het doed.
Ik maakte vaak mee dat me remmen niet meer remde dan schrik je wel effe.
-
Mee eens, veel sprinten is ook veel afremmen. Die standaard remmen van die van mij voelen ook niet zo lekker meer aan na een paar maal flink in de ankers te moeten voor onze medeweggebruik ers die het wat rustiger aan doen. ;)
-
Bij de remmen is meer het probleem dat je sneller terug aan uw 150 zit, ale probleem, en dan weer gaat afremmen. Remmen hebben minder tijd om af te koelen, dus bij intensief gebruik van uw paardjes zal er sneller fading onstaan...
Ik heb gewoon op mijn prim p10 1.6 de remmen voor gestoken van de 2.0slx en daar krijg ik niet zo snel fading op als men originele remmen.
-
Heb ik wel aan zitten denken maar aan de andere kant; Of ik nu moet remmen bij 150 km/u met 143 pk in mn auto of met 240 pk maakt volgens mij weinig uit. Het blijft dezelfde snelheid die je af moeten remmen ???
Inderdaad, zo denk ik er ook over! of je nu 100 of 400 pk hebt, dat maakt voor je remmen niks uit! Je remweg wordt echt niet langer met meer vermogen! ;)
Ik heb overigens wel 4-pots Wilwood klauwen + schijven, maar dat heb ik gedaan omdat ik wel eens naar 't circuit ga! :P :P
-
Heb ik wel aan zitten denken maar aan de andere kant; Of ik nu moet remmen bij 150 km/u met 143 pk in mn auto of met 240 pk maakt volgens mij weinig uit. Het blijft dezelfde snelheid die je af moeten remmen ???
Pas als ik >220 km/u ga rijden zouden mn remmen problemen kunnen krijgen, maargoed ik ben meer een sprinter dan een hardrijder (kost veel geld :( dus die kans is zeer klein. (maar je zou ze natuurlijk maar net nodig hebben...)
Dus misschien een big-break set erop, weet het nog niet.
Volgens mij is het absoluut regel nr.1 bij tuning, zorg dat je onderstel/remmen hier op aangepast zijn.
Ik ben benieuwd als je meer als 4 stoplichten volgas wegtrekt om 300m later vol in de ankers te gaan en dat 4x achter elkaar.
Mocht dat allemaal goed gaan, overweeg dan een remmenset van een Micra, scheelt in gewicht en kun je nog harder gaan. :P :P :P
gr Ruud
-
Ach, ik rijd ook niet lang op hoge snelheid, maar met het hedendaagse verkeer en vrachtwagens, komt het wel eens voor dat je een aantal keren achter mekaar even vanaf 90 de 200 aan wilt tikken om vervolgens voor de volgende auto of vrachtauto weer op je remmen te moeten*. Dan is het wel prettig dat je remmen vertrouwelijk aan blijven voelen. Dat doen mijn standaard remmen dus niet.
* Niet te verwarren met de cursus`economisch rijden`
-
* Niet te verwarren met de cursus`economisch rijden
Hoezo dat niet?
Ga zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. :P
Of hebben ze het mij verkeerd aangeleerd. :D
gr Ruud
-
;D Het nieuwe rijden volgens Ruud
-
Of hebben ze het mij verkeerd aangeleerd. :D
Heb jij je rijbewijs dan nog niet zo lang? :P
Nog even over de remmen van de N14/B13 GTI..... Ze remmen heel goed (3x) Daarna kun je problemen krijgen dus zul je dan weer wat rustiger aan moeten doen. Ik overweeg nog 4-pods maar eerst maar het motortje en dan maar eens kijken hoe mijn rijgedrag beinvloed wordt >:D
On topic: Welkom hier. :) Een zeer economisch verantwoord en verstandig project dacht ik zo. Wat kost nu zo'n blokje bij Mitch (Deventer ligt niet zo ver bij mij vandaan :P )
-
Hoezo dat niet?
Ga zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. :P
Of hebben ze het mij verkeerd aangeleerd. :D
gr Ruud
ik ben het met ruud eens hoe eerder bij de 240 hoe beter ;D :wedgie2: