Nissan Club Nederland
NCN Club Sponsors => Aanbiedingen => Topic gestart door: RB cartuning op 12:41:41, maandag 26 februari 2007
-
Beste leden,
Als nieuwe sponsor wil ik gelijk beginnen met een leuke actie, namelijk een Xenon actie. Mijn eigen ''Conquer'' xenon lijn heeft 1 jaar garantie en kan ik jullie aanbieden voor de volgende prijs:
149,- incl. verzendkosten voor 1 tot 9 setjes
199,- incl. verzendkosten voor H4 Bi-xenon voor 1 tot 9 setjes
139,- incl. verzendkosten voor H1/H4/H7/HB3 voor 10 of meer setjes
185,- incl. verzendkosten voor H4 Bi-xenon voor 10 of meer setjes
De volgende setjes zijn leverbaar vanuit voorraad:
H1 6000K
H4 6000K
H7 6000K
HB3 6000K
H4 Bi-xenon 6000K
(http://www.rbcartuning.nl/cmt/img_upload/6000K.jpg)
Eventuele andere ''K'' zijn leverbaar, maar niet uit voorraad. De prijzen zijn alleen geldig voor leden en bij vooruitbetalin g of afhalen.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik die graag.
Met vriendelijke groet,
Robert breen
RB cartuning
't woud 27
3232 LN brielle
www.rbcartuning.nl (http://www.rbcartuning.nl)
-
zit er ook grootlicht op deze units?
-
zit er ook grootlicht op deze units?
daar moet je deze set voor hebben: H4 Bi-xenon 6000K
-
zit er ook grootlicht op deze units?
grootlicht is bij de P11 apart ;) dus 4 H1 lampen voor dim en grootlicht...
-
hoe doe ik dan groot licht met xenon (sorry heb van xenon totaal geen kaas gegeten)
-
2 setjes erin knallen
maar denk eerlijk gezegd dat het niet aan te raden is tenzij je er veel mee rijdt (continue aan)
met xenon kan je namelijk niet echt seinen, althans kan wel maar wordt niet aangeraden
-
Jawel hoor, werkt prima met Bi Xenon.
-
Je ziet bij bi-xenon duidelijk een omschakeling naar ander licht. En xenon is gas wat altijd even nodig heeft om op temperatuur te komen voordat het echt goed licht geeft. Dus seinen is daar te kort voor.
Bi-xenon H4 is dan al wat beter. Hier heeft Webbie wel ervaring mee.
-
Ja, hij moet omschakelen, maar het werkt prima verder...
-
Jawel hoor, werkt prima met Bi Xenon.
maar dat past niet in een P11 ;)
Ja, hij moet omschakelen, maar het werkt prima verder...
Je ziet bij bi-xenon duidelijk een omschakeling naar ander licht. En xenon is gas wat altijd even nodig heeft om op temperatuur te komen voordat het echt goed licht geeft. Dus seinen is daar te kort voor.
Bi-xenon H4 is dan al wat beter. Hier heeft Webbie wel ervaring mee.
Bi Xenon schakelt niet om, hij verplaatst het brandpunt, waardoor die hoger schijnt
Halogeen H4 lampen hebben bijvoorbeeld 2 brandpunten, waardoor je grootlicht met hetzelfde lampje kan voeren.
Bij xenon verplaats die gewoon de lamp ten opzichte van je reflector...
-
Duidelijk, maar graag ontopic weer!
-
oke dus grootlicht met xenon op een p11 is dus geen succes
welk setje raden jullie mij aan?
groet kevin
-
Je kan gewoon Bi-xenon gebruiken, want zoals DamasterPnut juist heeft uitgelegd verplaatst het brandpunt gewoon. Ik verkoop deze setjes erg veel en ik heb hierover nog nooit klachten gehoord.
Ik raad alleen echter wel aan dat je alleen maar H4 bi-xenon neemt als je nu ook 1 lamp hebt voor je dimlicht en grootlicht. Heb je nu bv H1 voor dimlicht en een andere lamp voor je grootlicht dan kan je het beste alleen een set nemen voor dimlicht en je grootlicht gewoon halogeen houden.
Groeten,
robert
RB cartuning
-
ik heb dus geen h4 maar h1
-
Dan raad ik aan om maar 1 set H1 te nemen voor je dimlicht. Je kan altijd later nog een set nemen voor je grootlicht.
Groeten,
Robert
RB cartuning
-
geldt de actie nog?
ik wil namelijk een 8000k setje hebben h1
-
Ja, ik kan je de set nog steeds aanbieden voor 149,- incl. verzendkosten ( bij vooruitbetalin g). Als je me een PB of een email ( info@rbcartuning.nl) stuurt met je adres gegevens dan kan ik je de betalings gegevens opsturen.
Groeten,
Robert
RB Cartuning
-
bij deze gedaan
-
Hallo Kennys,
Ik heb geen PB gehad met je gegevens, dus kan je die gewoon sturen naar mijn emailadres info@rbcartuning.nl
Groeten,
Robert
RB Cartuning
-
sorry heb hem wel gehad maar zat in mijn spamfilter.... .
-
wat gaat dat voot mij precies kosten als ik h4 neem
-
De H4 bi-xenon gaat 199,- kosten incl. verzendkosten ( bij vooruitbetalin g of afhalen). Ik heb deze nog in 6000K en 8000K op voorraad liggen.
Groeten,
Robert
RB Cartuning
-
en wat houd dat in 6000 of 8000 helderheid of zo
-
Dat houdt de kleur in, 6000K is wit/lichtblauw en 8000K is blauw. Des te hoger de K des te blauwer wordt het totaan paars, maar ook des te hoger de K des te minder lichtopbrengst heb je. BMW en Mercedes hebben standaard 4300K bv.
groeten,
Robert
RB Cartuning
-
Dat houdt de kleur in, 6000K is wit/lichtblauw en 8000K is blauw. Des te hoger de K des te blauwer wordt het totaan paars, maar ook des te hoger de K des te minder lichtopbrengst heb je. BMW en Mercedes hebben standaard 4300K bv.
groeten,
Robert
RB Cartuning
Nissan Primera ook, ik heb Philips Ultinon lampen zijn 5400K met dezelfde lichtopbrengst als OEM.
-
ja, maar die lampen kan je niet vergelijken met xenon, xenon heeft een 2 a 3 keer zo'n hogere opbrengst als normale lampen.
Groeten,
Robert
RB Cartuning
-
Beste Robert Philips Ultinon lampen zijn te krijgen in de smaken D2S en D2R zoalsje weet zijn dat de standaard aansluitingen voor Xenon. Verder is mijn auto standaard uitgerust met Xenon lampen en wilde ik geen onbekend merk lampen als vervanging nemen.
In DIT (http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=9060.0) topic heb ik alles uitgelegd over de kleuren van de te verkrijgen aftermarket (retrofit) xenonkits.
En DIT (http://faqlight.carpassion.info/hl-hid-bulbs.htm) is de website waar je echt alles over Xenon kunt vinden.
en hier Legend:
OEM=Original Manufacturer Equipment
aftermarked=sold as spare bulbs or manufacturer of kit
Bulb base: P32-d
85122: D2S. Color is bluer white with slight greenish tone.
85122+: D2S CM (Plus). 5000K. Aftermarked only. Ment to pair up with used 85122. Released Q4, 2002.
85122WX: D2S Ultinon. Aftermarked only. Released Dec 2001. Ultinons label on bulb were later relabled to " Philips BL-2 Non automotive use"
85123: D2S. Color is bluer white with slight purple tone. Not officially on Philips product list. Nevertheless, it is found in some BMW OEM HID headlamps. Click here for a color comparison to 85122.
85407: D1S. Integrated ignitor.
85407+: D1S CM (Plus). Integrated ignitor. Aftermarked only. Ment to pair up with used 85407. Released Q4, 2002.
85126: D2R.
85126+: D2R CM (Plus). 5000K. Aftermarked only. Ment to pair up with used 85126. Released Q4, 2002.
85126WX: D2R. Ultinon. Aftermarked only. Released Dec 2001.
85408: D1R. Integrated ignitor.
85408+: D1R CM (Plus). Integrated ignitor. Aftermarked only. Ment to pair up with used 85408. Released Q4, 2002.
"CM" means color match.
There is a 4 letter date code following, which looks like this: L029, C024 etc. What they mean is probably not very useful unless you do warranty work for Philips.
de kleuren van de verschillende types OEM Xenon lampen en dan van geel naar blauw.
DIT (http://www.lamptech.co.uk/Spec%20Sheets/Philips%20D2S%20Ultinon.htm) is een link naar de uitleg over de Philips Ultinon de onbetwist allerbeste Xenon lamp die er tot nutoe gemaakt is.
En dan hieronder een plaatje:
(http://www.hoen-usa.com/hoenult/d2s.jpg)
Zoals je kunt zien wordt de andere kleur temperatuur (Kelvin) hier niet door een coating of folie geraliseerd maar door de toevoeging van een kristal in de lamp zelf. Dit kristal gaat een reactie met het Xenon gas aan waardoor de kleur veranderd. Dit zijn de bloedrode brokjes in de lamp zelf. Doordat het gas een andere kleur uitstraalt heb je geen verlies in lichtopbrengst door een gekleurd filter (dit houdt altijd iets licht tegen en laat de lamp warmer worden).
gr BB
P.S. Ik wil niet belerend overkomen maar ik ben al een tijdje met xenon bezig en heb wat info vergaard hier en daar.
-
Wouterman, zijn die Philips buisjes ook voor mijn xenon setje leverbaar of wordt dat em niet.
En zie je ook verschil in lichtsterkte/kwaliteit of niet?
-
Wie zegt dat mijn setjes dan met folie werken, mijn setjes zijn ook gewoon gasgevulde en dus echte xenon kitjes. Ik weet hoe xenon werkt, maar ik ging er vanuit dat jij dat niet wist dus heb ik het geprobeerd om het in normaal nederlands uit te leggen.
Ik verkoop in ieder geval alleen deze kitjes omdat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Groeten,
Robert
RB cartuning
-
Weet ik het was ook geen aanval, sorry als ikzo overkwam. Met folie werkt bijna geen een set omdat dat te warm wordt. Maar ze zijn meestal gecoat dat zie je bijna niet omdat het heel dun is gedaan. Maar als je er een wit A4-tje achter houd zou je verschil moeten zien tussen de verschillende types.
@Pnut
Er bestaan Ultinon H1 rebase lampjes (jij hebt alleen de lampjes nodig) ik weet niet wat die kosten en of je verschil ziet met jou kleur. Maar dat weet je pas als je het probeert.
-
ik heb inmiddels ook een xenonsetje van rb cartuning (h1 8000k) en die bevalt heel erg goed en zeer veel lichtopbrengst als je het vergelijkt met de oem halogeen lampen.
groet ekvin
-
Vanavond live gezien erg goede kwalitiet. Mooi lichtbeeld.
-
ok dat is goed om te horen. Elk lid die een set wil kan dit nog bestellen voor de aanbiedings prijs. Ik heb nog bijna elke set op voorraad liggen.
groeten,
Robert
RB Cartuning
-
Kan je ook alleen de lampjes leveren? Ik ben op zoek naar een setje H3 3000K
-
Nee, ik heb geen H3 setjes in mijn assortiment zitten, alleen H1, H4, H7 en HB4.
Groeten,
Robert
RB Cartuning
-
hey robert.
ik stuur je even een pm.
omdat ik een setje H4 bi-xenon van 8000K wil bestellen.
groet kevin
-
ok, heb je Pm ontvangen...
Groeten,
Robert
RB cartuning