Nissan Club Nederland
Leden => Stel je zelf voor! => Topic gestart door: Project GTI-T op 22:10:36, donderdag 15 februari 2007
-
Hallo mensen,
Ik bij deze forum gekomen omdat ik een nieuw project wil starten.
het is niet meer orgineel maar wel leuk, ik heb pas een Nissan Sunny 2.0 GTI (SR20DE) aangeschaft en ik wil daar een turbo opbouwen, nu ben ik niet zo gedreven om het hele blok uit elkaar te halen omdat ik dat de moeite niet waard vindt en het moet wel in het budget blijven, wat ik wel is er zoveel mogelijk pk's uithalen tot op een "veilige" hoogte, Ik heb altijd Japans gereden en een crx turbo gehad en gebouwd op een pokki-lokki manier maar het werkte wel, dit wil ik even anders aanpakken en mooier,maar nu komt het van Nissan weet ik niet heel veel (crx-en wel) dus bijdeze ook meteen een oproep aan mensen die er ervaring mee hebben,verstand en die onderdelen te koop hebben, ik sta open voor tips.
Ik hoor graag van jullie.
-
Hoi en welkom.
Misschien moet je eens de zoekfunctie gebruiken, vind je een hoop op dit forum!
-
Van harte welkom!
Ik heb zoiets ook al gedaan, misschien heb je iets aan dit verhaal, als je vragen hebt, dan hoor ik 't wel.
http://www.tati-motorsport.nl/public_html/?q=nl/NissanB12SR20DEturbo
Mvrgr,
De zoekfunctie
-
thanks, heb je ook nog onderdelen te koop?
-
ik heb het even bekeken, zit er leuk uit.
waar haal je je olie toevoer vandaan om je turbo te smeren?
-
Neem es contact op met onze sponsor Divalo aka Dick v Loon
-
Zucht, moet iedereen verplicht eerst langs Dick ofzo?
Olie toevoer haal je bij je orginele oliedruk sensor vandaan. De retour gaat recht onder de turbo weer terug het blok in. Bij jou blok zit daar al een stukje uitstekend alu om in te boren.
-
Dick heeft de Know How, de ervaring, de expertise.
Word toch niet gezegd dat jij er naar toe moet?
-
Dick zal 't allemaal prima weten, maar ik snap wel wat Freek wil zeggen.
-
Ik niet.
De TS vraagt om expertise, omdat de TS weinig ervaring heeft met een Turbo op een SR. Dick van Loon heeft deze ervaring wel, Dick kent het blok uit zijn hooft en heeft al meerdere SR's met turbo opgebouwd.
Kevin (B12-Power) is zelf aan de slag gegaan, met respect daarvoor, maar dat heeft Kevin niet in een weekje voor elkaar gedaan. Hier heeft Kevin veel research voor moeten doen.
Vandaar dat Colin Divalo aanschrijft, hoe je zelf weinig moeite te doen en alleen geld mee te brengen.
-
Divalo zegt, je moet dit doen, je moet dat doen, diegene voert het uit en auto loopt perfect, klant heeft nog steeds geen idee hoe het blok werkt hoe ver ie kan gaan.
Dus hij heeft dan een turbo op z'n sunny en klaar, verder weet ik niks.
Volg je het pad van Kevin, Kevin heeft idd veel research gedaan en weet nu veel over hoe en wat met een turbo op een SR20 en de dingen die hier bij komen kijken.
Ik zou aanbevelen om ook deze research te doen, hij weet immers helemaal niks van de blokken af.
Zeker als ie vraagt waar de olie vandaan te halen duid op helemaal geen kennis.
Hij kan na de research altijd nog contact opnemen met Dick over hoe en wat.
1 tip, kijk eens in de sectie Motorische tuning en dan de FAQ.
Gr Ruud
-
waarom ik divalo aanschrijf is omdat hij een club sponsor is en gewoon veel voor ons kan betekenen binnen de club, das gewoon mijn tip en dat werd gevraagd.
als je zelf alles wilt doen kan dat natuurlijk altijd, over een paar maanden heeft freek bijv zijn selfmade sr20turbo lopende, dus die zal je ook wel wegwijs kunnen maken.
daarnaast is de sr20 een wereld bekende motor dus er zal genoeg te googlen zijn.
-
Kevin (B12-Power) is zelf aan de slag gegaan, met respect daarvoor, maar dat heeft Kevin niet in een weekje voor elkaar gedaan. Hier heeft Kevin veel research voor moeten doen.
Ahum, vriend, de turbo-opbouw heb ik niet in 1 week gedaan, maar in 1 dag! :P :P :P :P
-
Das helemaal snel! Maar hoe lang ben je met research bezig geweest?
-
ik weet inderdaad weinig af van deze blokken over hoe ik wat om moet leggen en doorverbinden met vacuum of leiding zonder dat ie in motorstoring komt,daarom vraag ik ook naar tips van mensen die het weten en die me kunnen helpen bij een vraag,ik zit ook met de ruimte voor de intercooler moet ik een andere radiateur kopen en die meer naar de accukant verplaatsen of kan ik de intercooler plaatsen voor de radiateur en tussen me bumber? hoe kom je dan het beste uit met je buizen? zodoende deze topic probeer ik zoveel mogelijk op de vangen en met research ben ik bezig.
MvG
-
http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=11329.0
Hierbij nogmaals 1 van de beste tips.
Gr Ruud
-
Intercooler :
Link eBay. (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Gti-R-GTIR-Pulsar-Nissan-FMIC-Turbo-Intercooler-Kit_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ008QQitemZ180085772574QQrdZ1QQsspagenameZWDVW) Er zijn meer aanbieders maar zomaar een greep van het web
Een beetje aanpassingen aan de wagen zoals bumper en de doorvoer van de buizen maar redelijk P&P, rad hoeft er iig niet voor weg, zelfs de airco kan blijven zitten mocht je die hebben.
Groeten Mark
-
Ow, en ga voor een FWD setup. Dat spul past gelijk. Volgens sommigen past de orginele non-gt p10 downpipe op een gtir J pipe.
De turbo haal je van een gtir t28, 200sx t25, of je koopt een nieuwe GT28RS. (dan moet je wel lid zijn om van die aanbieding gebruik te maken)
En eigenlijk nog iets: De kosten voor het klein- en ondersteunend materiaal (slangen, buizen, nippels, moertjes, koppelingetjes, troep, meuk, rut) zullen de kosten voor de big-parts (turbo, fmic etc.) overstijgen! Let hier dus op, ga eerst een half jaar lezen voor je ook maar iets besteld!
Blijf ook posten, vragen stellen. Je zal tegen heel veel zaken aanlopen die niet lukken of niet op die manier blijken te werken.
Of je laat het erop bouwen. Kost je 2 keer zoveel poen en je leert nog niets.
-
ok thanks ik zal t in gedachten houden.
passen alleen spullen van een S14 1 op 1 of ook een downpipe van een s13?
even samen gevat : als ik een spruitstuk heb van een gti-r ,past daar een turbo t25 en downpipe op van een s13?
-
ok thanks ik zal t in gedachten houden.
passen alleen spullen van een S14 1 op 1 of ook een downpipe van een s13?
even samen gevat : als ik een spruitstuk heb van een gti-r ,past daar een turbo t25 en downpipe op van een s13?
Op het uitlaatspruits tuk van een GTIR past een T25 maar ook een T28 Turbo. Downpipe zul je zelf moeten maken.
-
thanks, dat zal geen probleem moeten opleveren.
-
Ja Kevin en van wie heb jij de know-how en de meeste onderdelen en bij wie heb jij op de rollenbank gestaan?
-
Ik denk dat ik 't weet !
-
Ik denk dat ik 't weet !
Banzai, ik kan je gedachten niet lezen, maar ik denk dat je niet gaat door naar de 2de ronde! ;)
-
Banzai, ik kan je gedachten niet lezen, maar ik denk dat je niet gaat door naar de 2de ronde! ;)
;D ;D ;D ;D ;D
-
Doh !
-
is er eigenlijk al wat meer vordering?